Witam, jako "nowy" chce sie tylko na razie przdsta

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Jeepomaniac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:35 pm
Lokalizacja: Austria

Post autor: Jeepomaniac » pn sty 16, 2006 10:23 am

Halo Mendelmax:
Mam odpowiedz (z forum jeepporum.de) co do tylnego mostu. Postaram sie to mozliwie dokladnie przetlumaczyc:

Die WJ Achsen sind äußerlich (Aufhängung Typ etc) identisch.
Die Innereien unterscheiden sich aber nach Baujahr und Motorisierung.
So haben alle Benzinerachsen eine Übersetzung von 3,73 und haben vor MJ01 nur die Trac Lock "Sperre", danach das Vari Lock
VM Diesel haben eine kürzere Übersetzung (3,92 oder so) und ebenfalls Trac Lock / Varilock baujahrbedingt.
Die CRD Achsen gibt es wegen des späten Baujahrs nur mit Vari Lock und sind länger übersetzt als die Benzinerachse (um die 3,50)
Diese Angaben gelten für die EU Modelle, ob es WJ mit 35er gibt weiß ich nicht, es gibt aber noch Achsen ohne jegliche Sperre, von denen hab ich nämlich noch 2 Stück liegen, in der Benzinerübersetzung 3,73 und nagelneu.
Bei den Steckachsen gibt es Längenunterschiede zwischen Trac Lock und Vari Lock und offenem Diff. Hab nämlich schon eine Steckachse aus einer offenen Achse verkauft gehabt und die passte auf keinen Fall in die Trac Lock weil zu lang. Die Vari Lock hat längere Steckachsen als die Trac Lock, kann sein, daß die aus der "offenen Achse" deshalb dort auch paßt.

Die CRD Achse paßt also nicht ohne die Übersetzung zu wechseln. Ob sich dies wiederum lohnt kommt auf den Preis an der für die CRD fällig wird und auf den Defekt der Benzinerachse. Muß Dein Kumpel selbst abwähnen.

Po polsku:
"osie w WJ sa z zewnatrz (zawieszenie, Typ, itd) identyczne.
Wewnatrz ruznia sie co do roku budowy i silnika.
I tak maja wszystkie silniki benzynowe przekladnie 3,73 i przed modelem 2001 tylko Track Lock, a potem Vari Lock.
Diesle VM maja krotsza przekladnie (3,92 czy cos takiego) i rowniez Track Lock / Varilock zaleznie od roku budowy.
Osie CRD maja ze wzgledu na pozniejszy rok budowy tylko Vari Lock i sa dluzej przezucone (nie wiem jak to sie mowi poprawnie po polsku) niz benzynowce (okolo 3,50).

Te dane dotycza modeli Unijnych (to znaczy robionych w austrii), czy WJ (amerykanskie) z 3,50 sa to nie wiem ale sa jeszcze osie bez zadnych blokad, mam takie dwie u siebie, z przelozeniem benzynowym 3,73 i nowiutkie.

Przy osiach wkladanych (???? Steckachse) sa ruznice dlugosci u Track Lock i Vari Lock i otwartym Dyferencjalem. Ja juz sprzedalem oske wkladana (?? Steckachse) z otwartej osi i ona nie pasowala do Track Locka bo byla za dluga. Vari Lock ma dluzsze oski wciskane/wkladane (???) niz Track Lock.

A wiec os CRD nie pasuje bez zmainy przekladni (mechanizm ruzniczkowy??). Czy to sie oplaca , zalezy od ceny osi CDR i defektu osi w benzynowcu."

Mam nadziej, ze to w miare zrozumiale przetlumaczylem... :D
kilka slow technicznych nistety nie wiem po polsku a siedziec teraz ze slownikiem nie za bardzo mam czas.

pozdrawiam!
WG 2004 , 2.7CRD Overland in black

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn sty 16, 2006 12:27 pm

witam i JA .... !! :lol:

ładna bryczka ... !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn sty 16, 2006 1:37 pm

Witam !! :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 16, 2006 4:27 pm

Dzięki jeepomaniac, bardzo fajnie wytlumaczone i przetłumaczone też. Co do vari -locka to on ma jedną oś dłuższą a drugą krótszą od zwykłych ,to akurat wiedzialem, ale zgaduję, że taka oś generalnie by mi spasowała gdyby nie to przełożenie, więc nici z businessu ;)
Pozdrówka.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Jeepomaniac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:35 pm
Lokalizacja: Austria

Post autor: Jeepomaniac » pn sty 16, 2006 5:28 pm

nie ma sprawy.
Fajnie, ze moglem pomoc.
p.
WG 2004 , 2.7CRD Overland in black

wagoneer
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: wagoneer » pn sty 16, 2006 5:40 pm

Witam :)

Widze że roczniki autek coraz młodsze - ale czy to dobrze ??

Zobaczymy za 25 lat - jeśli jeszcze będzie co oglądać :lol:

pozdrawiam ;)
TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna :D

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 16, 2006 6:23 pm

Jak dotąd nie dotarł tu nikt z WH 2005 czy 2006 więc nie ma źle. Na mój gust to WJ od ZJ nie różni się konstrukcyjnie tak bardzo, zwłaszcza przy silniku 4.0. Za to WH to zupełnie inne auto, dopiero z tym będzie się można równać za 20 lat :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Jeepomaniac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:35 pm
Lokalizacja: Austria

Post autor: Jeepomaniac » pn sty 16, 2006 7:24 pm

za 25 lat co bedzie???
Tak dlugo nie trzeba czekac na "koniec" Jeep-a!

Oto model "compass". Bedzie dostepny od jesieni 2006 :

Obrazek

bez komentarza....
WG 2004 , 2.7CRD Overland in black

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 16, 2006 7:30 pm

Panowie, trzeba znaleźć stylistów jeepa i pozabijać drani... Takie śliczne autka były :( Jedyną nadzieją jest dla nas ratunek (Rescue ;) )
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

paweł raffik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:13 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: paweł raffik » wt sty 17, 2006 9:00 am

mendelmax pisze:Jak dotąd nie dotarł tu nikt z WH 2005 czy 2006 więc nie ma źle. Na mój gust to WJ od ZJ nie różni się konstrukcyjnie tak bardzo, zwłaszcza przy silniku 4.0. Za to WH to zupełnie inne auto, dopiero z tym będzie się można równać za 20 lat :)
raffiki "dotarły" tu z WK/WH 2005 więc jest źle :lol: :lol:
za 20 lat to tego auta już nie będzie wiec spoko, nie dożyje :D :D

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt sty 17, 2006 6:39 pm

też coś tak sądzę, że nie ma szans tyle dożyć :)
Już WJ jest mniej młotkonaprawialny, ale WK jest już kompem na kółkach...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Mechatronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mechatronik » wt sty 17, 2006 8:04 pm

Witam !! na Forum i pozdrawiam z GALICJI :)2
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990

Awatar użytkownika
grom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: grom » wt sty 17, 2006 10:26 pm

i ja również chętnie sie przywitam
JEEP http://www.electricgeneration.pl samochód elektryczny, rower elektryczny, elektryczna terenówka

paweł raffik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 10:13 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: paweł raffik » śr sty 18, 2006 9:10 am

mendelmax pisze:też coś tak sądzę, że nie ma szans tyle dożyć :)
Już WJ jest mniej młotkonaprawialny, ale WK jest już kompem na kółkach...
to prawda - komputery rządzą a najlepsze wrażenie jak po dłuższym męczeniu na śliskim podjeździe pojawia ci się napis "servis brake system" :lol: :lol:
ale na szosie to fajny dupowóz i jednak ma trochę wspólnego z poprzednikami tzn czuje sie że to Jeep :)2

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr sty 18, 2006 4:05 pm

Jeepomaniac pisze:...

Obrazek

bez komentarza....
:o
Ale kupa!!!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
and
 
 
Posty: 1381
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:10 pm
Lokalizacja: www.jeepomaniac.org
Kontaktowanie:

Post autor: and » śr sty 18, 2006 4:28 pm

ozesz k@a.
Andrzej (And)-tel. 694 624 370

http://WWW.JEEPOMANIAC.ORG

Awatar użytkownika
and
 
 
Posty: 1381
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:10 pm
Lokalizacja: www.jeepomaniac.org
Kontaktowanie:

Post autor: and » śr sty 18, 2006 4:33 pm

no tak , to dazenie Jeepa do wejscia w ten segment rynku budzi groze .
I DLACZEGO TO COS Z PRZODU MA PODOBNY WYGLAD DO MOJEGO KJ !!
Andrzej (And)-tel. 694 624 370

http://WWW.JEEPOMANIAC.ORG

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » śr sty 18, 2006 4:49 pm

and pisze:no tak , to dazenie Jeepa do wejscia w ten segment rynku budzi groze .
I DLACZEGO TO COS Z PRZODU MA PODOBNY WYGLAD DO MOJEGO KJ !!
To jest akurat kontynuacja trendu...
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr sty 18, 2006 5:14 pm

Albo oszczędności na stylistach ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » śr sty 18, 2006 7:28 pm

mendelmax pisze:Albo oszczędności na stylistach ;)
To jest wlasnie trynd - zeby jak najtaniej cos "wymyslic"...
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stefan » sob sty 21, 2006 7:48 pm

Te Compassy maja miec naped na przod... bez zalaczanego 4x4.
Beda oczywiscie wersje 4x4.....
ale i tak jeep z napedem tylko na przod to herezja...
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
Thomson
 
 
Posty: 280
Rejestracja: pt gru 02, 2005 11:07 am
Lokalizacja: Wronki
Kontaktowanie:

Post autor: Thomson » ndz sty 22, 2006 11:21 am

Witam :) Fajna fura :D
Gaz 69 A, 69 M, 67b, jeep wyllis MB 42r
gg. 7185505

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn sty 23, 2006 10:31 am

Witam Jeepomaniakow w dobrym towarzystwie :)2 :D
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Billy69
Posty: 420
Rejestracja: śr sty 25, 2006 4:30 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Billy69 » śr sty 25, 2006 8:09 pm

Witam wszystkich jeepniętych :D widzę, że dużo się tu dzieje... miewam czasem niewyparzony jęzor, więc się zastanawiam, czy aby na pewno zabawię tu dłużej :wink: Pozdrawiam
XJ4.0... nastała era 4.2Donkey :)21
Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.

Awatar użytkownika
Pucha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Post autor: Pucha » śr sty 25, 2006 8:48 pm

Rowniez witam Nowego :)2 Te nowe Jeepy rzeczywiscie niezbyt sie prezentuja :( Oprocz naturalnie Rescue, bo ten mi sie baaardzo podoba :)21
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... :(
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości