Strona 1 z 2

Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pt paź 14, 2011 10:07 am
autor: satyr6
Witam!
Chciałbym kupić forda Mverick'a II z 200-2004 roku 2,0 benzyna w manualu, no i właśnie...
nigdzie zbytnio nie ma opinii na temat tego modelu. Miałem Mitschubisi Pjero Pinin Full Time ,którego właśnie sprzedałem (WSZECHOBECNA RDZA!!!) a teraz poszukuję podobnego auta (dojazd po drogach gruntowych na wsi).
Miałbym gorącą prośbę do Szanownych Kolegów o ewentualne podpowiedzi i oceny tego modelu. BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY ZA POMOC.Z GÓRY DZIĘKUJĘ.POZDRAWIAM

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pt paź 14, 2011 1:42 pm
autor: alban
Pinin i Pajero to 2 różne auta.
Pajero większe cięższe i solidniejsze.
Nie ma w nim jakichś wyjątkowych rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie.
Trzeba mu się przyjrzeć tak jak każdemu innemu samochodowi.
Jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz to kupuj i już.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: śr paź 19, 2011 7:31 pm
autor: satyr6
Dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pn mar 11, 2013 1:24 pm
autor: Robal30
Byłbym wdzięczny za kontakt z posiadaczami w/w auta. Aktualnie mam kłopot ze znalezieniem spustów oleju z reduktora i tylnego dyfra. Poza tym cieknie mi simering na wejsciu wału do dyfra i czort wie gdzie szukać jego rozmiarów.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pn mar 11, 2013 2:41 pm
autor: Dżem
Na forum mazdy pewnie więcej się Panowie dowiecie.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pn mar 11, 2013 9:35 pm
autor: Kuba M.
Dżem pisze:Na forum mazdy pewnie więcej się Panowie dowiecie.
Raczej nissana :roll:

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pn mar 11, 2013 10:43 pm
autor: Dżem
Kuba M. pisze:
Dżem pisze:Na forum mazdy pewnie więcej się Panowie dowiecie.
Raczej nissana :roll:
NIE, RACZEJ MAZDY! :evil:

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: wt mar 12, 2013 7:58 am
autor: Kuba M.
Dżem pisze:
Kuba M. pisze:
Dżem pisze:Na forum mazdy pewnie więcej się Panowie dowiecie.
Raczej nissana :roll:
NIE, RACZEJ MAZDY! :evil:
:oops: :oops: :oops: Już uzupełniłem wiedzę :)21
Nie wiedziałem, że nie każdy maverick to terrano :roll: :wink:

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: wt mar 12, 2013 2:44 pm
autor: Robal30
Mazdy, mazdy... zarzuciłem sieci, ale mam wątpliwości czy cos z tego wyniknie..

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz kwie 21, 2013 4:34 pm
autor: Łosiu
Kuba M. pisze: :oops: :oops: :oops: Już uzupełniłem wiedzę :)21
Nie wiedziałem, że nie każdy maverick to terrano :roll: :wink:

a takiego mavericka widziales ?? :)21

Obrazek

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: śr maja 22, 2013 12:15 pm
autor: Robal30
Mavericki w różnych wersjach z tego co widziałem w katalogach były produkowane od lat 60tych.
Szukam rolety do niego w przystępnej cenie, albo bym dopasował z czegos innego, tylko zeby miala ok.132cm szerokosci w mocowaniu za siedzeniami i 126cm przynajmniej na mocowaniu przy klapie. Gdyby ktos z kolegów stwierdził w swoim aucie taką, bardzo prosze o info.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: sob lis 16, 2013 4:40 pm
autor: Robal30
Mam problem, może komuś się coś nasunie. Auto na zimnym silniku nie wchodzi w obroty. Jak startuje z rana mam problem z wyjechaniem pod górkę z parkingu. jak przycisnę raptownie pedał gazu, żadnej reakcji, jeśli powoli, to jakoś sie wkręci. Dzieje sie tak po jakieś 0,5 min po odpaleniu. Moim zdaniem za szybko schodzi z ssania. Żadnych błędów komputer nie notuje. Na ciepło podłączony pod komputer pokazuje wszystko w normie. Trudno mi auto zostawić u mechanika na noc, zeby zobaczył jak jest na zimno. Mówi żeby jeździć aż całkiem padnie, wtedy sie zdiagnozuje:). Na ciepłym czasem falują wolne obroty. Poza tym od nowości jakoś tak stopniowo schodzi z obrotów podczas zmiany biegów, nie płynnie, tylko tak na 3tys. chwila, 2tys. i dopiero 1tys., nie przeszkadzało mi to do tej pory, ale może ma to jakiś związek.
Świeczki, przewody zmienione, rurki gumiaste przejrzane:) i dalej zonk.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: sob lis 16, 2013 7:43 pm
autor: kriston
Nie jestem na 100% pewien ale twoje problemy mogą być spowodowane przez silniczek krokowy

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 17, 2013 10:12 am
autor: Robal30
Dzięki. Zajrzymy i tam. Właśnie padło sprzęgło, więc chciał, nie chciał postoi parę dni u mechanika, to się zajrzy tu i tam.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 17, 2013 1:11 pm
autor: Dżem
Przepływomierz powietrza obstawiam. Przerabiałem to kiedyś w Primerze.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 17, 2013 2:02 pm
autor: Robal30
Też mi się to nasunęło. Zrobiłem doświadczenie i odpaliłem na zimno z odpiętym przepływomierzem. Zachował się zupełnie tak samo źle jak z podpiętym. Bez różnicy. Z tym, że check się zapalił i z tydzień jeździłem z palącym się checkiem. Nie zgasł już po podpięciu. Po tygodniu zresetowałem błędy. Pokazywał coś o temperaturze powietrza dolotowego.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 17, 2013 2:10 pm
autor: Dżem
Komputer powoli dostraja dozowanie paliwa do "odjeżdżającego" przepływomierza aż zaczyna być lipa ale nie pokaże błędu. Po wykasowaniu danych z nastawami i ponownym uruchomieniu może już wejść w tryb serwisowy. Nie da rady dostroić nastawów do tak "odjechanej" charakterystyki przepływomierza.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 17, 2013 8:18 pm
autor: Robal30
Coś w tym jest co mówisz :)2 Otóż nie dodałem, ze fordzina jest zagazowany. Jak sie to wszystko zaczęło, to po jakimś czasie zajrzałem do mapy gazu i benzyny, okazało się, że się całkiem rozjechały, a pokrywały się kiedyś idealnie. Myślałem, że to coś z gazem się porobiło, ale może być jak mówisz, że to krzywa benzyny "odjechała". Widzę na alledrogo przepływki po jakieś 80zł. Chyba nabędę i się zobaczy. Dzięki za odpowiedzi:)

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 17, 2013 8:22 pm
autor: Dżem
Nie mapy gazu i beny ale rozjeżdżają się mapy długoterminowe i chwilowe czy jakoś tak (pewnie mylę nazewnictwo). To samo było u mnie i zero błędu przepływki na odbII.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pn lis 25, 2013 7:39 am
autor: Robal30
Niestety wymiana przepływki nic nie dała. Myślę o jakimś czujniku temperatury, ale z tego co widze, jest tylko jeden ktory steruje i wskaznikiem na tablicy i wtryskiem. Padł juz kiedys, ale wtedy tablica zgłupiała, obroty szalały, wentylatory chodzily caly czas, check sie zaswiecil. Teraz nic takiego sie nie dzieje, wiec nie wiem. Jezdze popsutym autem :) Wolnym czasem sprobuje jeszcze dostac sie do krokowca, w tym aucie to nie lada wyzwanie.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pn lis 25, 2013 8:01 am
autor: Szarbia
Potencjometr przepustnicy.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: pn lis 25, 2013 8:46 am
autor: Robal30
Jak to ukąsić? Sprawdzić, czy to własnie to?

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz maja 18, 2014 7:36 am
autor: Robal30
Mam następną zagwozdkę. Pare razy padało mi ładowanie. Czarodziejsko altek ładował po wyjęciu z auta, a za parę miesięcy znów padał i to samo. Na pałe wymieniłem regulator napięcia i znowu parę miesięcy było dobrze. Gdy padł po raz kolejny postanowiłem nabyć nowy alternator. Kupiłem po numerach katalogowych regenerowany alternator, ale Bosch (dotychczas Motorcraft), niby wszystko to samo, pasuje, wtyk z regulatora na trzy piny, wtyczka pasuje, a jednak...Ładowanie jest, 14,2-14,3V, ale nie daje do komputera sygnału z ładowania. Kontrolka gaśnie po odpaleniu, ale po kilkudziesięciu sekundach się zapala. Dodatkowo, podczas jazdy gubi obroty biegu jałowego aż czasem gaśnie po dojezdzie do skrzyzowania na przykład. Oznaczenia pinów w Motorcraft: FR SIG A+ (regulator xw4u-10c359-ab) a w Bosch L DFM S (98BB10300BC). Czy mógłby mi ktoś rozszyfrować jakie napięcia gdzie są? Podjrzewam, że trzeba pozamieniać kabelki, ale który z którym zamienić?
Dzięki serdeczne z góry.

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 02, 2014 1:35 pm
autor: s3R
Wszystkie te Mazdo/Fordy takie są kapryśne trochę ?
Się nad takim dla żony zastanawiam. :)21

Re: Ford Mverick II 2,0 benzyna,manual

: ndz lis 02, 2014 9:31 pm
autor: s3R
Zetec chyba gazu nie lubi szczególnie :roll: