Jaki jest ten Jeep

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » pt sty 13, 2006 10:21 am

Dzieki bardzo

Awatar użytkownika
and
 
 
Posty: 1381
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:10 pm
Lokalizacja: www.jeepomaniac.org
Kontaktowanie:

Post autor: and » pt sty 13, 2006 6:29 pm

co do KJ w wersji 3,7 beznyna, to przeglady co 12 k chyba ze teren ciezki to po 6 k , ja robie i tak po 12 a najczesciej ok 24 tysiakach .
reszta tak jak p1w mowi .
ukulalaem nim ponad 200 k i jezdzi , zadnych powaznych awarii , troche za slabe zawieszenie przod , szczegolnie swoznie czesto padaja. ale ja troche w terenie pomykam wiec maja prawo. jezeli chodzi o teren to daje rade (oczywiscie w miare rozsadku,posiadanych opon,oslon itp) tylko za niski przeswit wiec nalezy myslec co by za czesto sie nie wklejac.
jak dla mnie to jezdze nim od 2001 i nie mam zamiaru go zmieniac.
w przypadku silnika 3,7 to silnik robi wrazenie , 211 koni . jak zapniesz 4x4 i naciszniesz pedal to sam zrozumiesz .pali tez kazde paliwo nawet 91 oktanowe bez szczegolnych roznic, niezbyt dobre opinie slyszalem o silnikach CRD i 2,4 benz ale tylko z opowiadan.
natomiast co do spalania to hm hm ....... nie wiem jak tam koledzy ale co do zwyklej drogi przy 4x4 spala mi 18 l przy energicznej jezdzie do 120, jak jade spokojnie (70-90)to bylo kiedyz 15 . ale to dawno temu . w terenie , to ponizej 20 nie schodzi mi ale tu raczej motogodziny licze (bo jak spojzysz na komputer pokladowy to i 49 pokaze he he)
kilka fotek to sobie zobacz :)21
http://www.jeep.org.pl/forum/album_pers ... user_id=96
Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2006 6:40 pm przez and, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrzej (And)-tel. 694 624 370

http://WWW.JEEPOMANIAC.ORG

Awatar użytkownika
and
 
 
Posty: 1381
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:10 pm
Lokalizacja: www.jeepomaniac.org
Kontaktowanie:

Post autor: and » pt sty 13, 2006 6:34 pm

p1w pisze:
irroo pisze:Jeszcze raz prosze jesli wiecie odpiszcie czym rozni sie wersja amerykanska od europejskiej a w szczegolnosci chodzi o skrzynie biegow czy jest taka sama , oczywiscie automat.Zalezy mi na odpowiedzi bo jeszcze sie zastanawiam nat tym autkiem co podalem linka bo mam na oku ale sprowadzonego z USA a slyszalem ze skrzynie sa inne bo trzeba do nich jakies chlodzenie dodatkowe , chodzi oczywiscie o auta z ameryki i jesli sa jakies inne roznice to tez napiszcie
Wersja amerykańska od europejskiej nie różni się skrzynią biegów. Natomiat tu i tam były stosowane dwa rodzaje skrzyń automatycznych z silnikiem 3,7L : 45RFE i 42RLE. Modele do roku 2002 posiadają skrzynię 45RFE, późniejsze 42RLE. Chłodzenie skrzyni 45RFE było opcjonalne, natomiast 42RLE ma już fabrycznie zainstalowaną chłodnicę oleju.
mi by sie przydala taka chlodniczka bo nie mam.bu bu bu
Andrzej (And)-tel. 694 624 370

http://WWW.JEEPOMANIAC.ORG

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt sty 13, 2006 6:37 pm

p1w, mógłbyś mi coś o tym chłodzeniu dodać? Gdzie w skrzyni jest wyjście tej chłodnicy i sama chłodnica? Bo z tego co wiem w moim grandzie też mam 42RLE (wiedza od ruskich, ponoć po 2003 takie montowali do 4.0), ale patrząc z dołu nie widziałem żadnej chłodnicy (acz było to bardzo pobieżne, przy sprawdzaniu innych detali)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » pt sty 13, 2006 8:37 pm

mendelmax pisze:p1w, mógłbyś mi coś o tym chłodzeniu dodać? Gdzie w skrzyni jest wyjście tej chłodnicy i sama chłodnica? Bo z tego co wiem w moim grandzie też mam 42RLE (wiedza od ruskich, ponoć po 2003 takie montowali do 4.0), ale patrząc z dołu nie widziałem żadnej chłodnicy (acz było to bardzo pobieżne, przy sprawdzaniu innych detali)
Chłodnica oleju jest tam gdzie wszystkie chłodnice :) W moim KJ są cztery chłodnice idąc od tyłu: chłodnica silnika - wiadomo, przed nią chłodnica klimy obie są mniej więcej tych samych wymiarów, przed nią przed grilem w dolnej części znajduje się chłodnica oleju skrzyni - szerokość taka jak pozostałe wysokości jakieś 1/3, i po prawej stronie mała pionowo umieszczona chłodnica oleju układu wspomagania.
Jeżeli masz skrzynię 42RLE, to wyjście rurek do chłodnicy jest po lewej stronie skrzyni, następnie rurki u mnie przechodzą na drugą stronę skrzyni pod nią, na wysokości połaczenia z silnikiem, i dalej po drugiej stronie silnika do okolic chłodnicy. Tak że chłodnica to zupełnie oddzielny element nie związany bezpośrednio ze skrzynią - połączenie: dwie rurki aluminiowe - jeżeli są na pewno je widać od spodu samochodu.
Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2006 8:53 pm przez p1w, łącznie zmieniany 1 raz.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt sty 13, 2006 8:48 pm

Dzięki, sprawdzę jutro, bo teraz mi się nie chce na dwór śmigać i po ciemku oglądać :) Ale mam coś złe przeczucia, że to może być 42RE, bo nie kojarzę żadnych przewodów... najwyżej jak się wkurzę zrobie sobie taką sam ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » pt sty 13, 2006 9:19 pm

irroo pisze:to Panowie jest jakas roznica miedzy amerykanska wersja a europejska a jesli taka to jaka
Nie zauważyłem wcześniej tego.

Jedyną widoczną i istotną różnicą pomiędzy wersją amerykańską i tzw export czyli reszta świata , poza oczywiście światłami, jest sposób mocowania tylnej tablicy rejestracyjnej. W wersji amerykańskiej zderzak tylny ma wycięcie po lewej stronie na kwadratową tablicę, w wersji eksport zderzak nie ma wycięcia, a tablica rejestracyjna, taka sama jak z przodu, jest mocowana na takiej klapie zamykającej koło zapasowe.
Reszta to pierdółki typu wyskalowanie prędkościomierza w pierwszej kolejności w milach i pod małe kilometry, wersja export - odwrotnie.
Jeszcze haki holownicze - ameryka z przodu dwa otwarte :)2 , w wersji export tyko jeden :)3 z prawej z przodu, tzw pętla. Z tyłu ameryka jeden hak otwarty, export jedna pętla, w obu po lewej stronie.
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2006 7:02 pm przez p1w, łącznie zmieniany 1 raz.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » sob sty 14, 2006 6:17 pm

A tak z innej beczki czy nie lepszy bylby silnik 2,8 crd, czy ten silnik tez ma lancuch rozrzadu i czy daje se rade z tym autem i jak jest z awaryjnoscia jesli wiecie to piszcie bo naprawde mam ciezki orzech do zgryzienia ktorego kupic

Awatar użytkownika
and
 
 
Posty: 1381
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:10 pm
Lokalizacja: www.jeepomaniac.org
Kontaktowanie:

Post autor: and » sob sty 14, 2006 7:05 pm

slyszalem nie zbyt pochlebne opininie o silniku CRD . ale to bylo na poczatku jak sie pojawily w kraju i to od samego ASO. pobno awaryjne ale moglo sie to poprawic. nie znam tego silnika i nie chce wprowadzic w blad.
Andrzej (And)-tel. 694 624 370

http://WWW.JEEPOMANIAC.ORG

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » sob sty 14, 2006 7:49 pm

irroo pisze:A tak z innej beczki czy nie lepszy bylby silnik 2,8 crd, czy ten silnik tez ma lancuch rozrzadu i czy daje se rade z tym autem i jak jest z awaryjnoscia jesli wiecie to piszcie bo naprawde mam ciezki orzech do zgryzienia ktorego kupic
Tu masz specyfikację diesla:

Engine 2.8 Common Rail Turbo Diesel
Description PowerTech common-rail diesel, turbocharged I-4
Displacement 2755 cc
Bore and stroke 94 mm x 100 mm
Valve system Belt drive, DOHC, 16 valves, roller followers,
hydraulic lash adjustment
Compression ratio 17.5:1
Maximum power 110 kW (150 hp) @ 3800 rpm
Maximum torque 360 Nm @ 1800 - 2600 rpm

czyli nie łańcuch a pasek rozrządu.
Jeździłem KJ-tem dieslem, ale krótko. Spokojnie daje sobie radę z tym samochodem. Wydawał mi się za głośny w środku. To zależy czy lubisz klekot diesla, czy nie.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

irroo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: sob sty 07, 2006 6:13 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: irroo » śr sty 18, 2006 10:54 am

Mam jeszcze male pytanko czy jest Jeep Cherokee KJ z napedem na dwa kola

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Post autor: p1w » śr sty 18, 2006 11:11 am

irroo pisze:Mam jeszcze male pytanko czy jest Jeep Cherokee KJ z napedem na dwa kola
Były takie w wersji na rynek amerykański.
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość