MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
JareG
- jestem tu nowy...

- Posty: 28
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 11:56 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JareG » pn maja 08, 2006 9:22 pm
misman pisze:
Aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza
Lesio Jeep - naszego forum tęcza...
Dizla obroni, na ortografię nie ma chwilki
(..)
To nie ludzie, to wilki...


:lol::lol::)2
Jarek
5x MB
"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » wt maja 09, 2006 10:07 am
Lesio czy Ty kiedyś byłeś w Niemczech, Holandii, Włoszech, Chorwacji? Tam są stacje LPG i CNG, tylko trzeba umieć poszukać (np w samej RFN jest ich około 400). Nie mam i nigdy nie miałem LPG w żadnym aucie, żeby było jasne, ale trzeba być obiektywnym i nie pisać bzdur że tylko w Polsce są stacje LPG, a w żadnym innym kraju ich nie ma.
A silnik vm z commonrailem jest fajny dopóki się wtryski lub pompa od kiepskiego paliwa nie spierdzielą (w Polsce jest sporo kiepskiego paliwa, może w Hiszpanii czy Francji mniej)
Poza tym silnik z ciągnika czy kutra najlepiej sprawuje się tam gdzie był pierwotnie montowany

-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » wt maja 09, 2006 12:31 pm
lesio jeep pisze:Odpowiadac rzeczowo to sie nie Chce ale KASZTANIC
to odrazu to byla wypuch zeby sprawdzic czy dalej
Jak by co w moim egzemplarzu (już dawno nie w moich rękach) śmiga trzeci komplet głowic, uszkodzone były m.in. tylny most (koło talerzowe krzywe), czujnik ciśnienia doładowania (bosch, 950zł), czujnik na końcówce wtrysku (koło 1000zł), łożysko igiełkowe przy sprzęgle (agroma, 10zł).
serio? dales 1000 za koncowke wtrysku orginalny Boscha kupiony w sklepie firmowym VM stoi 104 euro a caly wtrysk sterujacy okolo 200
szpeje do VM nie kupuje sie Monpara w ASO tam zdzieraja skalpy
jak z irokezow

Nie, nie dałem, dał ten co go kupił odemnie

-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » wt maja 09, 2006 12:33 pm
misman pisze:mabar pisze:No i teraz wiem na pewno: żadnego VM w Jeepie. Czyli znowu spojrzeć w stronę Japoni?
Tak. Kup japończyka i w innych działach zadawaj męczące pytania... Jeepy są złe, są evil, ciągle się psują, nie jeżdżą, duzo kosztują w utrzymaniu, że o serwisie nie wspomnę. Kup japonię

Masz racje
Ale są kochane

-
mabar
- jestem tu nowy...

- Posty: 68
- Rejestracja: pt lut 24, 2006 2:29 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: mabar » wt maja 09, 2006 1:00 pm
misman pisze:mabar pisze:No i teraz wiem na pewno: żadnego VM w Jeepie. Czyli znowu spojrzeć w stronę Japoni?
Tak. Kup japończyka i w innych działach zadawaj męczące pytania... Jeepy są złe, są evil, ciągle się psują, nie jeżdżą, duzo kosztują w utrzymaniu, że o serwisie nie wspomnę. Kup japonię

Męczące?? Dlaczego?? tak trudno sensownie odpowiedzieć? Na szczęście nie wszystkim. Pozdrawiam
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 09, 2006 1:15 pm
A kto w tym temacie odpowiedział sensownie?

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 09, 2006 6:25 pm
No ba, i to z 2000 roku, nie jakiś stary złom

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » wt maja 09, 2006 7:03 pm
lesio jeep pisze:
ponad polowa XJ wg testow na hamowni
dobra fajnie ale pokaz wykresy a nie tylko bzdetne gadanie
a przy okazji napisz w jaki sposob hamowali XJ
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 09, 2006 7:07 pm
a no właśnie, na podwoziowej może być w takim razie 140 koni- moc na kołach to jednak nie to samo co w silniku

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » wt maja 09, 2006 7:14 pm
nie ma znaczenie sposob hamownia
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 09, 2006 7:19 pm
Nie ma? Przecież na napędzie są straty, nie? Na hamowni nigdy nie byłem, więc proszę mnie oświecić, cobym na przyszłosć wiedział

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » wt maja 09, 2006 7:25 pm
na rolkach mierzysz czas rozpedzenia rolek ktore maja jakas tam mase a nastepnie mierzone sa opory toczenia i ukladu napedu poprzez czas w ktorych zwalniaja sie ich obroty(tych rolek)
tak w telegraficznym skrocie i mam nadzieje ze wmiare jasno

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 09, 2006 7:41 pm
Oki. Moment bezwładności, pamietam, już łapię

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » czw maja 11, 2006 7:15 pm
mendelmax pisze:a no właśnie, na podwoziowej może być w takim razie 140 koni- moc na kołach to jednak nie to samo co w silniku

jak na razie to smigam na kolach bo innaczej jeszcze nie umie
bagaznik mam na bagaze jak wskazuje nazwa
rocznie przekraczm 25 tys km Jeepem nigdy mi sie nie popsul
wyjazdy na trasy 7000 Km jade bez obaw
a to ze do 100etk bujam sie 16,3 a nie 13,8 to naprawde drobnostka
ktora nie wpedza mnie w kompleksy jak 37 L w lekim terenie
pies jamnik bo rotwailler sie nie zmiescil po zainstalowaniu butli z Gazem
glowica moze i mocna ale reszta tak do dupy ze avari wiecej nisz Vm
naprwy tak drogie + cena benzyny ze auta pomniki na zlot 200Km od domu wiem bo rozmawialem z organizatorami
to sie 3 miesiace przygotowuja i tak polowa wymieka cena spalonego gazu czy niezawodnosc jedynie slusznych piecy

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw maja 11, 2006 7:19 pm
dobrze, już dobrze, VM jest da best. I zrezygnowali z niego tylko przez przypadek

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » czw maja 11, 2006 7:39 pm
Piec ma 20 lat to i ustapil miejsca nowszemu CRD
ale to nie zmienia faktu ze byl calkiem calkiem
piszac 20 lat mysle o VM nie o jeepie 2,5
idea izolowanych glowic zostala np nowy Caterpilar i Renault /Mac
ja osobiscie moge porownac oba silniki gdyz takie posiadalem
dodam ze diezla kupilem duzo drozej nisz benzyne + clo bo targalem go z
algieri gdzie przez 3 lata nim jezdzilem i wolalem przeplacic nisz sie go pozbyc w zamian za to dzisiaj 10 letni staruszek i 2000000 Km obyl sie
wizyty w zkladzie naprawczym dodam ze na bulwary mam plaskacza
wiec ten przebieg to raczej polne drogi i pustynia nisz asfalt
ale kazdy ma prawo wyboru
np jedni lubia GRUBE
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw maja 11, 2006 8:09 pm
mendelmax pisze:dobrze, już dobrze, VM jest da best. I zrezygnowali z niego tylko przez przypadek

Ja tam myślę, że powinniśmy kolektywnie przeprosić kol. LesioJeep'a za posiadanie silników 4.0 w naszych śmietnikach, wyrazić publicznie miażdżącą samokrytykę oraz zbiorowo zakupić kontener silników VM - po czym uroczyście dokonać swapa

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » czw maja 11, 2006 8:16 pm
skąd ta nienawiść do gazu u Lesia, może męczą go gazy?
Czy jak ktos ma 1.3 w swojej zabawce to też musi przepraszać i zmieniać silnik na 2.5td?
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw maja 11, 2006 8:21 pm
Tak. Ja też zmienię mojego benzyniaka 1.6 w alfie na tego diesla i będę codziennie odbywał sesję klęczenia na grochu za miłość do silników benzynowych.

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » czw maja 11, 2006 8:39 pm
ale 25 L srednio etuyliny 98 i pojemnosci 3950 cc moc 170 KW to osiagi
godne raczej silnika parowego z XIX w nisz pieca w aucie w XXI w
przy cenach astronomicznych jak Apollo to chyba jednak ten VM
nie taki zly

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw maja 11, 2006 8:46 pm
lesio jeep pisze:ale 25 L srednio etuyliny 98 i pojemnosci 3950 cc moc 170 KW to osiagi
godne raczej silnika parowego z XIX w nisz pieca w aucie w XXI w
przy cenach astronomicznych jak Apollo to chyba jednak ten VM
nie taki zly

Z tymi 25 l to pojechałeś...

Tak Cię to boli ? Wystarczy delikatnie operować tym pedałem.. pardon - kochającym inaczej...

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw maja 11, 2006 9:20 pm
Lesio, etylina 98? To chyba dla tych co kasy nie mają na co wydawać. 91 by mu w zupełności stykło. A 25 litrów średnio to chyba jak już było mówione zimą w terenie z przyczepą...
Poza tym, silnik niewysilony to silnik dobry. Mój 4.0 daje astronomiczne 48 koni z litra, moje cudeńko 1.6 daje ich 75. I co? I w tym 1.6 który pali 9 litrów a jak mu się pociśnie lekko to 10 już 3 razy był wymieniany rozrząd, wtryskiwacz padł, rozstroił się immobiliser, padł wariator itd. Naprawdę uważam, że to, że on daje tak małą moc godną silnika parowego jest jego największą zaletą. Przynajmniej nie trzeba troszczyć się o turbinę. Gdybyśmy jednak wzorem tego diesla sobie turbo zasadzili, co nie jest tak astronomicznym kosztem bo podejdzie bez przeróbek bebechów silnika to byłaby rakieta. Ino po co skoro można po prostu mieć duży motor wolnossący?
Edit- i jeszcze jedno- o cenach wcześniej była mowa, że VM droższy więc lepszy. To jak to w końcu jest? Jak VM droższy to lepszy, jak 4.0 droższy to gorszy, tak? Normalnie komunizm powraca- amerykańskie zawsze złe

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
cornholio78

- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Post
autor: cornholio78 » czw maja 11, 2006 9:56 pm
etylina 98 to nie jest w Polsce dostępna, tu jest tylko benzyna bezołowiowa, a silnik jeepa z małym stopniem sprężania śmiało może chodzić na normal 91 oktan, no i kW a KM to spora różnica, (1kW=1.36KM)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość