
ciśnienie oleju w XJ '90- HELP
Moderator: Mroczny
ciśnienie oleju w XJ '90- HELP
Panowie, jakie powinno być ciśnienie oleju na wskaźniku na zimnym silniku i na ciepłym???? U mnie na zimnym, na wolnych obrotach pokazuje ciśnienie ok. 3 (środek skali) a podczas jazdy powyżej 3 i wszystko jest O.K. , a jak się rozgrzeje to na wolnych ok. 1,5 i zaczyna bardzo nierówno pracować (szczególnie na gazie) jakby przestawał pracować jeden z cylindrów. Wydaje mi się więc, że to ciśnienie po rozgrzaniu silnika jest chyba za małe? Olej i filtr świeżo zmieniony więc co to może być? Pomóżcie bo chcę jechać na rajd a nie wiem czy w tym stanie wypada 

XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind
Moze byc normalne albo normalny poczatek zblizajacego sie remontu - Przy mniejszych obrotach spada cisnienie jak masz stala jego strate to moze byc jeszcze mniejsze ( powinno sie poprawic jak dostanie gestszego oleju ) - tak poza to na jakim oleju jezdzisz bo jezeli to 90 rok to chyba nie nalales inny niz mineralny? ( syntetyk wlany do starego silnika tak wlasnie go zabija)
[quote="michals"]na zimnym powyzej 3 tak ze 3,5 a na cieplym na wolnych obrotach ze 2 i jak gazu dodam to dochodzi do 3
U mnie bardzo podobnie.....
I wyczytałem w jakiejś instrukcji do XJ - że to prawie normalne - nie pamiętam dokładnie jak tam jest napisane, ale chyba że jeśli ciśnienie spadnie poniżej 0,9 - należy się zaniepokoić.
Ciśnienie w silniku może się wachać pomiędzy 1,4 - 3,6..jeśli dobrze pamiętam górną granicę- bo dolną napewno pamiętam
U mnie bardzo podobnie.....
I wyczytałem w jakiejś instrukcji do XJ - że to prawie normalne - nie pamiętam dokładnie jak tam jest napisane, ale chyba że jeśli ciśnienie spadnie poniżej 0,9 - należy się zaniepokoić.
Ciśnienie w silniku może się wachać pomiędzy 1,4 - 3,6..jeśli dobrze pamiętam górną granicę- bo dolną napewno pamiętam

Dzięki za szybkie info
W takim razie u mnie jest O.K. a już chciałem miskę ściągać i smoka sprawdzić (a to podobno trochę roboty). Pozostaje jednak pytanie czemu po rozgrzaniu jak to ciśnienie na wolnych spadnie to silnik (na gazie) zaczyna pyrtolić jakby jakiś cylinder nie chodził. Może ma to związek z ciśnieniem w cylinrach?

XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind
A w tej kwestii to niech się wypowiedzą specjaliści....aż takiej wiedzy o tych silnikach jeszcze nie mam - mam go od miesiącakrycha pisze:Dzięki za szybkie infoW takim razie u mnie jest O.K. a już chciałem miskę ściągać i smoka sprawdzić (a to podobno trochę roboty). Pozostaje jednak pytanie czemu po rozgrzaniu jak to ciśnienie na wolnych spadnie to silnik (na gazie) zaczyna pyrtolić jakby jakiś cylinder nie chodził. Może ma to związek z ciśnieniem w cylinrach?


Poszukaj tu może http://www.jeep.org.pl/forum/ - jest sporo specjalistów w tych kwestiach

To njapierw zeznaj grzecznie jaka masz instalacja gazowa. Na oko to moze byc np. nadchodzacy koniec prawnika, ktory po rozgrzaniu rozszelnia sie w okolicy iglicy wolnych obrotow i puszcza za duzo gazu. Jak mieszanka gazowa jest skandalicznie bogata to prycha jak wieprzek.krycha pisze:Pozostaje jednak pytanie czemu po rozgrzaniu jak to ciśnienie na wolnych spadnie to silnik (na gazie) zaczyna pyrtolić jakby jakiś cylinder nie chodził. Może ma to związek z ciśnieniem w cylinrach?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

mieszanka nie jest za bogata (też tak myślałem) bo spaliny ma wzorcowe. Instalacja ma 1,5 roku ale kilometrów zrobione nie za wiele a poza tym dzieje się tak od samego początku. Bardziej bym stawiał , że ciśnienie w którymś cylindrze po rozgrzaniu jest na tyle słabe, że na gazie nie chodzi a na benie jeszcze chodzi. Nie badałem ciśnienia na ciepłym (poparzyć się można
) a na zimnym miał lekko powyżej 8Mpa (czyli dolna granica)

XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind
15W40 to minerał.Prawidłowo.krycha pisze:Mam go od dwóch lat i od początku mam półsyntetyk 15W40.
Wiem, że na wolnych ciśnienie normalnie spada, ale czemu jest tak duża różnica między zimnym a ciepłym?
Cisnienia jak opisałeś-są prawidłowe.Na ciepłym olej jest rzadki,wiec łatwiej spieprza przez różne luzy w silniku.Dasz gazu-pompa lepiej daje-ciśnienie rośnie do powiedzmy 3,5.Na zimnym to ciśnienie osiąga już na wolnych,a ze nie rośnie ono do 5-6 to sprawa zaworu upustowego.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości