techniczne pytania-- diesel a benzyna.....?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » pt lut 03, 2006 2:29 pm

sam sobie przeczysz , skoro most od diesla ma wieksze przelozenie od benzyny to jak zalozysz do tego samego diesla most o mniejszym przelozeniu to przyspieszenie wzrosnie ale spadnie predkosc minimalna :roll:
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt lut 03, 2006 2:41 pm

No niestety jest na odwrot... :D
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 03, 2006 3:03 pm

No nie, coś tu się nie trzyma kupy- wedle tych danych diesel musi na jeden obrót koła obrócić walem 4.11 razy a benzyniak 3.55. Dlaczego, skoro diesel ma wyższy moment a niższe obroty? Jakoś to na opak.
Jesli zaś diesel dostosowany faktycznie do 4.11 pójdzie na 3.55 to napewno straci na dynamice, ale coś tu śmierdzi. Chyba, że w dieslu bezpośredni jest np. 2 bieg, a pozostałe 2 to overdrive'y.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt lut 03, 2006 3:06 pm

liczby liczbami -logika logika.......
xj 4,0 nie ma wysokoobrotowego silnika, bo to domena wloskich
a tez moment obrotowy podobny do silnika mercedesa 3,0 td 24v, a wiec powinno byc git.
dyfry sa dopasowywane do skrzyn, a w zaleznosci jak szybo pokrecisz walem to samochod bedzie tak jechal, a wiec wszystko w ''rekach'' skrzyni
jezeli skrzynia bedzie pieciobiegowa, to raczej nie powinno nic sie zlego dziac.
powiem wiecej, ze najprawdopodobniej idealnie by bylo gdybym w skrzynie manualna od 4,0 wlozyl diesla mercrdesa-moc moment i obroty pasuja, szkoda tylko ze kupilem automata.......

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 03, 2006 3:09 pm

Zawsze jest jeszcze moje dawne marzenie- skrzynia 545 RFE ;)
Ale co do tego, że wszystko w rękach skrzyni to ok, ale one w końcu mają biegi planetarne, a 3 to bezpośredni i do tego overdrive. W dieslach pewnie podobnie. Nie sądzę, żeby byli skłonni pakować więcej nadbiegów robiąc np. 2 bezpośrednim, bo to się mija z celem...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Stalker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: okolice boatcity

Post autor: Stalker » pt lut 03, 2006 3:28 pm

w dieslu bezposredni jest 4 bieg , 5 nadbieg

przekladalem kiedys silnik w beczce , mial bezyne 2,3l , wlozylismy diesla 3.0 , most zostal , okazalo sie ze samochod ma bajeczne przyspieszenie na kazdym z 4 biegow , ale wiecej niz 130 nie dalo sie jechac bo silnik wyl za wyskich obrotach , skrzynia byla od tez od diesla
zaczynajcie ! ...czas dokończy :)
XJ '92 2,1TDi

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt lut 03, 2006 3:47 pm

No, ale tu dajesz przyklad malego benzyniaka i duzego diesla, tymczasem rozwarzamy problem zamiany duzego benzyniaka na malego diesla! Jony B- trzeba bylo kupic 2.5l benzyne- ma to samo przelozenie co dizel( 4.11) i manualna skrzynie...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 03, 2006 3:48 pm

No, to fajnie, po co więcej niż 130, a przyspieszenie jest ważne ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt lut 03, 2006 3:51 pm

Stalker pisze:w dieslu bezposredni jest 4 bieg , 5 nadbieg

przekladalem kiedys silnik w beczce , mial bezyne 2,3l , wlozylismy diesla 3.0 , most zostal , okazalo sie ze samochod ma bajeczne przyspieszenie na kazdym z 4 biegow , ale wiecej niz 130 nie dalo sie jechac bo silnik wyl za wyskich obrotach , skrzynia byla od tez od diesla
tak zgadza sie ale beczka jest specyficznym przykladem.....
w 124 nie ma prawie roznicy, bynajmniej nie jest odczuwalna.....

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » pt lut 03, 2006 3:58 pm

intruz pisze:No, ale tu dajesz przyklad malego benzyniaka i duzego diesla, tymczasem rozwarzamy problem zamiany duzego benzyniaka na malego diesla! Jony B- trzeba bylo kupic 2.5l benzyne- ma to samo przelozenie co dizel( 4.11) i manualna skrzynie...
miedzy 3,0d i 4,0 b nie ma duzej roznicy, biorac pod uwage parametry!
z tym 2,5 benzyniakiem masz racje, szukalem takiego w calytch niemczech i najtanszego znalazlem za 2,5 euro, to za wiele bo to stary rocznik byl....
ale mam szanse to zamienic, bo jest taki co sie slini nad 4,0 jak go zobaczyl to zechcial, a jak powiedzialem ze wywalam silnik to sie zmartwil (taki troche grin pis na jeepy) i chyba go mu odsprzedam , i poczekam na 2,5 albo kupie z wloskim zmarlym silnikiem......

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości