chce kupic jeepa, porady!!!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr lut 23, 2005 6:49 pm

Stiopa pisze:Po prostu będzie więcej palił na wolnych obrotach i tyla .

:D
Niekoniecznie, zależy od wyregulacji :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr lut 23, 2005 6:56 pm

vandall1 pisze:
Radek666 pisze:
Stiopa pisze: Jak lustrzanie ? Dobrze jest .
Tak jest :)2 No chyba ze ma sie brytolska wersje :)3
Jaj nie kumaj±....niedobrze :)21
Zagladnij do brytolskiej wersji to sie zdiwisz - wszystko na odwrot, jak w Rosji!! ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

nowsze dane

Post autor: qubus » śr lut 23, 2005 8:32 pm

facet twierdzi, ze skrzynia nie szarpie, zmienia biegi plynnie. ma natomiast odmienne zdanie o tylym moscie. Jak jest zimno i zaczyna jezdzic to szumi, jak sie rozgrzeje to szumi przy 60 km/h a potem im szybciej tym ciszej.koniec cytatu.
MYSLICIE , ZE TAKI MOST WYTRZYMA MI CHOCIAZ ROK, BEZ SZALENCZEJ JAZDY PO WERTEPACH?.

ile kosztuje naprawa mostu.
Poza tym nie mam sie do czego przyczepic.

Pozdrawiam wszystkich!!! Jutro jade to zobaczyc.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: nowsze dane

Post autor: misman » śr lut 23, 2005 8:45 pm

qubus pisze:facet twierdzi, ze skrzynia nie szarpie, zmienia biegi plynnie. ma natomiast odmienne zdanie o tylym moscie. Jak jest zimno i zaczyna jezdzic to szumi, jak sie rozgrzeje to szumi przy 60 km/h a potem im szybciej tym ciszej.koniec cytatu.
MYSLICIE , ZE TAKI MOST WYTRZYMA MI CHOCIAZ ROK, BEZ SZALENCZEJ JAZDY PO WERTEPACH?.

ile kosztuje naprawa mostu.
Poza tym nie mam sie do czego przyczepic.

Pozdrawiam wszystkich!!! Jutro jade to zobaczyc.
Jak cokolwiek się z mostu odzywa, to oznacza tylko kłopoty. I to bez względu na markę auta 8) Z tym rokiem to raczej bym uważał, a nawet z połową :)21 Np. u mnie w moście cisza i luzy niewielkie, ale w związku z własnoocznym stwierdzeniem, co może Dana35 (u innych :)21 ) to tak z nieufnością bym do niego podchodził :)21 Nic nie dolega, ale już za zestawwem naprawczym się rozglądam :lol:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 23, 2005 9:32 pm

misman pisze:Ze zdjęcia wniosek, że gazownik się do pracy nie przyłożył - i ten mixer to dość naprędce w rurę wpasowany, może strzelać :roll: A inne (nie chwaląc się :wink: ) przypadki pokazują, że da się bezboleśnie jeszcze bliżej przepustnicy.. :)21
A ja sie przylozylem i mialem tak samo wpasowana :)21 i nic nie strzelalo.

Tutaj tylko widze ze nie ma silnika krokowego czyli najprostszy zestaw.

Co do parownika i reszty to zlej to na drugi plan, dokladniej sprawdz uklad napedowy bo to sa glowne koszty. Silnik, skrzynia, mosty, napedy, krzyzaki, wieloklin na wyjsciu reduktora!, potem buda, pekniecia, szyby, tylna klapa, podloga, progi w tylnej czesci, luzy, wycieki, silnik, chlodnica, ogrzewanie, przednie zawieszenie, uklad kierowniczy, zachowanie auta przy gwaltownych manewrach, wpisywanie w zakrety, prawy i lewy musi byc to samo, potem naprzemiennie gaz decha i puscic, gaz decha, puscic i sluchac. Dac w palnik silnikowi na dluzszym odcinku, po prostu gaz w deche i ile fabryka dala, powyzej 120kmh czy nie rzuca, bije, halasuje, i cisnac deche patrzysz na temperature, jak stoi jak zakleta to oki, potem po rzezni stajesz i sluchasz na wolnych czy silnik nie trzesie przez pierwsze sekundy, jak rowno wolne obroty to dobrze. Przelaczanie biegow, czy przy dojezdzaniu do stopu jak skrzynia sama redukuje przy przelaczaniu z 3 na 2 i na 1 nie "kopie" skrzynia. Czy zarowno przy lagodnym jak i ostrym przyspieszaniu nie czuc dosyc mocnego poslizgu miedzy biegami albo szarpniec. Wyciagasz miarke ze skrzyni i wachasz olej, ogladasz, ma byc bez opilkow, ladny pachnacy swiezy. jak ciemny, spalony lub pod swiatlo widzisz odblyski opilkow daj sobie spokoj.
Sciagasz pokrywe filtru, ogladasz filtr, zabrudzenie olejem jest normalne z odmy ale nie zarzyganie. Przednia szyba czy taka sama jak pozostale jak nie to dlaczego. Czy ma wycieki z mostow.

Jak most mokry na glowce to mogl poleciec uszczelinacz i kolo tak jezdzil.
Sprawdz czy ma luz, jak ma luz to bedzie na 99% luz na sworzniu kosza. Kiepska sprawa. Tylny most regeneracja to od szczescia koszt od 800 do 2000zl

A wogole jak sie nie znasz to popros kogos kto sie zna zeby go obejrzal.

Acha jak jest tak zmotana instalacja to musi miec dokumenty od zalozenia, atest na butle i popatrz czy wszystkie elementy LPG ma tej samej klasy. Jak bedziesz mial wielozawor 0 a reszte 1 to pierwszy diagnosta w prawdziwej stacji to zakwestionuje.

I takie tam inne popirduchy :)21 Generalnie i tak kupisz i tak bo masz cisnienie. A potem i tak i tak wlozysz kase bo na bank wyjdzie jakis babol.

Acha przy kupnie KONIECZNIE ma Ci kolo powiedziec jaki jest olej w skrzyni biegow!! Jaki typ, rodzaj, marka, dokladnie. Reszta kij ale skrzynia to wazne.

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

bylem, widzialem, nie kupilem

Post autor: qubus » czw lut 24, 2005 7:17 pm

Dla przypomnienia 1998, 170000 przebiegu, klima, automat.
Blacha super, tapicera super.
1). slysze faktycznie tylny most. Wyraznie go slysze. Ogladalem dokladnie - jest suchy, nic sie nie leje.
2). Silnik chodzi wlasciwie stabilnie.Na gazie i na benzynie, co parenascie sek. obroty lekko w dol ale natychmiast wracaja w prawidlowe polozenie.
3). Skrzynia miekko zmienia biegi, przy zwalnianiu lekko szarpie ale nie jestem tego pewien bo byla fatalana droga, na kawalku prostej bylo spoko.
4). Stoje, biegi na P i gaz do 5000 obr. Bardzo wyrazne wibracje na pedale gazu i wzdluz samochodu. Nie wiem co to.
To wszystko do czego moge sie przyczepic. Podoba mi sie strasznie. Radzcie co robic.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » czw lut 24, 2005 8:21 pm

To 1998 czy 1989 bo to mała :wink: róznica i zdradź za ile?

Sprawdź krzywizny przy dachu i szczeliny jesli jest 89 i taki super.
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

SPROSTOWANIE

Post autor: qubus » czw lut 24, 2005 8:37 pm

rok 1989 ,przepraszam. Krzywizny czyste, nie ma ich, lekko tylko opadniete drzwi kierowcy, cena 12.000
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lut 24, 2005 9:13 pm

Ja bym wlazl pod fure to podstawa.
Ladnosc fury to popierducha a nie argument :)21

Wlaz pod auto, sprawdz luz na wieloklinie, sprawdz luz na tylnym moscie, sprawdz czy nie ma wibracji kolo 80kmh z podwozia przy dodawaniu gazu.
Sprawdz wyrobienie gum mocujacych stabilizatory.

Sprawdz czystosc ATFu w skrzyni, powachaj bagnet i obejrzyj.

Potem wroc i pomyslimy :)21

Chociaz generalnie i tak juz po ptakach bo go juz kupiles oczami a mozg zostal w domu.

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

pod spodem tez bylem

Post autor: qubus » czw lut 24, 2005 9:31 pm

luzy minimalne, czysto, zero wyciekow, gumy drazkow no coz, lekko popekane ale nie wygniecione,nie "wyrzygane" na zewnatrz. Widac, ze stare ale nie zajechane, jeszcze jest duzo gumy pomiedzy "blachami"
Oleje czyte, skrzynia czerwony , ladny, czysty. silnik ciemny, ale nie czarny 2 miechy temu zmieniany, lotos mineralny. Gosc nie wie co plywa w skrzyni bo nie zmienial, wie, ze czerwony :)

mozg jeszcze mam, bo pojechalem pol dnia z kasa i przywiozlem ja do domu. Jestem dumny z swojej silnej woli. he, he :)
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw lut 24, 2005 9:34 pm

1. To prawie normalne. Albo się przyzwyczaisz albo dużo zachodu i dużo szelestów. Zapamiętaj to wycie, jak stanie się dwa razy głośniejsze zastanawiaj się nad remontem :)21
2. Czy jak po tym jak silnik przygasa wraca do jałowych obrotów powoli, czy też podciąga wyżej i opada do normalnych? Jeśli tak to sonda lub jej obwód. Może też to być zabrudzony silniczek krokowy biegu jałowego (przy przepustnicy) - odłączasz wtyczkę, wykręcasz dwie śrubki, czyścisz i powinno być git, można też gumową rurę dolotową i przeczyścić zespół przepustnicy, jak ktoś tam nie zaglądał to można czasem się ździwić. :D
3. Przy zmianie biegów na niższy w trybie automatu nie powinno być żadnych szarpnięć. Niewielkie mogą wystąpić jak sam redukujesz bieg.
4. Przyczyny mogą być różne: poduszki silnika, skrzyni reduktora, lub nawet sama skrzynia czego nie życzę. Opisz to dokładniej. Otwórz maskę i popatrz na poduszki silnika, druga osoba w tym czasie wrzuca reduktor na N, bieg na D i większy gaz - to test jednej poduszki silnika, potem bieg R i diagnoza drugiej. Często się zdarza się rozwulkanizowują lub wybijają, albo pękają. Poduchy obu skrzyni badasz oddolnie.

Też miałem ten rocznik :D :)2 Ciesz się jazdą!

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

vin

Post autor: qubus » czw lut 24, 2005 9:34 pm

VIN-код: 1JEMT785EKT429217
Производитель: Jeep (США)
Модель: Cherokee - заднеприводный, левый руль
Модификация: Limited или Country
Кузов: 4-дверный
Двигатель: 2,8 литра, рядный, 4-цилиндровый, турбодизель, компания VM Motori
Сборочный завод: Toledo, Ohio
Страна: США
Модельный год: 1989
Производственный номер: 429217
Контрольная цифра: не прошла проверку, символ на 9-й позиции должен быть 8
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

vin

Post autor: qubus » czw lut 24, 2005 9:36 pm

ale to jakas bzura bo tam jest silnik 4 litry. facet chyba dal mi numer nadwozia a to nie to samo o ile wiem.
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw lut 24, 2005 9:38 pm

Jakaś lipa chyba z tym dekodowaniem. 2,8 litra VM w 1989 roku ?? :o :o :o

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lut 24, 2005 9:41 pm

Jezeli jakos sensownie jezdzi na LPG, podoba Ci sie, nie ma widocznych usterek to kup. I tak nie sprawdzisz wszystkiego. Licz tylko troche kasy na most. Ale naprawde wlez pod auto i sprawdz luzy na mostach, na reduktorze.

Nie doczytalem to jest wersja limited? Koniecznie sprawdz po zapieciu na 4x4 czy przedni most nie wyje lub reduktor. Sprawdz dokumenty i jezeli jest na polskich blachach sprawdz jaki ma wpisany numer silnika :)21

Te silniki nie mialy numeru a w polu przewaznie uwazanym za numerowe maja tylko dzien, miesiac i rok produkcji i typ MX silnika :)21
Wiec stawiam browara ze ma wpisana date produkcji silnika jako numer :)21, jak masz pecha to potem bedziesz mial "numer silnika" taki sam jak 100 innych aut w Polsce :)21
Mozesz tym zbic troche cene.

Spisz VIN i wrzuc w dekoder, wyjdzie czy to nie jakas kombinacja.
Sprawdz tabliczki pod szyba czy sie zgadzaja dane na nich z samochodem.

A jak chcesz byc juz na maxa upierdliwy to zainwestuj pare zet i jak bedziesz zdecydowany na fure to powiedz gosciowi ze go bierzesz ale jeszcze chcesz sprawdzic kompresje. To malo skomplikowany zabieg i szybki do zrobienia a moze Ci uratowac swinke przed rozbiciem. A i telewizora w lombardzie nie bedziesz musial zastawiac :)21

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

versja i jeszcze jedno pytanie

Post autor: qubus » czw lut 24, 2005 9:45 pm

Jest to wersja Limited.
jeszcze jedno, dzwignia zmiany biegow terenowych ta mala chodzi bardzo ciezko, tak ma byc?
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lut 24, 2005 9:54 pm

Dane fabryczne twierdza:

1JEMT785EKT429217

1 - wykonano USA
J - Jeep Corporation
E - Export RHD
M - 4.0l, I-6, MPI
T - 4-speed automatic, floor gear shift, Select-Trac/ 4 W/D
78 - Jeep Cherokee, 4-W/D, 4-Door Station Wagon, 101" wheel base
5 - Cherokee E.C.E., Comanche Eliminator
E - kontrolna
K - 1989 rok produkcji
T - Toledo Ohio, USA

reszta numer

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: versja i jeszcze jedno pytanie

Post autor: Discotheque » czw lut 24, 2005 9:57 pm

qubus pisze:Jest to wersja Limited.
jeszcze jedno, dzwignia zmiany biegow terenowych ta mala chodzi bardzo ciezko, tak ma byc?
Jezeli malo uzywana to moze chodzic bardzo ciezko.

Koniecznie sprawdz reduktor. Czy nie wspomaga sie wycie. Czy nie chodzi glosniej. Wrzuc 4x4 Full Time i zrob pare kolek po suchym w jedna i druga strone i posluchaj przednie krzyzaki. Jezeli po wrzuceniu 4x4 uslyszysz wycie z przodu to odpusc auto. Walniety tylny i przedni most zrujnuje Twoja psychike.

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

?

Post autor: qubus » czw lut 24, 2005 10:00 pm

co to znaczy, ze kontrolka (E) i jaki jest silnik bo widze, ze piszecie XJ czy cos podobnego a ten co ma? Widze, ze wtrysk wielopunktowy, E.C.E to komputer? No i Comanche eliminator co to? Morderca indian? , rasizm jakis :)
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Re: vin

Post autor: vladimir » czw lut 24, 2005 10:08 pm

qubus pisze:VIN-код: 1JEMT785EKT429217
Производитель: Jeep (США)
Модель: Cherokee - заднеприводный, левый руль
Модификация: Limited или Country
Кузов: 4-дверный
Двигатель: 2,8 литра, рядный, 4-цилиндровый, турбодизель, компания VM Motori
Сборочный завод: Toledo, Ohio
Страна: США
Модельный год: 1989
Производственный номер: 429217
Контрольная цифра: не прошла проверку, символ на 9-й позиции должен быть 8
Porównuje ze swoim kodem i zgrubsza sie zgadza tylko to nie ten silnik i jak pisza na 9 pozycji powinna być 8
a cały VIN -proszła prowierku

Po mojemu cos tu jest namotane, sprawdź VIN
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Re: vin

Post autor: vladimir » czw lut 24, 2005 10:19 pm

vladimir pisze:
qubus pisze:VIN-код: 1JEMT785EKT429217
Производитель: Jeep (США)
Модель: Cherokee - заднеприводный, левый руль
Модификация: Limited или Country
Кузов: 4-дверный
Двигатель: 2,8 литра, рядный, 4-цилиндровый, турбодизель, компания VM Motori
Сборочный завод: Toledo, Ohio
Страна: США
Модельный год: 1989
Производственный номер: 429217
Контрольная цифра: не прошла проверку, символ на 9-й позиции должен быть 8
Porównuje ze swoim kodem i zgrubsza sie zgadza tylko to nie ten silnik i jak pisza na 9 pozycji powinna być 8
a cały VIN -proszła prowierku

Po mojemu cos tu jest namotane, sprawdź VIN

No teraz sie zgadza po wstawieniu 8 zamiast E VIN przeszedł czyli masz dizla (z gazem?) :)21 na 3 i 4 pozycji coś namotane -lepiej sprawdź jeszcze raz :)2 http://www.jeep.avtograd.ru/VIN/vin.asp
Ostatnio zmieniony czw lut 24, 2005 10:55 pm przez vladimir, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lut 24, 2005 10:51 pm

9 znak jest kontrolny i moze byc cyfra lub literka

moj dekoder VIN jest dla rocznikow 1987-1990 dla wszystkich Jeepow

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: versja i jeszcze jedno pytanie

Post autor: Voytass » pt lut 25, 2005 10:54 am

Discotheque pisze:
qubus pisze:Jest to wersja Limited.
jeszcze jedno, dzwignia zmiany biegow terenowych ta mala chodzi bardzo ciezko, tak ma byc?
Jezeli malo uzywana to moze chodzic bardzo ciezko.

Koniecznie sprawdz reduktor. Czy nie wspomaga sie wycie. Czy nie chodzi glosniej. Wrzuc 4x4 Full Time i zrob pare kolek po suchym w jedna i druga strone i posluchaj przednie krzyzaki. Jezeli po wrzuceniu 4x4 uslyszysz wycie z przodu to odpusc auto. Walniety tylny i przedni most zrujnuje Twoja psychike.
Tak sobie czytam i czytam i czytam... i wiesz na co wpadlem?

Jak bede kupowal XJa, to koniecznie w okolicach Gdanska... I zostaniesz porwany oraz uzyty jako ekspert... Po co ja mam tyle sie uczyc i pamietac :)21
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 25, 2005 11:13 am

ale po co chłopa bedziesz ciągał po szrotach...zdyskontuj konstruktywnie jego wiedze i przejdz do następnego etapu omijając dwa bardzo trudne-kupno i sprzedaż peepa...poprostu nie kupuj peepa
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » pt lut 25, 2005 11:22 am

czesław&jarząbek pisze:ale po co chłopa bedziesz ciągał po szrotach...zdyskontuj konstruktywnie jego wiedze i przejdz do następnego etapu omijając dwa bardzo trudne-kupno i sprzedaż peepa...poprostu nie kupuj peepa
:)21
:)21 sicho tam
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość