wspomaganie układu kierowniczego

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Rutek71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob gru 22, 2007 2:56 pm

wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Rutek71 » wt gru 15, 2009 9:58 pm

Witam mam problem ze wspomaganiem układu kierowniczego:1 po odpaleniu zimnego olel kipi:2 przekracza swoją objętość jest matowy i zawiera bąble:3 przy skręcaniu kól wyje: ale po trzykrotnym odpaleniu i odczekaniu z otwartym korkiem wlewu oleju do wspomagania ustępuje wszystko do nastęnego dnia.Czy ktoś z forumowiczów może podzielić się cenną wiedzą.

Awatar użytkownika
kwiatostan
 
 
Posty: 115
Rejestracja: czw sty 25, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: kwiatostan » czw gru 17, 2009 8:14 pm

Sa 3 powody.
padnieta pompa wspomagania
padnieta przekladnia (sa widoczne wycieki?)
-stary lub zly plyn wspomagania (albo mopar albo ATF) masz napisane na korku od zbiorniczka jaki ma byc
-babelki to powietrze, uklad jest zapowietrzony,
-wycie pompy na mocno skreconych kolach to norma w jeepie
A co to za auto?
http://www.Terenwizja.pl -najlepsze filmy offroadowe w sieci

Awatar użytkownika
Rutek71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob gru 22, 2007 2:56 pm

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Rutek71 » sob gru 19, 2009 11:36 am

XJ Z 98 roku disel.Dzwoniłem do kol.od którego kupiłem pipa powiedział,że dolał oleju jaki miał ale do wspomagania

mordziaty
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pn paź 16, 2006 12:44 pm
Lokalizacja: Solna Stolica

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: mordziaty » śr gru 23, 2009 10:31 am

Rutek71 pisze: dolał oleju jaki miał ale do wspomagania

Jeep to takie stworzenie,że musi mieć wszystko jak fabryka podaje,olej do wspomagania tylko MOPAR power stering czy jakoś tak,w każdym ASO dostaniesz,nie jest drogi,musisz spuścić stary i nalać nowy,możliwe że po dolewce olej się sciął i dlatego takie efekty.

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: enter » śr gru 23, 2009 10:07 pm

Zmień olej na mopara !
Ja miałem zwykły olej do wspomagania i jak jeep dostał w d... to ten olej się spienił i wypluł korek.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Adamek » pn gru 28, 2009 10:40 am

Jak koledzy pisza, konieczna zmiana oleju na taki jak ma byc, zadnych dolewek innego nn byc nie powinna :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Rutek71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob gru 22, 2007 2:56 pm

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Rutek71 » śr gru 30, 2009 8:09 am


Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Adamek » śr gru 30, 2009 11:47 am

Dobry. Przeczysc uklad, co by nie zostalo starego oleju.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Rutek71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob gru 22, 2007 2:56 pm

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Rutek71 » czw gru 31, 2009 5:20 pm

Dzięki wielkie

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Mateusz Woj » pn wrz 27, 2010 2:49 pm

Podłącze się do tematu:
Mam na warsztacie Granda 3.1 2000 rok. Autem nie można manewrować na parkingu, pompa podczas próby skręcania wyje jak w skrajnych położeniach. Im więcej próbuje kręcić tym kierownica chodzi coraz ciężej. Poziom oleju trzyma ale nie wiadomo co jest w środku. Co sprawdzić? jak przepłukać układ właściwym olejem?

Dodam że podczas skręcania pasek zaczyna podskakiwać
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
bart3city
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 10:35 am
Lokalizacja: Gdynia-Chwaszczyno
Kontaktowanie:

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: bart3city » czw wrz 30, 2010 10:01 am

... najlepiej zwalić pompę wspomagania i dać do sprawdzenia i regeneracji
... ale skoro na parkingu nie kręci to obstawiam że będzie potrzebna nowa pompa
Jeep Grand Cherokee WG 2000 4.7 V8 Limited www.coverxtreme.com

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: Mateusz Woj » czw wrz 30, 2010 9:00 pm

Na początek musze układ wypłukać i zalać oryginalnym płynem. Może dodać tego środka STP do układów wspomagania?
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
bart3city
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 13, 2010 10:35 am
Lokalizacja: Gdynia-Chwaszczyno
Kontaktowanie:

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: bart3city » wt paź 05, 2010 10:54 pm

Mateusz Woj pisze:Na początek musze układ wypłukać i zalać oryginalnym płynem. Może dodać tego środka STP do układów wspomagania?
... jak efekt ? pomogło ?
Jeep Grand Cherokee WG 2000 4.7 V8 Limited www.coverxtreme.com

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: wspomaganie układu kierowniczego

Post autor: kuba84 » sob paź 09, 2010 11:29 am

z tym plynem to nie prawda e musi byc moparowy ja mam u siebie atf simigam juz na nim 2,5 roku i wszystko gra. Jest jeden blad ktory ludzie popelniaja podczas wymiany a mianowicie nie wymieniaja calego plynu najczesciej ograniczaja sie do spuszczenia plynu ze zbiorniczka i z przewodow, a przekladnia wciaz zalana jest starym plynem.

podziele sie przy okazji moja usterka przekladni, objawiala sie w taki sposob ze od czasu do czasu znikalo wspomaganie ale tylko i wylacznie krecac w lewo. a ze bylo to pare lat temu i wj mial dwa lata czesci nie byly za tanie, wiec zmusilem sie i rozebralem przekladnie i co sie okazalo ze w srodku znajduje sie tuleja z 6 nacieciami , w 4 siedza uszczelki a dwa pozostale to kanaly "kierunkowe" i jedna uszczelka byla wywinieta i jak sie zle ulozyla to cisnienie uciekalo bokiem. poszukalem firmy ktora sie zajmowala dorabianiem uszczelem do hydrauliki, zaplacilem 70pln i git, do dzis smiga bez stekniecia
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości