NP 231 na NP 242

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lut 20, 2004 11:17 am

mykelo pisze:A droga ta zabawa? Bo widze ze fajna :)2
pytanie -> Wiktor = info

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » pt lut 20, 2004 11:20 am

po czarnym jezdze tylko na 2
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 20, 2004 11:37 am

Nawet na śniegu czy błocie jadąc na part time , zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i na ostrych zakrętach , auto ma ochotę jechać prosto . Wszystko przez to , że przód i tył kręci się z tą samą prędkością a droga do poknania różna . Przy jeździe na ogniu nie ma to znaczenia bo auto i tak bokami chodzi .
Stiopa
XJ Sport '93

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » czw mar 18, 2004 3:31 pm

Jeśli to cię jeszcze interesuje, to informacje i zdjęcia są na: http://www.novak-adapt.com/knowledge/np231.
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » czw mar 18, 2004 3:52 pm

juz kumam o co chodzi.

link dobry ale bez kropki :)21


Poczekamy na relacje Stiopy czy jest w pyte :)2
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » czw mar 18, 2004 4:25 pm

A czy do 242 jest dostępny tzw short shaft?
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt mar 19, 2004 9:33 am

No to relacjonuję .
Reduktor zakupiony u Wiktora (dzięki Wiktor :D ) razem z wajchą do zmieniania przełożeń . Trzy godziny roboty , wszystko siadło jak talala . Do przełożenia był tylko prędkościomierz ( w dotychczasowym miałem elektryczny a w NP 242 na linkę ) ale to żaden problem . W innym miejscu jest też wtyk czujnika położenia reduktora a więc trzeba było przedłużyć o 15 cm dwa przewody . Poza tym nullo problemo . Wszystko chodzi jak Pan Bóg przykazał , na czterech butach można po suchym i twardym pycić ile wlezie .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » sob mar 20, 2004 11:32 pm

NP 242 też jest na łańcuchu?
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
Tindirindi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
Lokalizacja: CT, USA
Kontaktowanie:

Post autor: Tindirindi » ndz mar 21, 2004 7:25 am

Tez
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » pn mar 22, 2004 10:31 am

Stiopa pisze:Nawet na śniegu czy błocie jadąc na part time , zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i na ostrych zakrętach , auto ma ochotę jechać prosto . Wszystko przez to , że przód i tył kręci się z tą samą prędkością a droga do poknania różna . Przy jeździe na ogniu nie ma to znaczenia bo auto i tak bokami chodzi .
Czy jazda na part-time po mokrym asfalcie( deszcz) też szkodzi układowi jezdnemu :)5 Jak jest z przełączaniem 2H na 4H w czasie jazdy, bo prospekty piszą , że można, a spece od skrzyń mówili, że nie :-?
Spotkałem też w Siedlcach jednego mechanika, który radził włączać N (w skrzyni biegów) przy czekaniu na zielone światło :o
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn mar 22, 2004 11:28 am

4H można spokojnie zapinać jadąc , oczywiscie przy rozsądnej prędkości . Part Time na mokrym asfalcie jest be . Poczujesz to kiedy będziesz zakręcał . Oczywiście najbardziej przy zakręcie 90 st. Na łukach tego tak nie czuć ale napęd wtedy też dostaje po dupie . Na ruskiej stronie bardzo ładnie jest wyrysowana droga jaką pokonuję w zakręcie koła przednie i tylne .Kręcąc się z taką samą prędkością przednie koła mają większą drogę do pokonania a więc coś musi się uślizgnąć .
A co do wrzucania neutrala w skrzyni na skrzyżowaniach to stanie na hamulcu najbardziej szkodzi tym za Tobą - świecisz im stopami po ślepiach :D . Skrzyni to raczej nie przeszkadza .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn mar 22, 2004 2:29 pm

Absolutnie nie wolno, wrzucac na N podczas jazdy np. z gorki lub dojezdzajac do skrzyzowania, nie wolno wrzucac N na swiatlach(nie jest to zalecane)
Czy myslicie ze amerykanie gdzie automaty to 80% samochodow osobowych chcieli by sie pitolic i cokolwiek zmieniac pod swiatlami? wola myslec o browarze i barbecue. To ma jezdzic jak melex, gaz to jedzie do przodu, hamulec staje ot co.
Skrzynia jest chlodzona olejem, a jak ma byc chlodzona skoro "pompa" wytwarzajaca cisnienie i obieg w skrzyni obcyndala sie na wolnych obrotach?


Skrzynka rozdzielcza przy Part Time dostaje na nawierzchni o dobrej przyczepnosci po dupie ostro, dostaje po dupie lancuch, waly, mechanizmy roznicowe, polosie. Stawu w kolanie tez nie zegniesz w druga strone. To samo w samochodzie, jak przegniesz to pierdyknie.

Wrzucanie 4x4 i 4x2 czy 2x4 :) ja robie to tak, jade sobie :) potem skrzynia na N potem wrzucam naped i znowu skrzynia na D.
To najmniej szkodliwy dla napedu sposob wrzucania. Oczywiscie predkosc musi byc rozsadna i raczej nie mozna tego robic na zakretach.
Przy wylaczaniu ta sama procedura, N potem naped i znowu D.

Spece specami :) a kultura techniczna w tym kraju lezy na pysku.
Kazdy mechaniol w pipidowce nie powie o kurna a co to za dziwne auto tylko powie paaaanie ja takich setki ponaprawialem, tu sie cyknie tu sie wygnie a tu sie podlozy blaszke z puszki po piwie i bedzie grala muzyka.

Kraus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Kraus » pn mar 22, 2004 9:19 pm

raffi pisze:raz robiliśmy taka zmote w aso jeepa w krakowie i raczej nie było problemów
problem z wieloklinem mozna chyba rozwiazac przekładajac planetarke z 231
W ASO na Zawiłej ?
SZANUJ LAS!...bo i ty mozesz zostac kiedys partyzantem!

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 23, 2004 9:37 am

Absolutnie nie wolno, wrzucac na N podczas jazdy
ja robie to tak, jade sobie potem skrzynia na N
:)21 :)21 :)21

A coś Ty taki Bociuś rozdarty ? Znaczy niezdecydowany ! :)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » wt mar 23, 2004 1:05 pm

Już się martwię o swoją skrzynię, bo raz jedyny w pomroczności jasnej holowałem swojego sporta 50 km, a nie włączyłem reduktora na N. Czy ktoś mnie pocieszy :cry:
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 23, 2004 1:24 pm

Już się martwię o swoją skrzynię, bo raz jedyny w pomroczności jasnej holowałem swojego sporta 50 km, a nie włączyłem reduktora na N. Czy ktoś mnie pocieszy
Nie bardzo :(
Ale może się mylę ? Oby .
Stiopa
XJ Sport '93

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » wt mar 23, 2004 1:33 pm

W kwestii reduktorów to jeszcze dodam, że jak kiedyś nieprzyjemnie gruchotało w przeniesieniu napędu to pojechałem do pana od amerykańców który reklamowal się kilkunastoletnią praktyką w stanach. Po jeździe na podnośniku orzekł, że reduktor jest do wymiany :)6 . Już gotów byłem wpłakać 2tys na wymianę, ale zdarzył się pożar i cały układ napędowy został wyjęty. Okazało się,że przyczyną gruchania byla zapieczona rolka krzyżaka. Jest na portalu dział polecania warsztatów- czy można wprowadzić dział ostrzegania :)5
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 23, 2004 1:41 pm

belfer pisze:W kwestii reduktorów to jeszcze dodam, że jak kiedyś nieprzyjemnie gruchotało w przeniesieniu napędu to pojechałem do pana od amerykańców który reklamowal się kilkunastoletnią praktyką w stanach. Po jeździe na podnośniku orzekł, że reduktor jest do wymiany :)6 . Już gotów byłem wpłakać 2tys na wymianę, ale zdarzył się pożar i cały układ napędowy został wyjęty. Okazało się,że przyczyną gruchania byla zapieczona rolka krzyżaka. Jest na portalu dział polecania warsztatów- czy można wprowadzić dział ostrzegania :)5
Wybacz chłopu ! Może mówiąc o tej praktyce w usa miał na myśli , że benzynę polewał na stacji gdzie i warsztat był .
Prawda jest taka , że ci którzy tutaj coś dobrego w tych autach potrafią robić , sami do wiedzy doszli praktyką , a przede wszystkim myśleniem przy robocie .

:D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 23, 2004 7:06 pm

Stiopa pisze:
Absolutnie nie wolno, wrzucac na N podczas jazdy
ja robie to tak, jade sobie potem skrzynia na N
:)21 :)21 :)21

A coś Ty taki Bociuś rozdarty ? Znaczy niezdecydowany ! :)21 :)21 :)21
Jak to ludziska doslownie rzeczy biora.
Wlaczenie N na chwile podczas jazdy na moment zalaczenia napedow nie spowoduje zadnych szkod. Ale notoryczne dojezdzanie na skrzyzowaniach na N lub sytuacja ooo ale fajny zjazd dluuugi to zobacze ile wykrece na luzie wali w skrzynie niepotrzebnie.
Pomijam fakt ze jak widze takiego klienta ktory na luziku powolutku dojezdza do czerwonego na skrzyzowaniu to powoduje u mnie to atak agresji.
Mam nadzieje ze chociaz o zasadach holowania nie trza posiadaczom automatow przypominac. :D Chociaz juz widzialem muminka ktory holowal 200km ponad 100km/h AUDI automat.
I naprawde .ujowo sie to skonczylo.

W swoim krotkim zyciu mialem juz 3 auta z automatyczna skrzynia i nawet jedna sam zajechalem z wlasnej glupoty :), troche mnie to nauczylo.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 24, 2004 9:34 am

Jak to ludziska doslownie rzeczy biora.
:)21 :)21 :)21

Żartowaaałem .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 24, 2004 9:37 am

A wracając do tematu holowania , to słyszałem też opinię (ASO Chrysler-Jeep w Krakuffku ) , że w czasie dużego mrozu lepiej w ogóle nie holować . Nawet z reduktorem w pozycji N . Ale tak się zastanawiam czy to prawda .

A wszystkim życzę żeby mieli jak najmniej okazji do rostrzygania takich kwestii . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
martonusa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 6:39 am

Post autor: martonusa » ndz mar 28, 2004 7:42 am

W lecie bede sie ze stanow przeprowadzal do polszy wiec biare swojego bronko i 40 stopowy kontener wiec moge cos przywiesc
1973 Ford Bronco 5.0 3.5 cala 33" TSL Detroit Locker

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn mar 29, 2004 7:43 am

To zabierz z soba pare XJtow na czesci :) A na powaznie to ja bym chcial Detroit TrueTraca do Dany35 jakbys mial miejsce w kontenerze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości