Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l
Moderator: Mroczny
Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l
Chcę zakupic do jazdy na co dzień Grand Cherokee koło roku 1995 ale niestety nie wiem jaki motor wybrac. Proszę użytkowników i znawców tematu o opinie.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
4.0 latwy w serwisowaniu, wystarczajaco mocny, prosty i trwaly. Co ciekawe jest nawet w miare ekonomiczny. W miescie miesci sie spokojnie w 20, nawet w 16, a na trasie 11-14 zaleznie od stylu jazdy. Ma tez 4biegowy automat.
5.2 jest bardzo mocny, trudny dostep do obslugi mechanizmow bo ciasno w komorze silnika, trwaly. O ekonomii trudno tutaj mowic. Laczony jest chyba z 3biegowym automatem. Przynajmniej takimi jezdzilem.
5.2 jest bardzo mocny, trudny dostep do obslugi mechanizmow bo ciasno w komorze silnika, trwaly. O ekonomii trudno tutaj mowic. Laczony jest chyba z 3biegowym automatem. Przynajmniej takimi jezdzilem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
5.2 też ma automat czterobiegowy. Konstrukcyjnie de facto identyczny, ale ma nieco mocniejsze bebechy.
Niestety z 5.2 był zblokowany reduktor który lubi sprawiać problemy. Jest też w podanym roczniku mniej terenowy od dostępnego z 4.0 selec-trac, bo nie ma blokady międzyosiowego dyfra na 4lo.
Wybór silnika zależy więc generalnie tylko od tego, czego ci potrzeba. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie "który lepszy".
Niestety z 5.2 był zblokowany reduktor który lubi sprawiać problemy. Jest też w podanym roczniku mniej terenowy od dostępnego z 4.0 selec-trac, bo nie ma blokady międzyosiowego dyfra na 4lo.
Wybór silnika zależy więc generalnie tylko od tego, czego ci potrzeba. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie "który lepszy".
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Re: Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l
Wybierz 5,9 l.maxxximus pisze:Chcę zakupic do jazdy na co dzień Grand Cherokee koło roku 1995 ale niestety nie wiem jaki motor wybrac. Proszę użytkowników i znawców tematu o opinie.
Zawsze powinno sie wybierac najwiekszy z dostepnych silnik.
XJ 4.0 1993 manual
Re: Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l
jest jeszcze lepszy niż 5.2stancom pisze:Wybierz 5,9 l.


tu nie jest ta lepszość taka jednoznaczna. Ot choćby pierwsze co przychodzi do głowy, to że głowice są te same, co powoduje, że 5.9 ma dużo większe opory ssania, a to z kolei ma przykrą konsekwencję jaką jest duże spalanie. Jest to model stosunkowo rzadki, więc i o coponiektóre części trudniej.
5.2 to taki złoty środek
5.2 to taki złoty środek

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
-
- Posty: 103
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:12 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno k. Gdyni
- Kontaktowanie:
Mysle ze jesli chodzi o granda to najlepszy jest silnik 5.2 V8.
Spalanie pomiedzy 4.0 a 5.2 rozni sie zaledwie do 2 litrow na 100 km.
(motor 4.0 pali 20l w miescie, w trasie schodzi nawet do 16 litrow, na mniej nie ma co liczyc. A 5.2 spala w miescie 21-22 a w trasie do 16l. spadnie)
5.2 oczywiscie jest troche trudniejszy w serwisowaniu. Ceny czesci sie duzo nie roznia, do silnika 4.0 sa latwiej dostepne, ale 5.2 wynagradza wszystko.
Osobiscie jezdze grandem 5.2 litra po miescie ( w terenie sie sprawdza, ale ma delikatne zawieszenie) a w teren mam zmotanego Cheroke'a z silniekiem 4.0.
Spalanie pomiedzy 4.0 a 5.2 rozni sie zaledwie do 2 litrow na 100 km.
(motor 4.0 pali 20l w miescie, w trasie schodzi nawet do 16 litrow, na mniej nie ma co liczyc. A 5.2 spala w miescie 21-22 a w trasie do 16l. spadnie)
5.2 oczywiscie jest troche trudniejszy w serwisowaniu. Ceny czesci sie duzo nie roznia, do silnika 4.0 sa latwiej dostepne, ale 5.2 wynagradza wszystko.
Osobiscie jezdze grandem 5.2 litra po miescie ( w terenie sie sprawdza, ale ma delikatne zawieszenie) a w teren mam zmotanego Cheroke'a z silniekiem 4.0.
"Huragan Katrina" Jeep Xj 4,0
-
-
- Posty: 103
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:12 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno k. Gdyni
- Kontaktowanie:
Jezdze Xj z silnikiem 4.0 i nie ma takiej mozliwosci zeby ten silnik spalal na trasie 11-14litrow skoro jest o pol tony lzejszy od granda.Misiek Cypr pisze:4.0 latwy w serwisowaniu, wystarczajaco mocny, prosty i trwaly. Co ciekawe jest nawet w miare ekonomiczny. W miescie miesci sie spokojnie w 20, nawet w 16, a na trasie 11-14 zaleznie od stylu jazdy.
"Huragan Katrina" Jeep Xj 4,0
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Tyle mi palil, raz spadl ponizej 9, wg wskazan komputera. Jezdzilem na tempomacie po cypryjskiej autostradzie z predkoscia 80km/h.
Normalnie w trasie 11-12 przy 110 115, tempomat
Po miescie 16-17. 4.0 98', 38kkm przebiegu, auto wlasciciela firmy, ale chlop mieszkal w niemczech.
Normalnie w trasie 11-12 przy 110 115, tempomat
Po miescie 16-17. 4.0 98', 38kkm przebiegu, auto wlasciciela firmy, ale chlop mieszkal w niemczech.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Katrina, ale Ty chyba piszesz o LPG, a Misiek o PbKatrina pisze:Jezdze Xj z silnikiem 4.0 i nie ma takiej mozliwosci zeby ten silnik spalal na trasie 11-14litrow skoro jest o pol tony lzejszy od granda.Misiek Cypr pisze:4.0 latwy w serwisowaniu, wystarczajaco mocny, prosty i trwaly. Co ciekawe jest nawet w miare ekonomiczny. W miescie miesci sie spokojnie w 20, nawet w 16, a na trasie 11-14 zaleznie od stylu jazdy.

Te 11-14l Pb w trasie jak najbardziej realne dla seryjnego auta

A co do miasta, to jest miasto i MIASTO - różnice w spalaniu miejskim mogą sięgać nawet 6-7 l/100km

F150 302 V8
-
-
- Posty: 103
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:12 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno k. Gdyni
- Kontaktowanie:
Nie pisze o LPG tylko o PB. :evil"
Poza tym mowimy o jezdzie na polskich drogach, i o realnym spalaniu. Bo mi komputer tez pokazuje takie smieszne wielkosci spalania, co nie jest prawda.
A tak w ogole to nie chodzi ile te silnik pala. Kolega sie pytal ogolnie co lepsze.
Wniosek jest jeden jesli Grand to tylko 5.2 a jesli XJ to tylko 4.0 automat.
Poza tym mowimy o jezdzie na polskich drogach, i o realnym spalaniu. Bo mi komputer tez pokazuje takie smieszne wielkosci spalania, co nie jest prawda.
A tak w ogole to nie chodzi ile te silnik pala. Kolega sie pytal ogolnie co lepsze.
Wniosek jest jeden jesli Grand to tylko 5.2 a jesli XJ to tylko 4.0 automat.
"Huragan Katrina" Jeep Xj 4,0
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Spalanie zalezy od nogi, czy sie to komus podoba, czy nie. Jak sobie w Polsce jade 90, to na mnie dziwnie patrza.
Pajero 2.5TDI palil mi na trasie tyle samo co Jeep, ale Pojarka jezdzilem szybciej i bardziej agresywnie.
5.2 ma swoje zalety i szacun
ale wole 4.0, opinia prywatna, bo 5.2 jezdzony spokojnie i tak ekonomiczny nie jest.
Chlop pisze o jezdzie codziennej, w teren to wiadomo ze 5.2
Pajero 2.5TDI palil mi na trasie tyle samo co Jeep, ale Pojarka jezdzilem szybciej i bardziej agresywnie.
5.2 ma swoje zalety i szacun

Chlop pisze o jezdzie codziennej, w teren to wiadomo ze 5.2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Tyle, że 5.3 GM-a od 5.2 Chryslera dzieli wielka przepaść konstrukcyjnaklucz13 pisze:Atomat z 5,3L cykl mieszany 17,6 L/100km i wczasami mu jebne z buta a mieszę się w 7s do setkistancom pisze:17 l w mieszanym to nic takiego.
Mi spala 15-16 i to na szosówkach.
Manual.![]()



F150 302 V8
To się zgadza. GM'owskie silniki są oszczędne. 5.7 potrafi palić 14 litrów w cyklu mieszanym w corvecieKuba M. pisze:Tyle, że 5.3 GM-a od 5.2 Chryslera dzieli wielka przepaść konstrukcyjnaklucz13 pisze:Atomat z 5,3L cykl mieszany 17,6 L/100km i wczasami mu jebne z buta a mieszę się w 7s do setkistancom pisze:17 l w mieszanym to nic takiego.
Mi spala 15-16 i to na szosówkach.
Manual.![]()
Na niekorzyść tego drugiego niestety
Po krótkiej przejażdżce Tahoe-m 5.3 dowiedziałem się co tracę w życiu





Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości