Amortyzator skretu i Hamulce

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Idzi
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 8:50 am
Lokalizacja: z kanapy

Amortyzator skretu i Hamulce

Post autor: Idzi » ndz maja 27, 2007 4:47 pm

Witam
po podniesieniu mojego XJ-ta pojawil sie problem.Jadac na prostej drodze wpadlem w mala dziure i zaczal sie strasznie trzesc przod auta jak by kola mialy zamiar odpasc.po wychamowaniu do ok 40 km/h wszystko wrocilo do normy.Co moze byc przyczyna takiego zachowania??
Druga sprawa sa zanikajace hamulce gdy zapala sie kontrolka od hamulcow one przestaja dzialac a pedal staje sie twardy,czasami jest tak przez caly dzien a czasami tylko chwile a niekiedy sa calkowicie sprawne przez kila dni.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz maja 27, 2007 8:26 pm

Z tym trzepaniem to sprawdz gdzie jest luz na zawieszeniu, z naciskiem na sworznie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
hobotnica
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: hobotnica » ndz maja 27, 2007 9:53 pm

Miewam czasami cos takiego samego. Albo problem z amortyzatorem skrętu,
albo luzuje sie taka jedna śruba w zawieszeniu. Nie wiem jak ją opisać, ale umiem znaleźć. Przy swietle mogę zrobić fotkę.
Zuzia

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz maja 27, 2007 9:56 pm

Jak można robić lift na rozpierniczonym zawieszeniu :o to szczyt matołectwa :)3
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
hobotnica
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: hobotnica » ndz cze 03, 2007 2:21 pm

moje autko jest 100% fabryczne, żadnego motania i serwisowane regularnie przez dobra firmę, a i tak czasem zdarzają mi sie takie drgawki
Zuzia

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz cze 03, 2007 7:29 pm

No to Idzi napisz ładnie jak to zrobiłeś lift? Co wymieniłeś, co naprawiłeś?


Czekamy cierpliwie.


Najbardziej bolesną sprawą przy liftowaniu na pałę jest pozostawienie mocowań drążka panharda oraz wąsa przekładni kierowniczej w stockowym wydaniu - im większy lift tym problem wiekszy. Więc tak - zawiecha w pipie jest prosta jak drut - dwa wahacze górne i dwa dolne - te dolne są generalnie berdziej wrażliwe na nasze dziury - tak realnie trzy razy bardziej od górnych . Wahacze są odporne na dziury -tuleje na ich końcach zdecydowanie mniej i to one na ogół się niszczą. Oprócz wahaczy pozostają końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie przy półosiach - jeden górny i jeden dolny na stronę. Oczywiście ważny jest drążek panharda i luz na drążku kierowniczym. Do tego amory i to wsio.
Amorek skrętu ma za zadanie niwelować luz na powyższych elementach przy jeżdzie na wprost. Kiedy składowe są za bardzo luźne, a amortyzator skrętu cieknie - całość zachowuje się tak jak opisałeś. Im większy lift - tym problem narasta a całe zawieszenie i układ kierowniczy jest bardziej wrażliwy na luzy. Proste co ? :wink:
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Amortyzator skretu i Hamulce

Post autor: płaski » wt cze 05, 2007 10:46 am

Idzi pisze:Witam
po podniesieniu mojego XJ-ta pojawil sie problem.Jadac na prostej drodze wpadlem w mala dziure i zaczal sie strasznie trzesc przod auta jak by kola mialy zamiar odpasc.po wychamowaniu do ok 40 km/h wszystko wrocilo do normy.Co moze byc przyczyna takiego zachowania??
Druga sprawa sa zanikajace hamulce gdy zapala sie kontrolka od hamulcow one przestaja dzialac a pedal staje sie twardy,czasami jest tak przez caly dzien a czasami tylko chwile a niekiedy sa calkowicie sprawne przez kila dni.
Problem w twoim XJ -e tkwi w tzw. koncie pochylenia sworznia zwrotnicy. To jest podniosłeś kiosk nie wymieniając wachaczy więc "podwineło" go do tyłu i z tad te wibracje 8) .Ile tego liftu?Masz ABS?Amor skrętu ma zapobiegać "kopaniu" w kierole i rozdupczeniu kolumny w ewntualnych koleinach.Bez niego kiosk powinien poruszać się SPRAWNIE jak z nim :evil:

Awatar użytkownika
Idzi
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 8:50 am
Lokalizacja: z kanapy

Post autor: Idzi » pt cze 08, 2007 10:35 am

Problem z drganiem zostal zrobiony poprzez obnizenie przodu ;] teraz tylko caly kiosk zachowuje sie jak bym jezdzil na galarecie a nie zawieszeniu z przodu ale to moze wina wywalenia stabilizatoru z przodu co ??

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Re: Amortyzator skretu i Hamulce

Post autor: pbyra » pt cze 08, 2007 12:11 pm

Idzi pisze:Witam
po podniesieniu mojego XJ-ta pojawil sie problem.Jadac na prostej drodze wpadlem w mala dziure i zaczal sie strasznie trzesc przod auta jak by kola mialy zamiar odpasc.po wychamowaniu do ok 40 km/h wszystko wrocilo do normy.Co moze byc przyczyna takiego zachowania??
Druga sprawa sa zanikajace hamulce gdy zapala sie kontrolka od hamulcow one przestaja dzialac a pedal staje sie twardy,czasami jest tak przez caly dzien a czasami tylko chwile a niekiedy sa calkowicie sprawne przez kila dni.
stawiałbym na amortyzator skrętu... tak samo miałem w Wj i Xj
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Teder
Posty: 354
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 7:54 am
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Post autor: Teder » pt cze 08, 2007 8:42 pm

Idzi pisze:Problem z drganiem zostal zrobiony poprzez obnizenie przodu ;] teraz tylko caly kiosk zachowuje sie jak bym jezdzil na galarecie a nie zawieszeniu z przodu ale to moze wina wywalenia stabilizatoru z przodu co ??
Daj spokuj wywaliłes stabilizator a to poważny błąd.
Piaskowy XJ Lift 7" RE 33"12,5"15" BFG MT tel. 605-745-621

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz cze 17, 2007 11:23 pm

Bez niego kiosk powinien poruszać się SPRAWNIE jak z nim
To zdanie powinno byc przyklejone duzymi literami gdzies na poczatku FAQ - przestancie 'reperowac' zawieszenie amortyzatorem skretu! To ze nie czuc problemu na kierownicy nie znaczy ze go nie ma.

Zaloz ten przedni stabilizator a bedzie lepiej.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Michał Piotrowiak
 
 
Posty: 117
Rejestracja: czw gru 29, 2005 10:51 am
Lokalizacja: choczewo

Post autor: Michał Piotrowiak » pn cze 18, 2007 1:32 pm

Daj spokuj wywaliłes stabilizator a to poważny błąd

Ja nie mam stabilizatoa z przodu od początku i nie ma to wpływu na wibracje, jedynie na zachowanie samochodu na zkretach przy szybkiej je ździe.
XJ 4.0 96r 33" Bogger lift 6,5" Lock-Right Locker -tylko biały karwa :-(
YJ - bulwarek :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość