pytanie -> Wiktor = infomykelo pisze:A droga ta zabawa? Bo widze ze fajna
NP 231 na NP 242
Moderator: Mroczny
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Nawet na śniegu czy błocie jadąc na part time , zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i na ostrych zakrętach , auto ma ochotę jechać prosto . Wszystko przez to , że przód i tył kręci się z tą samą prędkością a droga do poknania różna . Przy jeździe na ogniu nie ma to znaczenia bo auto i tak bokami chodzi .
Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Jeśli to cię jeszcze interesuje, to informacje i zdjęcia są na: http://www.novak-adapt.com/knowledge/np231.
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
Comanche MJ 4.0 88'
No to relacjonuję .
Reduktor zakupiony u Wiktora (dzięki Wiktor
) razem z wajchą do zmieniania przełożeń . Trzy godziny roboty , wszystko siadło jak talala . Do przełożenia był tylko prędkościomierz ( w dotychczasowym miałem elektryczny a w NP 242 na linkę ) ale to żaden problem . W innym miejscu jest też wtyk czujnika położenia reduktora a więc trzeba było przedłużyć o 15 cm dwa przewody . Poza tym nullo problemo . Wszystko chodzi jak Pan Bóg przykazał , na czterech butach można po suchym i twardym pycić ile wlezie .
Reduktor zakupiony u Wiktora (dzięki Wiktor

Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
- Tindirindi
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
- Lokalizacja: CT, USA
- Kontaktowanie:
Czy jazda na part-time po mokrym asfalcie( deszcz) też szkodzi układowi jezdnemuStiopa pisze:Nawet na śniegu czy błocie jadąc na part time , zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i na ostrych zakrętach , auto ma ochotę jechać prosto . Wszystko przez to , że przód i tył kręci się z tą samą prędkością a droga do poknania różna . Przy jeździe na ogniu nie ma to znaczenia bo auto i tak bokami chodzi .


Spotkałem też w Siedlcach jednego mechanika, który radził włączać N (w skrzyni biegów) przy czekaniu na zielone światło

Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
Comanche MJ 4.0 88'
4H można spokojnie zapinać jadąc , oczywiscie przy rozsądnej prędkości . Part Time na mokrym asfalcie jest be . Poczujesz to kiedy będziesz zakręcał . Oczywiście najbardziej przy zakręcie 90 st. Na łukach tego tak nie czuć ale napęd wtedy też dostaje po dupie . Na ruskiej stronie bardzo ładnie jest wyrysowana droga jaką pokonuję w zakręcie koła przednie i tylne .Kręcąc się z taką samą prędkością przednie koła mają większą drogę do pokonania a więc coś musi się uślizgnąć .
A co do wrzucania neutrala w skrzyni na skrzyżowaniach to stanie na hamulcu najbardziej szkodzi tym za Tobą - świecisz im stopami po ślepiach
. Skrzyni to raczej nie przeszkadza .
A co do wrzucania neutrala w skrzyni na skrzyżowaniach to stanie na hamulcu najbardziej szkodzi tym za Tobą - świecisz im stopami po ślepiach

Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Absolutnie nie wolno, wrzucac na N podczas jazdy np. z gorki lub dojezdzajac do skrzyzowania, nie wolno wrzucac N na swiatlach(nie jest to zalecane)
Czy myslicie ze amerykanie gdzie automaty to 80% samochodow osobowych chcieli by sie pitolic i cokolwiek zmieniac pod swiatlami? wola myslec o browarze i barbecue. To ma jezdzic jak melex, gaz to jedzie do przodu, hamulec staje ot co.
Skrzynia jest chlodzona olejem, a jak ma byc chlodzona skoro "pompa" wytwarzajaca cisnienie i obieg w skrzyni obcyndala sie na wolnych obrotach?
Skrzynka rozdzielcza przy Part Time dostaje na nawierzchni o dobrej przyczepnosci po dupie ostro, dostaje po dupie lancuch, waly, mechanizmy roznicowe, polosie. Stawu w kolanie tez nie zegniesz w druga strone. To samo w samochodzie, jak przegniesz to pierdyknie.
Wrzucanie 4x4 i 4x2 czy 2x4
ja robie to tak, jade sobie
potem skrzynia na N potem wrzucam naped i znowu skrzynia na D.
To najmniej szkodliwy dla napedu sposob wrzucania. Oczywiscie predkosc musi byc rozsadna i raczej nie mozna tego robic na zakretach.
Przy wylaczaniu ta sama procedura, N potem naped i znowu D.
Spece specami
a kultura techniczna w tym kraju lezy na pysku.
Kazdy mechaniol w pipidowce nie powie o kurna a co to za dziwne auto tylko powie paaaanie ja takich setki ponaprawialem, tu sie cyknie tu sie wygnie a tu sie podlozy blaszke z puszki po piwie i bedzie grala muzyka.
Czy myslicie ze amerykanie gdzie automaty to 80% samochodow osobowych chcieli by sie pitolic i cokolwiek zmieniac pod swiatlami? wola myslec o browarze i barbecue. To ma jezdzic jak melex, gaz to jedzie do przodu, hamulec staje ot co.
Skrzynia jest chlodzona olejem, a jak ma byc chlodzona skoro "pompa" wytwarzajaca cisnienie i obieg w skrzyni obcyndala sie na wolnych obrotach?
Skrzynka rozdzielcza przy Part Time dostaje na nawierzchni o dobrej przyczepnosci po dupie ostro, dostaje po dupie lancuch, waly, mechanizmy roznicowe, polosie. Stawu w kolanie tez nie zegniesz w druga strone. To samo w samochodzie, jak przegniesz to pierdyknie.
Wrzucanie 4x4 i 4x2 czy 2x4


To najmniej szkodliwy dla napedu sposob wrzucania. Oczywiscie predkosc musi byc rozsadna i raczej nie mozna tego robic na zakretach.
Przy wylaczaniu ta sama procedura, N potem naped i znowu D.
Spece specami

Kazdy mechaniol w pipidowce nie powie o kurna a co to za dziwne auto tylko powie paaaanie ja takich setki ponaprawialem, tu sie cyknie tu sie wygnie a tu sie podlozy blaszke z puszki po piwie i bedzie grala muzyka.
W kwestii reduktorów to jeszcze dodam, że jak kiedyś nieprzyjemnie gruchotało w przeniesieniu napędu to pojechałem do pana od amerykańców który reklamowal się kilkunastoletnią praktyką w stanach. Po jeździe na podnośniku orzekł, że reduktor jest do wymiany
6 . Już gotów byłem wpłakać 2tys na wymianę, ale zdarzył się pożar i cały układ napędowy został wyjęty. Okazało się,że przyczyną gruchania byla zapieczona rolka krzyżaka. Jest na portalu dział polecania warsztatów- czy można wprowadzić dział ostrzegania
5


Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
Comanche MJ 4.0 88'
Wybacz chłopu ! Może mówiąc o tej praktyce w usa miał na myśli , że benzynę polewał na stacji gdzie i warsztat był .belfer pisze:W kwestii reduktorów to jeszcze dodam, że jak kiedyś nieprzyjemnie gruchotało w przeniesieniu napędu to pojechałem do pana od amerykańców który reklamowal się kilkunastoletnią praktyką w stanach. Po jeździe na podnośniku orzekł, że reduktor jest do wymiany6 . Już gotów byłem wpłakać 2tys na wymianę, ale zdarzył się pożar i cały układ napędowy został wyjęty. Okazało się,że przyczyną gruchania byla zapieczona rolka krzyżaka. Jest na portalu dział polecania warsztatów- czy można wprowadzić dział ostrzegania
5
Prawda jest taka , że ci którzy tutaj coś dobrego w tych autach potrafią robić , sami do wiedzy doszli praktyką , a przede wszystkim myśleniem przy robocie .

Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Jak to ludziska doslownie rzeczy biora.Stiopa pisze:Absolutnie nie wolno, wrzucac na N podczas jazdyja robie to tak, jade sobie potem skrzynia na N![]()
![]()
![]()
A coś Ty taki Bociuś rozdarty ? Znaczy niezdecydowany !![]()
![]()
Wlaczenie N na chwile podczas jazdy na moment zalaczenia napedow nie spowoduje zadnych szkod. Ale notoryczne dojezdzanie na skrzyzowaniach na N lub sytuacja ooo ale fajny zjazd dluuugi to zobacze ile wykrece na luzie wali w skrzynie niepotrzebnie.
Pomijam fakt ze jak widze takiego klienta ktory na luziku powolutku dojezdza do czerwonego na skrzyzowaniu to powoduje u mnie to atak agresji.
Mam nadzieje ze chociaz o zasadach holowania nie trza posiadaczom automatow przypominac.

I naprawde .ujowo sie to skonczylo.
W swoim krotkim zyciu mialem juz 3 auta z automatyczna skrzynia i nawet jedna sam zajechalem z wlasnej glupoty

A wracając do tematu holowania , to słyszałem też opinię (ASO Chrysler-Jeep w Krakuffku ) , że w czasie dużego mrozu lepiej w ogóle nie holować . Nawet z reduktorem w pozycji N . Ale tak się zastanawiam czy to prawda .
A wszystkim życzę żeby mieli jak najmniej okazji do rostrzygania takich kwestii .

A wszystkim życzę żeby mieli jak najmniej okazji do rostrzygania takich kwestii .



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości