MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » śr gru 15, 2004 3:06 pm
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 5:06 pm
Zanim zaczniecie cokolwiek motac z grzalkami malej mocy, przeliczcie sobie albo sprawdzie organoleptycznie ile czasu zajmie podgrzanie 6 litrow oleju tak mala moca...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 5:08 pm
No i do tego trzeba doliczyc podgrzanie bloku + plynu chlodzadzego oraz emisje ciepla przez sam blok silnika....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » śr gru 15, 2004 5:50 pm
Suj pisze:Witam
Stiopa pisze:A co za różnica w przypadku grzałki opornościowej jakim napięciem ją zasilisz ? Najwyżej izolacja nie wytrzyma .
Błąd w założeniach. Dwukrotne zwiekszenie napięcia zasilającego spowoduje kwadratowy (czyli w tym przypadku czterokrotny) wzrost wydzielonej mocy. Będzie bardzo dobrze grzała tyle że krótko i tylko jeden raz. Polecam rozwiązanie z transformatorem. Pozdrawiam!
P = U x I
gdzie P- moc
U-napięcie
I- natężenie
Suj wytłumacz skąd wziąłeś ten kwadratowy wzrost mocy
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr gru 15, 2004 5:54 pm
To³di pisze:Suj pisze:Witam
Stiopa pisze:A co za ró¿nica w przypadku grza³ki oporno¶ciowej jakim napiêciem j± zasilisz ? Najwy¿ej izolacja nie wytrzyma .
B³±d w za³o¿eniach. Dwukrotne zwiekszenie napiêcia zasilaj±cego spowoduje kwadratowy (czyli w tym przypadku czterokrotny) wzrost wydzielonej mocy. Bêdzie bardzo dobrze grza³a tyle ¿e krótko i tylko jeden raz. Polecam rozwi±zanie z transformatorem. Pozdrawiam!
P = U x I
gdzie P- moc
U-napiêcie
I- natê¿enie
Suj wyt³umacz sk±d wzi±³e¶ ten kwadratowy wzrost mocy
Jezeli napiecie wzrosnie 2 razy i zalozymy ze rezystancja grzalki nie zmieni sie wraz ze wzrostem mocy to z I=U/R prad rowniez wzrosnie 2 razy wiec z przytoczonego przez Ciebie wzoru;
P=2*U*2*I=4*U*I
gdzie U i I sa wartosciami nominalnymi
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Suj
-

- Posty: 265
- Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: Suj » śr gru 15, 2004 11:20 pm
Witam
Tołdi pisze:Suj wytłumacz skąd wziąłeś ten kwadratowy wzrost mocy
Dzięki Radek666 za wyręczenie

Reasumując P=U*I, z prawa Ohma I=U/R stąd podstawiając do wzoru na moc P=U^2/R. Myślę że zakładając stałą rezystancję grzałki w tym zakresie błędu wielkiego nie popełnimy. Każda zmiana napięcia powoduje zmianę mocy do kwadratu.
A co do podgrzewania silnika z instalacji samochodu przez przetwornicę to zwrócić trzeba baczną uwagę na bilans energetyczny akumulatora i odbiorników. Przetwornica sprawność swoją ma, zimą akumulator też swej pojemności pełnej nie ma i może okazać się że wprawdzie płyn i oleum ciepłe są ale dla rozrusznika energii już zabrakło.
A może starą metodą kierowców PKS. Ogień pod silnikiem i jazda

Pozdrawiam!
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » czw gru 16, 2004 12:03 am
EEEE,po prostu grzałka na 220 i kabel przez okno do chaty....Przy gniazdku programator właczający o okreslonej porze-tak żeby o przewidywanej godzinie startu był ciepły.
Do merców to były takie grzałki wkrecane w korek bloku-małogabarytowe.Widziałem też wpuszczane w wąż gumowy/siakieś szwedzkie/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » czw gru 16, 2004 7:56 am
Ja mam wlasnie ewentualnie mozliwosc montazu takiej na waz norweskiej. Jest jedno ale. Zeby podrzany plyn przechodzil przez termostat zdaje sie, ze wywiercaja w nim dziurke. I to mi sie nie podoba, bo oznacza notoryczne niedomykanie sie termostatu.

DEF 300 Tdi
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 16, 2004 9:40 am
Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 16, 2004 11:19 am
Systemy Webasto mają ogranicznik, który zachowuje jednak część energii w akumulatorze, aby starczyło na rozruch, więc tworząc samoróbkę warto też i o tym zawczasu pomyśleć.
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » czw gru 16, 2004 7:14 pm
Suj pisze:Witam
Tołdi pisze:Suj wytłumacz skąd wziąłeś ten kwadratowy wzrost mocy
Dzięki Radek666 za wyręczenie

Reasumując P=U*I, z prawa Ohma I=U/R stąd podstawiając do wzoru na moc P=U^2/R. Myślę że zakładając stałą rezystancję grzałki w tym zakresie błędu wielkiego nie popełnimy. Każda zmiana napięcia powoduje zmianę mocy do kwadratu.
A co do podgrzewania silnika z instalacji samochodu przez przetwornicę to zwrócić trzeba baczną uwagę na bilans energetyczny akumulatora i odbiorników. Przetwornica sprawność swoją ma, zimą akumulator też swej pojemności pełnej nie ma i może okazać się że wprawdzie płyn i oleum ciepłe są ale dla rozrusznika energii już zabrakło.
A może starą metodą kierowców PKS. Ogień pod silnikiem i jazda

Pozdrawiam!

Piętnaście let nie miałem książki o prądzie w ręku i o najprostrzych wzorach człowiek zapomniał. No cóż takie życie.
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » pt gru 17, 2004 11:10 pm
XJeep pisze:ja mam XJ wersja canadyjska i takowa grzalake mam w standardzie od nowosci!!
W niektórych prowincjach Kanady grzałki są obowiazkowe

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
postrach
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:23 pm
- Lokalizacja: Warszawka
Post
autor: postrach » sob gru 18, 2004 11:05 am
Ja mam wersję europejską, czy mogę się również spodziewać takiej grzałki

Jeśli tak, to gdzie szukasz wtyczki od niej

XJ Ltd. 4.0 HI lift 3"
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » sob gru 18, 2004 8:14 pm
A na co wam ten transformator
Przecież wystarczy zwykłą diode za 0.10PLNów wstawić szeregowo i skutecznie zmniejszy napięcie o połowe. Przebieg co prawda bedzie troche porypany ale grzałki to nie będzie gilać.

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » sob gru 18, 2004 9:11 pm
Czytam i czytam i jeszcze raz mi napiszcie bom glupi jest. Gdzie w tym kraju sa takie mrozy zeby grzalke wstawiac?
Kiedys do starych MB to sam do dizli zakladalem ale w XJ?
A jak pojedziesz na syberie to i tak nie bedziesz mial gdzie ja sobie wetknac

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » sob gru 18, 2004 10:56 pm
chodziło przecie im o to żeby oszczedzić syfom odpalania na zimno......

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » ndz gru 19, 2004 10:29 pm
PKi pisze:A na co wam ten transformator
Przecie¿ wystarczy zwyk³± diode za 0.10PLNów wstawiæ szeregowo i skutecznie zmniejszy napiêcie o po³owe. Przebieg co prawda bedzie troche porypany ale grza³ki to nie bêdzie gilaæ.

Zmniejszysz napiecie skuteczne, ale nie maksymalne; moze nie wytrzymac izolacja grzalki i kopnie....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pn gru 20, 2004 10:04 am
No co ty, diodą skutecznie zablokujesz całą połówke, i skuteczne i maksymalne.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn gru 20, 2004 2:30 pm
PKi pisze:No co ty, diod± skutecznie zablokujesz ca³± po³ówke, i skuteczne i maksymalne.
Napiecie 220V(240 wlasciwie) oznacza ze amplituda sinusoidy wynosi ~ 311V (339V) a napiecie peak-peak dwa razy tyle.
Czyli grzalka bedzie widziala (bez diody) napiecie maksymalne (311V) w "jedna strone" a za 180 stopni w "druga" naprzemiennie. Jezeli zablokujesz jedna polowke (dioda) to grzala zobaczy napiecie max tylko w "jedna strone" ale bedzie to nadal ta sama wartosc 311V (339V). Co prawda wartosc skuteczna napiecia spadnie bowiem wypadnie jedna polowka sinosoidy ale nadal izolacja moze nie wytrzymac napiecia szczytowego....
Namacilem, ale mam nadzieje ze nie az tak bardzo....

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości