reset kompa?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw cze 30, 2005 11:04 am

jest taki pdf na plycie bociana.
Przesle Ci na prv.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Mleczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mleczyk » czw cze 30, 2005 11:26 am

pezet pisze:jest taki pdf na plycie bociana.
Przesle Ci na prv.
ok pezet będe wdzięczny.
peeJ -alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w największych ilościach

Mleczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mleczyk » czw cze 30, 2005 2:44 pm

OK panowie z przeciwnego obozu. Nie miałem 100% racji ALE...

1 Gdzie tam jest napisane że błąd zniknie po 40 odpaleniach auta?

2 Co do ruskiej kopalni wiedzy - mają rację! po skasowaniu błędów skanerem warto jest popędzić auto i to na wszystkie możliwe sposoby, nie tylko na luzie. Bo fakt że po skasowaniu błędu często wpisze się on od nowa jeśli czujnik który go spowodował jest niewymieniony np EGR. A wogóle to w niektórych starszych cherokee nie ma opcji pamięci błędów

3 Fakt przyznaje że może istnieć w takim razie kilka zapamiętanych sekwencji co do parametrów silnika ale są one co najwyżej wybierane spośród już istniejących wzorców ( komputer absolutnie nie generuje nowych) - analogia proszę: wyrwać 40 ulubionych przepisów z książki kucharskiej i powpinać na początku książki żeby potem nie szukać

4 W tej procedurze napisano że POWINNO/MOŻE pomóc. tzn że nie pomaga zawsze!co to za programowanie którego wynik jest niepewny..?!

5 Gdzie tam jest wogóle napisane że to procedura po kasowaniu błędów..?

:roll:
peeJ -alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w największych ilościach

Mleczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mleczyk » czw cze 30, 2005 2:49 pm

COMPUTER RELEARN PROCEDURES
1988 Jeep Cherokee
GENERAL INFORMATION
Computer Relearn Procedures
All Models
* PLEASE READ THIS FIRST *
The following general procedures are to be used if
driveability problems are encountered after power loss or battery has
been disconnected. These procedures may provide an aid in eliminating
these problems.
To reduce the possibility of complaints, after any service
which requires battery power to be disconnected, vehicle should be
road tested.
COMPUTER RELEARN PROCEDURES
Vehicles equipped with engine or transmission computers may
require a relearn procedure after vehicle battery is disconnected.
Many vehicle computers memorize and store vehicle operation patterns
for optimum driveability and performance. When vehicle battery is
disconnected, this memory is lost. The computer will use default data
until new data from each key start is stored. As computer memorizes
vehicle operation for each new key start, driveability is restored.
Vehicle computers may memorize vehicles operation patterns for 40 of
more key starts.
Customers often complain of driveability problems during
relearn stage because vehicle acts differently then before being
serviced. Depending on type and make of vehicle and how it is
equipped, the following complaints (driveability problems) may exist:
* Harsh Or Poor Shift Quality
* Rough Or Unstable Idle
* Hesitation Or Stumble
* Rich Or Lean Running
* Poor Fuel Mileage
These symptoms and complaints should disappear after a number
of drive cycles have been memorized. To reduce the possibility of
complaints, after any service which requires battery power to be
disconnected, vehicle should be road tested. If a specific relearn
procedure is not available, the following procedure may be used:
Automatic Transmission
* Set parking brake, start engine in "P" or "N" position.
Warm-up vehicle to normal operating temperature or until
cooling fan cycles.
* Allow vehicle to idle for one minute in "N" position. Select
"D" and allow engine to idle for one minute.
* Accelerate at normal throttle position (20-50%) until vehicle
shifts into top gear.
* Cruise at light to medium throttle.
* Decelerate to a stop, allowing vehicle to downshift, and use
brakes normally.
* Process may be repeated as necessary.
Manual Transmission
* Place transmission in Neutral position.
* Ensure emergency brake has been set and all accessories
are turned off.
* Start engine and bring to normal operating temperature.
* Allow vehicle to idle in Neutral for one minute.
* Initial relearn is complete: process will be completed during
normal driving.
Some manufacturers identify a specific relearn procedure
which will help establish suitable driveability during relearn stage.
These procedures are especially important if vehicle is equipped with
and electronically controlled automatic transmission or transaxle.
Always complete procedure before returning vehicle to customer.
peeJ -alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w największych ilościach

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 30, 2005 3:27 pm

Mleczyk pisze:OK panowie z przeciwnego obozu. Nie mia³em 100% racji ALE...

1 Gdzie tam jest napisane ¿e b³±d zniknie po 40 odpaleniach auta?

2 Co do ruskiej kopalni wiedzy - maj± racjê! po skasowaniu b³êdów skanerem warto jest popêdziæ auto i to na wszystkie mo¿liwe sposoby, nie tylko na luzie. Bo fakt ¿e po skasowaniu b³êdu czêsto wpisze siê on od nowa je¶li czujnik który go spowodowa³ jest niewymieniony np EGR. A wogóle to w niektórych starszych cherokee nie ma opcji pamiêci b³êdów

3 Fakt przyznaje ¿e mo¿e istnieæ w takim razie kilka zapamiêtanych sekwencji co do parametrów silnika ale s± one co najwy¿ej wybierane spo¶ród ju¿ istniej±cych wzorców ( komputer absolutnie nie generuje nowych) - analogia proszê: wyrwaæ 40 ulubionych przepisów z ksi±¿ki kucharskiej i powpinaæ na pocz±tku ksi±¿ki ¿eby potem nie szukaæ

4 W tej procedurze napisano ¿e POWINNO/MO¯E pomóc. tzn ¿e nie pomaga zawsze!co to za programowanie którego wynik jest niepewny..?!

5 Gdzie tam jest wogóle napisane ¿e to procedura po kasowaniu b³êdów..?

:roll:
Na samym poczatku jest napisane ze jest to procedura uczenia sie ECU po zaniku zasilania. Wymzanie zapamietanych bledow nastepuje po zaniku napiecia zasilania... wiazac te dwa fakty mozna dojsc po jakims czasie do pewnych skojazen....
Znikanie zapamietanego bledu po kilkudziesieciu cyklach odpalenia jest tu

"Many vehicle computers memorize and store vehicle operation patterns
for optimum driveability and performance. When vehicle battery is
disconnected, this memory is lost. The computer will use default data
until new data from each key start is stored. As computer memorizes
vehicle operation for each new key start, driveability is restored.
Vehicle computers may memorize vehicles operation patterns for 40 of
more key starts"

Wystarczy przeczytac ten fragment aby wszystko bylo jasne. Nie wiem jakiemu celowi ma sluzyc szalencze upieranie sie przy swoich racjach...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Mleczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 27, 2005 10:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mleczyk » czw cze 30, 2005 3:46 pm

Znikanie zapamietanego bledu po kilkudziesieciu cyklach odpalenia jest tu

"Many vehicle computers memorize and store vehicle operation patterns
for optimum driveability and performance. When vehicle battery is
disconnected, this memory is lost. The computer will use default data
until new data from each key start is stored. As computer memorizes
vehicle operation for each new key start, driveability is restored.
Vehicle computers may memorize vehicles operation patterns for 40 of
more key starts"

Wystarczy przeczytac ten fragment aby wszystko bylo jasne.


nie zgadzam się z tym tłumaczeniem ale zgoda - ogłaszam rozejm :lol: [/i]
peeJ -alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w największych ilościach

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw cze 30, 2005 4:12 pm

Sprawdzone tez organoleptycznie (nie wiem czy to bylo dokladnie 40ci ale napewno kilkadziesiat)

Pax
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw cze 30, 2005 6:13 pm

No wlasnie tak to rozumiem - brak zasilania powoduje skasowanie "nauczonych" programow (w tym z bledami), a opisana procedura dotyczy ponownego "uczenia".

Ale ja przy okazji spytam o co innego:

Jak zresetowac komputer skrzyni?

Bo moj zle zmienial biegi i wymienilem na inny.
Po wymianie pierwsza jazda - super!

Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu - dupa... Znowu tak samo.
Domyslam sie ze zlapal jakis blad (ale nie wiem skad).

Odlaczenie zasilania nawet na kilka godzin nic nie zmienia.

Podejrzewam jako sprawce instalacje gazowa, ale gazownicy sie upieraja ze jest ona tylko biernie podpieta do TPS-u i nie ingeruje w elektryke auta.

Jest wiec jakis prosty sposob na reset kompa skrzyni?
(bez specjalistycznych urzadzen?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt lip 01, 2005 8:08 am

Kiedys wyczytalem na innej liscie dyskusyjnej o pozostawianiu TCU bez zasilania przez 24h ale tez nie wszystkie TCU sa samouczace.... Nie mam pojecia dlaczego na 24h?! Co podtrzymuje pamiec tak dlugo?
Poza tym TCU z rocznikow 92-94 (o ile dobrze pamietam) maja softwerowego buga i podobno sa za darmo wymieniane przez serwisy... ale to wszystko zaslyszane wiec sie prosze nie powolywac na mnie.... :-)


ps. nie tak dawno byla dyskusja o tym czy TCU sa "enteligntne" czy tez nie .... ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości