Nie, nie mam freonu, ale za 200zł to drogo, u nas zadzwoniłem po firmach i chcieli max 150zł.vladimir pisze:Masz na freonie?, pytałem dzisiaj, za sprawdzenie szczelnosci i nabicie napewno ponad 200 ale freonem będzie drozej bo nielegalne, niema, trudno.
pol king daj tego ze zgierza zobaczymy.
nabijanie klimy(juz czas)
Moderator: Mroczny
- Antek
- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
- Kontaktowanie:
Nie chce zeby mi dobili instalacje gazem ktory akurat maja na zbyciu. Zreszta z tego co wiem im nowszy gaz i bardziej ekologiczny, tym bardziej zabojczy dla starej instalacji. Z drugiej strony moj peep zostal sciagniety z Niemiec w zeszlym roku (klima dziala choc nie wiem czy na maxa) i nie sadze, ze napelniano tam uklad w ostatnich latach starym zakazanym freonem.
Prosze podzielcie sie swoja wiedza

Prosze podzielcie sie swoja wiedza



DEF 300 Tdi
powinna byc naklejka jakim czynnikiem jest nabita klima
jestes z Warszawy a tam pewnie jest kilkadziesiat firm co zajmuje sie klma!!!! ksiazka telefoniczna i dzwon i pytaj czy nabija Ci starym czynnikiem-jesli taki wlasnie posiadasz
jestes z Warszawy a tam pewnie jest kilkadziesiat firm co zajmuje sie klma!!!! ksiazka telefoniczna i dzwon i pytaj czy nabija Ci starym czynnikiem-jesli taki wlasnie posiadasz
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
freon w polsce zaczęto wycofywać w połowie lat 90tych
we wszystkich nowych urządzeniach już był czynnik r cośtamcośtam e [134 bodajże] czyli tzw freon ekologiczny.
nie jest prawdą że starego freonu nie można kupić legalnie. można, tylko relacja cenowa do ekologicznego ma się jak 5 do 1. auta ze starymi układami przestały wychodzić w okolicy 92 roku. najdłużej robili japończycy. nikt nie wyda 500 stów za nabicie klimatyzacji w starym patrolu bo układ nie jest w stanie utrzymac tego dłużej niż 3 miesiące-gaz zniknie. a skoro nie ma klientów to i zakłady nie mrożą kasy w starym czynniku.
stary freon z nowym nie są współwymienne dlatego że jeden nie smaruje sprężarki, a drugi rozpuszcza elementy gumowe w układzie...lub jakoś podobnie.
niektórzy cwaniacy próbują wsickać do aut tzw zamiennik zamiast starego freonu...ale to już mina jest całkowita, nie smaruje a dodatkowo przyspiesza korozje aluminium skraplacza i parownika.
w klimatyzacji samochodowej musi być dokładnie określona ilośc czynnika dlatego nabicie klimatyzacji odbywa się następująco:
najpierw maszyna wypompowuje czynnik z układu
czynnik wypompowany jest ważony
potem maszyna wytwarza próżnie
parametry próżni są testowane przez około 20-30minut. jeśli próżnia spada maszyna bedzie sie darła że układ jest nieszczelny
jesli próżnia się trzyma maszyna podaje gaz w ściśle zaprogramowanej ilości automatycznie dodając olej smarujący sprężarke i pigment który w świetle uv pozwala stwierdzić nieszczelności układu
do przeciętnej klimy samochodowej wchodzi od 0.7 do 1.1 kg gazu.
jeśli klimatyzacja przed nabiciem się nie włącza wogóle...tzn kompresor nie startuje a podłączenia elektryczne są ok to oznacza że w układzie jest ciśnienie gazu bliskie zera...czyli mamy dużą nieszczelność. w takim przypadku przed nabiciem gazu zalecana jest próba na azocie...procedura wygląda tak samo jak przy nabijaniu czynnikiem ale nie tracimy kasy na gaz
zwłaszcza po zimie częste są przypadki korozji skraplacza spowodowane solą na drogach
no

we wszystkich nowych urządzeniach już był czynnik r cośtamcośtam e [134 bodajże] czyli tzw freon ekologiczny.
nie jest prawdą że starego freonu nie można kupić legalnie. można, tylko relacja cenowa do ekologicznego ma się jak 5 do 1. auta ze starymi układami przestały wychodzić w okolicy 92 roku. najdłużej robili japończycy. nikt nie wyda 500 stów za nabicie klimatyzacji w starym patrolu bo układ nie jest w stanie utrzymac tego dłużej niż 3 miesiące-gaz zniknie. a skoro nie ma klientów to i zakłady nie mrożą kasy w starym czynniku.
stary freon z nowym nie są współwymienne dlatego że jeden nie smaruje sprężarki, a drugi rozpuszcza elementy gumowe w układzie...lub jakoś podobnie.
niektórzy cwaniacy próbują wsickać do aut tzw zamiennik zamiast starego freonu...ale to już mina jest całkowita, nie smaruje a dodatkowo przyspiesza korozje aluminium skraplacza i parownika.
w klimatyzacji samochodowej musi być dokładnie określona ilośc czynnika dlatego nabicie klimatyzacji odbywa się następująco:
najpierw maszyna wypompowuje czynnik z układu
czynnik wypompowany jest ważony
potem maszyna wytwarza próżnie
parametry próżni są testowane przez około 20-30minut. jeśli próżnia spada maszyna bedzie sie darła że układ jest nieszczelny
jesli próżnia się trzyma maszyna podaje gaz w ściśle zaprogramowanej ilości automatycznie dodając olej smarujący sprężarke i pigment który w świetle uv pozwala stwierdzić nieszczelności układu
do przeciętnej klimy samochodowej wchodzi od 0.7 do 1.1 kg gazu.
jeśli klimatyzacja przed nabiciem się nie włącza wogóle...tzn kompresor nie startuje a podłączenia elektryczne są ok to oznacza że w układzie jest ciśnienie gazu bliskie zera...czyli mamy dużą nieszczelność. w takim przypadku przed nabiciem gazu zalecana jest próba na azocie...procedura wygląda tak samo jak przy nabijaniu czynnikiem ale nie tracimy kasy na gaz
zwłaszcza po zimie częste są przypadki korozji skraplacza spowodowane solą na drogach
no

#noichuj
- Antek
- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
- Kontaktowanie:
Wielkie dziekiczesław&jarząbek pisze:freon w polsce zaczęto wycofywać w połowie lat 90tych
(...) auta ze starymi układami przestały wychodzić w okolicy 92 roku (...)

No wlasnie, a ja mam samochod z 92 roku. Gdzie w Wa-wie znajde kompetentny i uczciwy serwis, ktory bedzie wiedzial na czym chodzi moja klima a nie zaordynuje mi jakiegos badziewia


DEF 300 Tdi
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Hm. U mnie wobec tego jest staraAntek pisze:Musze sie jej przyjrzec jutro rano, ale z tego opisu wyglada, ze mam nowaczesław&jarząbek pisze: na wężach gumowych i ma małe przyłącza do nabijania to jest nowa![]()


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Sprawdzę w manualu do którego roku wsadzali R12, ale wydaje mi się, że 92 będzie miał jeszcze R12 a nie R134, bo Amerykanie mają duże opory z ochroną środowiska, chyba że wersja europejska. A propos smarowania to w manualu przeczytałem kiedyś, że oprócz czynnika chłodniczego trzeba dobijać olej w ilości proporcjonalnej do ilości czynnika. Sam czynnik (R134) ma mizerne własności smarujące.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
dokładnie takWJ Jeep pisze:A propos smarowania to w manualu przeczytałem kiedyś, że oprócz czynnika chłodniczego trzeba dobijać olej w ilości proporcjonalnej do ilości czynnika. Sam czynnik (R134) ma mizerne własności smarujące.
robi to automatycznie maszyna dozująca czynnik.
tak samo pigment do sprawdzania nieszczelnosci
#noichuj
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
vladimir pisze:Za ile i gdzie?Antek pisze:Juz nabilem klime starym dobrym freonemOkazalo sie ze moja instalacja jest starego typu, pomimo rocznika peepa w wersji na Europe 1992??
znowu jakis magik powiedział ze szczelnośc 20zl, olej 20 zl i nabicie jakieś 300zl
nie powiem gdzie bo mu ktoś napuka.
XJ90 ltd 4.0
Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d
Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d
- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:
Auto Swift ul. Ostatnia Krakowklimson pisze:Panowie, ja mam xj z 91 ale model 92 i tez nie dziala, tzn nie chlodzi rzeczona klima .....-;((( a szukam magika w Krakowie... moze jakas podpowiedz gdzie sie udac? Zeby zrobili porzadnie!
dzieki
http://www.autoklimatyzacja.com.pl/
Apropo klimatyzacji to wypada jeszcze wymienic co jakis czas Osuszacz ( ta taka walcowa puszka) oraz wyczyscic caly uklad z bakterii, grzybow i smrodu - wymontowanie parownika itd.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości