WJ Jeep pisze:Tak, ta ruska strona należy do bardzo udanych. Co bardziej wrażliwi, których odrzucają ruskie bukwy mogą korzystać z angielskojęzycznej wersji tej strony - jakos tak bardziej pasuje do Jeepa.




Moderator: Mroczny
WJ Jeep pisze:Tak, ta ruska strona należy do bardzo udanych. Co bardziej wrażliwi, których odrzucają ruskie bukwy mogą korzystać z angielskojęzycznej wersji tej strony - jakos tak bardziej pasuje do Jeepa.
wof pisze:PKi pisze:Hehe, no fachowiec.
Ja stawiam na wyciek ATFu z reduktora prze ztylny simering. Daje taki fajny zapach. Lubie gofajny zapach ? ja malo w pory nie narobilem tak mnie ten zapach zaskoczyl
Pierwsza powazna gorka w terenie, powlaczalem wszelkie cuda, podjechalem taki dumny, wysiadam a tu smrod.... juz myslalem, ze po aucie...
![]()
No coz to sie nazwya odkrywanie Jeepa przez nowicjusza, pewne kazdy to przechodzil. Dziwi mnie tylko, ze przy przebiegu 79kkm juz puszcza simeringNo chyba, ze te typy tak maja i juz. Jutro jade do magika na wymiane plynow to sie przygladne i dam znac czyje typowanie bylo najblizsze prawdy
Wiem, wiem i dzieki wielki eraz jeszcze za wszelkie przestrogi od Ciebie. PAmietam jak doradzals mi przed kupnem Jeepa i pisales o tym WIELKIMI literami. Chyba sie oplacilo, bo zakonotowalem sobie to gleboko w mojej glowie i dzis bylo pierwsze zwyciestwo-uratowalem reduktor ! Poza tym chcieli mi dolac uszlachteniacz do Trac-loc'a rowniez do przedniego mostu, tez pogonilem...Bocian pisze:@wof co to za chlodnica o tej pojemnosci, poza tym to jest nagrzewnico-chlodnica to taki paradoks, plyn najpierw jest podgrzewany w chlodnicy wody a potem chlodzony przez mala chlodnice ATFu.
i dobrze ze pilnowales oleju bo za pol roku mialbys czesci z reduktora na polce ladnie wypiaskowane jako modern art
wszystkie limitedy maja seryjne dodatkowa chlodnice - przeca juz to mowilem!! troche wiary wiecej!!wof pisze: ... bo okazalo sie, ze mam dodatkowa chlodnice oleju ze skrzyni zamontowana seryjnie, choc nie bylo zamontowanego nigdy hakaSam zglupialem gdy to odkrylem. Moze rczniki 2000 mialy ja juz seryjnie
![]()
Dzis sie przeknalem, choc wczesniej mialem watpliwosci, bo slyszalem, ze byly montowane tylko w polaczeniu z fabrycznym hakiem. No nic, tylko sie ciesze, bo chcialem w nia zainwestowacXJeep pisze:wszystkie limitedy maja seryjne dodatkowa chlodnice - przeca juz to mowilem!! troche wiary wiecej!!wof pisze: ... bo okazalo sie, ze mam dodatkowa chlodnice oleju ze skrzyni zamontowana seryjnie, choc nie bylo zamontowanego nigdy hakaSam zglupialem gdy to odkrylem. Moze rczniki 2000 mialy ja juz seryjnie
![]()
To nie aluzja. Chlodnica ATFu jest bardzo mala. Jej skutecznosc dopiero zaczyna byc przy wiekszej predkosci gdy ilosc powietrza przeplywajaca przez nia obniza temperature ATF. Przy wolnej jezdzie nie jest skuteczna bo z jednej strony promieniuje na nia chlodnica wody a z drugiej strony obieg ATFu przechodzi przez chlodnice wody. Zobacz jak ida przewody od niej. Rurka od skrzyni idzie do chlodnicy wody tam w srodku przechodzi przez okragly kanal w plaszczu wodnym i podgrzany dopiero idzie do chlodniczki ATFu. To po to zeby w miare szybko po odpaleniu samochodu po nocy lub w zimie doprowadzic ATF do temperatury w ktorej ma optymalne wlasciwosci. Tak naprawde nie ma sie co podniecac chlodnica ATFu bo jej skutecznosc jest w granicach paru stopni. Dopiero zalozenie duzej chlodnicy oleju daje komfort szybszej jazdy bez wyrzucania oleju i wolnego upalania w terenie bez ryzyka dokopania skrzyni. Przewrazliwieni moga zalozyc czujnik i wskaznik temperatury oleju ATF do kupienia na http://www.conrad.pl/index.php?art=842109 jako zestaw. Montujesz to z kolankiem ktore dorobia Ci gazownicy i zakladasz na przewod ATFu z prawej strony miski olejowej na wylocie z chlodniczki a na dolocie do skrzyni.wof pisze: A co do chlodnicy tom aluzju nie ponialCzy cos mi umknelo ?
A moj nie ma dodatkowejXJeep pisze:wszystkie limitedy maja seryjne dodatkowa chlodnice - przeca juz to mowilem!! troche wiary wiecej!!wof pisze: ... bo okazalo sie, ze mam dodatkowa chlodnice oleju ze skrzyni zamontowana seryjnie, choc nie bylo zamontowanego nigdy hakaSam zglupialem gdy to odkrylem. Moze rczniki 2000 mialy ja juz seryjnie
![]()
Ale ten pojemnik ma za zadanie pochlanianie oparow z baku i oleju podczas postoju samochodu (zeby sie srodowisko nie plulo). Podczas jazdy sa wysysane do kolektora dolotowego i spalane w silniku; tak ze nieaktywny juz wegiel nie ma wplywu na zapach podczas jazdy (raczej) bo i tak wszystko sie spala.boris.blank pisze:Zobacz czy nie masz do wymiany wk³adu wêgla aktywowanego w tym du¿ym czarnym plastikowym pojemniku - jak nie filtruje to ¶mierdzi.
Manual mówi, że ten zanieczyszczony filtr może być przyczyną powstania smrodu w kabinie, ale typu smród spalin. Poza tym rozpatrujemy XJ-ta z 2000 roku, więc filtr jest raczej OK. A w czasie jazdy może nie wszystko się spalać jeśli uszkodzony jest któryś z elementów układu EGR.Radek666 pisze:Ale ten pojemnik ma za zadanie pochlanianie oparow z baku i oleju podczas postoju samochodu (zeby sie srodowisko nie plulo). Podczas jazdy sa wysysane do kolektora dolotowego i spalane w silniku; tak ze nieaktywny juz wegiel nie ma wplywu na zapach podczas jazdy (raczej) bo i tak wszystko sie spala.boris.blank pisze:Zobacz czy nie masz do wymiany wkładu węgla aktywowanego w tym dużym czarnym plastikowym pojemniku - jak nie filtruje to śmierdzi.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości