Jeep Cherokee 4.0 '89 - mam problem - pomocy?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
hotrodpolska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 01, 2008 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa,Polska
Kontaktowanie:

Jeep Cherokee 4.0 '89 - mam problem - pomocy?

Post autor: hotrodpolska » pt lut 01, 2008 3:29 pm

Witajcie,
Mam Jeepa Cherokee 4.0 1989r. (chyba XJ, w pełnym wypasie, ale nie wiem, tydzień temu kupiłem od znajomej i jakoś nie wnikłem) no i problem z nim, który się właśnie pojawił. Otóż, nie chce odpalić, hmm, zabrzmiało co nie co głupio ale to fakt.
Na początku myślałem że to akumulator, fakt, był zdechnięty, więc go wymieniłem i... nie chce odpalić. Wiem, zajechało tu amatorką z mojej strony, ale cóż, człek całe życie się uczy.
Myślę więc tu krótko czy to nie komputerek tym steruje czy może inne ustrojstwo.
Pomożecie bracia i siostry od najświętszej matki Jeepowej ??
Z góry dziękuję i czekam na jakieś info.
Moc i potęga na wieki, żadne ECO.
Fan.

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt lut 01, 2008 4:09 pm

Może być milon różnych przyczyn począwszy na awarii kompa, a skończywszy na braku paliwa. Wyświetla jakąś usterke ??
Napisz coś więcej, bo mi się fusy skończyły :)21

Awatar użytkownika
Teder
Posty: 354
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 7:54 am
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Post autor: Teder » pt lut 01, 2008 4:24 pm

Opisz trochę dokładniej, rozrusznik kręci czy nie, jesteś pewny ze paliwo masz itp.
Piaskowy XJ Lift 7" RE 33"12,5"15" BFG MT tel. 605-745-621

Awatar użytkownika
hotrodpolska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 01, 2008 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa,Polska
Kontaktowanie:

Post autor: hotrodpolska » pt lut 01, 2008 4:30 pm

No widzisz Adamo, nic nie pokazuje sie na wyświetlaczu i nic nie wskazywało, że nie odpali dwa dni później. Dlatego też czekam na jakieś propozycje prawdopodobnych usterek czy innych możliwości.
Słyszałem że jest jakiś test komputera a staruje sie go za pomocą stacyjki jakąś sekwencją??
Czekam dalej cierpliwie :roll:
Moc i potęga na wieki, żadne ECO.
Fan.

Awatar użytkownika
hotrodpolska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 01, 2008 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa,Polska
Kontaktowanie:

Post autor: hotrodpolska » pt lut 01, 2008 4:32 pm

Rozrusznik kręci, nie ma zapłonu, paliwo mam, kilkanaście litrów, gaz mam, pół zbiornika...
Moc i potęga na wieki, żadne ECO.
Fan.

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » pt lut 01, 2008 5:08 pm

W twoim roczniku jeszcze nie wyświetla błędów. Jeśli masz gaz to spróbuj zapalić na gazie. Jak nie zapali to sprawdź czy jest iskra. Potem pomyślimy co dalej.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
hotrodpolska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 01, 2008 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa,Polska
Kontaktowanie:

Post autor: hotrodpolska » pt lut 01, 2008 5:31 pm

Dzieki enter,
masz racje, nie mam wyswietlacza a jedynie maly elektroniczny zegarek.
Próbowałem zapalic tak na gazie jak i na samej benzynie - iskry nadal nie ma.
Moc i potęga na wieki, żadne ECO.
Fan.

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6073
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt lut 01, 2008 6:00 pm

hotrodpolska pisze:Dzieki enter,
masz racje, nie mam wyswietlacza a jedynie maly elektroniczny zegarek.
Próbowałem zapalic tak na gazie jak i na samej benzynie - iskry nadal nie ma.
Sprawdź omomierzem czujnik położenia wału, spróbuj jego wtyczką trochę poszarpać, może styki zaśniedziały.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
hotrodpolska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 01, 2008 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa,Polska
Kontaktowanie:

Post autor: hotrodpolska » pt lut 01, 2008 6:08 pm

Jak juz napisałem troszke wczesniej, amatorka u mnie zajeżdża i... nie wiem gdzie jest ta wtyczka :oops: ale diagnoza brzmi całkiem nieźle.
Moc i potęga na wieki, żadne ECO.
Fan.

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6073
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt lut 01, 2008 6:28 pm

Wtyczka powinna być gdzieś w okolicach prawego rogu kolektora ssącego (stojąc z boku auta i mając kolektor przed sobą). Trzypozycyjna wtyczka, z dwoma tylko przewodami.
http://www.jeep.avtograd.ru/Cherokee/in ... ix/CPS.htm
Czujnik powinien mieć rezystancje w granicach 200 ohm
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » pt lut 01, 2008 6:40 pm

Tak jak piszę misman. Częstą przyczyną braku iskry jest właśnie ta wtyczka od czujnika położenia wału. Wystarczy ją wypiąć i wpiąć z powrotem.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
hotrodpolska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 01, 2008 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa,Polska
Kontaktowanie:

Post autor: hotrodpolska » pt lut 01, 2008 6:58 pm

Dzieki za wskazówke a sprawdze ją juz jutro i napewno napisze Wam jak poszło. Mam nadzieje ze nie jestem "totalnym amatorem". :)2
Moc i potęga na wieki, żadne ECO.
Fan.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pt lut 01, 2008 9:12 pm

Ja mialem ostatnio ciekawsza akcje zapalal na 3-5 sekund i gasl i badz pan madry.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6073
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob lut 02, 2008 12:39 am

tiger pisze:Ja mialem ostatnio ciekawsza akcje zapalal na 3-5 sekund i gasl i badz pan madry.
Pompa/ciśnienie paliwa.. ?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » sob lut 02, 2008 1:54 am

Problem byl i na gazie i na benzynie. Spadla wsowka z takiego bialego gowna na prawym blotniku tak ze nawet nie zwrocilem uwagi.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » ndz lut 03, 2008 10:52 pm

tiger pisze:Problem byl i na gazie i na benzynie. Spadla wsowka z takiego bialego gowna na prawym blotniku tak ze nawet nie zwrocilem uwagi.
też to kiedyś miałem, podczas upalania skończył się gaz, to jeżdziłem na benie, aż tu nagle pyk i zdechł. okazało się że wyskoczyła wsuwka z tej porcelanki. Jak ona spadnie pompa paliwa nie działa.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz lut 03, 2008 11:29 pm

Ale wlasnie u mnie jeszcze pracownik podpial kabel jeden do gazu co mial byc odpiety i mi na gazie tez nie robilo i sie dziwilem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
mabar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt lut 24, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mabar » czw lut 14, 2008 7:16 pm

hotrodpolska pisze:Dzieki za wskazówke a sprawdze ją juz jutro i napewno napisze Wam jak poszło. Mam nadzieje ze nie jestem "totalnym amatorem". :)2
I tyle go widzieli.....
Biały XJ 4.0

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » czw lut 14, 2008 8:18 pm

mabar pisze:
hotrodpolska pisze:Dzieki za wskazówke a sprawdze ją juz jutro i napewno napisze Wam jak poszło. Mam nadzieje ze nie jestem "totalnym amatorem". :)2
I tyle go widzieli.....
Może jest totalnym amatorem i już nie jest w stanie klikać w klawiature.
XJ 4.0 90'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość