Jeep 2,5 TD

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mabar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt lut 24, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Gdynia

Jeep 2,5 TD

Post autor: mabar » sob maja 06, 2006 12:15 pm

Witam, zamierzam kupić jeepa 2,5TD z roku 1998. Proszę o opinie nt. tego pojazdu. Jak sprawuje się ten silnik w tym samochodzie, ile pali i jak jeździ. Za wszelkioe opinie i wskazówki będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob maja 06, 2006 12:44 pm

po wpisaniu magicznego słowa "diesel" w opcji "szukaj" wyskakują 62 wyniki, w których zawarte jest tyle o tym aucie, ile nie wiedzą chyba nawet jego konstruktorzy. Jeszcze mało? :roll:
Ps. w razie problemów http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf 8)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob maja 06, 2006 12:57 pm

:)2 słuszna uwaga - kolega juz mial jeden temat o wronglu - rzucił pytanie i tyle było go widac tzn aż do dzis 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » sob maja 06, 2006 6:36 pm

Alescie sie wyzyli :evil:
nastepnym razem sie spytaj dlaczego 4L jest leprzy
od dyzla i bedzisz mial ful odpowiedzi
spytaj jeszcze ile pali 4L nie wiecej nisz 7,5 L z leka noga
w terenie 9,76 l silnik wogule sie nie psuje (198 postow o avariach
4L ale to drobnostka)
:lol:
Ale najwazniejsze z pod swiatel prawie jak dres w bmce a nawet czasem
lepiej
pozdro
PS
kupuj jesli myslisz jezdzic wiecej nisz 20 tyskm na rok i nie masz zamiaru
scigac sie z dresami predkosc max ta sama co benzyniaka ale nie polecam przekracania 3000 trm okolo 130 Km/h
spalanie to ok 9L w jezdzie mieszanej
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob maja 06, 2006 7:03 pm

lesio jeep, może myśmy się wyżyli, ale ty teraz nas tak skarciłeś, że omal się nie popłakałem :wink:
Gdybyś się przyjrzał to ja tylko odsyłałem do opcji szukaj. Nigdzie w tym temacie nie jest napisane, że diesel jest zły. Ale jest 60 tematów o tym aucie i naprawdę można w nich znaleźć wszystko co potrzebne. Ludzie powinni szukać. Co innego, jak forum jest zawalone pierdołami i pokazują się setki tematów- wtedy rozumiem pytanie bo nie da rady odszukać sensownych danych. Ale przejrzeć 60 to naprawde nie mordęga.
Ale jeśli uważasz, że prędkość maksymalna silnika 100-iluś konnego i 180 konnego jest taka sama to gratuluję :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » ndz maja 07, 2006 6:17 am

prędkość maksymalna może być taka sama bo w 4.0 jest ogranicznik do 180km/h :D
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
majkel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 14, 2004 10:05 pm
Lokalizacja: Wwa

Post autor: majkel » ndz maja 07, 2006 7:40 am

Predkosc max nie moze byc taka sama.W dieslu fabrycznie podawana to 165km/h.I w nowym egzemplarzu tyle sie uda uzyskac.Tylko czeste proby uzyskiwania predkosci bliskiej maksymalnej i utrzymywanie jej powoduja zabicie silnika.Taka jest prawda.
XJ 2,5TD '95 - był
ZG 5,9 '98 - jest
Voyager 2,4 '97 - jest
WJ 4,7HO OVERLAND '02 - jest

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz maja 07, 2006 7:48 am

Nie może być taka sama bo to wynika z praw fizyki :) Można się kłucić o przyspieszenie gdzie związane to jest z momentem i zestopniowaniem skrzyni i bla bla bla, można się kłucić o trwałość silnika i spalanie, ale prędkosć maksymalna w normalnym, fabrycznym aucie jest warunkowana właśnie przez maksymalną moc. Amen.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
majkel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 14, 2004 10:05 pm
Lokalizacja: Wwa

Post autor: majkel » ndz maja 07, 2006 8:25 am

I to wlasnie zostalo napisane przeze mnie.Diesel ma nizsza predkosc maksymalna niz benzyna.CBDU (Co bylo do udowodnienia :D )
XJ 2,5TD '95 - był
ZG 5,9 '98 - jest
Voyager 2,4 '97 - jest
WJ 4,7HO OVERLAND '02 - jest

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » ndz maja 07, 2006 8:31 am

mendelmax pisze:Nie może być taka sama bo to wynika z praw fizyki :) Można się kłucić o przyspieszenie gdzie związane to jest z momentem i zestopniowaniem skrzyni i bla bla bla, można się kłucić o trwałość silnika i spalanie, ale prędkosć maksymalna w normalnym, fabrycznym aucie jest warunkowana właśnie przez maksymalną moc. Amen.
:o
brawo Eureka ale
primo
w dyzlu jest inne przelozenie na mostach a to tesz prawa fizyki
sekundo
skrzynia manual z nadbiegiem 5 czyli atak w reduktorze kreci sie szybciej
nisz silnik w automatach nie wystepuje
tercijo
4L maja elektoniczna blokade mniej wiecej odpowiadajaca 175 Km/h
jest to predkosc jaka teoretycznie Xj 2,5 td moze osiagnac osobiscie
nie jechalem szybciej niz 160 bo nie mialem takiej potrzeby
quatro
nie Amentuj na forom bo to nie jest forum wyznaniowe mimo ze niedzila
za to doucz sie troche fizyki dzial maszyny proste
pozdrawiam
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz maja 07, 2006 9:46 am

oki, czyli teraz mam w moście 3.55 i auto rozwija 190 kph. Wniosek z tego twojego obliczenia taki, że jak dam 1.78 to pojadę 380 kph, tak? ;)
Acha, jeszcze jedno- overdrive (przełożenie 0.69) to nie jest nadbieg, albo fabryka kłamie, bo nadbiegi w automatach nie występują, tak?
Edit: posprawdzałem przełożenia skrzyń manualnych. Żadna nie ma nadbiegu wyższego niż 0.7. Więc ostatni bieg pozostaje taki sam przy różnicy przełożenia w mostach (nie wiem jakie w dieslu), ale też różnicy ponad 2 tys. RPM silnika.
Ostatnio zmieniony ndz maja 07, 2006 9:55 am przez mendelmax, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
mabar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt lut 24, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mabar » ndz maja 07, 2006 9:53 am

Ale wszyscy mądrzy!!! Jeżdzicie zagazowanymi 4,0 i nikt nie potrafi odpowiedzieć konkretnie na pytania!!! Chyba po to jest to FORUM aby pytać i oczekiwać konkretnych odpowiedzi??? Ale nikt takich tu nie udziela, tylko zazwyczaj krytykujecie i nic nowego nie wnosicie. Eskapada mi zarzuca, że założyłem temat o Wronglu i aż do dzisiaj nie było mnie widać, no i co z tego wynika??? Odpowiem: tylko tyle, że na tamten temat dostałem takie odpowiedzi jak i na ten czli merytoryczne ZERO. Nigdy nie miałem styczności z Jeepami, więc pytam. Mogę Wam opowiedzieć o parcholu, tojce czy misiu ale Wy i tak na tym forum wszystko wiecie lepiej więc po co? Niestety nie stać mnie aby na codzień jeździć autem z silnikiem 4,0 a zagazowanie jest dobre dla emerytów którzy robią 2-5 tyś. km rocznie.
Może się rozpisałem ale to wszystko raczej z żalu, że taka super strona niestety przestaję służyć jako kompentium wiedzy o OR.
Pozdrawiam wszytkich
Marcin

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz maja 07, 2006 10:01 am

Sęk w tym, że się z Tobą nie zgadzam. Zakladanie coraz to nowych postów na wciąż te same tematy sprawia, że ta "super strona niestety przestaje służyć jako kompendium wiedzy", bo coraz trudniej znaleźć informacje pośród morza w kółko tych samych postów. Staje się ostoją kasztanów, bo już nikomu nie chce się pisać po raz 20 tego samego. I posty takie jak twoje pozostają bez odpowiedzi myląc innych użytkowników.
Fora są twożone po to, by ludzie mogli na nich znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytania. Wobec tego najpierw szukasz co już powiedziano a potem jak nie rozwiało to twoich wątpliwości zadajesz pytanie. I wszyscy są happy, bo baza wiedzy rośnie.
A co do kupowania auta z silnikiem 4 litry- czy ktos w tym poście proponował ci ten silnik? Mówił, że diesel jest be i kup 4 litry? Mówił ktoś, ze zagazowany wyjdzie taniej niż diesel? Nie? No właśnie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
mabar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt lut 24, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mabar » ndz maja 07, 2006 10:14 am

mendelmax pisze:Sęk w tym, że się z Tobą nie zgadzam. Zakladanie coraz to nowych postów na wciąż te same tematy sprawia, że ta "super strona niestety przestaje służyć jako kompendium wiedzy", bo coraz trudniej znaleźć informacje pośród morza w kółko tych samych postów. Staje się ostoją kasztanów, bo już nikomu nie chce się pisać po raz 20 tego samego. I posty takie jak twoje pozostają bez odpowiedzi myląc innych użytkowników.
Fora są twożone po to, by ludzie mogli na nich znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytania. Wobec tego najpierw szukasz co już powiedziano a potem jak nie rozwiało to twoich wątpliwości zadajesz pytanie. I wszyscy są happy, bo baza wiedzy rośnie.
A co do kupowania auta z silnikiem 4 litry- czy ktos w tym poście proponował ci ten silnik? Mówił, że diesel jest be i kup 4 litry? Mówił ktoś, ze zagazowany wyjdzie taniej niż diesel? Nie? No właśnie.
Oczywiście nie musisz się zgadzać jednak za pomocą wyszukiwarki nic ciekawego nt. 2,5TD się nie dowiedziałem. Piszesz, ze nikomu się nie chcę odpowiadać ale krytykować i pisać nonsensy w kilkunastu postach jakoś się chce? Nikt mi nie proponował zakupu 4,0 lub Diesla czy też zagazowanego a to z prostej przyczyny: nikt nic sensownego na moje pytania nie odpowiedział.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz maja 07, 2006 10:25 am

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz maja 07, 2006 8:06 pm

rece precz od 2.5TD. głowice się posypią wczesniej czy pozniej. A co to za opcja, jezdzic tak żeby nie przekroczyć 3000rpm i nie wcisnąć nigdy pedału przyspieszenia do końca?

Spalanie na poziomie 10-12l/100km. Oczywiscie, da się pojechać na 9l, jeremy w topgear też udowodnił że nowe A8 z 4.0 TDI potrafi spalić poniżej 7l/100km i zrobić 1200km na zbiorniku :o

Jak by co w moim egzemplarzu (już dawno nie w moich rękach) śmiga trzeci komplet głowic, uszkodzone były m.in. tylny most (koło talerzowe krzywe), czujnik ciśnienia doładowania (bosch, 950zł), czujnik na końcówce wtrysku (koło 1000zł), łożysko igiełkowe przy sprzęgle (agroma, 10zł).
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz maja 07, 2006 8:14 pm

Ale PKi, cicho siedź, jesteś nieobiektywny :lol: Diesel jest super :)2
Świadczy o tym choćby fakt montowania go w Alfie Romeo, która jest tylko o połowę lżejsza ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » ndz maja 07, 2006 8:43 pm

Taa, świadczy o tym fakt że zajebali ze statku silnik z podeńczymi głowicami ze średniowiecza. Sama kultura pracy tego klekota. W UAZie jest lepjej. Aaa, i zapomniałem dodać że skrzynia biegów to kibel max. :o

Ja zawsze nieobjektywny jestem. Po tym jak sprzedałem dyzla to trzecią czterolitrówke mam na podwórku hehe
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz maja 07, 2006 8:46 pm

mabar pisze:zagazowanie jest dobre dla emerytów którzy robią 2-5 tyś. km rocznie.
popelniles jakis blad w pisaniu czy naprawde tak myslisz? :o
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz maja 07, 2006 8:56 pm

danielpoz, nieładnie- zamiast zachwalać diesla usiłujesz mabarowi powiedzieć, że przy 2-5 tys. najtaniej jeździć na benzynie a nie na gazie. To jest offtopic ;)
niemniej już widzę emeryta w cherokeezie 4 litry który śmiało śmiga diesla ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pn maja 08, 2006 3:10 pm

Odpowiadac rzeczowo to sie nie Chce ale KASZTANIC
to odrazu to byla wypuch zeby sprawdzic czy dalej
dobry humor opisuje nie ma to jak dobrze zagazowany4L
najlepiej sekwencjia to szansa ze mocy bedzie mial tyle
co VM z komonrailem Czyli okolo 140 KM
przy cenie LPG i spokojnej jezdzie po bulwarze moze byc taniej
nisz dyzel niestety wyjazdy poza Polske niemozliwe
bagaznik na dachu :)21
Jak by co w moim egzemplarzu (już dawno nie w moich rękach) śmiga trzeci komplet głowic, uszkodzone były m.in. tylny most (koło talerzowe krzywe), czujnik ciśnienia doładowania (bosch, 950zł), czujnik na końcówce wtrysku (koło 1000zł), łożysko igiełkowe przy sprzęgle (agroma, 10zł).
serio? dales 1000 za koncowke wtrysku orginalny Boscha kupiony w sklepie firmowym VM stoi 104 euro a caly wtrysk sterujacy okolo 200
szpeje do VM nie kupuje sie Monpara w ASO tam zdzieraja skalpy
jak z irokezow :)4
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn maja 08, 2006 5:20 pm

:lol:
Jak uda się komuś tak spier*olić instalkę, że będzie miał mniej niż 140 koni to proszę się zgłosić do mnie po piwo :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
mabar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt lut 24, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mabar » pn maja 08, 2006 6:46 pm

No i teraz wiem na pewno: żadnego VM w Jeepie. Czyli znowu spojrzeć w stronę Japoni?

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn maja 08, 2006 7:40 pm

mabar pisze:No i teraz wiem na pewno: żadnego VM w Jeepie. Czyli znowu spojrzeć w stronę Japoni?
Tak. Kup japończyka i w innych działach zadawaj męczące pytania... Jeepy są złe, są evil, ciągle się psują, nie jeżdżą, duzo kosztują w utrzymaniu, że o serwisie nie wspomnę. Kup japonię ;) :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pn maja 08, 2006 7:47 pm

z tymi instalkomi to ty serio wiem ze piwo tanie ale zbankrutujesz :lol:
ponad polowa XJ wg testow na hamowni
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości