Strona 1 z 1
Ford Raptor
: sob gru 05, 2009 9:41 pm
autor: chera
Widziałem ostatnio na żywo ( w Holandii będą nim pewnie faktury i VAT wozić ...

)
Naprawdę robi wrażenie
Co sądzicie o tym autku...?
Oficjalna strona Forda
Jeździ też w sam raz, jak na niedzielne wycieczki do kościoła..

Re: Ford Raptor
: sob gru 05, 2009 9:53 pm
autor: mudder
planuje przytargać takiego w przyszłym roku, cena w stanach zaczyna się już od 30k usd w przyzwoitym stanie więc nie jest źle, ja chcę takiego pół rocznego z niespłaconego kredytu

auto fajne szkoda tylko że dużego diesla do niego nie wrzucają bo benzyny są mocne ale nie mają takiego kopa co ropnioki

edit
auto jest oferowane od połowy 2009 roku, niestety tylko w jednej konfiguracji budy co mnie nie do końca satysfakcjonuje
Re: Ford Raptor
: sob gru 05, 2009 10:20 pm
autor: DamnIt!
Jakiś czas temu czytałem, że Cummins zmajstrował 2 świetne vidlaste diesle do popędzania RAM'ów i Durango'w. Obiecywano, że modele na rok 2009 będą właśnie miały te oba dieselki do wyboru. I dupa - nie widzę w ofercie Dodge'a ani nawet nic na stronie Cumminsa nie ma. A szkoda.
Miało być tak:
Mały diesel: 4.2L V6
Duży diesel: 5.6L V8

Re: Ford Raptor
: sob gru 05, 2009 10:25 pm
autor: chera
mudder pisze:planuje przytargać takiego w przyszłym roku, cena w stanach zaczyna się już od 30k usd w przyzwoitym stanie.....
W Holandii cena zarejestrowanego nowego auta zaczyna się od € 38.000 + VAT... Pełna opcja z silnikiem 6.2 kosztuje ok. € 45.000
mudder pisze: auto fajne szkoda tylko że dużego diesla do niego nie wrzucają bo benzyny są mocne ale nie mają takiego kopa co ropnioki
http://www.youtube.com/watch?v=Ksh21HZf ... re=related 
Re: Ford Raptor
: sob gru 05, 2009 11:07 pm
autor: mudder
@DamnIt ford miał f planach też małego diesla 4.4 v8 ale przez kryzys zaprzestali programu, choć jednostka jest gotowa

Re: Ford Raptor
: ndz gru 06, 2009 10:42 am
autor: bullterrier
mudder pisze:auto fajne szkoda tylko że dużego diesla do niego nie wrzucają bo benzyny są mocne ale nie mają takiego kopa co ropnioki
Eeee, powiedziałbym że jest dokładnie na odwrót w przypadku pickupów. Oczywiście mowa o seryjnych a nie kręconych samochodach. Tylko pytanie jakie pada na każdym amerykańskim forum w takich dyskusjach : "kto jeździ fabrycznym dieslem"

(oczywiście u nich).
Co do Cumminsa, to planują wprowadzić nowe silniki od 2011 chyba. Ale moim zdaniem to porażka ten V8 . Jak do tej pory cumminsy serii ISB 5.9 cieszyły się najlepszą renomą wśród wielkiej trójki . Nie kumam jednak i niegdzie tego nie mogę się doczytać po kiego wała zmieniać I6 na V8 . W przypadku tak dużego samochodu chyba długość nie ma znaczenia a układ I6 jest z punktu wyrównoważenia i trwalości lepszy od V8 cross-plane. Chyba, że po prostu wyjdzie im sporo taniej produkcja dwóch jednostek - jednaj V6 drugiej V8 ze względu na unifikacje wielu części... teraz na całym świecie taka tendencja.
Re: Ford Raptor
: ndz gru 06, 2009 3:14 pm
autor: DamnIt!
Tu jest ten artykuł o vidlastych cumminsach
http://www.dieselpowermag.com/tech/dodg ... index.html
Niekoniecznie V musi być mniej trwały - stare ciężarowe V8 diesle od Mercedesa robiły po 2 mln km bez remontów i specjalnej czułości ze strony serwisu.
Re: Ford Raptor
: ndz gru 06, 2009 5:23 pm
autor: Mroczny
fajny ten ford - widzi mi się
czyli jednak da się zrobić ładną węglarkę

Re: Ford Raptor
: ndz gru 06, 2009 9:02 pm
autor: mudder
Mroczny pisze:fajny ten ford - widzi mi się
czyli jednak da się zrobić ładną węglarkę

auto jest naprawdę fajne, i ma kawał niezłego zawieszenia, pierwsza niezależka która mi się podoba
kółka nawet po skokach się nie rozłażą

Re: Ford Raptor
: ndz gru 06, 2009 9:04 pm
autor: Mroczny
no i ogólnie linię trzyma wzorową.. przypomnij sobie navarę

Re: Ford Raptor
: ndz gru 06, 2009 9:08 pm
autor: mudder
Mroczny pisze:no i ogólnie linię trzyma wzorową.. przypomnij sobie navarę

navary nie uznaję
