Co sie dzieje po przelaniu skrzyni automat
Moderator: Mroczny
JA jakieś 50 tkm temu wymieniłem olej na zakupiony w serwisie i Pan "Ździsio" wlał go ok 2 cm ponad stan, wszystko działa ok , nic nie cieknie !
Problem z olejem jest inny, jeżeli poprzedni właściciel , albo obecny przejechał na oleju za dużo kilometrów i stary olej był juz przypalony to przeważnie po wymianie oleju pada skrzynia. Zalecenie serwisowe jest takie , albo wymieniać olej co 50 tkm , albo to olać i wymieniać skrzynię co 300 tkm. Tak mi powiedział prywatnie mechanior z serwisu, to samo zresztą słyszałem w moim poprzednim aucie (BMW 740).
Sprawa przebiegu to wogóle ciekawa sprawa , bo w instrukcji pisze wyraźnie że wymiana co 50 tkm, ale... w necie można doczytać że w zależności od stylu jazdy olej należy wymieniac co 30 tkm( jazda hard), 50 tkm (europa), 160 tkm (jazda light), reasumując należy chyba obserwowac olej na bagnecie co 10tkm i wymienic jak jego barwa i zapach się zaczna zmieniać. Należy jednocześnie zmienić oleje w mostach i reduktorze, gdyż mają takie same zalecenia przebiegowe i jak pada olej w skrzyni, to w reszcie gratów też.
Moim zdaniem oleje tylko zalecane przez producenta.
Tak to wygląda w WJ.
POZDRAWIAM
Problem z olejem jest inny, jeżeli poprzedni właściciel , albo obecny przejechał na oleju za dużo kilometrów i stary olej był juz przypalony to przeważnie po wymianie oleju pada skrzynia. Zalecenie serwisowe jest takie , albo wymieniać olej co 50 tkm , albo to olać i wymieniać skrzynię co 300 tkm. Tak mi powiedział prywatnie mechanior z serwisu, to samo zresztą słyszałem w moim poprzednim aucie (BMW 740).
Sprawa przebiegu to wogóle ciekawa sprawa , bo w instrukcji pisze wyraźnie że wymiana co 50 tkm, ale... w necie można doczytać że w zależności od stylu jazdy olej należy wymieniac co 30 tkm( jazda hard), 50 tkm (europa), 160 tkm (jazda light), reasumując należy chyba obserwowac olej na bagnecie co 10tkm i wymienic jak jego barwa i zapach się zaczna zmieniać. Należy jednocześnie zmienić oleje w mostach i reduktorze, gdyż mają takie same zalecenia przebiegowe i jak pada olej w skrzyni, to w reszcie gratów też.
Moim zdaniem oleje tylko zalecane przez producenta.
Tak to wygląda w WJ.
POZDRAWIAM
zibi
WK 4X4 LAREDO
WK 4X4 LAREDO
Zawsze wyjdzei ok 2mm bo na pancerzyku sa zabki. Z ciekawosci ustawilem linka jak mowisz nie szlo ujechac. Szarpie przy zmianach i kopi pprzy wlaczaniu gajga.enter pisze:Z tego co ja pamiętam to podciągając linke po wsunięciu panceża puszcza się guzik. Następnie należy otworzyć przepustnice do końca aż usłyszy się kliknięcie. U mnie wysuneła się koło 2mm. Nie wiem czy mam racje ale tak to przetłumaczyłem .
Zreszta odsylam do manuala AW4. Tam wszytsko jest napisane.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie 

wypnij całkiem tą linke od skrzyni i wtedy sie przejedz. jak nadal bedzie ci uciekal najwyzszy bieg to znaczy ze czeka cie remont skrzyni. przelanie oleju o kilka mm. nic złego nie spowoduje.mozliwe ze skrzynia była juz na wykonczeniu i jak wymieniłes olej na nowy to ja do konca dobiłes
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl
http://www.bandzior4x4.pl
hmmmmmmm, martwilem sie ze to koniec skrzyni ale tak nie jest. Zrobilem mixa z tego co przetlumaczyl ENTER i Solt. Jak linka (ten dupefix) byl za gleboko to rwalo na ostatnim biegu. Jak trzymalem guzik, przekrecalem przepustnica na maxa w doł to linka wisiala jak salceson i zmienialo chyba tylko do 3 biegu. Wiec wpychalem ten plastik po jednym ząbku tak az przestalo przerywac i zrzucac na wysokich biegach. Teraz plastik wystaje okolo 10 mm i jest git !
Moze ta moja linka jest jakos wyciagnieta i dlatego te parametry naciagniecia sie nie zgadzaja.
Panowie, super wielkie dzieki za wszelkie porady wszystkim uczestnikom dyskusji.
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników forum.
Moze ta moja linka jest jakos wyciagnieta i dlatego te parametry naciagniecia sie nie zgadzaja.
Panowie, super wielkie dzieki za wszelkie porady wszystkim uczestnikom dyskusji.
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników forum.
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości