MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » pn sie 21, 2006 8:50 pm
A blachy z dolnego śląska
W polsce nie jest zabronione cofanie liczników

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn sie 21, 2006 8:53 pm
a co to za reduktor jest w tym zj??? ten co nie ma FT?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
rolins
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 7:57 am
Post
autor: rolins » pn sie 21, 2006 9:25 pm
danielpoz pisze:a co to za reduktor jest w tym zj??? ten co nie ma FT?
a jesli ma FT to na bank jest 242 z blokada miedzyosiowa?
Wiskotycznie dolaczany przod przy poslizgu mnie nie interesuje ale jak to w przypadku ZJ sprawdzic napewno? Bo w XJ to chyba jesli jest FT to tez jest blokada centralnego mech. rozn...?
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pn sie 21, 2006 9:27 pm
sa 249 ktore nie maja dolaczanego przedniego napedu automatycznie
patrzac na fotke to wyglada na 242-idealne auto tylko te lampy zmienic hahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pn sie 21, 2006 10:09 pm
242 bankowo .....

według fotek

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Wiktor

- Posty: 311
- Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
- Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE
Post
autor: Wiktor » wt sie 22, 2006 8:07 pm
Michał_1989 pisze:242 bankowo .....

według fotek


-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » wt sie 22, 2006 8:09 pm
Wiktor pisze:Michał_1989 pisze:242 bankowo .....

według fotek


ty sie nie smiej tylko podziel się wiedzą

LJ 70
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » wt sie 22, 2006 8:21 pm
rolins pisze:danielpoz pisze:a co to za reduktor jest w tym zj??? ten co nie ma FT?
a jesli ma FT to na bank jest 242 z blokada miedzyosiowa?
Wiskotycznie dolaczany przod przy poslizgu mnie nie interesuje ale jak to w przypadku ZJ sprawdzic napewno? Bo w XJ to chyba jesli jest FT to tez jest blokada centralnego mech. rozn...?
Każdy 242 ma blokowany centralny mechanizm różnicowy.
Najłatwiej poznać ten reduktor po opisie położeń dzwigni.
Kolejno są to(patrz na kolory)
2WD(albo jakoś tak),
4 PART TIME,
4FULL TIME,
N,
4 LO
Redoktor 231 nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego i dzwignia nie ma pozycji
FULL TIME. Tak jest w XJ-tach. Jak wygląda opis reduktora 249 (stały napęd na 4 koła bez możliwości odłączenia przodu) w Grandach, to nie wiem.
F150 302 V8
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » wt sie 22, 2006 9:42 pm
NV-249 (Na dźwigniach napis Quadra-trac, posiada 3 pozycje: 4all, N i 4lo), produkowana była w dwóch wersjach- do roku 1996 w wersji NV-249, po 1996 aż do 1998 w wersji NV-249OD (on demand). Zasada działania oparta jest na sprzęgle wiskotycznym. Wersja bez OD posiadała miedzyosiowy mechanizm różnicowy, który w razie ślizgu kół był blokowany przez wiskozę. W wersji OD nie było mechanizmu międzyosiowego, na przód normalnie trafia jedynie ok. 5% momentu obrotowego i jest on w pełni dołączany tylko w chwili, gdy następuje utrata przyczepności tyłu (tylne koła/koło buksują). Jazdę prowadzi się w trybie 4all wedle podanych wyżej zasad działania. Neutral rozpina obie osie, umożliwiając holowanie. W trybie 4Lo widoczne są różnice pomiędzy wersjami OD i nie OD. W obu przypadkach uruchamiany jest reduktor o przełożeniu 2.72:1, jednak w wersji bez OD nie następuje spięcie mechanizmu międzyosiowego, co z kolei ma miejsce w wersji OD
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
sheriff
-

- Posty: 267
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
- Lokalizacja: Swarzędz
Post
autor: sheriff » śr sie 23, 2006 9:28 am
hmm.. po filmie to się spodziewałem że coś z tych klimatów jesteś a potem widzę że auta na niedzielę do kościoła szukasz.. hehe

Dodge RAM 3500 5.9 Cummins

-
rolins
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 7:57 am
Post
autor: rolins » śr sie 23, 2006 1:36 pm
sheriff pisze:hmm.. po filmie to się spodziewałem że coś z tych klimatów jesteś a potem widzę że auta na niedzielę do kościoła szukasz.. hehe

jakto do kosciola??? wrecz przeciwnie szukam auta w teren i dlatego pytam o reduktory bo chce kupic takiego jeepa zeby mial blokade centralnego. Generalnie to jak jest FT to jest to?
-
sheriff
-

- Posty: 267
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
- Lokalizacja: Swarzędz
Post
autor: sheriff » śr sie 23, 2006 2:06 pm
rolins pisze:
jakto do kosciola??? wrecz przeciwnie szukam auta w teren i dlatego pytam o reduktory bo chce kupic takiego jeepa zeby mial blokade centralnego. Generalnie to jak jest FT to jest to?
luuzik kolego.. nie czytam wszystkiego bo nie mam czasu albo mi sie ni chce.. popatrzyłem sobie tylko na filmik a potem na błyszczącego granda i tak mi się jakoś tak.. hehe
FT to full time czyli można śmiało jeździć po czarnym z zapiętym przodkiem.. bo niby bez FT to nie bo coś tam się popstryka.. kiedyś miałem bez FT i jeździłem 4x4 po czarnym jak trzeba było i spoko

Dodge RAM 3500 5.9 Cummins

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » śr sie 23, 2006 8:12 pm
Wersja sport zazwyczaj ma 231, czyli bez full-time. Z kolei nie full-time tylko part-time oznacza zblokowany międzyosiowy (lub jego brak).
Do robienia terenówki napewno 242 będzie dobry, ale na niego masz szansę chyba tylko z silnikiem 4.0. Z kolei w grandzie możesz łyknąć 5.2, ale on w zasadzie na 100% będzie z 249.
No i sprawa podstawowa- musisz najpierw zdecydować czy chcesz cziroka cz granda...
Ps. Skąd wniosek, że 242 jest lepszy? Wiesz że nie ma lepsze/gorsze tylko inne?

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość