Amortyzator skretu i Hamulce
Moderator: Mroczny
Amortyzator skretu i Hamulce
Witam
po podniesieniu mojego XJ-ta pojawil sie problem.Jadac na prostej drodze wpadlem w mala dziure i zaczal sie strasznie trzesc przod auta jak by kola mialy zamiar odpasc.po wychamowaniu do ok 40 km/h wszystko wrocilo do normy.Co moze byc przyczyna takiego zachowania??
Druga sprawa sa zanikajace hamulce gdy zapala sie kontrolka od hamulcow one przestaja dzialac a pedal staje sie twardy,czasami jest tak przez caly dzien a czasami tylko chwile a niekiedy sa calkowicie sprawne przez kila dni.
po podniesieniu mojego XJ-ta pojawil sie problem.Jadac na prostej drodze wpadlem w mala dziure i zaczal sie strasznie trzesc przod auta jak by kola mialy zamiar odpasc.po wychamowaniu do ok 40 km/h wszystko wrocilo do normy.Co moze byc przyczyna takiego zachowania??
Druga sprawa sa zanikajace hamulce gdy zapala sie kontrolka od hamulcow one przestaja dzialac a pedal staje sie twardy,czasami jest tak przez caly dzien a czasami tylko chwile a niekiedy sa calkowicie sprawne przez kila dni.
No to Idzi napisz ładnie jak to zrobiłeś lift? Co wymieniłeś, co naprawiłeś?
Czekamy cierpliwie.
Najbardziej bolesną sprawą przy liftowaniu na pałę jest pozostawienie mocowań drążka panharda oraz wąsa przekładni kierowniczej w stockowym wydaniu - im większy lift tym problem wiekszy. Więc tak - zawiecha w pipie jest prosta jak drut - dwa wahacze górne i dwa dolne - te dolne są generalnie berdziej wrażliwe na nasze dziury - tak realnie trzy razy bardziej od górnych . Wahacze są odporne na dziury -tuleje na ich końcach zdecydowanie mniej i to one na ogół się niszczą. Oprócz wahaczy pozostają końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie przy półosiach - jeden górny i jeden dolny na stronę. Oczywiście ważny jest drążek panharda i luz na drążku kierowniczym. Do tego amory i to wsio.
Amorek skrętu ma za zadanie niwelować luz na powyższych elementach przy jeżdzie na wprost. Kiedy składowe są za bardzo luźne, a amortyzator skrętu cieknie - całość zachowuje się tak jak opisałeś. Im większy lift - tym problem narasta a całe zawieszenie i układ kierowniczy jest bardziej wrażliwy na luzy. Proste co ?
Czekamy cierpliwie.
Najbardziej bolesną sprawą przy liftowaniu na pałę jest pozostawienie mocowań drążka panharda oraz wąsa przekładni kierowniczej w stockowym wydaniu - im większy lift tym problem wiekszy. Więc tak - zawiecha w pipie jest prosta jak drut - dwa wahacze górne i dwa dolne - te dolne są generalnie berdziej wrażliwe na nasze dziury - tak realnie trzy razy bardziej od górnych . Wahacze są odporne na dziury -tuleje na ich końcach zdecydowanie mniej i to one na ogół się niszczą. Oprócz wahaczy pozostają końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie przy półosiach - jeden górny i jeden dolny na stronę. Oczywiście ważny jest drążek panharda i luz na drążku kierowniczym. Do tego amory i to wsio.
Amorek skrętu ma za zadanie niwelować luz na powyższych elementach przy jeżdzie na wprost. Kiedy składowe są za bardzo luźne, a amortyzator skrętu cieknie - całość zachowuje się tak jak opisałeś. Im większy lift - tym problem narasta a całe zawieszenie i układ kierowniczy jest bardziej wrażliwy na luzy. Proste co ?

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Re: Amortyzator skretu i Hamulce
Problem w twoim XJ -e tkwi w tzw. koncie pochylenia sworznia zwrotnicy. To jest podniosłeś kiosk nie wymieniając wachaczy więc "podwineło" go do tyłu i z tad te wibracjeIdzi pisze:Witam
po podniesieniu mojego XJ-ta pojawil sie problem.Jadac na prostej drodze wpadlem w mala dziure i zaczal sie strasznie trzesc przod auta jak by kola mialy zamiar odpasc.po wychamowaniu do ok 40 km/h wszystko wrocilo do normy.Co moze byc przyczyna takiego zachowania??
Druga sprawa sa zanikajace hamulce gdy zapala sie kontrolka od hamulcow one przestaja dzialac a pedal staje sie twardy,czasami jest tak przez caly dzien a czasami tylko chwile a niekiedy sa calkowicie sprawne przez kila dni.


- pbyra
-
- Posty: 992
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
- Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne
Re: Amortyzator skretu i Hamulce
stawiałbym na amortyzator skrętu... tak samo miałem w Wj i XjIdzi pisze:Witam
po podniesieniu mojego XJ-ta pojawil sie problem.Jadac na prostej drodze wpadlem w mala dziure i zaczal sie strasznie trzesc przod auta jak by kola mialy zamiar odpasc.po wychamowaniu do ok 40 km/h wszystko wrocilo do normy.Co moze byc przyczyna takiego zachowania??
Druga sprawa sa zanikajace hamulce gdy zapala sie kontrolka od hamulcow one przestaja dzialac a pedal staje sie twardy,czasami jest tak przez caly dzien a czasami tylko chwile a niekiedy sa calkowicie sprawne przez kila dni.
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ
skype: pawelbyra
gg: 4793104
skype: pawelbyra
gg: 4793104
Daj spokuj wywaliłes stabilizator a to poważny błąd.Idzi pisze:Problem z drganiem zostal zrobiony poprzez obnizenie przodu ;] teraz tylko caly kiosk zachowuje sie jak bym jezdzil na galarecie a nie zawieszeniu z przodu ale to moze wina wywalenia stabilizatoru z przodu co
Piaskowy XJ Lift 7" RE 33"12,5"15" BFG MT tel. 605-745-621
To zdanie powinno byc przyklejone duzymi literami gdzies na poczatku FAQ - przestancie 'reperowac' zawieszenie amortyzatorem skretu! To ze nie czuc problemu na kierownicy nie znaczy ze go nie ma.Bez niego kiosk powinien poruszać się SPRAWNIE jak z nim
Zaloz ten przedni stabilizator a bedzie lepiej.
1992 Jeep Cherokee Limited


-
-
- Posty: 117
- Rejestracja: czw gru 29, 2005 10:51 am
- Lokalizacja: choczewo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość