Strona 1 z 1

hamulce tarczowe - przednie

: wt lis 02, 2004 12:04 pm
autor: bilans
dokładnie prawy przedni zacisk -
miałem takie objawy -
bicie - koła jak paralityk - ale tylko przy pewnych prędkościach ...
ok .. myślałem opone szlak trafił - założyłem zimówki - to samo - bije ....
nagle słysze tarcie metalu ---- kurna klocki hamulcowe ????!!!! przecie zmieniałem ze 2 m-ce temu !!! rozbieram lewe koło klocki ok - prawe jeden o'k a drugi zero goła blacha zero okładziny na klocku od strony wewnętrznej ,,,, założyłem komplecik nowych klocków - przeczyściłem prowadnice zacisku tak że płynnie pracuje ..... wciskam tłoczek z lewej jakoś wchodzi ale z prawej z wielkim trudem ....... składam wszystko do kupy , i jazda - rura gaz trasa pierwsze kilka minut jest ok i dalej znowu to samo bije jak ^^*^&99))!!!@$ wrr

moja diagnoza - tłoczek zapieczony w zacisku wysuwa się podczas hamowania ale nie wraca i stale dociska tarczę przez co koła biją ....

???? czy to poprawna diagnoza ??

- wyczyścić tłoczek aby płynnie poracował ---- ?

Re: hamulce tarczowe - przednie

: wt lis 02, 2004 3:11 pm
autor: bartks
bilans pisze:
moja diagnoza - tłoczek zapieczony w zacisku wysuwa się podczas hamowania ale nie wraca i stale dociska tarczę przez co koła biją ....
a tarcza prosta?

: wt lis 02, 2004 3:11 pm
autor: boris.blank
Najprawdopodobniej już sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jest taka pasta do cylinderków hamulcowych. Blokujesz jeden tłoczek ściskiem stolarskim i depczesz hamulec aż tłoczek (ten zapieczony) się wysunie. Oczyszczasz wszystko i pod gumkę osłonową dajesz pastę. Parę razy wciskasz i wysuwasz tłoczek i powinno być dobrze. To było jak zrobic szybko. Jak chczesz zrobić dobrze to zdjąć zacisk, wydłubać tłoczki wyczyścić wsio szczotką drucianą a ew. wżery wygładzić papierkiem wodnym. Przepłukać, złożyć na pastę. Oczywiście wymienić gumkę uszczelniającą.

odp

: śr lis 03, 2004 2:08 pm
autor: bilans
rozruszałem tłoczek wyczyściłem - nie klinuje tarczy powinno być ok zobaczymy na trasie - niestety nie rozbierałem całości nie miałem czasu ale i tak musze jeszcze raz to zrobić niestety przyczyną zapieczenia tłoczka - cylinderka był uszkodzona gumka zewnętrzna była skruszała i popękana a pod nia syf pewnie cylinderek obrusł tym syfem i po poprzedniej zmianie klocków został nalot i zaklinował cylinderek .


A TERAZ POTRZEBUJE TĄ GUMKE NA CYLINDEREK TĄ CO OSŁANIA GO - ILE TO TO KOSZTUJE I CZY JEST WOGULE DOSTĘPNE .....
do hamerykańskiego śmietnika .....