MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » wt sty 31, 2006 2:28 pm
waltz pisze:@Bartas - ja tak właśnie nie dawno zrobiłem - wsadziłem do środka sprężynę, która na stałe dociska sprzęg i odłączyłem wężyki.
Nie spinanie przedniej półosi związane jest najczęściej z nieszczelnościami instalacji podciśnienia, przy czym najczęściej w tym przypadku występuje rozszczelnienie się membrany, lub ukruszenie przewodów.
Co do oleju, to nie wlewa się go nigdzie osobno - w mechaniźmie sprzęgającym pływa sobie ten sam olej, który zalany jest do mostu o ile dobrze pamiętam - dlatego grzebiąc przy tym ustrojstwie warto podnieść sobie prawą stronę do góry, co by spłynął do mostu.
Co do obracania "puszki" - też o tym słyszałem, ale wydaje mi się to bezsensowne, bo jeśli ją dasz odwrotnie, to po zapięciu 4H będzie rozpinało przód (jeśli akurat zadziała).
Dzięki "waltz" dziśiaj wieczorem będę coś kombinował

VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » wt sty 31, 2006 2:28 pm
Te sprawy z załączaniem na podciśnienie to akurat prosta sprawa, skupcie sie na tym o co ja pytam.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt sty 31, 2006 4:21 pm
Adamek pisze:Radek666 pisze:A lampa Ci sie zapala mimo tego ze przod nie ciagnie?
Tak, ¶wieci a nie ci±gnie
No to raczej przykra sprawa - reduktor walniety. Lampka jest sterowana poprzez trzpien wodzikow z reduktora - znaczy ze sie porusza i wyglada ze wskakuje w odpowiednia pozycje.
Moglo sie cos porobic z wodzikami - wkazdym badz razie wyglada ze rozebrani reduktora jest konieczne!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » wt sty 31, 2006 4:30 pm
Radek666 pisze:Adamek pisze:Radek666 pisze:A lampa Ci sie zapala mimo tego ze przod nie ciagnie?
Tak, świeci a nie ciągnie
No to raczej przykra sprawa - reduktor walniety. Lampka jest sterowana poprzez trzpien wodzikow z reduktora - znaczy ze sie porusza i wyglada ze wskakuje w odpowiednia pozycje.
Moglo sie cos porobic z wodzikami - wkazdym badz razie wyglada ze rozebrani reduktora jest konieczne!
Nawet gdyby odpowiedz byla przeczaca to i tak konczy sie rozbiorka. Bo jak nie swieci i nie zapina, to pomijajac problem elektryczny, znaczy ze wodzik nie bangla

Witaj w klubie rozbebeszaczy reduktorow

Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt sty 31, 2006 4:37 pm
solt pisze:
Nawet gdyby odpowiedz byla przeczaca to i tak konczy sie rozbiorka. Bo jak nie swieci i nie zapina, to pomijajac problem elektryczny, znaczy ze wodzik nie bangla

Witaj w klubie rozbebeszaczy reduktorow

Nie no - wtedy mogloby byc zle wyregulowane/ugiete cieglo
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » wt sty 31, 2006 8:03 pm
No nie wiem, u mnie jednak wychodzi na to że trzeba się wziąć za regulacje cięgieł, bo jak podciągne go na FULL TIME a potem dam na PART TIME ale nie w miejsce gdzie powinna sie wajcha znajdować to wszystko gra. Jak od razu daje na PART TIME i przeciągne wajchą troszke dalej to też załącza. Próbowałem to właśnie przed chwilą z dwie godziny.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
nemrod
-

- Posty: 127
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
- Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nemrod » czw lut 02, 2006 12:55 pm
mam pytanie.
Prosze o wyrozumialosc jestem nowy w tym temacie.
w XJ 4.0 1994 z NP231 jest tylko "part time"
jak tam upchnac "full time"?
czy potrzeba bedzie wymienic NP231 na NP242.?
Pzdr
BP
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw lut 02, 2006 12:57 pm
Sam sobie odpowiedziałeś, wymiana reduktora
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
nemrod
-

- Posty: 127
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
- Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nemrod » czw lut 02, 2006 1:47 pm
Witam,
Dzieki za odpowiedz.
Chodzi mi tylko czy jest to technicznie mozliwe?
czy pasuje to?
i czy warto?
Pzdr
BP
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » czw lut 02, 2006 1:58 pm
to jest technicznie mozliwe i naprawde warto! Ja i kilku innych tutaj kolegow to robilo i wszyscy sa zadowoleni

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw lut 02, 2006 2:09 pm
No bo FULL TIME to naprawde porzadna sprawa

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Kaczorek07
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 2:14 pm
hmm jako ze tez jestem nowy mam pytanko apropos full time czy na tym mozna jezdzic po asfalcie?? a i jeszcze drugie pytanko czy taka wymiana wiaze sie tylko z wymiana jednego reduktora na drugi czy potrzebna sa inne modyfikacje (pomijam instalacje kontrolki full time

) aa i jeszce jaki mniej wiecej koszt wiaze sie z wymiana takiego reduktora przy zalozeniu ze zrobie to sam ew. przy pomocy znajomych
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » czw lut 02, 2006 2:19 pm
no mnie wyszlo za darmo...
Ale robilem u siebie w garazu...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw lut 02, 2006 2:21 pm
Kaczorek07 pisze:hmm jako ze tez jestem nowy mam pytanko apropos full time czy na tym mozna jezdzic po asfalcie??
No właśnie po to to jest

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Kaczorek07
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 2:29 pm
ok tak na szybko znalazlem taki reduktor po 67k mil za 110$ jesli jest to model NP242 to na 100% wlezie do mojego jeepka??
-
nemrod
-

- Posty: 127
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
- Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nemrod » czw lut 02, 2006 2:34 pm
ok,
ale ile taki reduktor (NP242) kosztuje?
Pzdr
BP
-
Kaczorek07
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 2:40 pm
nemrod pisze:ok,
ale ile taki reduktor (NP242) kosztuje?
Pzdr
BP
wlasnie to napisalem 110$ za uzywanca nowka z tego co udalo mi sie znalezc 8k zlociszy albo 1000$ w usalndii
-
nemrod
-

- Posty: 127
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
- Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nemrod » czw lut 02, 2006 3:06 pm
Kaczorek07 pisze:nemrod pisze:ok,
ale ile taki reduktor (NP242) kosztuje?
Pzdr
BP
wlasnie to napisalem 110$ za uzywanca nowka z tego co udalo mi sie znalezc 8k zlociszy albo 1000$ w usalndii
sorry, niesprawdzilem wczesniej.
gdzie mozna kupic uzywany?
pzdr
Bp
-
Kaczorek07
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 3:11 pm
ja znalazlem na ebay.com ale nie wysylaja do polandu wiec trzeba rodzinke i znajomych zaprzedz do roboty po cos w koncu sa

tylko pytanie do bardziej zaawansowanych w temacie czy taki reduktor po 67k mil nadaje sie do czegos zakladajac normalne uzytkowanie czyli czasem teran czasem szosa itd.?
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw lut 02, 2006 3:22 pm
No ale przecież nie kupisz kota w worku, trzeba to sprawdzić przez kogoś co się zna na tym, a przynajmniej nim pokręcić i posłuchać co tam w środku piszczy, lud dekiel odkręcić i zobaczyc na łancuszek i takie tyam co w srodku sa

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
SiMarco
-

- Posty: 158
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
- Lokalizacja: jeep.org.pl
Post
autor: SiMarco » czw lut 02, 2006 3:31 pm
Tak na logikę (moją), jak kupisz w ciemno taki reduktor po ok. 100kkm to jak normalnie uzywany był to one się nie zużywają tak szybko. Weź pod uwagę, że przeciętny XJ ma lekko 200kkm na liczniku i reduktor jeździ. A jak będzie zuzyty, łańcuch do wymiany czy inne szpeje to przynajmniej będziesz miał spokój na przyszłośc. Kwestia ceny zakupu. No i koszty przesyłki bo to ciężkie jest!
A no i przy montażu moga wystąpić różnice w wałkach.... eee to niech się może wypowiedzą znawcy bo ja o tym tylko czytałem...
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
-
Kaczorek07
- jestem tu nowy...

- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 10:49 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kaczorek07 » czw lut 02, 2006 3:37 pm
wiesz 110$ to nie taki majatek mozna zaryzykowac majac w perspektywie znaczne usprawnienie

tylko wlasnie chodzi mi o top czy to pasuje bez jakis manian mocnych z tym czyli zeby nie zaprzegac do tego tokarek szlifierek itd no i zeby sie nie okazalo ze zeby to wsadzic trzeba kupic costam za 200$ i jeszce costam za 500$

-
nemrod
-

- Posty: 127
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
- Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nemrod » czw lut 02, 2006 5:29 pm
a teraz z innej beczki.
ile kosztuje ubezpieczenie OC takiego potworka XJ 1990 4.0 ?
niestety bez zadnych znizek...
Pzdr
-
SiMarco
-

- Posty: 158
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
- Lokalizacja: jeep.org.pl
Post
autor: SiMarco » czw lut 02, 2006 5:34 pm
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw lut 02, 2006 7:03 pm
nemrod pisze:a teraz z innej beczki.
ile kosztuje ubezpieczenie OC takiego potworka XJ 1990 4.0 ?
niestety bez zadnych znizek...
Pzdr
Wszystko zależy u jakiego ubezpieczyciela, ale jak bez znizek to około 500 - 600 pln na rok trzeba wyciągnąć.
Ja osobiście bule 300 pln rocznie, i uważam że tragedi nie ma

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości