Olej w piecu czas wymienić......

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr cze 29, 2005 10:51 pm

Leję mineral /15W40/ z dwusiarczkiem molibdenu /LQM/i w nosie mam wszelkie dywagacje na ten temat :)21
Poprzednio był Turbo V valvolina,tez minerał.Na obecnym silnik trochę żwawszy.
Syntetyki?Dajcie pokój...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr cze 29, 2005 10:54 pm

leje lotos i do przodu jedzie
co wiecej wymagac?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr cze 29, 2005 11:15 pm

rzedowa 6ka z peepa to konstrukcja z konca lat 60tych ! syntetyku jeszcze nie znali !!

wszystko w temacie...

no...!!

Krzychu....twoje auto...twoja sprawa.... !! byle by nie bylo za X lat

-> ...a nie mówiełem...?? :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » czw cze 30, 2005 12:41 am

Mirek Kal pisze:Fachowcy od olei mówią co następuje: lej syntetyk do silnika gdy samochód ma przebieg do 60 tys. kilometrów, półsyntetyk do przebiegu od 60 - 100 tys kilometrów, powyżej 100 tys kilometrów przebiegu obligatoryjnie lać olej mineralny. Sam tak zrobiłem bo Jeepek miał w momencie zakupu 200 tys kilometrów. Kartka zawieszona na silniku gdy olej był wymieniany w Niemcowni informowała, że wlano olej półsyntetyk. Zmieniłem na mineralny i autko ma się dobrze. Droga odwrotna tzn. przejście z mineralnego na syntetyczny- całkowicie zabroniona
Fachowcy przez duze F :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
Pucha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Post autor: Pucha » czw cze 30, 2005 7:26 am

TTQ - ja niedawno wymienilem oleje u mnie. Posluchalem XJeepa i zrobilem dokladnie tak jak on - zalalem mineralnym. Wszystko jest git :)2
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... :(
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw cze 30, 2005 10:40 am

XJeep pisze:rzedowa 6ka z peepa to konstrukcja z konca lat 60tych ! syntetyku jeszcze nie znali !!

wszystko w temacie...
Ja slyszalem, ze sama konstrukcja wspomina jeszcze lata 40-te :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 30, 2005 10:44 am

pezet pisze:
XJeep pisze:rzedowa 6ka z peepa to konstrukcja z konca lat 60tych ! syntetyku jeszcze nie znali !!

wszystko w temacie...
Ja slyszalem, ze sama konstrukcja wspomina jeszcze lata 40-te :)
To nie jest argument!! W tamtych latach tez zimowek nie produkowali - czy to znaczy ze Jeep gorzej na zimowkach jezdzi?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw cze 30, 2005 11:03 am

Ku.rwa !! O jakim Wy oleju ??
To w silniku jakiś olej trzeba wymieniać ? :o :o
Ja też leję ...... na to ..... mineralnie !!

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 30, 2005 11:25 am

Duskusja staje sie tyle bezsensowna co zazarta.
Kazdy leje to co lubi ... jedni minerala inni syntetyka a jeszcze inni piwo!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Lawek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Lawek » czw cze 30, 2005 12:40 pm

zgadzam się że dyskusja jest bezsensowna.
Szczególnie o tym że silnik jest starej konstrukcji. Co to znaczy?
To tak jakby ktoś powiedział że Audi A8 jest starej konstrukcji bo ma wał, tłoki, pierścienie itp. I ma świętą rację.
I oczywiście te silniki są identycznej konstrukcji poza ilością zaworów na cylinder, systemem wstrysku, mono, gażnika, kostrukcją rozrządu i innymi cudami.
Sama zasada działania jest niezmienna od lat. Jedynie co różni to jakość materiałów która była 20 lat temu lepsza. Teraz silnik ma wystarczyć na 6 lat i do piachu.
Lej to co lubisz i zasuwaj.
Ja przy 190k km mam zalany syntetykiem i olej jest czyściutki jak w nowym samochodzie.
Uzupełniam ok 0.5 litra na 10k km a to przez to że simmering na wale się lekko poci.
I może jeszcze mi ktoś powie że jak wleję minerał to przestanie :P
Jak coś jest spier%dolone to trzeba naprawić a nie wsypywać trocin.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"

Awatar użytkownika
TTQ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt maja 20, 2005 6:35 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: TTQ » czw cze 30, 2005 3:01 pm

Witam

Chciałem tylko poznać waszą opinię na ten temat,
teraz już wiem na czym stoję i do czego się stosować :)
wysłuchałem waszych głosów jak i głosów mechaników,
z ASO włącznie. Chodzi o to że mam świadomość że
zalanie mojego pieca olejem TXT Softec + to koszt
około 300 pln, dlatego gdy usłyszałem że ta inwestycja
wcale nic dobrego nie przyniesie a może nawet pogorszyć
sprawę wolałem się upewnić co mam z tym fantem zrobić.
Tak jak napisaliście lepiej częściej wymienić olej żeby
utrzymać jego parametry niż ciułać (za przeproszeniem)
na olej 300 pln i potem jeździć na przepalonym do 10k
albo więcej ........

Dzięki wszystkim, w szczególności Xjeep`owi za zabranie głosu
w tej sprawie :wink:
Pozdrawiam
Krzysztof "TTQ" Pick
No i ucieli mi moją piękną sygnaturkę :(

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » śr lip 20, 2005 9:25 pm

Odgrzewam lekko temat, bo musze sie przyjrzec olejom u siebie. Przygladanie zaczalem od cen i pojawiloa mi sie watpliwosc, czy mozna mieszac olej roznych producentow al etego samoego typu 15W40?

Miedzy Castrolem GTX3, ktory mam w silniki a np. Mobilem jest pare zlociszy roznicy, a ze poznaniaki to szkoci wydaleni za skapstwo, to sami wiecie :-D
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » śr lip 20, 2005 9:59 pm

teoretycznie oleje mozna mieszac choc zadem mechanik tego nie potwiierdzi ja osobiscie leje polsyntetik Totala i zmieniam co 7,5 tkm
narazie slowa zlego nie powiem wiec chyba w podejsciu ceny jakosc
to jest top :P
ps
u mnie smaruje turbo razem z silnikem
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości