MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » śr paź 19, 2005 4:05 pm
Pytam o radę
Jak mądrze i dobrze odpowietrzyć układ hamulcowy.
Robić to przy cylinderkach czy może odpowietrza się przy pompie.
Czy jak
Jakaś kolejnośc ? czegoś.
Pozdrawiam.
XJ
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr paź 19, 2005 4:16 pm
PIECH pisze:Pytam o radê
Jak m±drze i dobrze odpowietrzyæ uk³ad hamulcowy.
Robiæ to przy cylinderkach czy mo¿e odpowietrza siê przy pompie.
Czy jak
Jaka¶ kolejno¶c ? czego¶.
Pozdrawiam.
Jak zwykle - przy cylinderkach; jeden za przeproszeniem pedal naciska drugi srubke popuszcza

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » śr paź 19, 2005 4:19 pm
Tak robiłem z mizernym skutkiem.
Może za mało razy, idę walczyć
Pozdr.
XJ
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » śr paź 19, 2005 4:44 pm
Ja za cholere nie moglem odpowietrzyc przodu, bo w jednym kole zaworek zjednoczyl sie z zaciskiem..
Z poczatku bylo glupio, bo tylne - tez swiezo wymienione - lapaly wczesniej i sie blokowaly, zanim przod zaczal porzadnie hamowac
Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Adam Lewandowski
-

- Posty: 105
- Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
- Lokalizacja: Grójec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adam Lewandowski » śr paź 19, 2005 6:03 pm
PIECH pisze:Tak robiłem z mizernym skutkiem.
Może za mało razy, idę walczyć
Pozdr.
a chyba twój ma ABS jak ma to odpowietrzaj z zapałonym silnikiem lub tylko zapłonem

Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr paź 19, 2005 6:35 pm
pezet pisze:
Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl

Ciekawe przez jaką dziurę,czyli otwór

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » śr paź 19, 2005 6:40 pm
odpowietrza sie ZAWSZE od najdalszego kola od POMPY
czyli
zaczynamy od prawego tylnego -> potem lewe tylne -> prawe przednie -> lewe przednie
przed odpowietrzeniem KONIECZNIE wyreguluj tylne szczeki ...
dolewaj swiezego plynu i odpowietrzaj do czasu az czysty plyn nie poleci rurka
Proponyje zanabyc kluczyk 3/8 cala do wezykow i odpowietrznika
dobrze tez zalozyc przezroczysty wezyk na odpowietrznik i do sloiczka z dziorka w zakretce go

wszystko wtedy widac
---- NO I PILNOWAC POZIOMU PLYNU W ZBIORNICZKU

----

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Jan Laszuk
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 7:52 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze
Post
autor: Jan Laszuk » śr paź 19, 2005 6:49 pm
Podłanczam sie do tematu bo mam problem -- po kilkakrotnym odpowietrzaniu mam miękki pedał hamulca który ucieka minawet do podłogi nie odpowietrzałem z włączonym silnikiem może tego spróbować??
YJ 4,0l
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr paź 19, 2005 6:57 pm
Jan Laszuk pisze:Podłanczam sie do tematu bo mam problem -- po kilkakrotnym odpowietrzaniu mam miękki pedał hamulca który ucieka minawet do podłogi nie odpowietrzałem z włączonym silnikiem może tego spróbować??
Miękki powiadasz....No to masz problem
Aaaa-miękki pedał?No jeszcze gorzej
A hamulce to musisz dalej odpowietrzać.Moze być z pompą cuś /przepuszcza?/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » śr paź 19, 2005 8:17 pm
vandall1 pisze:pezet pisze:
Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl

Ciekawe przez jaką dziurę,czyli otwór

Pewnie jakas tajna
Pamietam takie doswiadczenie z fizyki, gdzie powietrze zmkniete w rurce z woda (z drugiej strony rurka otwarta) - znikalo
A uklad hamulcowy ten model mi przypomina - otwarty od strony zbiornika.
Dyfuzja, panie....
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw paź 20, 2005 7:57 am
pezet pisze: Dyfuzja, panie....
Raczej grawitacja co by bys scislym
ps. miekki pedal

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » czw paź 20, 2005 4:41 pm
No i odpowietrzyłem
Rankiem miałem jeszcze inne podejście- a odpowietrzy się samo.
Lecz gdy w południe unikając rozdupczenia jakiegoś plaskacza który nagle zachamował - wylądowałem w przdrożnym rowie , szybciutko zmieniłem podejście do sprawy.
Normalnie takich mocy nabrałem że nie było takiej śrubki której niedałoby się odkręcić

( głównie chodzi o odpowietrzniki - były qresko zapieczone)
Pozdr.
XJ
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » pt paź 21, 2005 10:39 pm
Ja sie z jednym nie mocowalem, bojac sie ukrecic, bo wtedy d.upa na calego...
Ale przy nastepnej robocie hamulcow musze go pokonac, bo pierwsze dni po zmianie hamulcow byly dosc ryzykowne..
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 12:06 am
Jak ukręcę,a coś jeszcze wystaje-to naspawuję nakrętkę i przeważnie puszcza...bo do czerwoności się rozgrzewa.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » sob paź 22, 2005 10:52 pm
A pytanko mam na spokojnie teraz.
Czy odpowietrzniki będą pasować od innych aut ( czy są uniwersalne),
czy też szukać zamienników(orginalnych części).
Prawie poobrabiałem je na okrągło.
Pozdr.
XJ
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » sob paź 22, 2005 11:07 pm
Spodziewam się, że złośliwie wyposażono je w gwint calowy

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
PIECH
-

- Posty: 167
- Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
- Lokalizacja: Krasnobród
Post
autor: PIECH » sob paź 22, 2005 11:18 pm
W wolniejszej chwili powykręcam i posprawdzam - dam cynk.
Pozdr.
XJ
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 11:48 pm
Calowe są qrwy

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
kawalczewskip
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock
Post
autor: kawalczewskip » pt lis 11, 2005 6:34 pm
Wybaczcie prozaiczne pytanie (byc może) ale w związku z odpowietrzaniem hamulców, nasunę`ly się następujące problemy:
1. u mnie z w bebnach jest wężyk metalkowy z nakrętka 3,8 cala (pasuje kjlucz płaski) oraz odpowietrznik (chyba, wygląda jak kalamitka), na który pasuje klucz nasadowy 1/4 cala. Rozumiem, że odpowietrzać trzeba poprzez odkręcanie odpowietrznika?
3. Czy na ten odpowieteznik nałożyc wężyk i do słoiczka z płynem?
4. Czy ma znaczenie czy uzupełni sie poziom w zbiorniczku głównym przed czy po odpowietrzaniu?
5. Mam układ z ABSem więc odpowietezac na włączonym zapłonie czy mozna bez?
Pomocy bo właśnie podniosłem tyłeczxek mojego syfka do góry.
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt lis 11, 2005 6:49 pm
Jezuuu jakie Wy macie skomplikowane zycie w tym dziale peepa

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
kawalczewskip
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock
Post
autor: kawalczewskip » pt lis 11, 2005 7:54 pm
Może niejest tak skomplikowane, ale:
1. Odpowietrznik (kalamitkę) w RR ukręciłem

, chyba za mocno ją potraktowałem, hi,hi. mam nadzieję, że to jakaś standardowa jest i znajde ja jutro w jakimś sklepiku.
2. Ale hamulce biorą teraz jak trzeba i pedał "miętki" nie jest.
A na razie idę na .....................

już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów
-
Adam Młody
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 8:45 pm
- Lokalizacja: Wronki
Post
autor: Adam Młody » ndz lis 13, 2005 8:35 pm
Podgrzewanie odpowietrznikow jak nie chca poscc jest jak najbardziej wskazane i zalacałbym podgrzac je jeszcze przed ukręceniem zanim z sześciokąta zrobi kółko

Adam Młody
Cherokee 4.0L 1990r. Limited
50km na zachod od Poznania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości