Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 1998r. proszę o rade
Moderator: Mroczny
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 1998r. proszę o rade
Witam na wstępnie chcialbym sie przywitać ze wszystkimi.
Potrzebuje porady względnie opinii w zakupie Jeepa Grand Cherokee5,2L
z 1998roku. Autko jest w niemczech w stanie idealnym przebieg udokumentowany 113 000km,z pierwszej ręki,czarny ma drobne uszkodzenie przedniego błotnika i nic pozatym, jak zwykle w tej wersij pełne wyposażenie, jest wyceniony na 4500euro, cena wydaje mi się dość atrakcyjna jak i stan auta,jednak bedzie to moje 1 auto tego typu i potrzebuje pomocy i rady.wiem ze muszę się liczyć z duzym spalaniem i zastanawiam sie nad ewentualnym zalozenieu instalacji lpg(jak to sie spisuje w jeepie?)pozatym jakie są słabe strony tego auta i czy jest awaryjny?
Pozdrawiam
marsboy
Potrzebuje porady względnie opinii w zakupie Jeepa Grand Cherokee5,2L
z 1998roku. Autko jest w niemczech w stanie idealnym przebieg udokumentowany 113 000km,z pierwszej ręki,czarny ma drobne uszkodzenie przedniego błotnika i nic pozatym, jak zwykle w tej wersij pełne wyposażenie, jest wyceniony na 4500euro, cena wydaje mi się dość atrakcyjna jak i stan auta,jednak bedzie to moje 1 auto tego typu i potrzebuje pomocy i rady.wiem ze muszę się liczyć z duzym spalaniem i zastanawiam sie nad ewentualnym zalozenieu instalacji lpg(jak to sie spisuje w jeepie?)pozatym jakie są słabe strony tego auta i czy jest awaryjny?
Pozdrawiam
marsboy
- Mechatronik
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
-
- Posty: 104
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 1:53 pm
- Lokalizacja: Korbielów
Nie chcę tu pisać o innych,więc mojej opinię nie możesz traktować jak wyroczni.Mam Granda z 95 z przebiegiem 115 tysiecy (udokumentowny) i jakoś nie mogę zrozumieć dlaczego takie autka mają tyle słabych stron.Pierwszą rzecz jaką zrobiłem to skrzynię (a to chyba choroba tych aut),później uszczelnienie mostów,wymiana napinacza i jeszcze jakieś tam bzdzinki..oleje,płyny..nooo..a teraz coś mi pasek piszczy tylko nikt nie wie dlaczego.Niedużo ktoś rzekł,cio?Mam to autko od roku i zrobiłem nim jakieś 18000 tysięcy kilometrów i stram się oszczędzać to cudo (mimo tego,że silnik z taką pojemnością to powinien być ...silnik).Fajne to autko tylko jakoś te nasze warunki serwisowe są troszkę nie na czasie.To chyba największa bolączka....tego autka.Jeśli znajdziesz lub już masz jakiegoś magicznego mesianika to nie zastanawiaj sie tylko łap to autko.Będziesz miał kogo odwiedzać i będziesz miał na co wydawać kieszonkowe.Szukam dobrego magika i jakoś mi nie dane.Kiedyś nie potrzebowałem....Mam też Mitsubishi.Wyjeździłem nim 280 tysięcy w jakieś 10 lat i dostał po plecach...a jedyną rzeczą,którą tam zrobiłem to wentylator na wiskozie.Ciężkie to i porównanie,ale....o czymś mówi.Jeepkiem jestem zachwycony,bo to tak szczerze fajny bajer jest.Coś za coś.Mam też może i dziwny egzemplarz,bo i pali mało...średnio jakieś 17 litrów (nie z kompa,lecz realne).Kup sobie...może kiedyś pośmiejemy się jeszcze...razem.Pozdrawiam.
...to ja poproszę!!
ZJ V8
ZJ V8
a jest jezdny? jesli tak to obadaj napedy,czy cos stuka,zgrzyta itp.
jesli wstepnie bangla to brac a martwic sie bedziesz pozniej
sprawdz dokladnie po VINie jaki rocznik i jaki jest w brifie BJ zeby nie bylo rozczarowania przy rejestracji ze nagle jest to 97
jesli wstepnie bangla to brac a martwic sie bedziesz pozniej

sprawdz dokladnie po VINie jaki rocznik i jaki jest w brifie BJ zeby nie bylo rozczarowania przy rejestracji ze nagle jest to 97
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Pewnie i racja pierwasza rejestracja to 04/98 to moze byc rok prod 1997 ale teraz w dowodzie juz piszą datę 1 rejestracji za granicą tak wiec bedzie 98, aha jak sprawdzic po vinie ktory znak to oznaczenie roku?
co do stanu tech to mam zapewnienie narazie telefoniczne ze wszystko jest ok ale nigdy nic nie wiadomo powiedzcie jeszcze na co zwrocic uwage
aha niema lewego lusterka i musze kupić (jakie koszty i czy mozna dostać)
Załózmy ze okazł by sie to rok 1997 i czy w tym przypadku warto?
co do stanu tech to mam zapewnienie narazie telefoniczne ze wszystko jest ok ale nigdy nic nie wiadomo powiedzcie jeszcze na co zwrocic uwage
aha niema lewego lusterka i musze kupić (jakie koszty i czy mozna dostać)
Załózmy ze okazł by sie to rok 1997 i czy w tym przypadku warto?
ale w karcie pojazdu masz rok produkcji i to jest istotne
litera W to 98 rok ( 10 znak numeru)
w brifie z tylu masz rok produkcji(czasmi jest nie wbite i wtedy diagnosta bierze z VINu)
http://www.data.com.pl/infotech/vin.html
telefonicznie wszzystkie auta sa idealne-musisz jechac i pomacac,obadac itp.
litera W to 98 rok ( 10 znak numeru)
w brifie z tylu masz rok produkcji(czasmi jest nie wbite i wtedy diagnosta bierze z VINu)
http://www.data.com.pl/infotech/vin.html
telefonicznie wszzystkie auta sa idealne-musisz jechac i pomacac,obadac itp.
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

4.0 to nie jest V6 tylko R6
W grandach, jak mówią, słuszny silnik to V8 5.2 - weż pod uwagę takie rzeczy jak konieczność sekwencyjnego LPG, wieksze spalanie, wyższe koszty utrzymania, inne skrzynie biegów, reduktor...
Chłopie, różnic jest wiele, zależy do czego potrzebujesz, jak będziesz go używał. Jak nie przeczytasz wiekszości postów na tym forum to będziesz pytał o sprawy, których nie da się wyjaśnić w dwóch zdaniach.
Akcyza 65% od kwoty rachunku, + 150 zł zasw. o niepodleganiu (alez slowo
) VAT + karta pojazdu 500 zł + rejestracja, tablice (nie wiem ze 200zl), + badanie techniczne (tez ze 180 zł) + tłumaczenia.
Na oko 1500 zł jak kupisz za 150 EUR
Jak sam będziesz kupował to dojdzie jeszcze transport - laweta albo tablice w Niemczech i ubezpieczenie - nie pamietam dokładnie ale ze 200 EUR.
Co do złotówki się nie wyliczy ale zanim stanie u Ciebie pod domem na polskich blachach to min. 4k musisz przewidziec. I wtedy dopiero się zacznie:pakiet startowy, gaz...
Zresztą ktoś, kto przywoził ostatnio dla siebie (nie handlarz) nie ci powie - @Danielpoz kupowałeś eksplozję sam w germani ostatnio, nie?
W grandach, jak mówią, słuszny silnik to V8 5.2 - weż pod uwagę takie rzeczy jak konieczność sekwencyjnego LPG, wieksze spalanie, wyższe koszty utrzymania, inne skrzynie biegów, reduktor...
Chłopie, różnic jest wiele, zależy do czego potrzebujesz, jak będziesz go używał. Jak nie przeczytasz wiekszości postów na tym forum to będziesz pytał o sprawy, których nie da się wyjaśnić w dwóch zdaniach.
Akcyza 65% od kwoty rachunku, + 150 zł zasw. o niepodleganiu (alez slowo

Na oko 1500 zł jak kupisz za 150 EUR

Jak sam będziesz kupował to dojdzie jeszcze transport - laweta albo tablice w Niemczech i ubezpieczenie - nie pamietam dokładnie ale ze 200 EUR.
Co do złotówki się nie wyliczy ale zanim stanie u Ciebie pod domem na polskich blachach to min. 4k musisz przewidziec. I wtedy dopiero się zacznie:pakiet startowy, gaz...
Zresztą ktoś, kto przywoził ostatnio dla siebie (nie handlarz) nie ci powie - @Danielpoz kupowałeś eksplozję sam w germani ostatnio, nie?
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
- nemrod
-
- Posty: 127
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
- Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
- Kontaktowanie:
Witam,
Dzieki za odpowiedz.
RE: R6
Coz, jestem w tym temacie raczej zielony i nie widze roznicy.
Zasugerowałem się tylnia klapa.
RE: Roznice.
Czytam, czytam posty.
Samochod potrzebny mi jest zasadniczo do lasu na polowanie.
W tym momencie katuje Mondeo 1.8, 2004 i strasznie kiepsko sobie radzi w „trudnym” terenie.
Tu potrzebny jest solidny samochod a jeżeli będzie jeszcze wygodny…
Rozumie, ze 4.0 R6 jest tańszy w eksploatacji i nizsze koszty instalacji LPG.
Pytanie tylko co to jest to HO w 4.0?
RE: Oplaty.
1. Rozumie rachunek ma być zaniżony.
2. Skad „zasw. o niepodleganiu” VAT ?
3. Skad karta pojazdu?
4. badanie techniczne wazne z każdej stacji diagnostycznej?
5. tłumaczenia tlumacza przysięgłego?
Dzieki!!!!!
Niedługo oplaty rejestracyjne maja obniżyć (ok.1 maja).
Pzdr
BP
Dzieki za odpowiedz.
RE: R6
Coz, jestem w tym temacie raczej zielony i nie widze roznicy.
Zasugerowałem się tylnia klapa.
RE: Roznice.
Czytam, czytam posty.
Samochod potrzebny mi jest zasadniczo do lasu na polowanie.
W tym momencie katuje Mondeo 1.8, 2004 i strasznie kiepsko sobie radzi w „trudnym” terenie.

Tu potrzebny jest solidny samochod a jeżeli będzie jeszcze wygodny…
Rozumie, ze 4.0 R6 jest tańszy w eksploatacji i nizsze koszty instalacji LPG.
Pytanie tylko co to jest to HO w 4.0?
RE: Oplaty.
1. Rozumie rachunek ma być zaniżony.

2. Skad „zasw. o niepodleganiu” VAT ?
3. Skad karta pojazdu?
4. badanie techniczne wazne z każdej stacji diagnostycznej?
5. tłumaczenia tlumacza przysięgłego?
Dzieki!!!!!
Niedługo oplaty rejestracyjne maja obniżyć (ok.1 maja).
Pzdr
BP
[quote="nemrod"]
RE: R6
Coz, jestem w tym temacie raczej zielony i nie widze roznicy.
Zasugerowałem się tylnia klapa.[quote]
R6 czyli sześć cylindrów w rzędzie
[quote="nemrod"]Rozumie, ze 4.0 R6 jest tańszy w eksploatacji i nizsze koszty instalacji LPG.
Pytanie tylko co to jest to HO w 4.0?[quote]
Do V8 musisz założyć sekwencję (mniej więcej 5k), do 4.0 wystarczy zwykła (za 2k, z hakiem może)
HO oznacza HIGH OUTPUT czyli moc 185KM, jakieś 10KM więcej (inny wtrysk), zmiana była w 91r (ale to w Cherokee - w Grandach chyba od początku było 185).
[quote="nemrod"]
RE: Oplaty.
1. Rozumie rachunek ma być zaniżony.
[quote]
No tego toja ci głośno nie potwierdzę
[quote="nemrod"]
2. Skad „zasw. o niepodleganiu” VAT ?[quote]
Z urzędu skarbowego - idziesz tam z kwitami zakupu
[quote="nemrod"]
3. Skad karta pojazdu?[quote]
Dostaniesz przy rejestracji
[quote="nemrod"]
4. badanie techniczne wazne z każdej stacji diagnostycznej?[quote]
Tak, to specjalne badanie przed pierwszą rejestracją ale robią w każdej stacji.
[quote="nemrod"]
5. tłumaczenia tlumacza przysięgłego?[quote]
Tak
[quote="nemrod"]
Niedługo oplaty rejestracyjne maja obniżyć (ok.1 maja).[quote]
Karta pojazdu ma stanieć do 75 zł.
BTW to był kiedyś wątek o samochodzie na polowania - za i przeciw.
RE: R6
Coz, jestem w tym temacie raczej zielony i nie widze roznicy.
Zasugerowałem się tylnia klapa.[quote]
R6 czyli sześć cylindrów w rzędzie
[quote="nemrod"]Rozumie, ze 4.0 R6 jest tańszy w eksploatacji i nizsze koszty instalacji LPG.
Pytanie tylko co to jest to HO w 4.0?[quote]
Do V8 musisz założyć sekwencję (mniej więcej 5k), do 4.0 wystarczy zwykła (za 2k, z hakiem może)
HO oznacza HIGH OUTPUT czyli moc 185KM, jakieś 10KM więcej (inny wtrysk), zmiana była w 91r (ale to w Cherokee - w Grandach chyba od początku było 185).
[quote="nemrod"]
RE: Oplaty.
1. Rozumie rachunek ma być zaniżony.

No tego toja ci głośno nie potwierdzę

[quote="nemrod"]
2. Skad „zasw. o niepodleganiu” VAT ?[quote]
Z urzędu skarbowego - idziesz tam z kwitami zakupu
[quote="nemrod"]
3. Skad karta pojazdu?[quote]
Dostaniesz przy rejestracji
[quote="nemrod"]
4. badanie techniczne wazne z każdej stacji diagnostycznej?[quote]
Tak, to specjalne badanie przed pierwszą rejestracją ale robią w każdej stacji.
[quote="nemrod"]
5. tłumaczenia tlumacza przysięgłego?[quote]
Tak
[quote="nemrod"]
Niedługo oplaty rejestracyjne maja obniżyć (ok.1 maja).[quote]
Karta pojazdu ma stanieć do 75 zł.
BTW to był kiedyś wątek o samochodzie na polowania - za i przeciw.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
- moomoojeep
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
- Kontaktowanie:
Jak Granda z tych rocznikow to juz lepiej kup Cherokeego 1994 albo 1995 tylko z silnikiem 4.OL. Tylko troche mniejszy niz Grand z tych lat, a skrzynia o wiele mniej awaryjna. W Cherokeem masz japonska automatyczna skrzynie AW-4. Tak, tak auto amerykanskie a skrzynia japonska. Taka sama wsadzali w Toyotach 4Runnerach, Lexusach ES300 (moglem sie walnac co do modelu) i jakis Volvo. Generalnie musisz sie nad nia bardzo pastwic zeby ja rozwalic. Poza tym Cherokee z silnikiem 4.0L i z ta skrzynia az rwie sie do jazdy a Grand 4.0L i automatem to i z batem niechetnie jedzie. Dlatego jak ktos wspomnial, ze jak Granda to tylko z 5.2L. W Grandzie jest skrzynia Chryslera dosc awaryjan i zrzera duzo mocy. poza tym Grand jest ciezszy.nemrod pisze:Witam,
dzieki za info.
mam teraz tylko jedno pytanie, co wybrac?
1. 5.2 V8, 1993
czy
2. 4.00 V6 1994
roznica w cenie raczej nieznaczna.
Pzdr
BP[/list]
Poza tym dobry wybor by stanowil Cherokee z 4.0L i manulana skrzynia biegow. Ten to dopiero chce jezdzic. Mialem krotko takiego z 1996 i po prostu bylem zachwycony. Niestety jakis lekko nawalony gosc zajechal mi droge. I tyle z niego bylo. Potem kupilem Cherokeego z 1999 i do tej pory nim jezdze. Manualna skrzynia w Cherokeem z 4.0L to tez japonczyk AX-15 znana tez z Wranglerow. Tez b. dobra skrzynia.
Cherokee nie bedzie mial tyle bajerow co Grand, no i jednak lepiej wyglada, ale jak chcesz miec wzglednie bezawaryjne autko na polowania to Cherokee. I poplamic farba w srodku nie bedzie tak szkoda.
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości