Ford Bronco z mostem od Explorera
Moderator: Student
Ford Bronco z mostem od Explorera
Witam,
Jest to mój pierwszy post na tym forum i też nie jestem w temacie za bardzo. Kupiłem Bronka 2,9 88r. XLT. Ma on mosty od Explorera. Jest problem z załączaniem przedniego napędu. Otóż, wał do przedniego mostu się kręci ale przedni napęd nie działa. Sprzęgiełka są automatyczne i chcę je wymienić na manualne. Na stronie Mile Markera pisało, że do explorera 90-94r podchodzą sprzęgiełka z 27 nacięciami (naliczyłem tyle samo). I tu są moje pytania:
1. Czy to może być wina czegoś innego niż sprzęgiełka, że przedni napęd się nie załącza?
2. Jak rozpoznać czy sprzęgi są do wymiany? Bo ząbki nie są, aż tak zechlane. (jakieś zdjęcie dla porównania?)
3. Czy ktoś mógłby kogoś polecić, aby kupić manualne sprzęgiełka bo obdzwoniłem parę sklepów to w każdym "trudno dostępne" i do tego w USA.
4. Czy będzie potrzebna jakaś konwersja (Conversion Kit), żeby przejść z automatów na manualne czy tylko wyjąć zepsute i zamontować manuale?
Pozdrawiam
Jest to mój pierwszy post na tym forum i też nie jestem w temacie za bardzo. Kupiłem Bronka 2,9 88r. XLT. Ma on mosty od Explorera. Jest problem z załączaniem przedniego napędu. Otóż, wał do przedniego mostu się kręci ale przedni napęd nie działa. Sprzęgiełka są automatyczne i chcę je wymienić na manualne. Na stronie Mile Markera pisało, że do explorera 90-94r podchodzą sprzęgiełka z 27 nacięciami (naliczyłem tyle samo). I tu są moje pytania:
1. Czy to może być wina czegoś innego niż sprzęgiełka, że przedni napęd się nie załącza?
2. Jak rozpoznać czy sprzęgi są do wymiany? Bo ząbki nie są, aż tak zechlane. (jakieś zdjęcie dla porównania?)
3. Czy ktoś mógłby kogoś polecić, aby kupić manualne sprzęgiełka bo obdzwoniłem parę sklepów to w każdym "trudno dostępne" i do tego w USA.
4. Czy będzie potrzebna jakaś konwersja (Conversion Kit), żeby przejść z automatów na manualne czy tylko wyjąć zepsute i zamontować manuale?
Pozdrawiam
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Zacznij od sprawdzenia shift motorka powinien byc taki sam jak w EXie
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX
exEX
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
w kraju masz dostępne od ręki AVM-y - też manuale do explorera. Kupujesz zestaw i masz temat z głowy 
tak w przypadku zakupu mile markera musisz kupić sprzęgiełka i conversion kit - w sklepach USA te rzeczy są sprzedawane osobno

tak w przypadku zakupu mile markera musisz kupić sprzęgiełka i conversion kit - w sklepach USA te rzeczy są sprzedawane osobno

Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
AVM to wiesz... mlekiem zalać i psu dać
Milemarker - jak najbardziej ok.
A wracając do pytania samego zainteresowanego - na 99% masz zmielony któryś automat.
pozdro

Milemarker - jak najbardziej ok.
A wracając do pytania samego zainteresowanego - na 99% masz zmielony któryś automat.
pozdro

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Student - wiesz ostatnio MileMarkery zmieliłem
a AVMy się trzymają
teraz to wszystko takie samo badziewie...


Autobus czerwony...
http://www.explopedia.net
http://www.explopedia.net
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
AVM-y wydatek rzędu 700 zł/para.Rad-T pisze:w kraju masz dostępne od ręki AVM-y - też manuale do explorera. Kupujesz zestaw i masz temat z głowy
tak w przypadku zakupu mile markera musisz kupić sprzęgiełka i conversion kit - w sklepach USA te rzeczy są sprzedawane osobno
Mile Markery to ok 130 USD + 45 USD przesyłka ( nie wliczając cła )
A propos ktoś wie ile kosztuje podatek jeśli ktoś sprowadza z USA? na sumę 600 zł (200 USD)?
Opłaca się kupić z rozbiórki? tzn. czy jak się dobrze sprawowały to nie będą zmielone?
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
kszesz pisze:Zacznij od sprawdzenia shift motorka powinien byc taki sam jak w EXie
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542
Pod warunkiem że ma shift motor

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Jest jeszcze trzecie wyjście
Kupić wiadro automatów i wozić se jeden komplet na wrazie co
Wymiana sprzęgiełka +/- cztery minuty

Kupić wiadro automatów i wozić se jeden komplet na wrazie co

Wymiana sprzęgiełka +/- cztery minuty

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Jak zrobię te sprzęgi to mam zamiar Bronka sprzedać za nie długi czas.
Kupi gdzieś, jakąś konwersje z automatów na manuale czy da się je wymienić bez niczego? Wyjmuję automat i to co do niego i montuję manuale?
A czemu shift motorka mogę nie mieć, tak z ciekawości ?
Kupi gdzieś, jakąś konwersje z automatów na manuale czy da się je wymienić bez niczego? Wyjmuję automat i to co do niego i montuję manuale?
A czemu shift motorka mogę nie mieć, tak z ciekawości ?
Ostatnio zmieniony śr sty 19, 2011 8:18 pm przez BronekII, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Nie wiem czy by w ogóle znalazł ich całe wiadro, chyba że noweStudent pisze:Jest jeszcze trzecie wyjście![]()
Kupić wiadro automatów i wozić se jeden komplet na wrazie co![]()
Wymiana sprzęgiełka +/- cztery minuty

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Czemu to nie wiem, ale sprawę rozstrzygnie tylko wjazd na kanałBronekII pisze:
A czemu shift motorka mogę nie mieć, tak z ciekawości ?

Roboty na jakieś 30 min plus browar - fotomanual masz pod linkiem po ang. ale obrazki też czytelne.
Jak wolisz po polskiemu to szukaj pod linkiem z podpisu Radka.
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX
exEX
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Czemu to nie wiem, ale sprawę rozstrzygnie tylko wjazd na kanał
Roboty na jakieś 30 min plus browar - fotomanual masz pod linkiem po ang. ale obrazki też czytelne.
Jak wolisz po polskiemu to szukaj pod linkiem z podpisu Radka.[/quote]
A możesz podać link do spolszczonych opisów? Nie mogę go znaleźć?

Roboty na jakieś 30 min plus browar - fotomanual masz pod linkiem po ang. ale obrazki też czytelne.
Jak wolisz po polskiemu to szukaj pod linkiem z podpisu Radka.[/quote]
A możesz podać link do spolszczonych opisów? Nie mogę go znaleźć?
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Więc tak. Shift motorek jest
i słychać w nim metaliczne odgłosy (tak jak by coś przestawiało) po uprzednim włączeniu 4x4 high, włącznik pstryka. Przedni wał się kręci, jednak dalej napędu niema. Przy 4x4 low, to samo. To oznacza, że Shift motorek nie jest tu problemem?
Aha, jeszcze jedno, to typowe w tych autach, że jak mam 2 WD to przy mocniejszym ruszaniu dobiega taki odgłos z tyłu jakby naprężała się jakaś sprężyna? Co to jest?

Aha, jeszcze jedno, to typowe w tych autach, że jak mam 2 WD to przy mocniejszym ruszaniu dobiega taki odgłos z tyłu jakby naprężała się jakaś sprężyna? Co to jest?
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Masz tu forum i czerp garściami bo temat rzekaBronekII pisze:
A możesz podać link do spolszczonych opisów? Nie mogę go znaleźć?

Momo wszystko zajrzałbym do shift motorka i sprawdził czy tarczka z tymi pólkolistymi ścieżkami się nie odkleiła/przesunęła (najczęstsza usterka). W moim tak jak w linku ang. był zmiażdżony igielit na ograniczającej śrubce tej na śrubokręt krzyżakowy
zamiana na tulejkę z rurki aluminiowej załatwiła sprawę. Do przyklejenia tarczki potrzebny mocny klej np. distal.
Jak już shift motor sprawdzony to wtedy można poprzyglądac się sprzęgiełkom.
W Exie przy mocniejszym ruszaniu pali się guma


Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX
exEX
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Bo nie podałeś żadnych szczegółów.BronekII pisze: A czemu shift motorka mogę nie mieć, tak z ciekawości ?


A napęd w fordzie nie musi być zapinany elektrycznie.

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Pewnie blokada LSD wydaje łabędzi śpiewBronekII pisze:Aha, jeszcze jedno, to typowe w tych autach, że jak mam 2 WD to przy mocniejszym ruszaniu dobiega taki odgłos z tyłu jakby naprężała się jakaś sprężyna? Co to jest?

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
A tak na poważnie.
Wał na krzyżakach, czy homokinetyki?
Wał na krzyżakach, czy homokinetyki?
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
a co ma to do tego?kszesz pisze:Zacznij od sprawdzenia shift motorka powinien byc taki sam jak w EXie
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Dziękuję za pomoc Panowie:) Po rozebraniu shift motorka okazało się że dopadł go najczęstszy problem. Rozwalona podkładka, ogranicznik (zgnieciona) na zębatce. I teraz gdzie taką znaleźć lub czym zastąpić? i jakie ma mieć wymiary żeby było jak należy?
Znalazłem, że zewnętrzna średnica ma mieć 11mm a wewnętrzna 7mm a ogranicznik można odciąć z rurki, lecz od czego taką znaleźć
? Jeszcze jedno, skąd będę miał pewność że komputer nie zgubił położenia?
Znalazłem, że zewnętrzna średnica ma mieć 11mm a wewnętrzna 7mm a ogranicznik można odciąć z rurki, lecz od czego taką znaleźć

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
A nie mówiłemBronekII pisze:Dziękuję za pomoc Panowie:) Po rozebraniu shift motorka okazało się że dopadł go najczęstszy problem.

Znalazłem w garażu nie u siebie, więc nie wiem z czego była ta rurka, ale wystarczy byle pasowała na śrubkę i posmaruj dla pewności klejem jakimś żeby się nie zsunęło. 2 lata tak mam zrobione i zapomniałem o problemie. Brązowy kabelek możesz zrobić na złączkę, żeby można było zabrać shift-motorek ze sobą. Do składania zalecają jeszcze posmarowanie silikonem dekielka dla zapewnienia szczelności ale ja nie smarowałem i nic się nie dzieje.
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX
exEX
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Tak zrobię
Tylko ja nie mam tam żadnej śrubki, a jedynie 0,5 cm bolec na który ogranicznik był założony. W podanym lin ku widziałem że ten ogranicznik jest przykręcony. Nie wiem czy tak ma być czy to może jakaś inna wersja czy ewentualnie wynikło to z uszkodzenia czegoś, ale to ostatnie raczej mi się nie widzi bo niema śladów, ani dziury po śrubce.

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Kura nie pamiętam czy ta śrubka się wykręcała ? Chyba było tak, że jak mi ta igielitowa rurka na śrubie/bolcu się rozpadła to dociąłem kawałek aluminiowej rurki wcisnąłem to na bolec i jeszcze podkleiłem superglu, żeby sie nie zsunęło.
Załóż shiftmotor w tym samym położeniu jak był przed zdjęcem, na obudowie powinny być jakieś znaki. To proste mechaniczno-elekpstryczne urzadzenie a nie żaden komputer.
Załóż shiftmotor w tym samym położeniu jak był przed zdjęcem, na obudowie powinny być jakieś znaki. To proste mechaniczno-elekpstryczne urzadzenie a nie żaden komputer.
Doszło do tego, że dalej już nie może.
exEX
exEX
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
Ok. Po rozebraniu i zrobieniu ogranicznika z pewnej okrągłej nakrętki no i po zamontowaniu na 2 śrubkach Shift motorka NIE DZIAŁA. To znaczy, w kabinie nie podświetlają się diody, i słychać dwa pstryknięcia ( oznaczające pewnie, chcę ale nie mogę włączyć napędu 4x4). Oczywiście sprawdzę czy w ogóle działa silniczek, ale jak nie działa to co to może być? Styki nie łączą na płytce? Czy ogranicznik nie jest taki gruby jak powinien? Przewody?
Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
shiftmotor Ci działał ---> teraz nie działa
wał się wcześniej kręcił ---> zatem shiftmotor działał
nie miałeś napędu na przód przy obracającym się wale ---> masz uszkodzone przynajmniej jedno sprzęgiełko
jeśli poszukasz w sieci dowiesz się jak rozkręcić silnik, rozebrać skrzynię, wymontować bak itd. niestety nie uleczy to sprzęgiełek
wał się wcześniej kręcił ---> zatem shiftmotor działał
nie miałeś napędu na przód przy obracającym się wale ---> masz uszkodzone przynajmniej jedno sprzęgiełko
jeśli poszukasz w sieci dowiesz się jak rozkręcić silnik, rozebrać skrzynię, wymontować bak itd. niestety nie uleczy to sprzęgiełek

Re: Ford Bronco z mostem od Explorera
No to tylko dojebałem sobie roboty
a pytanie czemu nie działa shift motor teraz? Silniczek chodzi jak go zdejmę i podam napięcie. Wie ktoś jak prawidłowo musi być założona zębatka i dekielek? Zakładam tak jak zdejmowałem, ale może mogłem źle zaznaczyć pisakiem.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość