Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » czw mar 26, 2009 3:35 pm

W ostatnim czasie byłem zmuszony dokonać zamiany mojego Terrano II (95, 2,4B +LPG)
na Ford Maverick (97 2,4B +LPG)
[ Zmuszony- przez nieostrożnego kierowce Opla Corsy który nie dostosował prędkości do warunków na
drodze i wypadł z zakrętu na czołówkę, w konsekwencji tego zdarzenia nissan dokonał swojego żywota na złomie ]


Ja w poszukiwania identycznego samochodu zdecydowałem się w ostatecznie na zakup Mavericka
( praktycznie rzecz biorąc to brat bliźniak Terrano )

Zakupione auto prezentuje się bardzo ładnie wszystko jest sprawne [ przynajmniej takie odniosłem początkowe
wrażenie przy kupnie ]

Po niedługim czasie użytkowania dopatrzyłem się że na kierownicy widnieje logo nissan (brat bliźniak bratem ale
na to ford by sobie chyba nie pozwolił) to oczywiście nie stanowi problemu, problem jest w tym że w czasie jazdy
po prostym, równym odcinku drogi kierownica musi być trzymana delikatnie skręcona w lewo a jeśli
puszcze kierownice auto wykazuje pewną chęć do samoistnego skręcania w prawo.
Na aucie nie istnieją żadne ślady świadczące o tym że było on ofiarą poważniejszego wypadku.
Co może powodować takie zachowanie samochodu ?? ??

Mam też pytanie dotyczące zawieszenia mimo że ford dysponuje oponami o tej samej wysokości co nissan jest
on ewidentnie niszy o kilka centymetrów, czy wynika to z poziomu zużycia zawieszenia,
specyfiki forda czy zawieszenie
podlega regulacji wysokości ?? ??
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Jaaareeek ! » czw mar 26, 2009 4:10 pm

na temat ściągania w prawo i kręcenia drążków zostało już wszystko napisane.
poszukaj w starych postach.

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » czw mar 26, 2009 4:20 pm

Jaaareeek ! pisze: na temat ściągania w prawo i kręcenia drążków zostało już wszystko napisane.
poszukaj w starych postach.
Fajnie że zostało, ale jakoś w wyszukiwarce nic konkretnego mi nie wyskoczyło, przegladanie starszych
tematów nic nie dało, wiec proszę o link zawierający odpowiedz na moje pytanie, udzielenie mi odpowiedzi
lub zatrzymanie tego typu komentarzy dla siebie [sam nie lubię jak pytania na forum powtarzają się,
ale to że dodałem nowy temat świadczy o tym że nie udało mi się odnaleźć takiego tematu]

Wiec proszę o konstruktywną pomoc.
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Wiechu » czw mar 26, 2009 4:36 pm

bardzo proszę:

witaj w dupie :)21

Możesz uznać, że ten poprzedni był wyjątkowy, bo sam nie skręcał, a ten, jest jak najbardziej normalny. :)21
Po ustawieniu od nowa drążków, wahaczy, zbieżności, wymianie opon na nowe, jest szansa, że zjawisko zmniejszy się na sile. Zmniejszy, ale nie zniknie.
Powodzenia. :)2 :wink:


...tak z ciekawości, jak można mając juz raz 2,4+lpg wejść znowu w ten marny układ ?
:roll:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » czw mar 26, 2009 4:56 pm

Wiechu pisze: Możesz uznać, że ten poprzedni był wyjątkowy, bo sam nie skręcał, a ten, jest jak najbardziej normalny. :)21

...tak z ciekawości, jak można mając juz raz 2,4+lpg wejść znowu w ten marny układ ?
:roll:
Może i nie rozumiem ironii, ale to że żadne auto nie jedzie jak po szynach to wiem,
w tym wypadku zjawisko jest troszeczkę za silne by mieścić się w "normie",
zastanawiam się tylko od czego rozpocząć poszukiwanie przyczyny tego zjawiska.

Marny układ ?? Hmm... a co w tym jest niby marnego ??
Ja żadnej marności w tym nie widzę.
[ten temat nie dotyczy wyższości ropniaka nad benzyna/gaz]
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: seburaj » czw mar 26, 2009 9:19 pm

Wiechu pisze: Możesz uznać, że ten poprzedni był wyjątkowy, bo sam nie skręcał, a ten, jest jak najbardziej normalny. :)21
Po ustawieniu od nowa drążków, wahaczy, zbieżności, wymianie opon na nowe, jest szansa, że zjawisko zmniejszy się na sile. Zmniejszy, ale nie zniknie.
jak Cie, Wiechu, lubie - tak nie moge słuchac tych farmazonów :evil:
te auta naprawdę mogą jezdzic prosto

ze niby musi sciagac, bo kazdy sciaga, bo nierowno nasłoneczniona hala produkcyjna w hiszpanii itd
goowno prawda, pojechac do dobrego magika od geometrii - ustawic wszystko jak trzeba... ale wczesniej porobic wszystko - zacząć od skasowania luzów na łozyskach piast, pozniej ten milion gałek w ukladzie kierowniczym, wspornikowi sie przyjrzec - i dopiero na geometrie :) inna sprawa, ze wizyta u geometry to bedzie chwila prawdy - zawsze jest stresujaca mozliwosc uslyszenia, ze auto bylo walone i ma porozjeżdzane i nie do ustawienia parametry :roll:

do autora wątku: klapnięte zawieszenie (zakladam ze masz na mysli przod) mozna nieco podciągnac na drązkach skrętnych, ale to polsrodek - pasowaloby wtedy rowniez ustawic kąt pochylenia koł przednich
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: seburaj » czw mar 26, 2009 9:21 pm

a co do skręcania to zacząlbym diagnostykę od banalnego testu: zamiana przednich kol miejscami (lewe na prawe)... jak zacznie sciagac w drugą strone to masz powód :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » czw mar 26, 2009 9:33 pm

seburaj pisze:a co do skręcania to zacząlbym diagnostykę od banalnego testu: zamiana przednich kol miejscami (lewe na prawe)... jak zacznie sciagac w drugą strone to masz powód :lol:
Ten test będę jutro przeprowadzał, chodź dolegliwość wydaje mi się zbytnio wyczuwalna jak na taki banał,
ale różnie bywa i jutro będę próbował. Ja kto nie pomoże musie się wybrać na poważniejszą diagnostykę.
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: kjablonski » czw mar 26, 2009 10:43 pm

mój nie ściąga, wymieniłem środkowy drążek, wspornik, regeneracja wszystkich gałek, polibusze, ustawiona geometria, wyważone koła................. ale mój był tłuczony :)21 normalnie strach jechać w teren bo znowu zacznie :)16

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Wiechu » czw mar 26, 2009 10:45 pm

seburaj pisze: goowno prawda, pojechac do dobrego magika od geometrii - ustawic wszystko jak trzeba... ale wczesniej porobic wszystko - zacząć od skasowania luzów na łozyskach piast, pozniej ten milion gałek w ukladzie kierowniczym, wspornikowi sie przyjrzec - i dopiero na geometrie :) inna sprawa, ze wizyta u geometry to bedzie chwila prawdy - zawsze jest stresujaca mozliwosc uslyszenia, ze auto bylo walone i ma porozjeżdzane i nie do ustawienia parametry :roll:
Sebuś, czy mam Ci dopisać do tej listy, co jeszcze zrobiłem u siebie ?

:roll:

...i moje auto NIGDY, nie było bite. Nawet karwa stłuczki nie miało. 8)

Zjawisko, udało mi się zniwelować do minimum. Nie czułem, że auto ściąga. Ale po puszczeniu kierownicy, szczególnie w przedziale 70-90km/h, na idealnie gładkiej równej drodze, zawsze te pobocze, jakoś tak go do siebie zapraszało.
:wink:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: kjablonski » czw mar 26, 2009 10:49 pm

Wiechu pisze:
seburaj pisze: goowno prawda, pojechac do dobrego magika od geometrii - ustawic wszystko jak trzeba... ale wczesniej porobic wszystko - zacząć od skasowania luzów na łozyskach piast, pozniej ten milion gałek w ukladzie kierowniczym, wspornikowi sie przyjrzec - i dopiero na geometrie :) inna sprawa, ze wizyta u geometry to bedzie chwila prawdy - zawsze jest stresujaca mozliwosc uslyszenia, ze auto bylo walone i ma porozjeżdzane i nie do ustawienia parametry :roll:
Sebuś, czy mam Ci dopisać do tej listy, co jeszcze zrobiłem u siebie ?

:roll:

...i moje auto NIGDY, nie było bite. Nawet karwa stłuczki nie miało. 8)
i dlatego prosto nie jeżdził :wink:

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » czw mar 26, 2009 11:02 pm

kjablonski pisze:mój nie ściąga, wymieniłem środkowy drążek, wspornik, regeneracja wszystkich gałek, polibusze, ustawiona geometria, wyważone koła................. ale mój był tłuczony :)21
Jednego mogę być pewien po przeczytaniu tego i innych postów:
"Tanio nie będzie i mało roboty też nie będzie" :lol:
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: seburaj » pt mar 27, 2009 9:03 am

Wiechu pisze: Ale po puszczeniu kierownicy, szczególnie w przedziale 70-90km/h, na idealnie gładkiej równej drodze, zawsze te pobocze, jakoś tak go do siebie zapraszało.
:wink:
a widzisz !! jako, ze ja ostatnio tez mialem co najmniej dwa przypadki permanentnego ciągniecia w prawo (pip tez mi tak ciągnie) to wysmażyłem na to TEORIĘ :)21

a mianowicie teoria mówi, ze wiekszosc polskich dróg (za wyjątkiem płaskich autortrad, ale ze względu na ich brak można ten rodzaj drogi pominąć) jest tak dziwnie skonstruowana, że jadąc prawym pasem zawsze mamy nachylenie tego pasa w prawo, tak coby woda odpływała :wink: czyli drogi nasze maja kształt niejako stożka (patrząc w przekroju)... zatem w tych warunkach sciąganie w prawo jest naturalne - a wystarczy zrobić prosty eksperyment i podczas jazdy zjechać na lewy pas - i zacznie sciągać w... lewo :)21 :)21 :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: seburaj » pt mar 27, 2009 9:05 am

Killer17 pisze: Jednego mogę być pewien po przeczytaniu tego i innych postów:
"Tanio nie będzie i mało roboty też nie będzie" :lol:
eeee, nie ma tak źle... środkowy drążek jest drogi - a o dobrą używkę ciężko... pozostaje jeszcze regeneracja
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

ściąga

Post autor: PaveL » pt mar 27, 2009 10:41 am

Po właściwie ustawionej geometrii Terrano nie będzie ściągać. Trzeba tylko trochę pomyśleć. Standartowa regulacja nie wystarczy.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Wiechu » pt mar 27, 2009 12:14 pm

Myślało wielu, w tym dwa ASO w wawie.
Który jest Twój ?


:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » sob mar 28, 2009 5:40 pm

Zmiana kół nic nie dała, udałem się na stacje diagnostyczną w celu wybadania co jest nie tak i umówienia się
na geometrie, w czasie oględzin mechanik zwrócił mi uwaga na coś czego ja nie dostrzegłem,
Na końcówkach reakcyjnych drążków wahaczy wyrobiły się gumy, poprzedni właściciel chcąc wypełnić braki powstałe
po wykruszeniu się gumy nawali nakrętek i podkładek.
Biorę się za wymianę i zobaczę co wyjdzie na geometrii.

Jak coś będę obstawał przy tej Teorii DROGOWEJ :)21
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Krzysiek_MM » sob mar 28, 2009 9:02 pm

Przerabiałem to w ostatnie lato. Po kolei: kupiłem mavericka krótki td, posiadał niewielkie luzy coś tam postukiwało. Prowadził sie znośnie tzn łapa na kierownicy żadnego puszczania ale kierunek z grubsza utrzymywał. Koła 31". Potem przyszła wiosna troche terenu i remont przodu czyli wszystko co da sie i powinno być wymienione zostało wymienione. Oprócz drążków skrętnych. I wtedy zaczeła sie masakra. :evil: Sciąganie (przeważnie w prawo) i telepawka padaczka przy ok 50km/h. Forum przewertowane. Różne konfiguracje zbieżności i drążków kilka kompletów kół o różnych rozmiarach i lipa :)11 Pojeżdzono przód połapał znów delikatnych luzów i wszystko wróciło do normy. Miesiąc temu go sprzedałem. Tak naprawde to fajne i proste auto gdyby nie ten cholerny przedni zawias. Co komu szkodziło dać tam sztywny most?

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » śr kwie 01, 2009 10:55 am

Killer17 pisze: Na końcówkach reakcyjnych drążków wahaczy wyrobiły się gumy
Miałem zamiar to wymienić, tyko się okazało że ta cześć się inaczej nazywa tylko nikt nie wie jak??
Czego mam szukać i o co pytać, w zaprzyjaźnionym sklepie niczego takiego w katalogu do Mavericka ani Terrano nie
był.

Przy dolnym wahaczu jest krótki drażek idacy to ramy do wspornika, w miejscu przykrecenia do wspornika są
gumy i to one są wyrobione,jak to się nazywa i może ktoś wie gdzie to znajdę, bo narazie jedyną odpowiedzią
jaką słyszałem to "dowiedz się w serwisie", ale chciał bym gościowi w serwisie powiedzieć czego szukam
a nie wiem jak to się nazywa.
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: kjablonski » śr kwie 01, 2009 12:19 pm

Miałem zamiar to wymienić, tyko się okazało że ta cześć się inaczej nazywa tylko nikt nie wie jak??
Czego mam szukać i o co pytać, w zaprzyjaźnionym sklepie niczego takiego w katalogu do Mavericka ani Terrano nie
był.

Przy dolnym wahaczu jest krótki drażek idacy to ramy do wspornika, w miejscu przykrecenia do wspornika są
gumy i to one są wyrobione,jak to się nazywa i może ktoś wie gdzie to znajdę, bo narazie jedyną odpowiedzią
jaką słyszałem to "dowiedz się w serwisie", ale chciał bym gościowi w serwisie powiedzieć czego szukam
a nie wiem jak to się nazywa.[/quote]

kiedyś był taki temat i pasują tam gumy od wahacza . Jeśli się mylę i mam sklerozę to poprawcie mnie .( zawsze możesz też zamówić polibusze na wymiar ).

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Wiechu » śr kwie 01, 2009 8:28 pm

Załóż tam polibusze. Zapomnisz o problemie.
I sprawdź wahacze, czy nie wytłukły się od długiego jeżdżenia na rozwalonych gumach.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Killer17 » czw kwie 02, 2009 12:00 pm

Wiechu pisze:Załóż tam polibusze. Zapomnisz o problemie.
I sprawdź wahacze, czy nie wytłukły się od długiego jeżdżenia na rozwalonych gumach.
OK wielkie dzięki za rade.
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: PaveL » czw kwie 02, 2009 12:56 pm

Wiechu pisze:Myślało wielu, w tym dwa ASO w wawie...
A które ASO?
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: Wiechu » czw kwie 02, 2009 8:18 pm

PaveL pisze:
Wiechu pisze:Myślało wielu, w tym dwa ASO w wawie...
A które ASO?
Łomianki
Oczapowskiego
Oczapowskiego

taka była kolejność zdarzeń.
Przy czym nie powiem, ostatnie podejście, dało najlepszy efekt z pośród wszystkich wcześniejszych opcji ( nie tylko ASO ).
Wraz z kilkoma moimi drobnymi sugestiami. 8)

To były takie czasy, że któregoś razu usłyszałem: "ja to Pana umówię na czwartek, bo w czwartek mamy na zmianie mechanika, co zna te auta"

:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ford Maverick/TerranoII Poroblemy Kierownica i Zawieszenie

Post autor: PaveL » czw kwie 02, 2009 10:04 pm

Wiechu pisze:...Przy czym nie powiem, ostatnie podejście, dało najlepszy efekt z pośród wszystkich wcześniejszych opcji ...
I jaki jest efekt? Po puszczeniu kierownicy samochód od razu ciągnie w prawo, czy dopiero po kilkuset metrach pojawia się lekkie ściąganie.


A w ogóle to na naszej półkuli (ziemskiej) siła Coriolisa zakrzywia tor wszystkich ruchomych obiektów w prawo, a jak wiadomo "praw natury pan nie zmienisz" :lol:
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość