ait lift (air springs) - zamontowałem! :-)

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt sie 18, 2006 4:12 pm

zu-tec pisze:producentom zawieszen HD nie wolno w materiałach info napisać tego co powyżej - po prostu nie mogą oni formalnie zmienić fabrycznej dmc pojazdu
w tak rygorstycznym panstwie jak niemcy nie ma problemu ze zmiana DMC w aucie wlasnie poprzez zmiane elementow zawieszenia

mowa oczywiscie o legalnej przerobce z TUV i adnotacja w brifie
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » pt sie 18, 2006 11:59 pm

golony pisze:jakie 700 kg?? sprobuj tyle wrzucic do bagaznika to sie poczujesz jakbys odrzutowcem zaraz startowal to czysta teoria
...a moze 700 kg to razem z ludzmi wewnatrz? Wtedy nie bedzie tak zle, liczac 5 osob.
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn sie 21, 2006 8:28 pm

Greg_pl pisze:Autor mial na mysli moj post z fotkami. A moze i oparl sie na odbojach, chociaz czasem jak widze zdjecia wykrzyzy to kola glebiej wchodza w nadkola, ale moze po prostu maja wieksze kola? Jechalo sie dziwnie, zwlaszcza ze musialem podjechac na sama gore wysypiska smieci - przy podjezdzie niebo tylko widzialem. Chyba zainwestuje w hak i na takie okazje przyczepka ze Statoilu.
dokladnie tak u mnie przed dolozeniem pior w resorach tez niby tone wkladalem ale juz od ok 500kg w bagazniku siedzial na odbojach ladowac go mozna bylo do oporu .

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pt sie 25, 2006 6:00 am

obiecane fotki, tak to u mnie wyglada:
http://s53.photobucket.com/albums/g71/tomashekt/
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » sob sie 26, 2006 10:52 am

Wyglada to calkiem fajnie. Dobrze ze nareszcie mozesz sie w pelni cieszyc Wranglerem!!!! :)2
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob sie 26, 2006 10:59 am

No i jak tam sztywność- satsfakcjonuje już czy dalej buja za mocno?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » sob sie 26, 2006 8:16 pm

Jazda jest nieporównywalna z tym co było poprzednio, wydaje mi się że na ciśnieniu 25 psi jest optymalnie - uważam że było warto się w to wszystko pobawić. Cudów i tak nie da się uzyskać, auto ze sztywnymi mostami nigdy nie będzie się prowadziło tak jak z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, pozostaje jeszcze wysoko położony środek ciężkości z którym nic się nie da zrobić. Myślę że te moje być może trochę wygórowane wymagania są przez moją hondę która dosłownie leży na ziemi i prowadzi się jak gokart.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob sie 26, 2006 8:25 pm

Mój gokart (fajne określenie ;) ) ma z tyłu belkę co powoduje, że zakręty (jak się chce) bierze w pięknych, tylnych poślizgach :) W jeepie jeżdżę tak tylko zimą :) Niemniej w jeepie bujanie się powolutku mi absolutnie nie przeszkadza.
Niemniej chyba też się skuszę na te poduchy. Tylko chyba poczekam czy będę robił lifta czy nie, bo wtedy poduchy będą inne, a szkoda kasy tracić.
A jak oceniasz możliwość centralnej regulacji? Warto? Bo ja ostatnio dumam czy nie poskąpić i nie kupić tylko takich z wentylkiem ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » sob sie 26, 2006 8:58 pm

Możesz kupić na początek tylko same poduchy, na dobrą sprawę to jest całe sedno sprawy i masz to wszystko 3 razy taniej. Wiesz, ja trochę leniwiec jestem i nie da się ukryć że napompowanie tego jednym guzikiem jest po prostu wygodne, poza tym cały czas kontrolujesz na zegarach aktualne ciśnienie. W zestawie są jeszcze czujniki które nie pozwalają na spadek ciśnienia poniżej zadanej wartości, wtedy cały system załącza się sam automatycznie. W sumie nie sposób powiedzieć że jest to nieprzydatne.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » ndz sie 27, 2006 10:47 pm

jak rozumiem miałeś za mientko a po założeniu pneu się utwardziło.
A w drugą stronę to też działa bo ja mam za sztywno a chciałbym mięciej :roll:

znalazłem takie coś ale wygląda że to się nakłada na amory a nie pod resor

Obrazek
długi może więcej

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pn sie 28, 2006 9:12 am

Aaa..! Bardzo ładny zestaw, ale wydaje mi się że to nie jest zamiast amortyzatorów, ale w miejsce sprężyn lub ewentualnie resorów. Tu jeszcze inne możliwości (chyba już dawałem tego linka): http://www.jcwhitney.com/autoparts/Brow ... 10/c-10101
Generalnie we wszystkich typach twardość można regulować płynnie (bez skojarzeń! :wink: ). Aaa i jeszcze o przydatności układu kontrolera; po dzisiejszej dość chłodnej nocy, rano stwierdziłem obniżenie się ciśnienia w układzie (zmniejszenie objętości zimnego powietrza), bez tego musiałbym sprawdzić ciśnienie jakimś manometrem "na piechotę" i dopompować. Pewnie w zimie będzie to jeszcze bardziej widoczne.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn sie 28, 2006 12:32 pm

pod resor poducha wygląda tak:

Obrazek
długi może więcej

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pn sie 28, 2006 1:24 pm

pancziki pisze:pod resor poducha wygląda tak:

Obrazek
No - jakby wywalić z jedno-dwa pióra i pobawić się z ciśnieniem powietrza (o ile jest w tym ustrojstwie taka możliwość) to może byś i co zmiękczył tył - ale to eksperymentować by trzeba... :roll:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn wrz 25, 2006 2:08 pm

długi może więcej

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » wt wrz 26, 2006 2:16 pm

To jest strona OEM'a (Tevesa) - czyli kompletne zawieszenia pneumatyyczne na pierwsze wyposażenie dla procudentów aut (na tej samej zasadzie co np. Bosch dostarcza układy wtryskowe)...
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość