hydropopychacze 2,9 bronco

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

hydropopychacze 2,9 bronco

Post autor: mania1 » śr sie 08, 2007 2:11 pm

mam z nimi problem raz klepie raz silnik chodzi na 4lub 5 cylindrow dodam ze na szafie jest 280000km czy oplaca sie je wymieniac?

proboszcz

Re: hydropopychacze 2,9 bronco

Post autor: proboszcz » pt sie 10, 2007 7:48 am

mania1 pisze:mam z nimi problem raz klepie raz silnik chodzi na 4lub 5 cylindrow dodam ze na szafie jest 280000km czy oplaca sie je wymieniac?
Zmierz cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach, jesli w normie, to mozna myslec o wymianie. Koszty: popychacze okolo 35-40zl x12, 2x uszczelka pod glowice (v reinz) okolo 160, uszczelka pod kolektor okolo 60PLN(v reinz). Za 600-1500 kupisz uzywany silnik ze scorpio, ale nie licz na mniejszy przebieg.

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » pt sie 10, 2007 6:32 pm

dzieki jakie cisnienie jest w normie ???,pytalem popychacz kosztuje 25 zeta do scorpio, jade jutro zmiezyc cisnienie na cylindrach podziele sie wynikami pomiaru...

proboszcz

Post autor: proboszcz » pt sie 10, 2007 10:39 pm

mania1 pisze:dzieki jakie cisnienie jest w normie ???,pytalem popychacz kosztuje 25 zeta do scorpio, jade jutro zmiezyc cisnienie na cylindrach podziele sie wynikami pomiaru...
Extra cena za popychacze, gdzie takie mozna zanabyc i jakiej firmy? Czy na pewno hydrauliczne (byly scorpio 2.9 z manualnymi) ? Co do cisnienia to 12,4-14,1. Pochwal sie ile ci wyszlo. Jak beda spore odchylki, to zmierz z tzw proba olejowa.

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » sob sie 11, 2007 9:23 am

witaj chyba cienko na wszystkich bylo od 10.5-11.0 mechanik mowil ze jeszcze dobrze bo niewielkie roznice, swiece lekko brazowe oprocz jednej jakby nie uzywana,co do popychaczy to sprawdze dodam iz kable sa nowe i swiece tez

proboszcz

Post autor: proboszcz » ndz sie 12, 2007 8:27 am

Jak dla mnie to cisnienie jest jeszcze calkiem ok jak na ten przebieg - nie ma tragedii. Roznice pomiedzy cylindrami w normie. Blok juz pewnie ma male ranty, ale kolejne 150-200kkm powinien nakrecic :) Rozumiem, ze oleju silnik nie "bierze"? Na twoim miejscu jesli nie chcesz pakowac sie w koszty, to wymienilbym popychaze (skoro masz w takiej cenie), a przy okazji zdjetych glowic rozpial i podocieral zawory + wymiana uszczelniaczy (1.5zl/szt) i jezdzil dalej :)

proboszcz

Post autor: proboszcz » ndz sie 12, 2007 9:54 am

Jeszcze kilka kluczowych pytan :)
- na jakim oleju jezdisz
- jakie masz swiece
- jakie przewody wn
- palec i kopulka jaka i kiedy wymieniana
- jak stuka hydraulika? tzn przy odpaleniu, czy caly czas, czy slychac jeden popychacz, czy cala symfonia?

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » ndz sie 12, 2007 11:14 am

-jezdze na mineralnym castrol
-co do swiec to sa oryginalne zamawialem z instrukcji obslugi
-przewody jarmor 8mm silikonowe te do gazu
-kopulka i palec - to tu pojawil sie problem jak wczoraj odkrecalem kopulke urwalem oba gwinty, srobki byly za dlugie i zardzewiale kopulka jakas wloska cienki i matowy plastik palec rowniez
moje pytanie;
-prosze o numery katalogowe oryginalow jak znasz
-i czy mozna wyciagnac rozdzielacz bez demontarzu kolektora ssacego, lub inny dobry pomysl
-co do popychaczy to po zapaleniu slychac kruciutko wszystkie jeden noze 10 sekund i potem spokoj, ale raz mialem sytuacje jak jechalem pod gore z kempingiem to zaczal jeden klepac tak dlugo az silnik nie ostygl

proboszcz

Post autor: proboszcz » pn sie 13, 2007 2:03 pm

mania1 pisze: -przewody jarmor 8mm silikonowe te do gazu
Janmor to badziew, warto zainwestowac w Motorcraft'a - oko 130PLN (przy zakupie zwroc uwage na dlugosc przewodu od cewki.)
mania1 pisze:-
-kopulka i palec - to tu pojawil sie problem jak wczoraj odkrecalem kopulke urwalem oba gwinty, srobki byly za dlugie i zardzewiale kopulka jakas wloska cienki i matowy plastik palec rowniez
moje pytanie;
-prosze o numery katalogowe oryginalow jak znasz
-i czy mozna wyciagnac rozdzielacz bez demontarzu kolektora ssacego, lub inny dobry pomysl
Odkrecasz 13 przy aparacie w bloku po lewej stronie i aparat wyciagasz w calosci, pamietaj o napedzie pompy oleju. Co do kopulki, to rowniez nie warto oszczedzac. Kopulka motorcraft + palec motorcraft okolo 130PLN. Nr katalogowego nie pamietam, ale tlumaczysz panu w sklepie, ze przykrecana i ma meskie/zenskie wejscia na przewody wn i powinien wiedziec. Zreszta sam rozpoznasz jak bedziesz mial w lapach. Jak masz dobrze zalozony gaz (sekwencja, lub np blos) to przewody, kopulke, palec i swiece wymieniasz tak jakbys jezdzil na benie i zapominasz o ukladzie zaplonowym.
mania1 pisze: -co do popychaczy to po zapaleniu slychac kruciutko wszystkie jeden noze 10 sekund i potem spokoj, ale raz mialem sytuacje jak jechalem pod gore z kempingiem to zaczal jeden klepac tak dlugo az silnik nie ostygl
Kontrolka cisnienia oleju gasnie w trakcie "krecenia", czy kilka sekund po odpaleniu?

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » pn sie 13, 2007 7:04 pm

cisnienie bije juz przy kreceniu
gaz mam najprostszy z pokretlem i modulatorem wtryskow pali jak smok po miescie 30 trasa 17 czy to norma?[/quote]

proboszcz

Post autor: proboszcz » pn sie 13, 2007 8:08 pm

mania1 pisze: gaz mam najprostszy z pokretlem i modulatorem wtryskow pali jak smok po miescie 30 trasa 17 czy to norma?
Duzo za duzo, walnij fotke co masz pod maska.

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » pt sie 17, 2007 8:40 pm

niestety nie potrafie tych fotek tu wkleic ale przegladajac forum scorupy gdzie 18-22 jest norma to 30 tu chyba tez dodam iz jezdze wylacznie po miescie okolo 2km gasze i itd a buta mam ciezkiego

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

heh

Post autor: tymon4x4 » pt sie 17, 2007 10:11 pm

To ja teraz napisze tak :
Witam Was :)
Wymieniłem hydropopychacze , zregenerowalem głowice wymiana zaworów na nowe + nowe uszczelniacze , wszystkie uszczelki na góre silnika nowe , wywaliłem zeliwne kolektory załozyłem tuningowe rurowe , wydech na tumniku dynomax przelot 2.5 cala filt powietrza wkład K&N .
Auto chodzi jak rakieta jezdze tylko na PB ale jak pogonie go na obrotach to klepie czasem jeden zawór , po prostu chyba ten typ tak ma :-? Olej mineralny TITAN fuch . Ewentulanie mam zapasowy silnik bronco 2.9 i najwyzej zrobie mu przeglad a za same hydropopychacze dalem 60 zeta za sztuke wiec w drugim moim silniku jakbym mial go robic zalozym byl zwykle szklanki .
Silnik ma przejechane 260 tys km .
Auto w cyklu mieszanym pali 10,5l/100km w trasie 9l/100.
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » ndz sie 19, 2007 12:29 pm

proboszcz pisze:
mania1 pisze: -przewody jarmor 8mm silikonowe te do gazu
Janmor to badziew, warto zainwestowac w Motorcraft'a - oko 130PLN (przy zakupie zwroc uwage na dlugosc przewodu od cewki.)
mania1 pisze:-
-kopulka i palec - to tu pojawil sie problem jak wczoraj odkrecalem kopulke urwalem oba gwinty, srobki byly za dlugie i zardzewiale kopulka jakas wloska cienki i matowy plastik palec rowniez
moje pytanie;
-prosze o numery katalogowe oryginalow jak znasz
-i czy mozna wyciagnac rozdzielacz bez demontarzu kolektora ssacego, lub inny dobry pomysl
Odkrecasz 13 przy aparacie w bloku po lewej stronie i aparat wyciagasz w calosci, pamietaj o napedzie pompy oleju. Co do kopulki, to rowniez nie warto oszczedzac. Kopulka motorcraft + palec motorcraft okolo 130PLN. Nr katalogowego nie pamietam, ale tlumaczysz panu w sklepie, ze przykrecana i ma meskie/zenskie wejscia na przewody wn i powinien wiedziec. Zreszta sam rozpoznasz jak bedziesz mial w lapach. Jak masz dobrze zalozony gaz (sekwencja, lub np blos) to przewody, kopulke, palec i swiece wymieniasz tak jakbys jezdzil na benie i zapominasz o ukladzie zaplonowym.
mania1 pisze: -co do popychaczy to po zapaleniu slychac kruciutko wszystkie jeden noze 10 sekund i potem spokoj, ale raz mialem sytuacje jak jechalem pod gore z kempingiem to zaczal jeden klepac tak dlugo az silnik nie ostygl
Kontrolka cisnienia oleju gasnie w trakcie "krecenia", czy kilka sekund po odpaleniu?
powiedz mi jeszcze jakie ma zakonczenie walek rozdzielacza czy musze go wsadzic w to samo miejsce czy wejdzie samo i wylezie bez demontarzu kolektora

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Re: heh

Post autor: mania1 » ndz sie 19, 2007 12:35 pm

tymon4x4 pisze:To ja teraz napisze tak :
Witam Was :)
Wymieniłem hydropopychacze , zregenerowalem głowice wymiana zaworów na nowe + nowe uszczelniacze , wszystkie uszczelki na góre silnika nowe , wywaliłem zeliwne kolektory załozyłem tuningowe rurowe , wydech na tumniku dynomax przelot 2.5 cala filt powietrza wkład K&N .
Auto chodzi jak rakieta jezdze tylko na PB ale jak pogonie go na obrotach to klepie czasem jeden zawór , po prostu chyba ten typ tak ma :-? Olej mineralny TITAN fuch . Ewentulanie mam zapasowy silnik bronco 2.9 i najwyzej zrobie mu przeglad a za same hydropopychacze dalem 60 zeta za sztuke wiec w drugim moim silniku jakbym mial go robic zalozym byl zwykle szklanki .
Silnik ma przejechane 260 tys km .
Auto w cyklu mieszanym pali 10,5l/100km w trasie 9l/100.
Jak dobrze zrozumialem mozna wstawic zwykle popychacze. Ale podejda te same laski? a co z smarowaniem

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Re: heh

Post autor: tymon4x4 » ndz sie 19, 2007 8:18 pm

mania1 pisze:
tymon4x4 pisze:To ja teraz napisze tak :
Witam Was :)
Wymieniłem hydropopychacze , zregenerowalem głowice wymiana zaworów na nowe + nowe uszczelniacze , wszystkie uszczelki na góre silnika nowe , wywaliłem zeliwne kolektory załozyłem tuningowe rurowe , wydech na tumniku dynomax przelot 2.5 cala filt powietrza wkład K&N .
Auto chodzi jak rakieta jezdze tylko na PB ale jak pogonie go na obrotach to klepie czasem jeden zawór , po prostu chyba ten typ tak ma :-? Olej mineralny TITAN fuch . Ewentulanie mam zapasowy silnik bronco 2.9 i najwyzej zrobie mu przeglad a za same hydropopychacze dalem 60 zeta za sztuke wiec w drugim moim silniku jakbym mial go robic zalozym byl zwykle szklanki .
Silnik ma przejechane 260 tys km .
Auto w cyklu mieszanym pali 10,5l/100km w trasie 9l/100.
Jak dobrze zrozumialem mozna wstawic zwykle popychacze. Ale podejda te same laski? a co z smarowaniem
w tych silnikach wystapuja hydropopychacze i zwykłe szklanki bo jak szukałem hydro to wystepowały tez w katalogach zwykle szklanki laski i cała reszta pasuje niema w niczm problemu . nawet zwykła szklanka ma otwory do smarowania . A jezeli Ci chodzi o smarowanie głowic czyli zaworów itp itd to olej leci kanałami swoim niezmiennie bo smarowanie głowic nieodbywa sie przez hydropopychacze .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

proboszcz

Re: heh

Post autor: proboszcz » pn sie 20, 2007 5:16 pm

tymon4x4 pisze:
w tych silnikach wystapuja hydropopychacze i zwykłe szklanki bo jak szukałem hydro to wystepowały tez w katalogach zwykle szklanki laski i cała reszta pasuje niema w niczm problemu . nawet zwykła szklanka ma otwory do smarowania . A jezeli Ci chodzi o smarowanie głowic czyli zaworów itp itd to olej leci kanałami swoim niezmiennie bo smarowanie głowic nieodbywa sie przez hydropopychacze .

Hydropopychacze i zwykle szklanki teoretycznie sa wymienne. Pisze teoretycznie, bo beda pasowac, ale jesli zalozysz zwykle szklanki do walka rozrzadu przeznaczonego pod "hydro" to momentalnie walek zostanie "zjedzony". Odwrotnie rowniez (walek pod zwykle szklanki + "hydro") Krotko mowiac walki sa zupelnie inaczej wyprofilowane i wynika to z charakterystki popychaczy.

proboszcz

Re: heh

Post autor: proboszcz » pn sie 20, 2007 5:25 pm

tymon4x4 pisze:wymiana zaworów na nowe + nowe uszczelniacze , wszystkie uszczelki na góre silnika nowe , wywaliłem zeliwne kolektory załozyłem tuningowe rurowe ,
Jesli mozesz to pochwal sie jakie zawory zalozyles i jakiej firmy i ile kosztowaly? No i oczywiscie skad kolektor rurowy i ile kosztowal (bo moze nie warto bawic sie w giecie i spawanie :) ) Aaaa i jakiej firmy "hydropopychacze" masz? Dzieki

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » pn sie 20, 2007 7:01 pm

w sprawie rozdzielacza juz wiem stalem sie posiadaczem knigi haynesa wydanie z roku 1993 sluze danymi

proboszcz

Post autor: proboszcz » pn sie 20, 2007 7:34 pm

mania1 pisze:w sprawie rozdzielacza juz wiem stalem sie posiadaczem knigi haynesa wydanie z roku 1993 sluze danymi
No i OK, umknal mi twoj post :)
Co do fotki pod maska to miloby bylo zobaczyc, byc moze moglbym cos zasugerowac, doradzic w sprawie instalki LPG. (fotki w razie czego mozesz zapodac np na imageshack.us)
Dowiedziales sie cos w sprawie hydraulicznych popychaczy za 20pln? BYlbym chetny na kilka kompletow o ile solidna firma :)

mania1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 16, 2007 10:01 pm

Post autor: mania1 » śr sie 22, 2007 8:20 pm

proboszcz pisze:
mania1 pisze:w sprawie rozdzielacza juz wiem stalem sie posiadaczem knigi haynesa wydanie z roku 1993 sluze danymi
No i OK, umknal mi twoj post :)
Co do fotki pod maska to miloby bylo zobaczyc, byc moze moglbym cos zasugerowac, doradzic w sprawie instalki LPG. (fotki w razie czego mozesz zapodac np na imageshack.us)
Dowiedziales sie cos w sprawie hydraulicznych popychaczy za 20pln? BYlbym chetny na kilka kompletow o ile solidna firma :)
z fotkami jeszcze poprobuje a co do szklanek to po 25 zeta ,wloszczyzna ale sam nie wie dokladnie jaki producent

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Re: heh

Post autor: tymon4x4 » śr sie 29, 2007 11:51 pm

proboszcz pisze:
tymon4x4 pisze:wymiana zaworów na nowe + nowe uszczelniacze , wszystkie uszczelki na góre silnika nowe , wywaliłem zeliwne kolektory załozyłem tuningowe rurowe ,
Jesli mozesz to pochwal sie jakie zawory zalozyles i jakiej firmy i ile kosztowaly? No i oczywiscie skad kolektor rurowy i ile kosztowal (bo moze nie warto bawic sie w giecie i spawanie :) ) Aaaa i jakiej firmy "hydropopychacze" masz? Dzieki
zawory i hydropopychacze orginalne sygnałowane nr orginłu prosto z magazynów FORDA . A co do kolektorów to powodzenia wgienciu spawaniu i kombinowaniu jak miałem je na wqiezchu niebyło zawodnika co by dorobił takowe bo sa zabardzo pokrecone pozatym liczy sie dokładosc dlugosc i odpowiedni przekroj . Kolektory sprowadziłem z usa sam zakup cos kolo 340$
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

MRDOMELL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: MRDOMELL » wt wrz 04, 2007 9:54 am

no i można nieźle usłyszeć tego bronka Tymona naprawdę czasem w coś warto zainwestować i do tego fajnie chodzi mu ten "bronek" Pozdro w tym miejscu dla Tymona "przestępcy drogowego"
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r

kosiarz_degeneracja
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 5:07 pm

Re: heh

Post autor: kosiarz_degeneracja » ndz paź 14, 2007 5:30 pm

tymon4x4 pisze:
mania1 pisze:
tymon4x4 pisze:To ja teraz napisze tak :
Witam Was :)
Wymieniłem hydropopychacze , zregenerowalem głowice wymiana zaworów na nowe + nowe uszczelniacze , wszystkie uszczelki na góre silnika nowe , wywaliłem zeliwne kolektory załozyłem tuningowe rurowe , wydech na tumniku dynomax przelot 2.5 cala filt powietrza wkład K&N .
Auto chodzi jak rakieta jezdze tylko na PB ale jak pogonie go na obrotach to klepie czasem jeden zawór , po prostu chyba ten typ tak ma :-? Olej mineralny TITAN fuch . Ewentulanie mam zapasowy silnik bronco 2.9 i najwyzej zrobie mu przeglad a za same hydropopychacze dalem 60 zeta za sztuke wiec w drugim moim silniku jakbym mial go robic zalozym byl zwykle szklanki .
Silnik ma przejechane 260 tys km .
Auto w cyklu mieszanym pali 10,5l/100km w trasie 9l/100.
Jak dobrze zrozumialem mozna wstawic zwykle popychacze. Ale podejda te same laski? a co z smarowaniem
w tych silnikach wystapuja hydropopychacze i zwykłe szklanki bo jak szukałem hydro to wystepowały tez w katalogach zwykle szklanki laski i cała reszta pasuje niema w niczm problemu . nawet zwykła szklanka ma otwory do smarowania . A jezeli Ci chodzi o smarowanie głowic czyli zaworów itp itd to olej leci kanałami swoim niezmiennie bo smarowanie głowic nieodbywa sie przez hydropopychacze .


mam pytanie czy możesz mi napisać gdzie kupiłes te kolektory do swojego V6 i czy ten silnik 2.9 v6 jest taki sam w sierra/scorpio

jesli tak to jak mozesz podaj mi namiary na te kolektory wydechowe

Pozdrawiam Kosiarz

http://skocz.pl/Scierwo_filmy
to moja sierra 1/4 mili 14,8 :-)
www.degeneracja.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość