kupno Explorera - co jest wazne
Moderator: Student
kupno Explorera - co jest wazne
Witam
ja osobiście ujeżdżam Blazera ale szwagier wyprowadził się na wieś i myśli o Explorerze z okolic roku 2000. Co się psuje w tych samochodach? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Czy w miejsce amerykańskich reflektorów można łatwo wstawić europejskie?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam, Marcin
ja osobiście ujeżdżam Blazera ale szwagier wyprowadził się na wieś i myśli o Explorerze z okolic roku 2000. Co się psuje w tych samochodach? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Czy w miejsce amerykańskich reflektorów można łatwo wstawić europejskie?
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: kupno Explorera - co jest wazne
z reflektorami nie ma problemu, natomiast rocznik 2000 moze miec jeszcze ten trefny rozrzad - po prostu trzeba wyciagnac od goscia papiery czy robil rozrzad czy nie - moze w pore wymienil same napinacze i nie bedzie problemu. Po prostu posluchac go na zimno czy dzwoni w okolicach 2000 obrotow. A reszta rzeczy no to standardowo - pojezdzic zeby sprawdzic skrzynke czy nie zajezdzona i biegi sie nie slizgaja, zreszta pakiet startowy to i tak obowiazkowy jak po kazdym zakupie. Zeskanowac komputer czy bledy nie wisza a kontrolka check engine nie wykrecona jest 

Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: kupno Explorera - co jest wazne
Gość nie robił rozrządu, bo twierdzi, że w tym samochodzie (produkcja listopad 1999) już nie było takiej potrzeby. Sprawdzałem na Carfax i żadnego recalla w sprawie rozrządu na ten samochód nie było (do 2009 roku do wiosny jeździł w USA). Ponoć rozrządy to problem roczników modelowych 97-99. Jak sprawdzić ten rozrząd?
I czy korozja na dolnym zgrzewie tylnej klapy to norma?
Pozdrawiam, Marcin
I czy korozja na dolnym zgrzewie tylnej klapy to norma?
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: kupno Explorera - co jest wazne
recall byl na bardzo ograniczona ilosc aut - dlatego to akurat nie jest wytyczna. Rozrzad odzywa sie nawet w autach 2001. Sprawdzic tak jak pisalem - na sluch, ewentualnie wyciagac silnik i rozebrac zeby obejrzec lancuchy 
Klapa tylna i narozniki przy tylnych drzwiach to norma jesli chodzi o korozje.

Klapa tylna i narozniki przy tylnych drzwiach to norma jesli chodzi o korozje.
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: kupno Explorera - co jest wazne
Witam
Wiem, że rozrząd odezwać się może zawsze ale wada konstrukcyjna była w latach 97-99 i to raczej mógł obejmować recall i to miałem na myśli. Z tego co pamiętam tam był zestaw usuwający problem. A samochód ma dopiero około 100.000km przebiegu więc niezbyt wiele. Aha i przebieg choć mały to potwierdzony.
Pozdrawiam, Marcin
Wiem, że rozrząd odezwać się może zawsze ale wada konstrukcyjna była w latach 97-99 i to raczej mógł obejmować recall i to miałem na myśli. Z tego co pamiętam tam był zestaw usuwający problem. A samochód ma dopiero około 100.000km przebiegu więc niezbyt wiele. Aha i przebieg choć mały to potwierdzony.
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: kupno Explorera - co jest wazne
Zestaw to byly jedynie dwa napinacze ktore wczesnie zamontowane mogly opoznic rozsypke rozrzadu. Ale i tak predzej czy pozniej byl on do robienia. Moj Ex tez jest pozny 99 i niestety ale rozrzad robilem juz po 110.000 za pierwszym razem i po kolejnych 100.000 za drugim bo mechanik przyoszczedzil na lancuchu - wymienil same slizgi i kasety. Wiec przedzial 97-99 w zaden sposob nie jest wytyczna. Pozniejsze 99 tym sie roznily ze mialy teoretycznie zamontowane juz te nowe napinacze ale generalnie cala konstrukcja SOHC w wydaniu Explo to jedna wielka porazka.
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: kupno Explorera - co jest wazne
Hmm. To może nie warto brać, hmm i poszukac jednak czegoś ze stajni GM.
Pozdrawiam, Marcin
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: kupno Explorera - co jest wazne
warto wziac np 97 z OHV - pare kucy mniej ale silnik wieczny, a reszta jak w explo z SOHC.
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: kupno Explorera - co jest wazne
Wiesz. Jakbym miał wybór. A tu autko zadbane, z USA (nie zarżnięte w kraju), bezwypadkowe, malutki przebieg... A tak przy okazji - ile kosztuje wymiana rozrządu?
Pozdrawiam, Marcin
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: kupno Explorera - co jest wazne
okolo 2100-2300 kompletny rozrzad (slizgi, kasety z lancuchami, lancuch walka wywazajacego, sruby etc) no i kwestia za ile zrobisz - silnik trzeba wyciagac bo tylna kaseta jest z tylu silnika i nie ma dojscia.
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: kupno Explorera - co jest wazne
No właśnie koszt robocizny mnie ciekawi, bo kompletny rozrząd w USA z przesyłką do Polski fo 466USD.
Pozdrawiam, Marcin
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: kupno Explorera - co jest wazne
od 2000 do 2500 tysiąca sama robocizna
mam expo z '99 i wlasnie przylecial do mnie rozrzad z USA

Krzysiek M. C. =>K.M.C.
Explorer '99
Explorer '99
Re: kupno Explorera - co jest wazne
4500 obecnie robocizna w komplecie z częściami - części od ASO Forda więc nie chińskie zamienniki co to wytrzymują 50 tysi (łańcuchy się rozciągają). Jakby co mogę podać namiar, kolesie robili już sporo tych rozrządów u nas w klubie 

Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: kupno Explorera - co jest wazne
Witam wszystkich w dziale FORD
Panowie, czy roczniku 2000 sohc poza rozrządem występują jeszcze jakieś inne popularne problemy? np. sprzęgiełka, czy skrzynka rozdzielcza itp?
czy wymianę rozrządu należy traktować jako nieodzowną czynność eksploatacyjną występującą w KAŻDYM egzemplarzu?
I jaki ew. kupić dobry komplet oryginalny czy zamiennik? Czy można to zrobić wyjmując skrzynię a nie silnik?
Jak i gdzie można ew. sprawdzić czy w konkretnym egzemplarzu był wymieniany?
czy w trasie w okolicy 100 km/h wystarczy mu 12-14 l/100 LPG?
B. proszę o wyczerpujące odpowiedzi.
PS jeszcze nie nabyłem, ale chyba już GO zaczynam pożądać

Panowie, czy roczniku 2000 sohc poza rozrządem występują jeszcze jakieś inne popularne problemy? np. sprzęgiełka, czy skrzynka rozdzielcza itp?
czy wymianę rozrządu należy traktować jako nieodzowną czynność eksploatacyjną występującą w KAŻDYM egzemplarzu?
I jaki ew. kupić dobry komplet oryginalny czy zamiennik? Czy można to zrobić wyjmując skrzynię a nie silnik?
Jak i gdzie można ew. sprawdzić czy w konkretnym egzemplarzu był wymieniany?
czy w trasie w okolicy 100 km/h wystarczy mu 12-14 l/100 LPG?
B. proszę o wyczerpujące odpowiedzi.
PS jeszcze nie nabyłem, ale chyba już GO zaczynam pożądać

Re: kupno Explorera - co jest wazne
teoretycznie wada rozrządu została usunięta w drugiej połowie 99 roku (stosują inne napinacze). NIe jest regułą że poleci rozrząd. Wiele zależy jak auto było eksploatowane (wymiana oleju na czas i na właściwy). Ale liczyć się z tym trzeba.
Zdecydowanie polecam zestaw zamawiany w ASO. Miałem przyjemność skorzystać z tańszego zestawu i skończyło się to wyciągniętym łąńcuchem. To czy był wymieniany pozostaje tylko wierzyć sprzedającemu bo nawet jak pokaże rachunek to ile w nim prawdy jest nikt nie wie
Żeby robić kompletny rozrząd (tylna kaseta) trzeba wydłubać silnik.
Spalanie na poziomie 12-14 to niestety pobożne życzenia (przy OHV może i dałoby rade). 15-16 przy tempomacie to rozsądna wartość.
W sumie innych wrodzonych wad nie ma - rdza też w zależności od egzemplarza może pojawić się na progach - szczególnie w narożnikach tylnych błotników przy drzwiach, oraz na wlewie paliwa. Mogą zdarzyć się też pojedyncze przypadki rozciągniętych łańcuchów w reduktorze, ewentualnie uwalony shift motorek od zapinania reduktora, ale nie są to jakieś mega poważne usterki.
Skrzynia też zależy jak była traktowana - wymiany na czas i odpowiedni olej oraz rozsądne prędkości żeby jej nie zakatować też działają cuda i nie koniecznie trzeba od razu liczyć się z remontem po zakupie.
Zdecydowanie polecam zestaw zamawiany w ASO. Miałem przyjemność skorzystać z tańszego zestawu i skończyło się to wyciągniętym łąńcuchem. To czy był wymieniany pozostaje tylko wierzyć sprzedającemu bo nawet jak pokaże rachunek to ile w nim prawdy jest nikt nie wie

Żeby robić kompletny rozrząd (tylna kaseta) trzeba wydłubać silnik.
Spalanie na poziomie 12-14 to niestety pobożne życzenia (przy OHV może i dałoby rade). 15-16 przy tempomacie to rozsądna wartość.
W sumie innych wrodzonych wad nie ma - rdza też w zależności od egzemplarza może pojawić się na progach - szczególnie w narożnikach tylnych błotników przy drzwiach, oraz na wlewie paliwa. Mogą zdarzyć się też pojedyncze przypadki rozciągniętych łańcuchów w reduktorze, ewentualnie uwalony shift motorek od zapinania reduktora, ale nie są to jakieś mega poważne usterki.
Skrzynia też zależy jak była traktowana - wymiany na czas i odpowiedni olej oraz rozsądne prędkości żeby jej nie zakatować też działają cuda i nie koniecznie trzeba od razu liczyć się z remontem po zakupie.
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: kupno Explorera - co jest wazne
Witam,
Czy podobne problemy są z rozrządem w V8 5.0?
Tak się z lekka przymierzam do Explorera i tu mnie zaskoczyliście z problemami z rozrządzikiem.
Pozdrawiam
Konrad
Czy podobne problemy są z rozrządem w V8 5.0?
Tak się z lekka przymierzam do Explorera i tu mnie zaskoczyliście z problemami z rozrządzikiem.
Pozdrawiam
Konrad
Króciak Pajero 3,5
Re: kupno Explorera - co jest wazne
problemy były tylko w V6 SOHC. V8 i V6 OHV nie mają tego problemu
Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości