MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » pt mar 18, 2005 11:43 am
Panowie, jaki znowu przepływomierz
W tych silnikach nie ma przepływomierza, nie ten kraj, nie ten samochód. Informację o ilości powietrza komputer pobiera z MAP sensora.
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » pt mar 18, 2005 1:08 pm
Nie chciałem się wypowiadać co do przepływomierza , ale zacząłem
go szukać i za cholere nie mogłem do zlokalizować
Ale teraz w związku z rozpier..... zaworem przynajmniej bez stresu wymienię sobie przedostatnią świecę
I jeszce jedno głupie pytanie

gdzie wyświetlą mi się kody
od samodiagnostyki

FZJ80
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt mar 18, 2005 1:18 pm
Kontrolka check enginee będzie Ci mrygać i musisz to mryganie zliczać a potem lista kodów i rozszyfrować .
Jest w necie po angielsku i po rosyjsku . Do wyboru - do koloru .

Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » pt mar 18, 2005 1:25 pm
W późniejszych rocznikach wyświetla się na elektronicznym liczniku kilometrów, ale nie wiem jak jest 1996, bo to rocznik przejściowy.
A check engine to mruga chyba tylko wtedy, gdy przy włączonym silniku świeci na stałe - wtedy właśnie komputer ma zapisany kod błędu.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt mar 18, 2005 1:57 pm
Nie tylko jak sie pali.
Zwraca kody bledow chociazby odlaczenie akumulatora przy ostatnich odpaleniach.
Gdyby z tego powodu swiecilo sie ciagle check engine to serwisy zarobilyby ladnie zima

-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » pt mar 18, 2005 4:26 pm
Tajemne oczko wymrugało mi :
12 - odłączany był aku.
24 - czujnik położenia wału

55 -

Jakieś sugestie

FZJ80
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt mar 18, 2005 4:59 pm
Prest pisze:Tajemne oczko wymrugało mi :
12 - odłączany był aku.
24 - czujnik położenia wału

55 -

Jakieś sugestie

12 - w ciagu ostatnich 50 odpalen silnika odlaczony byl akumulator
24 - blad czujnika TPS lub niezgodnosc podawanych danych ze wskazaniami MAP sensora
55 - kod konca samodiagnostyki
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » pt mar 18, 2005 5:32 pm
Czyli sondę mam dobrą

A co z tym czujnikiem TPS można zdjełać
Bociek Ty to normalnie powinieneś nr konta podać i kazać se bulić
za tą wiedzę encyklopedyczną

FZJ80
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pt mar 18, 2005 10:08 pm
Prest pisze:Czyli sondę mam dobrą

A co z tym czujnikiem TPS można zdjełać
Poczekajmy az PKi trafi na ten temat. Sprawe TPSu ma opracowana wiec napisze Ci wiecej niz ja co i jak powinienes zrobic.
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » pt mar 18, 2005 11:47 pm
TPS to czujnik położenia przepustnicy (a nie wału), znajduje się on w zespole przepustnicy. W skrócie sparwdzenie jego polega na pomiarze wartości napięcia wyjściowego i wejściowego. Wyjściowe powinno wynosić 83% wejściowego dla skrzyni automatycznej i 85% dla manualnej. Napięcie wejściowe mierzysz na wolnych obrotach bez odłączania wtyczki TPS wkładając końcówkę szpilkową miernika do wtyczki od tyłu. Dla manuala napięcie wejściowe na terminalu A i B, wyjściowe na terminalu A i C. Dla automatu wejściowe na A i D, wyjściowe na A i B.
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » sob mar 19, 2005 12:28 am
Co do spalania:
Zatankowałem do pełna pierwszy raz od czasu jak posiadam pipa. Aż się pochwalę

wlałem 87 litrów paliwka

i po przebiegu 248,8 km ( w cyklu 48km miasto( z czego 28 w takich korkach, że ja p@!#$@#) i 200 trasa) w trasie jechałęm 80-90km/h nie przyśpieszałem nie hamowałem jak nie było trzeba (normalnie jak emeryt

) i spalanie całkowite wyszło mi 15,1 a w jedną strone( bez korków, 120 kilka km) 13,5
oczywiście podaję spalanie które pokazał komputer. Oponki mam troche większe bo 255/75/15 ale spalanie i tak mnie zszokowało bo w mieście pali mi bite 23 litry przy normalnej jeździe a 21 jak jadę jak emeryt.
Fajnie jest zatankować samochód za 320 złotych na stacji patrzyli na mnie i szukali chyba jakiegoś małego samochodu dostawczego

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » sob mar 19, 2005 12:35 am
Za ~350 PLN jadę na LPG swoim śmieciem z 3miasta na śląsk i z powrotem, 1200 km

I mam jeszcze na kawę w barze

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » sob mar 19, 2005 12:40 am
no to super bo jak mój jeszcze jeździł na gazie to palił 24l na 100km wiec mogłem przejechac za 350 złotych jakieś 700 km dodając do tego koszta ciągłego kupowania nowych dolotów itd doszedłem do wniosku, że mnie nie stać na gaz

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » sob mar 19, 2005 12:49 am
a ja troche ponad 1000km za te 350zl i dolotow itp. nie musze kupowac hahaha-zainwestowalem i zapomnialem o instalacji LPG
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » sob mar 19, 2005 12:53 am
umówmy się jakbym wiedział, że takie g@#$ jest włożone do niego to bym go nigdy nie kupił...

zaczyna mi się obrzydzać ten samochód

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » sob mar 19, 2005 12:57 am
Kosa pisze:umówmy się jakbym wiedział, że takie g@#$ jest włożone do niego to bym go nigdy nie kupił...

zaczyna mi się obrzydzać ten samochód

No to pewnie podobna historia jak z zabezpieczaniem krzyżaków metodą Mig-O-Matic

Niestety na tzw. "specjalistów"

nie ma żadnej rady, zwłaszcza po fakcie

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » sob mar 19, 2005 8:19 am
Panowie jestem w lekkim szoku ......
zawór do nagrzewnicy u prywatnych import. 180-250 plnów ,
a w ASO 160

I tu nasuwa się pytanie .......... gdzie zaopatrują się prywatni
importerzy

FZJ80
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » sob mar 19, 2005 8:21 am
Do ASO mam jakieś 15 km ,
kto potrzebuje części do pipa

FZJ80
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » sob mar 19, 2005 7:32 pm
Prest pisze:Do ASO mam jakieś 15 km ,
kto potrzebuje części do pipa

Ten Świdnik to koło Lublina?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » pn mar 21, 2005 8:20 am
Dokładnie koło Lublina , u nas sie Panie śmigłowce robi

a co masz jakieś wspomnienia dotyczące mego miasta

FZJ80
-
belfer

- Posty: 349
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Post
autor: belfer » pn mar 21, 2005 11:28 am
Kosa pisze:umówmy się jakbym wiedział, że takie g@#$ jest włożone do niego to bym go nigdy nie kupił...

zaczyna mi się obrzydzać ten samochód

Czy grand ma szansę dobrze chodzić na gazie ze śrubką regulacyjną zamiast silnika krokowego na dolocie gazu

Tak jest u Kosy

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pn mar 21, 2005 11:36 am
belfer pisze:Kosa pisze:umówmy się jakbym wiedział, że takie g@#$ jest włożone do niego to bym go nigdy nie kupił...

zaczyna mi się obrzydzać ten samochód

Czy grand ma szansę dobrze chodzić na gazie ze śrubką regulacyjną zamiast silnika krokowego na dolocie gazu

Tak jest u Kosy


To on ma instalke I generacji ? ?

To trzeba było od razu tak mówić, a nie naarzekać na samochód...

Ktoś Ci ewidentnie kolego zapewne spirdolił instalkę, trzebaby jeszcze komisyjnie mikser oblukać, miejsce jego montażu i takie tam.
Jakkolwiek _teoretycznie_ taki układ powinien działać, to przypuszczam że w grę wchodzą zagadnienia pojemności dolotu, wydatku reduktora (sprawdzić ! ) , kształtu i rodzaju miksera, i inne..
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn mar 21, 2005 1:22 pm
Brak silnika krokowego na wylocie (srubka) nie oznacza ze uklad jest I generacji; Blitz Lambda Gas jest jednym z nich - sa one nadal montowane do aut z wtryskiem benzyny (ja mam taki)
http://www.ekoalma.pop.pl/modules.php?n ... page&pid=6
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pn mar 21, 2005 1:50 pm
Jest tam niejaki "attuator" - i chyba pełni rolę regulacyjną na przewodzie podawczym gazu. A jest możliwa instalacja I gen. w kazdym silniku, dodając tylko emu wtryskiwaczy oraz emu lambda - dla ogłupienia komputera. Obecność emulatorów nie zmienia działania układu I gen - zmiana ta jest w momencie wprowadzenia aktywnego elementu regulacyjnego w obwód zasilania gazem, czyli niejako zastosowanie sprzężenia zwrotnego, którego nie miały instalacje I generacji.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn mar 21, 2005 1:55 pm
Jak najbardziej sie zgadza - attuator reguluje ilosc podanego gazu na podstawie sygnalu z sondy - odpowiednik silnika krokowego (ktorego nie ma). Moj point byl taki, ze mimo wszystko jest tam oprocz tego reczna sruba regulacyjna

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości