
techniczne pytania-- diesel a benzyna.....?
Moderator: Mroczny
No nie, coś tu się nie trzyma kupy- wedle tych danych diesel musi na jeden obrót koła obrócić walem 4.11 razy a benzyniak 3.55. Dlaczego, skoro diesel ma wyższy moment a niższe obroty? Jakoś to na opak.
Jesli zaś diesel dostosowany faktycznie do 4.11 pójdzie na 3.55 to napewno straci na dynamice, ale coś tu śmierdzi. Chyba, że w dieslu bezpośredni jest np. 2 bieg, a pozostałe 2 to overdrive'y.
Jesli zaś diesel dostosowany faktycznie do 4.11 pójdzie na 3.55 to napewno straci na dynamice, ale coś tu śmierdzi. Chyba, że w dieslu bezpośredni jest np. 2 bieg, a pozostałe 2 to overdrive'y.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
liczby liczbami -logika logika.......
xj 4,0 nie ma wysokoobrotowego silnika, bo to domena wloskich
a tez moment obrotowy podobny do silnika mercedesa 3,0 td 24v, a wiec powinno byc git.
dyfry sa dopasowywane do skrzyn, a w zaleznosci jak szybo pokrecisz walem to samochod bedzie tak jechal, a wiec wszystko w ''rekach'' skrzyni
jezeli skrzynia bedzie pieciobiegowa, to raczej nie powinno nic sie zlego dziac.
powiem wiecej, ze najprawdopodobniej idealnie by bylo gdybym w skrzynie manualna od 4,0 wlozyl diesla mercrdesa-moc moment i obroty pasuja, szkoda tylko ze kupilem automata.......
xj 4,0 nie ma wysokoobrotowego silnika, bo to domena wloskich
a tez moment obrotowy podobny do silnika mercedesa 3,0 td 24v, a wiec powinno byc git.
dyfry sa dopasowywane do skrzyn, a w zaleznosci jak szybo pokrecisz walem to samochod bedzie tak jechal, a wiec wszystko w ''rekach'' skrzyni
jezeli skrzynia bedzie pieciobiegowa, to raczej nie powinno nic sie zlego dziac.
powiem wiecej, ze najprawdopodobniej idealnie by bylo gdybym w skrzynie manualna od 4,0 wlozyl diesla mercrdesa-moc moment i obroty pasuja, szkoda tylko ze kupilem automata.......
Zawsze jest jeszcze moje dawne marzenie- skrzynia 545 RFE 
Ale co do tego, że wszystko w rękach skrzyni to ok, ale one w końcu mają biegi planetarne, a 3 to bezpośredni i do tego overdrive. W dieslach pewnie podobnie. Nie sądzę, żeby byli skłonni pakować więcej nadbiegów robiąc np. 2 bezpośrednim, bo to się mija z celem...

Ale co do tego, że wszystko w rękach skrzyni to ok, ale one w końcu mają biegi planetarne, a 3 to bezpośredni i do tego overdrive. W dieslach pewnie podobnie. Nie sądzę, żeby byli skłonni pakować więcej nadbiegów robiąc np. 2 bezpośrednim, bo to się mija z celem...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- Stalker
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
w dieslu bezposredni jest 4 bieg , 5 nadbieg
przekladalem kiedys silnik w beczce , mial bezyne 2,3l , wlozylismy diesla 3.0 , most zostal , okazalo sie ze samochod ma bajeczne przyspieszenie na kazdym z 4 biegow , ale wiecej niz 130 nie dalo sie jechac bo silnik wyl za wyskich obrotach , skrzynia byla od tez od diesla
przekladalem kiedys silnik w beczce , mial bezyne 2,3l , wlozylismy diesla 3.0 , most zostal , okazalo sie ze samochod ma bajeczne przyspieszenie na kazdym z 4 biegow , ale wiecej niz 130 nie dalo sie jechac bo silnik wyl za wyskich obrotach , skrzynia byla od tez od diesla
zaczynajcie ! ...czas dokończy 
XJ '92 2,1TDi

XJ '92 2,1TDi
No, ale tu dajesz przyklad malego benzyniaka i duzego diesla, tymczasem rozwarzamy problem zamiany duzego benzyniaka na malego diesla! Jony B- trzeba bylo kupic 2.5l benzyne- ma to samo przelozenie co dizel( 4.11) i manualna skrzynie...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
tak zgadza sie ale beczka jest specyficznym przykladem.....Stalker pisze:w dieslu bezposredni jest 4 bieg , 5 nadbieg
przekladalem kiedys silnik w beczce , mial bezyne 2,3l , wlozylismy diesla 3.0 , most zostal , okazalo sie ze samochod ma bajeczne przyspieszenie na kazdym z 4 biegow , ale wiecej niz 130 nie dalo sie jechac bo silnik wyl za wyskich obrotach , skrzynia byla od tez od diesla
w 124 nie ma prawie roznicy, bynajmniej nie jest odczuwalna.....
miedzy 3,0d i 4,0 b nie ma duzej roznicy, biorac pod uwage parametry!intruz pisze:No, ale tu dajesz przyklad malego benzyniaka i duzego diesla, tymczasem rozwarzamy problem zamiany duzego benzyniaka na malego diesla! Jony B- trzeba bylo kupic 2.5l benzyne- ma to samo przelozenie co dizel( 4.11) i manualna skrzynie...
z tym 2,5 benzyniakiem masz racje, szukalem takiego w calytch niemczech i najtanszego znalazlem za 2,5 euro, to za wiele bo to stary rocznik byl....
ale mam szanse to zamienic, bo jest taki co sie slini nad 4,0 jak go zobaczyl to zechcial, a jak powiedzialem ze wywalam silnik to sie zmartwil (taki troche grin pis na jeepy) i chyba go mu odsprzedam , i poczekam na 2,5 albo kupie z wloskim zmarlym silnikiem......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości