[ZJ] olej do skrzyni automatycznej

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jas81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 2:12 pm
Lokalizacja: KOZIENICE

[ZJ] olej do skrzyni automatycznej

Post autor: jas81 » czw maja 15, 2008 7:53 am

Witam
wiem, że ten temat był poruszny już kilka razy i wiem, że najlepszym olejem do skrzyni automatycznej byłby Mopar ATF 4+, ale chciałbym zapytać co myślicie o oleju TEDEX Automatic Dextron III z atestem mercedesa. Jest wiele opinii, tyle ilu wypowiadających się na temat oleju, który powinien znajdować się w skrzyni, ale po rozmowach z paroma osobami upewniłem się, że najważniejsze są parametry tego oleju, a nie firma je produkująca. Proszę o opinie o w/w oleju i zastosowaniu go do skrzyni automatycznej w ZJ-cie.
GRAND '95 V8 5,2

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw maja 15, 2008 8:59 pm

Istnieje jakiś powód, dla którego w instrukcji pisze "Do not use Dextron fluid". Być może to czysty marketing, a być może nie. Aż tak cię ciśnie, że musisz oszczędziś paredziesiąt złotych co 50 tys km?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw maja 15, 2008 10:33 pm

mendelmax pisze:Istnieje jakiś powód, dla którego w instrukcji pisze "Do not use Dextron fluid". Być może to czysty marketing, a być może nie.
Czasem jest tak, że skrzynia pracuje najlepiej tylko na dedykowanym oleju.. Tak jest na przykład w przypadku skrzyń manualnych Subaru i oleju Shell Gear SL 80W90..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw maja 15, 2008 11:30 pm

Generalnie spotkałem się w USA z wieloma historiami o skrzyniach padających w przeciagu 10-30 tys. mil od zalania ich dextronem. Ponoć wynika to z innych parametrów lepkościowych, co powoduje delikatny uślizg tarcz, a w konsekwencji ich przegrzanie i szybsze zużycie. Jak jest naprawdę to chyba nikt nie wie, bo ciężko cokolwiek powiedzieć w kwestiach zużyciowych na 100%. Co innego kultura pracy itd, ale z tym ponoć nie ma problemów.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

mordziaty
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn paź 16, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: Solna Stolica

Post autor: mordziaty » pt maja 16, 2008 5:43 pm

ATF4+ w ASO nie kosztuje majątku,więc nie widzę żadnego powodu coby lać DEXTRON !! lepiej nie ryzykować za parę złociszy. A tak z innej beczki,raz do kosy spalinowej husqvarny dolałem oleju innej firmy choć wiedziałem żę należy lać olej firmowy(niestety nie miałem a skosić trzeba było) efekt-po dwóch godzinach sprzęt się zatarł.Tak więc coś w tych zaleceniach producentów jest :D

Awatar użytkownika
jas81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 2:12 pm
Lokalizacja: KOZIENICE

Post autor: jas81 » sob maja 17, 2008 10:16 pm

tu nie chodziło o oszczędności tylko o to, że nie miałem nigdzie dostępu do tego oleju a troche mnie też piliło dlatego szukałem zamiennika, ale już po sprawie zamówiłem na allegro po 105 zł za 4 l. dzięki za opinie
GRAND '95 V8 5,2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości