Nieoficjalne XJ FAQ
Moderator: Mroczny
Kolega Stefan napisał:
Witam,
tak mnie naszła ochota rozwiązania odwiecznego problemu braku wyłącznika świateł wnętrza przy otwartych drzwiach...
czy chcesz sobie posiedzieć przy otwartych drzwiach, albo coś porobić w aucie, albo wywietrzyć wnętrze zawsze trza było pilnować zamkniętych drzwi, albo wyłączenia bezpiecznika, co wiązało się z resetem radia, zegarka, kompasu...
wzięłem, siedłem i czytłem..... bo chamstwa nie zniese... :d
przeglądając pewien manual do XJota w poszukiwaniu odpowiedzi, natknąłem się na schemat:
Schemat
po odszyfrowaniu odpowiednich napisów, widać na nim, że włączniki są podłączone do masy... zatem, każdy z nich idzie masą do budy...
wystarczy połączyć wszystkie masy, zastosować przełącznik i cieszyć się ciemnością otwartych drzwi.
Dalej szukałem schematu, gdzie znajdują się kable. Z pierwszego schematu widać, że jest kostka po włączniku.
To szukałem kostek i je znalazłem...
Trzeba odkręcić plastiki: Z prawej i lewej strony te same: przedni u nóg kierowcy oraz cały próg (razem z przednim pasem).
Schemat strona lewa
Schemat strona prawa
zaznaczyłem o które kostki chodzi i gdzie były u mnie.
rozpiski kabelków w kostkach (zaznaczone "ścieżki" które nas interesują):
Schemat pinów
zacznijmy od kostki do drzwi kierowcy (kostka numer C317):
Zdjęcie kostki od kierowcy
na schemacie widać, że niby kostka jest na dole... u mnie była wyżej, ponad dźwignią otwierania maski. Upewnić się, że to ta kostka, poprzez jej rozłączenie - wtedy światła zgasną. Idą do niej 3 kable: dwa żółte i jeden czarny. Czarny to nasza masa.
Ucinamy czarny, sprawdzamy który z nich to ten właściwy (inny kabelek i łączymy czarny kabel z pewną masą) jak zaświeci, to ściągamy izolację z niego i idziemy dalej.
kostka z tyłu (taka sama i z lewej i z prawej strony) numery C320 i C319:
Kostka z tyłu
kostka u mnie była "schowana" za napinaczem pasów we wnęce słupka B.
robimy to samo, co wyżej. ucinamy czarny i sprawdzamy ten nasz właściwy. Obrabiamy końcówkę i już możemy połączyć kablem masę lewego tyłu z lewym przodem. Można już skręcić plastik z lewej strony ten długi. Przód jeszcze zostawiamy.
Z prawej strony tak samo.
teraz kostka prawy przód - C318
Kostka od pasażera
sprawdzamy, czy to kostka od drzwi, odcinamy masę, sprawdzamy który kabelek, obrabiamy i łączymy prawy przód z prawym tyłem...
następnie prowadzimy kabelek od prawej strony do strony lewej. Mamy teraz WĘZĘŁ. Można skręcić całą prawą stronę.
Teraz wybieramy miejsce na przełącznik
Przełącznik
ja wybrałem koło włącznika świateł, chociażby dlatego, że aby włączyć światła trza przekręcić gałkę... więc wyłączenie będzie w tym samym miejscu. Aby się tam zmieściło, trza zagiąć nóżki od włącznika o 90 stopni.
Łączymy kabelkiem od WĘZŁA do przełącznika i od przełącznika do pewnej masy. Można skręcić lewy przedni panel i gotowe.
Ogólny schemat podłączenia:
Schemat podłączenia
Witam,
tak mnie naszła ochota rozwiązania odwiecznego problemu braku wyłącznika świateł wnętrza przy otwartych drzwiach...
czy chcesz sobie posiedzieć przy otwartych drzwiach, albo coś porobić w aucie, albo wywietrzyć wnętrze zawsze trza było pilnować zamkniętych drzwi, albo wyłączenia bezpiecznika, co wiązało się z resetem radia, zegarka, kompasu...
wzięłem, siedłem i czytłem..... bo chamstwa nie zniese... :d
przeglądając pewien manual do XJota w poszukiwaniu odpowiedzi, natknąłem się na schemat:
Schemat
po odszyfrowaniu odpowiednich napisów, widać na nim, że włączniki są podłączone do masy... zatem, każdy z nich idzie masą do budy...
wystarczy połączyć wszystkie masy, zastosować przełącznik i cieszyć się ciemnością otwartych drzwi.
Dalej szukałem schematu, gdzie znajdują się kable. Z pierwszego schematu widać, że jest kostka po włączniku.
To szukałem kostek i je znalazłem...
Trzeba odkręcić plastiki: Z prawej i lewej strony te same: przedni u nóg kierowcy oraz cały próg (razem z przednim pasem).
Schemat strona lewa
Schemat strona prawa
zaznaczyłem o które kostki chodzi i gdzie były u mnie.
rozpiski kabelków w kostkach (zaznaczone "ścieżki" które nas interesują):
Schemat pinów
zacznijmy od kostki do drzwi kierowcy (kostka numer C317):
Zdjęcie kostki od kierowcy
na schemacie widać, że niby kostka jest na dole... u mnie była wyżej, ponad dźwignią otwierania maski. Upewnić się, że to ta kostka, poprzez jej rozłączenie - wtedy światła zgasną. Idą do niej 3 kable: dwa żółte i jeden czarny. Czarny to nasza masa.
Ucinamy czarny, sprawdzamy który z nich to ten właściwy (inny kabelek i łączymy czarny kabel z pewną masą) jak zaświeci, to ściągamy izolację z niego i idziemy dalej.
kostka z tyłu (taka sama i z lewej i z prawej strony) numery C320 i C319:
Kostka z tyłu
kostka u mnie była "schowana" za napinaczem pasów we wnęce słupka B.
robimy to samo, co wyżej. ucinamy czarny i sprawdzamy ten nasz właściwy. Obrabiamy końcówkę i już możemy połączyć kablem masę lewego tyłu z lewym przodem. Można już skręcić plastik z lewej strony ten długi. Przód jeszcze zostawiamy.
Z prawej strony tak samo.
teraz kostka prawy przód - C318
Kostka od pasażera
sprawdzamy, czy to kostka od drzwi, odcinamy masę, sprawdzamy który kabelek, obrabiamy i łączymy prawy przód z prawym tyłem...
następnie prowadzimy kabelek od prawej strony do strony lewej. Mamy teraz WĘZĘŁ. Można skręcić całą prawą stronę.
Teraz wybieramy miejsce na przełącznik
Przełącznik
ja wybrałem koło włącznika świateł, chociażby dlatego, że aby włączyć światła trza przekręcić gałkę... więc wyłączenie będzie w tym samym miejscu. Aby się tam zmieściło, trza zagiąć nóżki od włącznika o 90 stopni.
Łączymy kabelkiem od WĘZŁA do przełącznika i od przełącznika do pewnej masy. Można skręcić lewy przedni panel i gotowe.
Ogólny schemat podłączenia:
Schemat podłączenia
Re: Nieoficjalne XJ FAQ
witam od 4 tygodni jestem posiadaczem cherokee . podniosłem go o 4 cale .(podkładki na sprężyny i przerobione wieszaki).przy 80 na godz strasznie autem żuca na boki . Może ktoś też miał taki problem
Re: Nieoficjalne XJ FAQ
ja miałem coś podobnego u siebie przy prędkości 80-90 na nierównej asfaltowej nawierzchni telepało przodem aż strach złotym środkiem na tą dolegliwość okazał się wzmocniony amortyzator skrętu 

JEEPmar - KLB
Jeep Cherokee 2.1 TD
gg 810393
Jeep Cherokee 2.1 TD
gg 810393
Re: Nieoficjalne XJ FAQ
Ale amor skrętu nie skoryguje popsutej geometrii.
A tak BTW to ma być FAQ, pytania w innych topikach.
A tak BTW to ma być FAQ, pytania w innych topikach.
Zdrapek i poharatka
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Nieoficjalne XJ FAQ
wymiana rozrządu krok po kroku bardzo dobrze opisana
http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-r ... 6.htm#9969
http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-r ... 6.htm#9969
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nieoficjalne XJ FAQ
Nie wiem o co chodzi, ale nie działa mi strona wiki.jeep4x4.net. 

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: Nieoficjalne XJ FAQ
witam wszystkich, jestem tutaj nowy tak że chciałem się przywitać
od kilki dni nurtuje mnie ciekawostka czy most przedni od XJ 2.5 podejdzie do 2.1 TD ? Otóż mam rzeźbionego uaza na motorku z xj 2.1 TD z dodanym intercoolerem z jeepowską skrzynią i mostami ale dzisiaj chyba rozwaliłem przedni most, jutro ide obadać co i jak z podnośnika ale możliwe że bedzie potrzebna wymiana, z tego co patrze na alledrogo to do 2.1 nie ma ani sztuki. Czy most w 2.5 i w 2.1 to, to samo ?

od kilki dni nurtuje mnie ciekawostka czy most przedni od XJ 2.5 podejdzie do 2.1 TD ? Otóż mam rzeźbionego uaza na motorku z xj 2.1 TD z dodanym intercoolerem z jeepowską skrzynią i mostami ale dzisiaj chyba rozwaliłem przedni most, jutro ide obadać co i jak z podnośnika ale możliwe że bedzie potrzebna wymiana, z tego co patrze na alledrogo to do 2.1 nie ma ani sztuki. Czy most w 2.5 i w 2.1 to, to samo ?
Uaz 469b 2.1 TDI
Re: Nieoficjalne XJ FAQ
są takie samePobik pisze:witam wszystkich, jestem tutaj nowy tak że chciałem się przywitać![]()
od kilki dni nurtuje mnie ciekawostka czy most przedni od XJ 2.5 podejdzie do 2.1 TD ? Otóż mam rzeźbionego uaza na motorku z xj 2.1 TD z dodanym intercoolerem z jeepowską skrzynią i mostami ale dzisiaj chyba rozwaliłem przedni most, jutro ide obadać co i jak z podnośnika ale możliwe że bedzie potrzebna wymiana, z tego co patrze na alledrogo to do 2.1 nie ma ani sztuki. Czy most w 2.5 i w 2.1 to, to samo ?
w silniku 2.5 PB były przełożenia 4.11
w silniku 2.1 TD były przełożenia 4.11
jedna uwaga
starsze XJ z 2.1 TD miały rozłączaną półoś..
więc zwróć na to uwagę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość