Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

maxxximus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 15, 2007 6:43 am

Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l

Post autor: maxxximus » sob paź 11, 2008 7:06 am

Chcę zakupic do jazdy na co dzień Grand Cherokee koło roku 1995 ale niestety nie wiem jaki motor wybrac. Proszę użytkowników i znawców tematu o opinie.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob paź 11, 2008 7:40 am

Jak to mawia jeden z kolegów z tego forum: "W Jeepie od silnika 4.0 lepszy jest tylko silnik 5.2" ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob paź 11, 2008 8:46 am

4.0 latwy w serwisowaniu, wystarczajaco mocny, prosty i trwaly. Co ciekawe jest nawet w miare ekonomiczny. W miescie miesci sie spokojnie w 20, nawet w 16, a na trasie 11-14 zaleznie od stylu jazdy. Ma tez 4biegowy automat.

5.2 jest bardzo mocny, trudny dostep do obslugi mechanizmow bo ciasno w komorze silnika, trwaly. O ekonomii trudno tutaj mowic. Laczony jest chyba z 3biegowym automatem. Przynajmniej takimi jezdzilem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob paź 11, 2008 9:14 am

5.2 też ma automat czterobiegowy. Konstrukcyjnie de facto identyczny, ale ma nieco mocniejsze bebechy.
Niestety z 5.2 był zblokowany reduktor który lubi sprawiać problemy. Jest też w podanym roczniku mniej terenowy od dostępnego z 4.0 selec-trac, bo nie ma blokady międzyosiowego dyfra na 4lo.

Wybór silnika zależy więc generalnie tylko od tego, czego ci potrzeba. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie "który lepszy".
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

maxxximus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: czw lis 15, 2007 6:43 am

Post autor: maxxximus » ndz paź 12, 2008 4:24 pm

do teremu mam pajero a tego chcę mie do jazdy na codzień. Nie wiem na co zwróci uwagę i czy gaz ma by tylko sekwencja czy na zwykłym też będzie sobie radził???????

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 12, 2008 4:46 pm

4.0 działa dobrze z II gen., 5.2 nie przepada za nią. Niemniej zrób sobie przysługę i szarpnij się na sekwencję, pięknie wtedy chodzą. Nie masz szans wyczuć czy jest na gazie czy na benie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » ndz paź 12, 2008 5:17 pm

4.0 słabowity trochę, 5.2 lepiej daje sobie radę z tym autem, no i dźwięk V8 jest bezcenny, a za resztę ..... :wink:

stm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 1:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l

Post autor: stm » ndz paź 12, 2008 5:48 pm

maxxximus pisze:Chcę zakupic do jazdy na co dzień Grand Cherokee koło roku 1995 ale niestety nie wiem jaki motor wybrac. Proszę użytkowników i znawców tematu o opinie.
Wybierz 5,9 l.
Zawsze powinno sie wybierac najwiekszy z dostepnych silnik.
XJ 4.0 1993 manual

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Grand Cherokee 4,0l czy 5,2l

Post autor: andrzej:) » pn paź 13, 2008 7:30 pm

stancom pisze:Wybierz 5,9 l.
jest jeszcze lepszy niż 5.2 :wink: , ale trudniejszy do zakupienia :cry:

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 13, 2008 8:30 pm

tu nie jest ta lepszość taka jednoznaczna. Ot choćby pierwsze co przychodzi do głowy, to że głowice są te same, co powoduje, że 5.9 ma dużo większe opory ssania, a to z kolei ma przykrą konsekwencję jaką jest duże spalanie. Jest to model stosunkowo rzadki, więc i o coponiektóre części trudniej.

5.2 to taki złoty środek :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » pn paź 13, 2008 9:02 pm

podchodząc do sprawy rozsądnie, tak 5.2 jest najlepszy :)2

Katrina
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno k. Gdyni
Kontaktowanie:

Post autor: Katrina » wt paź 21, 2008 8:23 pm

Mysle ze jesli chodzi o granda to najlepszy jest silnik 5.2 V8.
Spalanie pomiedzy 4.0 a 5.2 rozni sie zaledwie do 2 litrow na 100 km.
(motor 4.0 pali 20l w miescie, w trasie schodzi nawet do 16 litrow, na mniej nie ma co liczyc. A 5.2 spala w miescie 21-22 a w trasie do 16l. spadnie)
5.2 oczywiscie jest troche trudniejszy w serwisowaniu. Ceny czesci sie duzo nie roznia, do silnika 4.0 sa latwiej dostepne, ale 5.2 wynagradza wszystko.
Osobiscie jezdze grandem 5.2 litra po miescie ( w terenie sie sprawdza, ale ma delikatne zawieszenie) a w teren mam zmotanego Cheroke'a z silniekiem 4.0.
"Huragan Katrina" Jeep Xj 4,0

Katrina
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno k. Gdyni
Kontaktowanie:

Post autor: Katrina » wt paź 21, 2008 8:26 pm

Misiek Cypr pisze:4.0 latwy w serwisowaniu, wystarczajaco mocny, prosty i trwaly. Co ciekawe jest nawet w miare ekonomiczny. W miescie miesci sie spokojnie w 20, nawet w 16, a na trasie 11-14 zaleznie od stylu jazdy.
Jezdze Xj z silnikiem 4.0 i nie ma takiej mozliwosci zeby ten silnik spalal na trasie 11-14litrow skoro jest o pol tony lzejszy od granda.
"Huragan Katrina" Jeep Xj 4,0

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 21, 2008 9:12 pm

Tyle mi palil, raz spadl ponizej 9, wg wskazan komputera. Jezdzilem na tempomacie po cypryjskiej autostradzie z predkoscia 80km/h.

Normalnie w trasie 11-12 przy 110 115, tempomat

Po miescie 16-17. 4.0 98', 38kkm przebiegu, auto wlasciciela firmy, ale chlop mieszkal w niemczech.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » wt paź 21, 2008 9:27 pm

Katrina pisze:
Misiek Cypr pisze:4.0 latwy w serwisowaniu, wystarczajaco mocny, prosty i trwaly. Co ciekawe jest nawet w miare ekonomiczny. W miescie miesci sie spokojnie w 20, nawet w 16, a na trasie 11-14 zaleznie od stylu jazdy.
Jezdze Xj z silnikiem 4.0 i nie ma takiej mozliwosci zeby ten silnik spalal na trasie 11-14litrow skoro jest o pol tony lzejszy od granda.
Katrina, ale Ty chyba piszesz o LPG, a Misiek o Pb :wink:
Te 11-14l Pb w trasie jak najbardziej realne dla seryjnego auta :)2
A co do miasta, to jest miasto i MIASTO - różnice w spalaniu miejskim mogą sięgać nawet 6-7 l/100km :roll:
F150 302 V8

Katrina
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob mar 01, 2008 10:12 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno k. Gdyni
Kontaktowanie:

Post autor: Katrina » wt paź 21, 2008 9:41 pm

Nie pisze o LPG tylko o PB. :evil"
Poza tym mowimy o jezdzie na polskich drogach, i o realnym spalaniu. Bo mi komputer tez pokazuje takie smieszne wielkosci spalania, co nie jest prawda.
A tak w ogole to nie chodzi ile te silnik pala. Kolega sie pytal ogolnie co lepsze.

Wniosek jest jeden jesli Grand to tylko 5.2 a jesli XJ to tylko 4.0 automat.
"Huragan Katrina" Jeep Xj 4,0

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 21, 2008 10:20 pm

Spalanie zalezy od nogi, czy sie to komus podoba, czy nie. Jak sobie w Polsce jade 90, to na mnie dziwnie patrza.

Pajero 2.5TDI palil mi na trasie tyle samo co Jeep, ale Pojarka jezdzilem szybciej i bardziej agresywnie.

5.2 ma swoje zalety i szacun :)2 ale wole 4.0, opinia prywatna, bo 5.2 jezdzony spokojnie i tak ekonomiczny nie jest.

Chlop pisze o jezdzie codziennej, w teren to wiadomo ze 5.2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

motorx
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sie 02, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: _(@)(@) __ Białystok

Post autor: motorx » śr paź 22, 2008 10:50 am

Kolejną sprawa jest wielkość kółek Wymiana na 31"lub wieksze powoduje drastyczny skok spalania (fakt że i zegary kłamia) Jeżdziłem dwa sezony XJ na 31' kolach i min spalania to 17l w mieszanym
4lx4

stm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 1:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stm » ndz paź 26, 2008 3:53 pm

17 l w mieszanym to nic takiego.
Mi spala 15-16 i to na szosówkach.
Manual. :)21
XJ 4.0 1993 manual

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz paź 26, 2008 4:02 pm

stancom pisze:17 l w mieszanym to nic takiego.
Mi spala 15-16 i to na szosówkach.
Manual. :)21
Atomat z 5,3L cykl mieszany 17,6 L/100km i wczasami mu jebne z buta a mieszę się w 7s do setki :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pn paź 27, 2008 3:56 pm

klucz13 pisze:
stancom pisze:17 l w mieszanym to nic takiego.
Mi spala 15-16 i to na szosówkach.
Manual. :)21
Atomat z 5,3L cykl mieszany 17,6 L/100km i wczasami mu jebne z buta a mieszę się w 7s do setki :)25
:)21
Tyle, że 5.3 GM-a od 5.2 Chryslera dzieli wielka przepaść konstrukcyjna :roll: Na niekorzyść tego drugiego niestety :-? Po krótkiej przejażdżce Tahoe-m 5.3 dowiedziałem się co tracę w życiu :cry:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pt paź 31, 2008 3:48 pm

Kuba M. pisze:
klucz13 pisze:
stancom pisze:17 l w mieszanym to nic takiego.
Mi spala 15-16 i to na szosówkach.
Manual. :)21
Atomat z 5,3L cykl mieszany 17,6 L/100km i wczasami mu jebne z buta a mieszę się w 7s do setki :)25
:)21
Tyle, że 5.3 GM-a od 5.2 Chryslera dzieli wielka przepaść konstrukcyjna :roll: Na niekorzyść tego drugiego niestety :-? Po krótkiej przejażdżce Tahoe-m 5.3 dowiedziałem się co tracę w życiu :cry:
To się zgadza. GM'owskie silniki są oszczędne. 5.7 potrafi palić 14 litrów w cyklu mieszanym w corvecie :( , nie wiele więcej w blazerze pali 5.0 :(. I brzmi lepiej niż w jeepie V8 - jak dla mnie najpiękniejszy dźwięk V8 to własnie smallblock chevroleta :( . Ale mają za to paskudne V6 vortec :P - które też pali stosunkowo mało :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości