Nie zawsze "PART TIME"

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » wt sty 31, 2006 2:28 pm

waltz pisze:@Bartas - ja tak właśnie nie dawno zrobiłem - wsadziłem do środka sprężynę, która na stałe dociska sprzęg i odłączyłem wężyki.

Nie spinanie przedniej półosi związane jest najczęściej z nieszczelnościami instalacji podciśnienia, przy czym najczęściej w tym przypadku występuje rozszczelnienie się membrany, lub ukruszenie przewodów.

Co do oleju, to nie wlewa się go nigdzie osobno - w mechaniźmie sprzęgającym pływa sobie ten sam olej, który zalany jest do mostu o ile dobrze pamiętam - dlatego grzebiąc przy tym ustrojstwie warto podnieść sobie prawą stronę do góry, co by spłynął do mostu.

Co do obracania "puszki" - też o tym słyszałem, ale wydaje mi się to bezsensowne, bo jeśli ją dasz odwrotnie, to po zapięciu 4H będzie rozpinało przód (jeśli akurat zadziała).
Dzięki "waltz" dziśiaj wieczorem będę coś kombinował :)2
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt sty 31, 2006 2:28 pm

Te sprawy z załączaniem na podciśnienie to akurat prosta sprawa, skupcie sie na tym o co ja pytam. :lol:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sty 31, 2006 4:21 pm

Adamek pisze:
Radek666 pisze:A lampa Ci sie zapala mimo tego ze przod nie ciagnie?
Tak, ¶wieci a nie ci±gnie

No to raczej przykra sprawa - reduktor walniety. Lampka jest sterowana poprzez trzpien wodzikow z reduktora - znaczy ze sie porusza i wyglada ze wskakuje w odpowiednia pozycje.
Moglo sie cos porobic z wodzikami - wkazdym badz razie wyglada ze rozebrani reduktora jest konieczne!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt sty 31, 2006 4:30 pm

Radek666 pisze:
Adamek pisze:
Radek666 pisze:A lampa Ci sie zapala mimo tego ze przod nie ciagnie?
Tak, świeci a nie ciągnie

No to raczej przykra sprawa - reduktor walniety. Lampka jest sterowana poprzez trzpien wodzikow z reduktora - znaczy ze sie porusza i wyglada ze wskakuje w odpowiednia pozycje.
Moglo sie cos porobic z wodzikami - wkazdym badz razie wyglada ze rozebrani reduktora jest konieczne!
Nawet gdyby odpowiedz byla przeczaca to i tak konczy sie rozbiorka. Bo jak nie swieci i nie zapina, to pomijajac problem elektryczny, znaczy ze wodzik nie bangla :( Witaj w klubie rozbebeszaczy reduktorow :)21
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sty 31, 2006 4:37 pm

solt pisze: Nawet gdyby odpowiedz byla przeczaca to i tak konczy sie rozbiorka. Bo jak nie swieci i nie zapina, to pomijajac problem elektryczny, znaczy ze wodzik nie bangla :( Witaj w klubie rozbebeszaczy reduktorow :)21
Nie no - wtedy mogloby byc zle wyregulowane/ugiete cieglo
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt sty 31, 2006 8:03 pm

No nie wiem, u mnie jednak wychodzi na to że trzeba się wziąć za regulacje cięgieł, bo jak podciągne go na FULL TIME a potem dam na PART TIME ale nie w miejsce gdzie powinna sie wajcha znajdować to wszystko gra. Jak od razu daje na PART TIME i przeciągne wajchą troszke dalej to też załącza. Próbowałem to właśnie przed chwilą z dwie godziny.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » czw lut 02, 2006 12:55 pm

mam pytanie.
Prosze o wyrozumialosc jestem nowy w tym temacie.
w XJ 4.0 1994 z NP231 jest tylko "part time"
jak tam upchnac "full time"?
czy potrzeba bedzie wymienic NP231 na NP242.?

Pzdr
BP
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lut 02, 2006 12:57 pm

Sam sobie odpowiedziałeś, wymiana reduktora
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » czw lut 02, 2006 1:47 pm

Witam,
Dzieki za odpowiedz.

Chodzi mi tylko czy jest to technicznie mozliwe?
czy pasuje to?
i czy warto?

Pzdr
BP
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw lut 02, 2006 1:58 pm

to jest technicznie mozliwe i naprawde warto! Ja i kilku innych tutaj kolegow to robilo i wszyscy sa zadowoleni :D
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lut 02, 2006 2:09 pm

No bo FULL TIME to naprawde porzadna sprawa :)2
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Kaczorek07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 2:14 pm

hmm jako ze tez jestem nowy mam pytanko apropos full time czy na tym mozna jezdzic po asfalcie?? a i jeszcze drugie pytanko czy taka wymiana wiaze sie tylko z wymiana jednego reduktora na drugi czy potrzebna sa inne modyfikacje (pomijam instalacje kontrolki full time :) ) aa i jeszce jaki mniej wiecej koszt wiaze sie z wymiana takiego reduktora przy zalozeniu ze zrobie to sam ew. przy pomocy znajomych

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw lut 02, 2006 2:19 pm

no mnie wyszlo za darmo... 8)

Ale robilem u siebie w garazu...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lut 02, 2006 2:21 pm

Kaczorek07 pisze:hmm jako ze tez jestem nowy mam pytanko apropos full time czy na tym mozna jezdzic po asfalcie??
No właśnie po to to jest :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Kaczorek07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 2:29 pm

ok tak na szybko znalazlem taki reduktor po 67k mil za 110$ jesli jest to model NP242 to na 100% wlezie do mojego jeepka??

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » czw lut 02, 2006 2:34 pm

ok,
ale ile taki reduktor (NP242) kosztuje?

Pzdr
BP
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Kaczorek07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 2:40 pm

nemrod pisze:ok,
ale ile taki reduktor (NP242) kosztuje?

Pzdr
BP
wlasnie to napisalem 110$ za uzywanca nowka z tego co udalo mi sie znalezc 8k zlociszy albo 1000$ w usalndii

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » czw lut 02, 2006 3:06 pm

Kaczorek07 pisze:
nemrod pisze:ok,
ale ile taki reduktor (NP242) kosztuje?

Pzdr
BP
wlasnie to napisalem 110$ za uzywanca nowka z tego co udalo mi sie znalezc 8k zlociszy albo 1000$ w usalndii
sorry, niesprawdzilem wczesniej.
gdzie mozna kupic uzywany?
pzdr
Bp
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Kaczorek07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 3:11 pm

ja znalazlem na ebay.com ale nie wysylaja do polandu wiec trzeba rodzinke i znajomych zaprzedz do roboty po cos w koncu sa :) tylko pytanie do bardziej zaawansowanych w temacie czy taki reduktor po 67k mil nadaje sie do czegos zakladajac normalne uzytkowanie czyli czasem teran czasem szosa itd.?

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lut 02, 2006 3:22 pm

No ale przecież nie kupisz kota w worku, trzeba to sprawdzić przez kogoś co się zna na tym, a przynajmniej nim pokręcić i posłuchać co tam w środku piszczy, lud dekiel odkręcić i zobaczyc na łancuszek i takie tyam co w srodku sa :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » czw lut 02, 2006 3:31 pm

Tak na logikę (moją), jak kupisz w ciemno taki reduktor po ok. 100kkm to jak normalnie uzywany był to one się nie zużywają tak szybko. Weź pod uwagę, że przeciętny XJ ma lekko 200kkm na liczniku i reduktor jeździ. A jak będzie zuzyty, łańcuch do wymiany czy inne szpeje to przynajmniej będziesz miał spokój na przyszłośc. Kwestia ceny zakupu. No i koszty przesyłki bo to ciężkie jest!

A no i przy montażu moga wystąpić różnice w wałkach.... eee to niech się może wypowiedzą znawcy bo ja o tym tylko czytałem...
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Kaczorek07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
Kontaktowanie:

Post autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 3:37 pm

wiesz 110$ to nie taki majatek mozna zaryzykowac majac w perspektywie znaczne usprawnienie :) tylko wlasnie chodzi mi o top czy to pasuje bez jakis manian mocnych z tym czyli zeby nie zaprzegac do tego tokarek szlifierek itd no i zeby sie nie okazalo ze zeby to wsadzic trzeba kupic costam za 200$ i jeszce costam za 500$ :)

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » czw lut 02, 2006 5:29 pm

a teraz z innej beczki.

ile kosztuje ubezpieczenie OC takiego potworka XJ 1990 4.0 ?
niestety bez zadnych znizek...:(

Pzdr
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » czw lut 02, 2006 5:34 pm

XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lut 02, 2006 7:03 pm

nemrod pisze:a teraz z innej beczki.

ile kosztuje ubezpieczenie OC takiego potworka XJ 1990 4.0 ?
niestety bez zadnych znizek...:(

Pzdr
Wszystko zależy u jakiego ubezpieczyciela, ale jak bez znizek to około 500 - 600 pln na rok trzeba wyciągnąć.

Ja osobiście bule 300 pln rocznie, i uważam że tragedi nie ma :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości