Ford Ranger problem z przednim napedem

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

BananHD
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 11:36 am
Lokalizacja: Tilburg Holandia

Ford Ranger problem z przednim napedem

Post autor: BananHD » pt wrz 21, 2007 11:44 am

Witam
Nowy wiec sie witam Maciek , 29 lat mieszkam w holandi jezdze Ranger'em z 2000 roku 2,5 TD (mazda b 2500). No chyba starczy na razie :)
Mam problem z przednim napedem jak przelacza na 4x4 przy jezdzie na wprost lub lekkich skretach nie ma problemu ale jak skrece na max w lewo lub w prawo (stojac lub jadac ) blokuje mi kola przednie, potem przelaczajac na tylny naped i ruszajac na poczatku ma problem jak by go cos trzymalo cos tam trzeszczy i potem rusza.
Problem nie wystepuje jak mam wlaczany tylko tyl.
Pytalem mechanika i powiedzial ze one tak czasami maja bo mimo ze przedni naped nie jest dolaczony to most caly czas pracuje.
Ktos ma jakies pomysly?
Pozdr Banan
Pozdr Banan

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pt wrz 21, 2007 1:50 pm

a miedzyosiowy dyfer toto ma?

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt wrz 21, 2007 1:51 pm

Nie jeździć po szosie 4x4. Ten napęd się do tego nie nadaje. Znajdziesz to napewno w instrukcji.

Mechanika wyslij na drzewo.
:)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt wrz 21, 2007 5:42 pm

chiquito83 pisze:a miedzyosiowy dyfer toto ma?
Międzyosiowy dyfer i dołączany/odłączany przód to ma tylko SuperSelect w Mitsu no i oczywiście Jeep :D
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

BananHD
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 11:36 am
Lokalizacja: Tilburg Holandia

Post autor: BananHD » pt wrz 21, 2007 10:42 pm

Wiechu pisze:Nie jeździć po szosie 4x4. Ten napęd się do tego nie nadaje. Znajdziesz to napewno w instrukcji.

Mechanika wyslij na drzewo.
:)21
Po drodze nikt nie jezdzil na 4x4 bo nie bylo potrzeby ale w instrukcji nic takiego nie ma, a i niby dlaczego nie na szosie przeciez po to to jest zima , gololedz lepiej na 4 lapach ( niemowie oczywiscie o biegu terenowym 4L )
A co do mechanika to sam nie wiem bo sie nigdy nie zajmowalem napedem 4x4 ale fakt faktem ze most przedni caly czas chodzi a roznice robi tylko wlaczenie na 4x4 i max skret w lewo lub prawo wtedy blokuje kola.
Pozdr
Pozdr Banan

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt wrz 21, 2007 10:57 pm

po szosie znaczy -> po czarnym

po śniegu nie tyle można co nawet należy

napędu nie należy załączać/wyłączać przy skręconych kołach
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pt wrz 21, 2007 11:48 pm

[quote="TomaszRT"][quote="chiquito83"]a miedzyosiowy dyfer toto ma?[/quote]

Międzyosiowy dyfer i dołączany/odłączany przód to ma tylko SuperSelect w Mitsu no i oczywiście Jeep :D[/quote]

taaaa

wszystkie land rovery mają dyfer między osiowy i stały napęd na cztery juz od 1983 roku, jakieś 25 lat zamim Mitasubiszi swój superselekt wysmażyło

a range jakies 10 lat wcześniej

w rangerze nie jezdzić po suchym czarnym na 4H ani na 4L

jak jest snieg, lod i inne - można ale może to ograniczać promień skrętu
wiec należy na słuch sie wsłuchać i dostosować nacisk na kierownik

:)21
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob wrz 22, 2007 6:25 am

wszystkie land rovery mają dyfer między osiowy i stały napęd na cztery juz od 1983 roku, jakieś 25 lat zamim Mitasubiszi swój superselekt wysmażyło

a range jakies 10 lat wcześniej

Ciekawe :o

Mam superselect z 91 roku to jakies 8 lat roznicy miedzy 83/91 :D

Moze mam problemy z matematyka :lol:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob wrz 22, 2007 8:26 am

Broncosaurus pisze: taaaa

wszystkie land rovery mają dyfer między osiowy i stały napęd na cztery juz od 1983 roku, jakieś 25 lat zamim Mitasubiszi swój superselekt wysmażyło

a range jakies 10 lat wcześniej
A co ma do tego Land Rover ?? :o
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » sob wrz 22, 2007 5:22 pm

tłumacząc po polsku - tym i wieloma innymi fordami jeździ się z napędem zapiętym na luźnej nawierzchni

tylko i wyłącznie !! !!
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » sob wrz 22, 2007 6:00 pm

Niva też ma stały napęd na cztery :)21
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob wrz 22, 2007 7:06 pm

....a range jakies 10 lat wcześniej....

Ciekawe :o

Mam superselect z 91 roku to jakies 8 lat roznicy miedzy 83/91 :D

Moze mam problemy z matematyka :lol:[/quote]
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob wrz 22, 2007 8:18 pm

TomaszRT napisal wyraznie:

"Międzyosiowy dyfer i dołączany/odłączany przód to ma tylko SuperSelect w Mitsu no i oczywiście Jeep "

a tego nie posiada LR a i w nivie tego nie znajdziemy

tym samym w tym fordzie tez nie mamy takiej opcji
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » ndz wrz 23, 2007 5:57 pm

Dobrze Ci kolega Wiechu radzi ;) rozpinaj na asfalcie Mam B2500 i na początku nieświadom też próbowałem 4x4 po czarnym zapinać. Chrobot z przodu zasugerował mi że coś nie tak jest, potam douczyłem się, doczytałem to i ówdzie i przestałem na czarnym przód zapinać. Przeczytaj instrukcję nad osłoną słoneczną kierowcy, u mnie jest krótka instrukcja co kiedy zapinać
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn wrz 24, 2007 1:27 am

bez miedzyosiowego dyfra nie zapinamy 4x4 na asfalcie
chyba ze snieg popada

bo na zakretach słychac ja krzyżaki strzelaja niemiłosiernie na półosiach

a jak chca to niech Mitasubiszi jeżdżą bez odpuszczania na 4x4 :)21
OneTen
Discofery 300tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość