korektor sił hamowania XJ, i typ łożysk przedniej piasty.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

korektor sił hamowania XJ, i typ łożysk przedniej piasty.

Post autor: Ziołek » śr lis 21, 2007 4:29 pm

Witam.
Czy wie ktoś może gdzie w Poznaniu można dostać korektor sił hamownia do Jeep'a XJ z 1991r?
Jeszcze dwie sprawy, czy korektor sił hamowania jest taki sam jak w Grand Cherokee i jaki jest typ łożysk przedniej piasty?
Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki, ale wszelkie podpowiedzi proszę wysyłać na PW, żeby nie było żadnej "kryptoreklamy" czy jeszcze nie wiadomo czego.
Pozdrawiam i z góry dzięki.
Wojtek vel Ziołek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lis 21, 2007 6:22 pm

a jast w ogole tam korektor?

co do lozysk obawiam sie ze musza byc cale nowe piasty ale moze 91 sie jeszcze lapal na ten stary typ w ktorym sa wymienne
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » śr lis 21, 2007 6:39 pm

Hmm, powinno się dać, są 2 stożkowe łożyska...
A co do korektora, to w XJ na pewno jest, po to trzeba go kupić bo stary jest do wyrzucenia.

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw lis 22, 2007 8:32 am

A w którym miejscu znajduje się rzeczony korektor :o ??
FZJ80

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » czw lis 22, 2007 3:28 pm

Pod pompą hamulcową, sam do końca nie jestem pewien czy to się zowie korektor ale tak wygląda. xD

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40645
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw lis 22, 2007 5:53 pm

raczej myślisz o zwykłym rozdzielaczu

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6075
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw lis 22, 2007 6:00 pm

Mroczny pisze:raczej myślisz o zwykłym rozdzielaczu
... z korektorem i czujnikiem różnicowym. Ta kostka rozdzielająca to właśnie korektor. Daje sięgo pominąć, a na tylny obwód można zastępczo zastosować bezwładnościowy korektor siły hamowania z poldolota (Lucas). Zamiast wywalać pięć stów na wątpliwego stanu używany, oryginalny korektor, nówka sztuka lucasa to 90 PLN. Oczywiście wiąże się to z przebudową przewodów hamulcowych.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » czw lis 22, 2007 6:48 pm

Dzięki za info, tak też chyba zrobimy.
O jak poważną chodzi przebudowę przewodów?

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » czw lis 22, 2007 10:16 pm

Czy w wersji z ABS tez jest korektor? Nie jest tak ze to ABS koryguje?
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » czw lis 22, 2007 10:31 pm

hmm, wydaje mi się że powinien być, ale niech wypowiedzą się ci co mają ABS.

Awatar użytkownika
Sparki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: Sparki » śr gru 19, 2007 11:41 am

Mam co prawda 90' rocznik. Rozdzielacz pod pompom ma za zadanie odłączyć uszkodzony obwód hamulcowy po przekątnej samochodu (lewy przód+prawy tył lub prawy przód+lewy tył). W razie dużego problemu z dostaniem klamotu możan zastowować zwykły rozdzielacz przelotowy np. od hydrauliki. Nie znalazłem żadnego dodatkowego regulatora ciśnienia przy tylnym mości, jest tam tylko zwykły trójnik.
KJ Liberty 2007 3,7 V6

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » ndz gru 23, 2007 3:24 pm

Nie chodzi tu o kolektory itp itd to automat więc jest to zabezpieczenie gdyby rypnoł jakiś z przewodów hamulcowych żeby nie zostać nagle bez

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » wt gru 25, 2007 5:06 pm

Jeśli masz 91r to łożyska są nie wymienne, wymienne były do 90r.
Piasta kosztuje 470-500zł/szt.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości