Co sie dzieje po przelaniu skrzyni automat

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pt kwie 28, 2006 6:13 pm

wcisnalem do konca potem obracajac przepustnica do momentu zrobienia klick. Zastanawiam sie ile ten plastik powinien sie wysunac
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt kwie 28, 2006 6:21 pm

obracjajac przepustnice trzymasz guzik wcisniety. U mnei sie wysunelo jakies 2 cm
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pt kwie 28, 2006 6:34 pm

i jak juz sie wysunie i przepustnica bedzie na dole to wtedy guzik puscic i tak zostawic ???? ?

jesli tak zrobie to linka bedzie dosc luzna. Zrobie tak i przetestuje auto
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt kwie 28, 2006 7:07 pm

dokladnie. CHoc nie powinna zwisac jak salceson :)
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » pn maja 01, 2006 12:18 am

JA jakieś 50 tkm temu wymieniłem olej na zakupiony w serwisie i Pan "Ździsio" wlał go ok 2 cm ponad stan, wszystko działa ok , nic nie cieknie !

Problem z olejem jest inny, jeżeli poprzedni właściciel , albo obecny przejechał na oleju za dużo kilometrów i stary olej był juz przypalony to przeważnie po wymianie oleju pada skrzynia. Zalecenie serwisowe jest takie , albo wymieniać olej co 50 tkm , albo to olać i wymieniać skrzynię co 300 tkm. Tak mi powiedział prywatnie mechanior z serwisu, to samo zresztą słyszałem w moim poprzednim aucie (BMW 740).

Sprawa przebiegu to wogóle ciekawa sprawa , bo w instrukcji pisze wyraźnie że wymiana co 50 tkm, ale... w necie można doczytać że w zależności od stylu jazdy olej należy wymieniac co 30 tkm( jazda hard), 50 tkm (europa), 160 tkm (jazda light), reasumując należy chyba obserwowac olej na bagnecie co 10tkm i wymienic jak jego barwa i zapach się zaczna zmieniać. Należy jednocześnie zmienić oleje w mostach i reduktorze, gdyż mają takie same zalecenia przebiegowe i jak pada olej w skrzyni, to w reszcie gratów też.
Moim zdaniem oleje tylko zalecane przez producenta.

Tak to wygląda w WJ.
POZDRAWIAM
zibi
WK 4X4 LAREDO

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » pn maja 01, 2006 8:33 am

Z tego co ja pamiętam to podciągając linke po wsunięciu panceża puszcza się guzik. Następnie należy otworzyć przepustnice do końca aż usłyszy się kliknięcie. U mnie wysuneła się koło 2mm. Nie wiem czy mam racje ale tak to przetłumaczyłem .
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pn maja 01, 2006 10:54 pm

enter pisze:Z tego co ja pamiętam to podciągając linke po wsunięciu panceża puszcza się guzik. Następnie należy otworzyć przepustnice do końca aż usłyszy się kliknięcie. U mnie wysuneła się koło 2mm. Nie wiem czy mam racje ale tak to przetłumaczyłem .
Zawsze wyjdzei ok 2mm bo na pancerzyku sa zabki. Z ciekawosci ustawilem linka jak mowisz nie szlo ujechac. Szarpie przy zmianach i kopi pprzy wlaczaniu gajga.

Zreszta odsylam do manuala AW4. Tam wszytsko jest napisane.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » pn maja 01, 2006 11:23 pm

wypnij całkiem tą linke od skrzyni i wtedy sie przejedz. jak nadal bedzie ci uciekal najwyzszy bieg to znaczy ze czeka cie remont skrzyni. przelanie oleju o kilka mm. nic złego nie spowoduje.mozliwe ze skrzynia była juz na wykonczeniu i jak wymieniłes olej na nowy to ja do konca dobiłes
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » wt maja 02, 2006 11:21 am

hmmmmmmm, martwilem sie ze to koniec skrzyni ale tak nie jest. Zrobilem mixa z tego co przetlumaczyl ENTER i Solt. Jak linka (ten dupefix) byl za gleboko to rwalo na ostatnim biegu. Jak trzymalem guzik, przekrecalem przepustnica na maxa w doł to linka wisiala jak salceson i zmienialo chyba tylko do 3 biegu. Wiec wpychalem ten plastik po jednym ząbku tak az przestalo przerywac i zrzucac na wysokich biegach. Teraz plastik wystaje okolo 10 mm i jest git !
Moze ta moja linka jest jakos wyciagnieta i dlatego te parametry naciagniecia sie nie zgadzaja.
Panowie, super wielkie dzieki za wszelkie porady wszystkim uczestnikom dyskusji.
Pozdrawiam wszystkich uzytkowników forum.
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt maja 02, 2006 2:27 pm

No wiedziałem że to nie wina przelania oleju :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości