Odpowietrzanie hamulców

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Odpowietrzanie hamulców

Post autor: PIECH » śr paź 19, 2005 4:05 pm

Pytam o radę
Jak mądrze i dobrze odpowietrzyć układ hamulcowy.
Robić to przy cylinderkach czy może odpowietrza się przy pompie.
Czy jak ??
Jakaś kolejnośc ? czegoś.

Pozdrawiam.
XJ

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Re: Odpowietrzanie hamulców

Post autor: Radek666 » śr paź 19, 2005 4:16 pm

PIECH pisze:Pytam o radê
Jak m±drze i dobrze odpowietrzyæ uk³ad hamulcowy.
Robiæ to przy cylinderkach czy mo¿e odpowietrza siê przy pompie.
Czy jak ??
Jaka¶ kolejno¶c ? czego¶.

Pozdrawiam.
Jak zwykle - przy cylinderkach; jeden za przeproszeniem pedal naciska drugi srubke popuszcza ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » śr paź 19, 2005 4:19 pm

Tak robiłem z mizernym skutkiem.
Może za mało razy, idę walczyć :lol:

Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr paź 19, 2005 4:44 pm

Ja za cholere nie moglem odpowietrzyc przodu, bo w jednym kole zaworek zjednoczyl sie z zaciskiem..

Z poczatku bylo glupio, bo tylne - tez swiezo wymienione - lapaly wczesniej i sie blokowaly, zanim przod zaczal porzadnie hamowac :)

Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Adam Lewandowski
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Post autor: Adam Lewandowski » śr paź 19, 2005 6:03 pm

PIECH pisze:Tak robiłem z mizernym skutkiem.
Może za mało razy, idę walczyć :lol:

Pozdr.
a chyba twój ma ABS jak ma to odpowietrzaj z zapałonym silnikiem lub tylko zapłonem :lol:
Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr paź 19, 2005 6:35 pm

pezet pisze: Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl :)21
Ciekawe przez jaką dziurę,czyli otwór :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr paź 19, 2005 6:40 pm

odpowietrza sie ZAWSZE od najdalszego kola od POMPY !!

czyli

zaczynamy od prawego tylnego -> potem lewe tylne -> prawe przednie -> lewe przednie !!

przed odpowietrzeniem KONIECZNIE wyreguluj tylne szczeki ...!!

dolewaj swiezego plynu i odpowietrzaj do czasu az czysty plyn nie poleci rurka !!

Proponyje zanabyc kluczyk 3/8 cala do wezykow i odpowietrznika !!

dobrze tez zalozyc przezroczysty wezyk na odpowietrznik i do sloiczka z dziorka w zakretce go !! wszystko wtedy widac !!

---- NO I PILNOWAC POZIOMU PLYNU W ZBIORNICZKU !! ---- :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Jan Laszuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 16, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: Jan Laszuk » śr paź 19, 2005 6:49 pm

Podłanczam sie do tematu bo mam problem -- po kilkakrotnym odpowietrzaniu mam miękki pedał hamulca który ucieka minawet do podłogi nie odpowietrzałem z włączonym silnikiem może tego spróbować??
YJ 4,0l

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr paź 19, 2005 6:57 pm

Jan Laszuk pisze:Podłanczam sie do tematu bo mam problem -- po kilkakrotnym odpowietrzaniu mam miękki pedał hamulca który ucieka minawet do podłogi nie odpowietrzałem z włączonym silnikiem może tego spróbować??
Miękki powiadasz....No to masz problem :)21
Aaaa-miękki pedał?No jeszcze gorzej :)20

A hamulce to musisz dalej odpowietrzać.Moze być z pompą cuś /przepuszcza?/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr paź 19, 2005 8:17 pm

vandall1 pisze:
pezet pisze: Ale po kilkuset km sam sie odpowietrzyl :)21
Ciekawe przez jaką dziurę,czyli otwór :)21
Pewnie jakas tajna :o

Pamietam takie doswiadczenie z fizyki, gdzie powietrze zmkniete w rurce z woda (z drugiej strony rurka otwarta) - znikalo :roll:

A uklad hamulcowy ten model mi przypomina - otwarty od strony zbiornika.

Dyfuzja, panie....
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw paź 20, 2005 7:57 am

pezet pisze: Dyfuzja, panie....
Raczej grawitacja co by bys scislym ;-)

ps. miekki pedal ;-) :)2
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » czw paź 20, 2005 4:41 pm

No i odpowietrzyłem :)2
Rankiem miałem jeszcze inne podejście- a odpowietrzy się samo.
Lecz gdy w południe unikając rozdupczenia jakiegoś plaskacza który nagle zachamował - wylądowałem w przdrożnym rowie , szybciutko zmieniłem podejście do sprawy.
Normalnie takich mocy nabrałem że nie było takiej śrubki której niedałoby się odkręcić :x ( głównie chodzi o odpowietrzniki - były qresko zapieczone)

Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt paź 21, 2005 10:39 pm

:)2

Ja sie z jednym nie mocowalem, bojac sie ukrecic, bo wtedy d.upa na calego...

Ale przy nastepnej robocie hamulcow musze go pokonac, bo pierwsze dni po zmianie hamulcow byly dosc ryzykowne..
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 12:06 am

Jak ukręcę,a coś jeszcze wystaje-to naspawuję nakrętkę i przeważnie puszcza...bo do czerwoności się rozgrzewa.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » sob paź 22, 2005 10:52 pm

A pytanko mam na spokojnie teraz.
Czy odpowietrzniki będą pasować od innych aut ( czy są uniwersalne),
czy też szukać zamienników(orginalnych części).
Prawie poobrabiałem je na okrągło.

Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob paź 22, 2005 11:07 pm

Spodziewam się, że złośliwie wyposażono je w gwint calowy :roll: :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » sob paź 22, 2005 11:18 pm

W wolniejszej chwili powykręcam i posprawdzam - dam cynk.

Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob paź 22, 2005 11:48 pm

Calowe są qrwy :evil:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » pt lis 11, 2005 6:34 pm

Wybaczcie prozaiczne pytanie (byc może) ale w związku z odpowietrzaniem hamulców, nasunę`ly się następujące problemy:
1. u mnie z w bebnach jest wężyk metalkowy z nakrętka 3,8 cala (pasuje kjlucz płaski) oraz odpowietrznik (chyba, wygląda jak kalamitka), na który pasuje klucz nasadowy 1/4 cala. Rozumiem, że odpowietrzać trzeba poprzez odkręcanie odpowietrznika?
3. Czy na ten odpowieteznik nałożyc wężyk i do słoiczka z płynem?
4. Czy ma znaczenie czy uzupełni sie poziom w zbiorniczku głównym przed czy po odpowietrzaniu?
5. Mam układ z ABSem więc odpowietezac na włączonym zapłonie czy mozna bez?
Pomocy bo właśnie podniosłem tyłeczxek mojego syfka do góry.
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lis 11, 2005 6:49 pm

Jezuuu jakie Wy macie skomplikowane zycie w tym dziale peepa :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » pt lis 11, 2005 7:54 pm

Może niejest tak skomplikowane, ale:
1. Odpowietrznik (kalamitkę) w RR ukręciłem :)3 , chyba za mocno ją potraktowałem, hi,hi. mam nadzieję, że to jakaś standardowa jest i znajde ja jutro w jakimś sklepiku. ??
2. Ale hamulce biorą teraz jak trzeba i pedał "miętki" nie jest. :)2
A na razie idę na ..................... :D
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Adam Młody
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Wronki

Post autor: Adam Młody » ndz lis 13, 2005 8:35 pm

Podgrzewanie odpowietrznikow jak nie chca poscc jest jak najbardziej wskazane i zalacałbym podgrzac je jeszcze przed ukręceniem zanim z sześciokąta zrobi kółko :)
Adam Młody
Cherokee 4.0L 1990r. Limited
50km na zachod od Poznania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości