Zabezpieczenia przed złodziejami.
Moderator: Mroczny
Zabezpieczenia przed złodziejami.
Nie jest to typowy temat dla terenowców, ale auto wśród złodziei jak najbardziej chodliwe... Możecie podać jakieś sprawdzone patenty na uchronienie autka? Chciałem założyć Dipola lub Bearlocka - mam manualna skrzynię biegów. Czy ktoś zakładał ten typ blokady? Jakie to koszty? Znalazłem tez fajną blokadę zapłonu:
http://allegro.pl/show_item.php?item=42172637
http://allegro.pl/show_item.php?item=42146061
Może ktoś załozył podobne blokady?Czekam na opinie...
http://allegro.pl/show_item.php?item=42172637
http://allegro.pl/show_item.php?item=42146061
Może ktoś załozył podobne blokady?Czekam na opinie...
Istotnie, impuls z karty mozna jakos skopiować...ale funkcje ukrytego przycisku świetnie zastępuje ta blokada:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41153740
A kranik na przewodzie sterujesz przyciskiem elektrycznym?
Tez znalazłem fajny:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41744078
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41153740
A kranik na przewodzie sterujesz przyciskiem elektrycznym?
Tez znalazłem fajny:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41744078
Ten zawór odpada , bo tylko do 2,5 l pojemności .
Skuteczny jest wyłącznik pompy paliwa . Po prostu wcinka w kabel , gdzieś po drodze do pompy .
No i jeżeli auto jest zagazowane , trzba jeszcze zadbać o odcięcie gazu . To też nie problem , bo wystarczy zasilić elektrozawór przez wyłącznik .
Najskuteczniejsze jeżeli chodzi o zabezpieczenia są nietypowe samoróbki .
Można też zabierać kopułkę do kieszeni .
A swoją drogą to widziałem kiedyś w Krakowie pod Castoramą mercedesa , jakąś S klassę . I tak sobie idę do auta , przechodzę obok tego meśka i widzę , że mu cuś spod spodu koło przedniego koła wystaje . No tom się schylił , zaglądam , a tam kawał liny stalowej przez dziurę w feldze przełożony i kłódką jakąś zajebaszczą-hartowaną spięty
No ku.rwa gość sam siebie przeszedł
Wierzyć mi się nie chciało ale to prawda przenajświętsza była .
Chciałbym widzieć minę złodzieja , jakby to auto skubnął i próbował odjechać . Jakby się ta lina z kłódką rozhulała tak masakra przodu kompletna.

Skuteczny jest wyłącznik pompy paliwa . Po prostu wcinka w kabel , gdzieś po drodze do pompy .
No i jeżeli auto jest zagazowane , trzba jeszcze zadbać o odcięcie gazu . To też nie problem , bo wystarczy zasilić elektrozawór przez wyłącznik .
Najskuteczniejsze jeżeli chodzi o zabezpieczenia są nietypowe samoróbki .
Można też zabierać kopułkę do kieszeni .



A swoją drogą to widziałem kiedyś w Krakowie pod Castoramą mercedesa , jakąś S klassę . I tak sobie idę do auta , przechodzę obok tego meśka i widzę , że mu cuś spod spodu koło przedniego koła wystaje . No tom się schylił , zaglądam , a tam kawał liny stalowej przez dziurę w feldze przełożony i kłódką jakąś zajebaszczą-hartowaną spięty

No ku.rwa gość sam siebie przeszedł

Chciałbym widzieć minę złodzieja , jakby to auto skubnął i próbował odjechać . Jakby się ta lina z kłódką rozhulała tak masakra przodu kompletna.



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Ale ludzie głupoty piszą. (aukcje allegro)
Karta magnetyczna w tym wypadku to nadajnik KeeLOQ microchipa ze zmiennym kodem. Nie słyszalem jeszcze żeby system ten był złamany ale mniejsza z tym, tak czy inaczej nikt nie będzie się bawił w rozkodowywanie
Odcięcie pompy paliwa OK, bo trudny dostęp. Gazu juz gorzej bo dostęp łatwiejszy. Ogólnie fajnie jest odcinać w sposób podwójny, mam na myśli odciąć zasialnie n.p. do cewki zapłonowej, modułu, pompy i jednocześnie odcięte przewody do masy zwierać. W taki sposob intruz robiąc mostek od akumulatora to odciętego urządzenia będzie miał kolejne utrudnienie.
Pozatym. Na wyjące syreny alarmowe nikt nie zwraca uwagi, na sygnał dzwiękowy (klakson) dużo więcej osób się obejrzy
Hehehe, a w VMie zrób elektro-kranik spustowy wody z głowicy - odpali i BUM
Własnie dzwonił gość co kupił w maju 2004 VM'a odemnie. Głowice wybuchły - drugi komplet znaczy sie, przy 120km/h max. Cool silniki
Karta magnetyczna w tym wypadku to nadajnik KeeLOQ microchipa ze zmiennym kodem. Nie słyszalem jeszcze żeby system ten był złamany ale mniejsza z tym, tak czy inaczej nikt nie będzie się bawił w rozkodowywanie

Odcięcie pompy paliwa OK, bo trudny dostęp. Gazu juz gorzej bo dostęp łatwiejszy. Ogólnie fajnie jest odcinać w sposób podwójny, mam na myśli odciąć zasialnie n.p. do cewki zapłonowej, modułu, pompy i jednocześnie odcięte przewody do masy zwierać. W taki sposob intruz robiąc mostek od akumulatora to odciętego urządzenia będzie miał kolejne utrudnienie.
Pozatym. Na wyjące syreny alarmowe nikt nie zwraca uwagi, na sygnał dzwiękowy (klakson) dużo więcej osób się obejrzy

Hehehe, a w VMie zrób elektro-kranik spustowy wody z głowicy - odpali i BUM

Własnie dzwonił gość co kupił w maju 2004 VM'a odemnie. Głowice wybuchły - drugi komplet znaczy sie, przy 120km/h max. Cool silniki

Powinny dostaś nagrodę za najlepsze dziadostwo. W najnowszym Offroadzie przeczytałem, że VM znowu miesza swoje silniki w wersjach europejskich jakiejś amerykańskiej marki, ale nie Jeepa, bo chłopcy zmądrzeli dzięki fuzji koncernów. Ale trudno się uczyć na cudzych błędach.PKi pisze:Własnie dzwonił gość co kupił w maju 2004 VM'a odemnie. Głowice wybuchły - drugi komplet znaczy sie, przy 120km/h max. Cool silniki
No to ja pozwole sobie zdradzić mój własny patencik.
Otóż zbudowałem mały, prosty czasowy włącznik. podpiełem go do włącznika STOP (od Poldora) tyle że włącznik zamontowałem do pedału sprzęgła. Patent był włączany ukrytą mini stacyjką (kluczem).
I było tak: jak nieproszony gość wsiadał i dotknął pedału sprzęgła - uruchamiała się 130dB syrena pod fotelami. Generalnie można było spanikować...
na szczęście urządzenie nigdy się nie przydało...
Otóż zbudowałem mały, prosty czasowy włącznik. podpiełem go do włącznika STOP (od Poldora) tyle że włącznik zamontowałem do pedału sprzęgła. Patent był włączany ukrytą mini stacyjką (kluczem).
I było tak: jak nieproszony gość wsiadał i dotknął pedału sprzęgła - uruchamiała się 130dB syrena pod fotelami. Generalnie można było spanikować...
na szczęście urządzenie nigdy się nie przydało...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

WJ Jeep pisze:Powinny dostaś nagrodę za najlepsze dziadostwo. W najnowszym Offroadzie przeczytałem, że VM znowu miesza swoje silniki w wersjach europejskich jakiejś amerykańskiej marki, ale nie Jeepa, bo chłopcy zmądrzeli dzięki fuzji koncernów. Ale trudno się uczyć na cudzych błędach.PKi pisze:Własnie dzwonił gość co kupił w maju 2004 VM'a odemnie. Głowice wybuchły - drugi komplet znaczy sie, przy 120km/h max. Cool silniki
Joo, nawet do UAZ'ow włosi to główno wcisneli

Mnie osobiście najbardziej by odpowiadał taki system , który po uruchomieniu samochodu przez złodzieja pozwalałbymu przejechać kawałek , potem auto samoczynnie by zahamowało , blokada drzwi i gaz usypiający . Spokojnie bym sobie rano przyszedł , drzwi otworzył , wywietrzył , gnoja do bagarznika przerzucił i spokojnie jadąc do roboty w lesie zakopał . Mmmm... alem się rozmarzył .



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
No tak daleko to on by nie odjechał żeby na czołówkę wyjść . Powiedzmy po zamknięciu drzwi ( coby gaz nie uciekł ) 5 metrów , obojętnie czy do przodu czy do tyłu . Aha i jeszcze ponowne zbrojenie systemu po każdym otwarciu drzwi - coby mnie na skrzyżowaniu nie wysadzili . Znaczy wysadzić by mnie wysadzili ale daleko by nie odjechali .
Niestety prawo nie dopuszcza takich rozwiązań . A szkoda .



Niestety prawo nie dopuszcza takich rozwiązań . A szkoda .

Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 8:01 am
- Lokalizacja: kraków
- Kontaktowanie:
a opowiem wam historię z 1976 roku
pewien górnik zamontował alarma w swojej syrence
prosty podłączony do zapłonu jedynie 25 gr trotylu pod siedzeniem
efekt złodziej stracił dupsko (i wylądował na wózku)
górnik w pierdlu na 7 lat (wyszedł chyba po 3 )
ale musiały być jaja tej mglistej sobotniej nocy
seba
pewien górnik zamontował alarma w swojej syrence
prosty podłączony do zapłonu jedynie 25 gr trotylu pod siedzeniem
efekt złodziej stracił dupsko (i wylądował na wózku)
górnik w pierdlu na 7 lat (wyszedł chyba po 3 )
ale musiały być jaja tej mglistej sobotniej nocy
seba
slawek gg 5107824
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Miałem taki system w BMWWJ Jeep pisze:Też kiedyś o czymś takim marzyłem. Ma to jednak pewną wadę. Gdy silnik gaśnie po jakimś czasie od uruchomienia może dojść do sytuacji, że zgaśnie gnojowi np. w momencie wyprzedzania i dojdzie np. do czołówki. Co prawda nie trzeba wtedy zakopywać gnoja, ale syf do kasacji


żadnego pilota ani sygnałów dzwiekowych, jedynie malutki ukryty wyłącznik do kasowania.
po każdorazowym otwarciu drzwi trzeba było kasować, jak nie to za 15 sekund silnik gasł, mozna go było uruchomic jeszcze raz ale już tylko na 5 sekund ( coby z drogi zjechać)
raz mi ukradli ale ujechali tylko 200 m,
rano znalazłem samochód ładnie zaparkowany na chodniku , a obok radiowóz, policjanty pluli się,że pół nocy musieli pilnować, bo stał samotnie z otwartymi drzwiami.

LJ 70
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Zabezpieczenia w XJ
alarm - mozna juz z wbudowana pluskwa transponderowa ma ta funkcje np. Super Forteca za 130zl + po 40zl za kazda zdalna pluskwe, nowosc to montowanie syrenki w srodku auta obok alarmu nitujac do nadwozia
,
zlodziej sie wkurzy jak mu bedzie morde darlo 130dB nad uchem.
wbudowany w alarm immobilizer jako malo skuteczny ze wzgledu na pierwsza kolejnosc wysadzenia przez zlodzieja podlaczamy do elektryki zaplonu tak zeby odwrocic uwage zlodzieja od innych zabezpieczen.
- immobilizer - na pompe paliwa z antynapadem i antyporwaniem, dobrze zalozona bedzie sluzyla rowniez do odlaczania pompy przy jezdzie na LPG
- powiadamianie GSM i spiete z alarmem i prealarmem uruchamianym przez czujke mikrofalowa miedzy siedzeniami, po 3 krotnym naruszeniu strefy zewnetrznej wysyla SMS, po naruszeniu strefy wewnetrznej lub ingerencji w drzwi, maske, klape wysyla SMS i jednoczesnie dzwoni na komore wlasciciela. Jezeli zepniesz to z POPem IDEA to po uruchomieniu opcji "gdzie jestescie"
bedziesz wiedzial w kazdej chwili gdzie jest twoja fura i bedziesz mogl zdalnie posluchac co sie dzieje w samochodzie i zdalnie wylaczyc jeden system np. jak bylo u mnie cale ECU silnika 
do tego wpiete w immobilizer baypas w obwod paliwa wlasnie takim zaworem jak daliscie link. po jego uaktywnieniu paliwo bylo kierowane przez niego nazad do baku przelewem
co dawalo fajny efekt czyli fura odpala ale nie ma sily ruszyc i zdycha pod gorki V max to jakies 40km/h wiec i rowerem dogonimy zlodzieja
, zdiagnozowanie i znalezienie tego zabezpieczenia to koszmar.
zabezpieczenie na linke maski, fajna duperelka dopoki nie podasz na nia napiecia to mozesz sobie ciagnac druta do bolu i dupa zbita
maska sie nie otwiera w XJ akurat zlodziej nie zrobi motylka chociazby byl na sterydach. Dopiero po podaniu napiecia linka jest "laczona" i mozna otworzyc normalnie maske.
Spod fury tez nie dojdzie do otwarcia maski
Kolejne to niedzwiedz lock lub inne tego typu. Najlepsze sa bolce wkladane w tunel i te gdzie zamek jest w bolcu. Zlodziej nie jest w stanie go zlamac bo bolec sie obraca wiec dupa zbita. Ale zabezpiecza to tylko przed samodzielnym odjazdem fury. Wystarczy wrzucic skrzynke rozdzielcza na N i i tak go moga zaholowac ale szybko z nim na holu dygac nie beda.
W XJ mozesz spiac zabezpieczenia z TCU skrzyni i dac gosciowi max 1 bieg
nie bedzie w stanie szybko tego naprawic ani zdiagnozowac.
alarm - mozna juz z wbudowana pluskwa transponderowa ma ta funkcje np. Super Forteca za 130zl + po 40zl za kazda zdalna pluskwe, nowosc to montowanie syrenki w srodku auta obok alarmu nitujac do nadwozia

zlodziej sie wkurzy jak mu bedzie morde darlo 130dB nad uchem.
wbudowany w alarm immobilizer jako malo skuteczny ze wzgledu na pierwsza kolejnosc wysadzenia przez zlodzieja podlaczamy do elektryki zaplonu tak zeby odwrocic uwage zlodzieja od innych zabezpieczen.
- immobilizer - na pompe paliwa z antynapadem i antyporwaniem, dobrze zalozona bedzie sluzyla rowniez do odlaczania pompy przy jezdzie na LPG
- powiadamianie GSM i spiete z alarmem i prealarmem uruchamianym przez czujke mikrofalowa miedzy siedzeniami, po 3 krotnym naruszeniu strefy zewnetrznej wysyla SMS, po naruszeniu strefy wewnetrznej lub ingerencji w drzwi, maske, klape wysyla SMS i jednoczesnie dzwoni na komore wlasciciela. Jezeli zepniesz to z POPem IDEA to po uruchomieniu opcji "gdzie jestescie"


do tego wpiete w immobilizer baypas w obwod paliwa wlasnie takim zaworem jak daliscie link. po jego uaktywnieniu paliwo bylo kierowane przez niego nazad do baku przelewem


zabezpieczenie na linke maski, fajna duperelka dopoki nie podasz na nia napiecia to mozesz sobie ciagnac druta do bolu i dupa zbita

Spod fury tez nie dojdzie do otwarcia maski

Kolejne to niedzwiedz lock lub inne tego typu. Najlepsze sa bolce wkladane w tunel i te gdzie zamek jest w bolcu. Zlodziej nie jest w stanie go zlamac bo bolec sie obraca wiec dupa zbita. Ale zabezpiecza to tylko przed samodzielnym odjazdem fury. Wystarczy wrzucic skrzynke rozdzielcza na N i i tak go moga zaholowac ale szybko z nim na holu dygac nie beda.
W XJ mozesz spiac zabezpieczenia z TCU skrzyni i dac gosciowi max 1 bieg

[quote="Discotheque"]
zabezpieczenie na linke maski, fajna duperelka dopoki nie podasz na nia napiecia to mozesz sobie ciagnac druta do bolu i dupa zbita
maska sie nie otwiera w XJ akurat zlodziej nie zrobi motylka chociazby byl na sterydach. Dopiero po podaniu napiecia linka jest "laczona" i mozna otworzyc normalnie maske. quote]
A jak realizujesz to zabezpieczenie t.j. technicznie jak to jest skonstruowane?
Reszta zabezpieczeń też fajna - spory wybór...
zabezpieczenie na linke maski, fajna duperelka dopoki nie podasz na nia napiecia to mozesz sobie ciagnac druta do bolu i dupa zbita

A jak realizujesz to zabezpieczenie t.j. technicznie jak to jest skonstruowane?
Reszta zabezpieczeń też fajna - spory wybór...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości