ciśnienie oleju w XJ '90- HELP

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

ciśnienie oleju w XJ '90- HELP

Post autor: krycha » czw mar 30, 2006 8:24 pm

Panowie, jakie powinno być ciśnienie oleju na wskaźniku na zimnym silniku i na ciepłym???? U mnie na zimnym, na wolnych obrotach pokazuje ciśnienie ok. 3 (środek skali) a podczas jazdy powyżej 3 i wszystko jest O.K. , a jak się rozgrzeje to na wolnych ok. 1,5 i zaczyna bardzo nierówno pracować (szczególnie na gazie) jakby przestawał pracować jeden z cylindrów. Wydaje mi się więc, że to ciśnienie po rozgrzaniu silnika jest chyba za małe? Olej i filtr świeżo zmieniony więc co to może być? Pomóżcie bo chcę jechać na rajd a nie wiem czy w tym stanie wypada !!
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » czw mar 30, 2006 9:08 pm

wypada a nawet trzeba

jest to normalne zachowanie silnika
na zimnym wysokie cisnienie
na cieplym na niskich obrotach niskie, przy wdepnieciu gazu rosnie

btw skorzystaj z opcji "szukaj" bo gdzies juz to kiedys bylo
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » czw mar 30, 2006 10:23 pm

Moze byc normalne albo normalny poczatek zblizajacego sie remontu - Przy mniejszych obrotach spada cisnienie jak masz stala jego strate to moze byc jeszcze mniejsze ( powinno sie poprawic jak dostanie gestszego oleju ) - tak poza to na jakim oleju jezdzisz bo jezeli to 90 rok to chyba nie nalales inny niz mineralny? ( syntetyk wlany do starego silnika tak wlasnie go zabija)

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pt mar 31, 2006 6:20 am

Mam go od dwóch lat i od początku mam półsyntetyk 15W40.
Wiem, że na wolnych ciśnienie normalnie spada, ale czemu jest tak duża różnica między zimnym a ciepłym?
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pt mar 31, 2006 6:49 am

Panowie, odpalcie swoje syfki i dajcie znać jak jest u Was...zawsze to jeszcze jedna okazja do posiedzenia w kredensie :)25
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » pt mar 31, 2006 7:46 am

na zimnym powyzej 3 tak ze 3,5 a na cieplym na wolnych obrotach ze 2 i jak gazu dodam to dochodzi do 3

kiedys mialem padniety czujnik ale jakos sie sam naprawil po sprawdzeniu recznym cisnienia
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » pt mar 31, 2006 8:04 am

[quote="michals"]na zimnym powyzej 3 tak ze 3,5 a na cieplym na wolnych obrotach ze 2 i jak gazu dodam to dochodzi do 3


U mnie bardzo podobnie.....

I wyczytałem w jakiejś instrukcji do XJ - że to prawie normalne - nie pamiętam dokładnie jak tam jest napisane, ale chyba że jeśli ciśnienie spadnie poniżej 0,9 - należy się zaniepokoić.
Ciśnienie w silniku może się wachać pomiędzy 1,4 - 3,6..jeśli dobrze pamiętam górną granicę- bo dolną napewno pamiętam :lol:

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pt mar 31, 2006 8:17 am

Dzięki za szybkie info :)2 W takim razie u mnie jest O.K. a już chciałem miskę ściągać i smoka sprawdzić (a to podobno trochę roboty). Pozostaje jednak pytanie czemu po rozgrzaniu jak to ciśnienie na wolnych spadnie to silnik (na gazie) zaczyna pyrtolić jakby jakiś cylinder nie chodził. Może ma to związek z ciśnieniem w cylinrach?
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » pt mar 31, 2006 8:27 am

krycha pisze:Dzięki za szybkie info :)2 W takim razie u mnie jest O.K. a już chciałem miskę ściągać i smoka sprawdzić (a to podobno trochę roboty). Pozostaje jednak pytanie czemu po rozgrzaniu jak to ciśnienie na wolnych spadnie to silnik (na gazie) zaczyna pyrtolić jakby jakiś cylinder nie chodził. Może ma to związek z ciśnieniem w cylinrach?
A w tej kwestii to niech się wypowiedzą specjaliści....aż takiej wiedzy o tych silnikach jeszcze nie mam - mam go od miesiąca :lol: :lol:

Poszukaj tu może http://www.jeep.org.pl/forum/ - jest sporo specjalistów w tych kwestiach :)2

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt mar 31, 2006 11:46 am

krycha pisze:Pozostaje jednak pytanie czemu po rozgrzaniu jak to ciśnienie na wolnych spadnie to silnik (na gazie) zaczyna pyrtolić jakby jakiś cylinder nie chodził. Może ma to związek z ciśnieniem w cylinrach?
To njapierw zeznaj grzecznie jaka masz instalacja gazowa. Na oko to moze byc np. nadchodzacy koniec prawnika, ktory po rozgrzaniu rozszelnia sie w okolicy iglicy wolnych obrotow i puszcza za duzo gazu. Jak mieszanka gazowa jest skandalicznie bogata to prycha jak wieprzek.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pt mar 31, 2006 3:35 pm

mieszanka nie jest za bogata (też tak myślałem) bo spaliny ma wzorcowe. Instalacja ma 1,5 roku ale kilometrów zrobione nie za wiele a poza tym dzieje się tak od samego początku. Bardziej bym stawiał , że ciśnienie w którymś cylindrze po rozgrzaniu jest na tyle słabe, że na gazie nie chodzi a na benie jeszcze chodzi. Nie badałem ciśnienia na ciepłym (poparzyć się można :lol: ) a na zimnym miał lekko powyżej 8Mpa (czyli dolna granica)
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob kwie 01, 2006 12:41 am

krycha pisze:Mam go od dwóch lat i od początku mam półsyntetyk 15W40.
Wiem, że na wolnych ciśnienie normalnie spada, ale czemu jest tak duża różnica między zimnym a ciepłym?
15W40 to minerał.Prawidłowo.
Cisnienia jak opisałeś-są prawidłowe.Na ciepłym olej jest rzadki,wiec łatwiej spieprza przez różne luzy w silniku.Dasz gazu-pompa lepiej daje-ciśnienie rośnie do powiedzmy 3,5.Na zimnym to ciśnienie osiąga już na wolnych,a ze nie rośnie ono do 5-6 to sprawa zaworu upustowego.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » pn kwie 03, 2006 6:58 am

czyli kolejny krok - ciśnienie w cylindrach na ciepłym piecu
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości