przesadzone spalanie benzyny,co robic????

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

przesadzone spalanie benzyny,co robic????

Post autor: KUBAZ » wt lis 09, 2004 4:45 pm

witam
przy jezdzie mieszanej moj jeep xj 90 r na 100km pali 22l benzyny nie wiem co jest.zaznaczam mam nowa sonde(CHRYSLER) ,normalne kola i opony.z pedalem gazu obchodze sie jak z jajkiem.panowie pomozcie cos bo nie wydole,a czeka mnie nie dluga dluga trasa.szkoda zeby jeep stal w garazu.jeszcze raz POMOCY!!!! :oops: :oops:



za wszystkie uwagi dzieki z gory
KUBA

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lis 09, 2004 5:22 pm

Masz instalacje lpg?
Jesli tak, to wcale mnie to nie dziwi.
Jesli nie, to np. przeplywomierz zdupcony...
Kopci niespalonym paliwem?

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lis 09, 2004 5:26 pm

Kurde misiek, no wiesz :cry:

Syfy nie mają przepływomierzy :)21

Kubaz, czy w końcu sprawdziłeś po kolei w/g manuala te kilka czujników w koło tego posranego renixa ? I regulator ciśnienia paliwa sprawdź. Przecież to nie takie trudne.

A ta druga sonde przyślij mi, sprawdze czy jest cała, jak bedzie cała to ci odkupie, bo moja posrana jest.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » wt lis 09, 2004 5:44 pm

witam
niczego nie sprawdzalem bo sie nie znam.z wszystkim wale do mechanika.nie chce pasc na chore koszta dlatego pytam co moze byc przyczyna tego spalania.
jak sie sprawdza te czujniki kolo tego renixa?
a jak regulator cis paliwa?
mozesz sie wkorwic ze zadaje takie glupie pytania ale naprawde sie nie znam.
sonde zostawilem u mechanikow ,jezeli bedzie to wysle nie ma problemu
KUBA

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt lis 09, 2004 6:21 pm

Nie ma głupich pytań. Ale sam mówisz, nie znasz się i nie wiem czy ktoś będzie w stanie wytłumaczyć ci jednym postem jak sprawdzić renixa. Dobry podstawowy miernik uniwersalny z omomierzem wystarczy, ale jedź do jakiegoś diagnost, zrobi to w pół godziny a ty będziesz mordował się z tym pare dni.

Wydrukuj manual renixa, tam są ważne wartości których diagnosta może nie mieć. Alternatywnie jedź do elektryka samochodowego.

Będziesz w kościerzynie to wskarze ci odpowiednią osobe.

No i jako numer jeden sprawdź czy nie masz jakiejś chorej zwężki zamontowanej przez gazownika i upewnij się że świece i filtry są w porządku.

Regulator paliwa możesz sprawdzić tylko, regulacji nie ma. Działa albo nie.

Bardzo rzadko ale zdarza się też uszkodzony komputer, ale to nie bez powodu, może gazwonik go zabił ?!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt lis 09, 2004 6:22 pm

Ale masz gaz, czy nie?
Jakie spalanie było przed wymianą sondy? Z reguły sonda jest odpowiedzialna za takie numery i nie przejmuj się, że jest oryginalna.
A tak na szybko to sprawdź czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT sensor - manifold air temperature , nie mylić z MAP sensorem) Jakon padnie to komputer kombinuje, że jest za zimne powietrze i leje benzynkę ile się da. Procedura sprawdzenia jest bardzo prosta, wystarczy miernik za 8zł (mając Jeepa lepiej się w niego wyposażyć :lol: ). Szczególy znajdziesz w manualu, o ile pamiętam mierzy się oporność względem temperatury.

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » wt lis 09, 2004 6:41 pm

mam gaz.ale o spalaniu nie mowmy.
wczesniej latalem na sondzie zamienniku ,chodzila ale nie tak jak powinna ,wiec kupilem orginalna ,myslalem ze bede mial klopot z glowy.a tu taki h....j
dlatego wracam do benzyny.
swiece ,kable,filtry maja 3 tys
spalanie przed wymiana sondy bylo take same,nic sie po zakupie nowej nie zmienilo.
co to takiego ten "manual"
KUBA

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr lis 10, 2004 12:32 pm

Manual to książka obsługi. Znajdziesz w niej prawie wszystko jeśli chodzi o naprawę i regulację. Przejrzyj inne posty, bo widziałem, że rozdają manuala na CD.

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » śr lis 10, 2004 7:19 pm

witam

wrocilem wlasnie do experta aoto elektryka od ameryki.
na skanerze nic nie wyszlo,dziad juz sie lapal za glowe a tu nagle sie okazalo ,ze mam walniety termostad.
dziad powiedzial ze to na 99% przyczyna bardzo duzego spalania.co na ten temat sadzicie?
KUBA

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw lis 11, 2004 9:16 am

Termostat? O to Ci chodzi? Ale jak ci sie objawia awaria termostatu? Jaką masz temperature pracy? Skacze tak do 120 c? Jak wymontowałem parownik LPG to wreszcie silnik przestał się przegrzewać ,ponieważ układ chłodzenia się przez niego zapowietrzał. Potem po oględzinach okazało się że był kompletnie rozszczelniony (zniszczone membrany).
Ale termostat był git. A tak na marginesie to można elektonicznie sprawdzić termostat?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » czw lis 11, 2004 10:10 am

witam
max temperatura to 70 c.jak jechalismy z mechanikiem to mial podlaczany skaner i zobaczyl ze temperatura caly czas stoji na 65 c i sie wogole nie zmienia.na tej pdstawie swierdzil ze jest walniety.

mam jeszcze jedno pytanie;
czy wplyw skrzyni biegow(automat) ma tez duzy wplyw na spalanie?
mechanik rozkminil po jezdzie ze skanerem ze skrzynia zmienia biegi jak na miejscowce?
co o tym myslicie?
KUBA

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 11, 2004 11:44 am

XJ 90r i gdzie on wetknal ten skaner? :o

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » czw lis 11, 2004 12:20 pm

witam
jak stojisz przodem do silnika to w lewym gornym rogu ,tam wpial wtyczke i poszlo.2 gniazda przykryte gumowymi zatyczkami.
KUBA

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw lis 11, 2004 2:36 pm

dalej nie kumam co ma do spalania termostat? :o
Twoje spalanie beny jest bliskie prawdy, chociaż może być tak że ci sie silnik niedogrzewa. ale to by musiały być mrozy trzaskające!
W takich warunkach jesiennych to raczej trudno o niedogrzanie.
A jak jechaliście z podpientym skanerem to silnik był rozgrzany czy sie dopiero rozgrzewał?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » czw lis 11, 2004 3:37 pm

witam
wlasnie rozgrzany po trasie.a ty jaka masz temperature po rozgrzaniu?
KUBA

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 11, 2004 5:54 pm

XJ ma pare zlacz serwisowych ale w gornym lewym rogu to kurka nie kojarze zeby mial, jedynie pod przykrywka nad przekaznikami.
Jedyne co moze tam miec to centralka od LPG i w nia a i owszem wpiac sie mozna notebookiem z kororowym ekranem i zbajerowane wykresy widziec. I temp. teoretyczna silnika rowniez o ile LPG wpiete jest w czujnik temp. silnika. Znowu sie czepiam :)21

Z centralki LPG mozna odczytac takie rzeczy jak: TPS, Sonde Lambda, obroty, temperature, reszta parametrow dotyczy juz LPG.

Jezeli wpial sie w LPG i czujnik masz na parowniku to moze byc 65 stopni i to normalna temp.
Do XJ produkuja termostaty juz od 75 stopni, ja mam 86 stopni zalozony. Ale jak Ci wskaznik temp silnika na desce wskazuje ok to dlaczego nie ma byc ok?
Ale z niego ECU nie bierze sygnalow do pracy silnika.
Jest drugi czujnik temp pod kolektorem CTS. Na jego podstawie dobiera parametry. Nawet pracujac w trybie rozgrzewania nie powinien tyle palic.

Prawie wszystkie czujniki w XJ z Renixem da sie sprawdzic zwyklym multimetrem.

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » czw lis 11, 2004 7:03 pm

witam
te kostki sa tak jakby pod zbiornikiem plynu do chlodnicy przykryte dwoma zaslepkami.tylko tam mi wpinal ten skaner.nic z lpg nie bylo robione i nic wtykane.pod zadne centralki sie nie wpinal.
gosciu pracowal tylko na skanerze.
ile Masz na wskazniku tem jak auto jest rozgrzane?
u mnie wynioslo okolo 60-70 c.
rozkminilem tez ze mam slabe ogrzewanie w aucie .


dzieki za posty :wink:
KUBA

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 11, 2004 7:55 pm

No mam na wskazniku tak okolo 86stopni caly czas, jak mu dokopie to tak kolo 90 ale wtedy wlacza sie wentalek elektryczny.

Co do ogrzewania to.... poddaj sie :) nigdy nie bedzie dobrego w XJ, chyba ze zmienisz nagrzewnice na nowa. Inaczej szkoda czasu i energii. Jedyne co mozesz zrobic to przeplukac nagrzewnice, szlauch w jeden otwor 2 minuty i potem w drugi 2 minutki i tak pare razy.

Te nagrzewnice maja wade w postaci zbyt malego przeswitu. I sa przewaznie zarosniete. Plukanie powinno pomoc na pare dni :)
Po ktoryms roku Jeep to zauwazyl i dali nagrzewnice o wiekszym przeplywie. U ruskich montuja z Lady i przy -20 jezdza w podkoszulku.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lis 11, 2004 8:02 pm

Bocian ty sie kurna czepiasz a nie wiesz ze twój xj, nawet non HO ma złącze do testera "drb ii". pozniejszy tak samo ma tylko ze dodatkowo mozna wyczytac "grupe" błędu stacyjką.

jak silnik zimny to mieszanka kiblowata i duzo pali. normalne.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw lis 11, 2004 8:32 pm

Tak więc drogi kolego Kubaz albo pogodzisz sie z tym faktem i będziesz sie cieszył że masz legende, albo... plaskacz? żartuje :lol:
Ja sie pogodziłem ze spalaniem i właśnie kompletuje szelesty na wtrysk gazu. ale ile bedzie palił? pewnie tyle ile musi...
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » czw lis 11, 2004 8:52 pm

witam
pogodze sie wtedy i tylko wtedy jak bede mial spalanie takie jak kolesie z forum


PKi myslisz ze to bedzie to??
KUBA

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw lis 11, 2004 9:05 pm

a myślisz że kolesie z forum to jakie by mieli spalanie na benie?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw lis 11, 2004 9:08 pm

A jeździsz na benie ze zdemontowanym mikserem w dolocie czy jak?
bo jak zostawiłeś w dolocie antywybucha z mikserem to raczej będzie dużo palił
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Jankowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 06, 2004 7:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Nadmierne spalanie

Post autor: Jankowski » pt lis 12, 2004 1:49 am

Kolego sprawdz
1 -ciśnienie w listwie zasilania paliwem _manual RENIX
2 -sonde lambda -manual RENIX w wypadu jej padnięcia niedaj się namówić na sondy NTK ani z obecnej prod BOSCH bo ZADEN z tych wytwórców niema zamienników (wiadomość 100% :cry: sprawdzona)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lis 12, 2004 8:53 am

jankowski, zamienniki są i znam leszcza z tego forum co smiga na zamienniku i wszystko w normie :)

palenie u mnie na 31" po trasie jakies 12l beny jak jechałem do torunia i spowrotem. w terenie to wiadomo nie liczy sie kilometrow. i sonde prawdopodobnie tez mam trafioną ale nie mam czasu zdiagnozowac.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość