olej do silnika cherokee xj 4.0 1991

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw sty 31, 2008 10:00 am

audi99 pisze:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e50 ... af252.html Instrukcja całkiem orginalna,całkiem do Jeepa,całkiem do Xj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84e ... 31f86.html Tu napisali cos o olejach jakie kolega ZUN zaleca
:o :o :o . Jestem w szoku. W takim razie instrukcja na Polske miala zupelnie inne wytyczne niz dane przekazane naszemu ASO przez producenta w materialach serwisowych. Jaja jak berety. Inna tez jest sprawa , ze Chrysler po macoszemu traktuje samochody z przed 96 roku . Krotko mowiac je olewa , i nie dostarcza pelnej dokumentacji na ich temat .... moze to wlasnie taki babol jest , ten sam silnik byl produkowany bardzo dlugo i na poczatku lat 90 producent uwazal ze nalezy stoswac taki olej , a pod koniec wieku stweirdzil ze juz inny ;).
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sty 31, 2008 1:13 pm

Instrukcja WJ mówi o 5W30 do 4.0

Niezły chłopaki mają rozstrzał, od 5W30 do 15W40 dla tego samego silnika :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw sty 31, 2008 1:35 pm

mendelmax pisze:Instrukcja WJ mówi o 5W30 do 4.0

Niezły chłopaki mają rozstrzał, od 5W30 do 15W40 dla tego samego silnika :lol:
Wszystkie informacje i zalecenia serwisowe mówią to samo . Ale kolega może mieć np. instrukcje z roku 1991 i wtedy producent uważał inaczej .... to dość popularne w Chryslerze ..... ja tylko mogę Ci powiedzieć jaki olej by Ci sprzedał sprzedawca gdybyś wszedł do ASO Chryslera ;) 10w30 , bo tak Chrysler kazał ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sty 31, 2008 1:54 pm

Zun, bez urazy, ale ASO to wciśnie to co akurat na najdroższej półce mają, a nie co chrysler zaleca. Przerabiałem kilka razy ten temat. Np. do mostów zalali mi 75W140 z dodatkiem. Wszystko spoko, tylko że nie miałem LSD, a do tego układu chrysler zaleca 80W90 bez dodatku. Tańszy "tylko" trzy czy czterokrotnie. :roll:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw sty 31, 2008 2:20 pm

mendelmax pisze:Zun, bez urazy, ale ASO to wciśnie to co akurat na najdroższej półce mają, a nie co chrysler zaleca. Przerabiałem kilka razy ten temat. Np. do mostów zalali mi 75W140 z dodatkiem. Wszystko spoko, tylko że nie miałem LSD, a do tego układu chrysler zaleca 80W90 bez dodatku. Tańszy "tylko" trzy czy czterokrotnie. :roll:
Drozszy dwukrotnie , nie zrobili Ci tym krzywdy tylko wręcz odwortnie (producent podaje tak : jezeli samochod pracuje w ciezkich warunkach tudziez ciagnie przyczepe nalezy uzywac 75W140 - to odnosnie mostu tylnego , natomiast w przednim powinien jeździć zawsze 75w140 patrz zdjecie ponizej). Problem z dodatkiem , ktorego wlewac teoretycznie nie powinni (chodz to wcale nie najdrozsza rzecz w serwisie bo dodatek to okolo 30 pln) Natomiast przykro mi , ze trafiles do takiego serwisu , w ktorym starali sie Ciebie orżnąć. Ja akurat dzialam scisle wg zalecen serwisowych i wydaje klientowi to co przypisal producent do danej aplikacji - wiec mozesz miec pretensji nie do ASO tylko do producenta.Nie mowiac juz o tym ze nasi serwisanci kontaktuja sie z klientami w sprawie cen i zakresu uslug i jesli sobie tego zycza tez w sprawach szczegolow. Mozesz jesli to nie tajemnica pochwalic sie ktory to ASO - szczegolnie z ta cena , bo tak jak mowie u nas jest drozszy o 100 % ten olej. I nie zdarzylo sie ani razu zeby wlac dodatek do mostu bez LSD , chyba ze nie bylismy pewni co jest w srodku (szczepy tez sie zdazaja , i to nie zadko , a nie bedziemy rozbierac mostu po to zeby wiedziec czy wlac dodatek za 30 pln czy tez nie). Nie zalezy nam na tym z bardzo prostej przyczyny - nic z tego nie mamy.
Obrazek
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sty 31, 2008 3:07 pm

Zun pisze:nie bedziemy rozbierac mostu po to zeby wiedziec czy wlac dodatek za 30 pln czy tez nie). Nie zalezy nam na tym z bardzo prostej przyczyny - nic z tego nie mamy.
Czyli postępujecie wbrew zaleceniom producenta, bo procedura serwisowa zakłada zdjęcie dekla :wink:

Może dwa razy droższy, nie pamiętam teraz dokładnie, niemniej bardziej chodzi mi o te dodatki. Tu nie trzeba otwierać mostu, starczy zakręcić kołem. To niby tylko 60 zł, ale po prostu wkurza mnie to.


Niemniej jeśli konsultujecie z klientem cokolwiek to się naprawdę chwali :)2 W ASO w zabrzu (tam też akcja z olejem była) mają klienta w dupie, nie konsultując z nim nawet na wyraźną prośbę. Mogę zapytać w którym ASO ty pracujesz? Bo chciałbym naprawdę znaleźć jakieś normalne.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

nowy_4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 10:03 pm
Lokalizacja: lubin

olej do silnika cherokee xj 4.0 1991

Post autor: nowy_4x4 » czw sty 31, 2008 3:26 pm

Koledzy pisałem że zaleje 10w30 ale nigdzie go nie mogłem dostać więc kupiłem mobil 10w40 . Możliwe że w aso mają taki olej jak 10w30 ale wymianę zrobię sobie sam :)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw sty 31, 2008 3:34 pm

mendelmax pisze:
Zun pisze:nie bedziemy rozbierac mostu po to zeby wiedziec czy wlac dodatek za 30 pln czy tez nie). Nie zalezy nam na tym z bardzo prostej przyczyny - nic z tego nie mamy.
Czyli postępujecie wbrew zaleceniom producenta, bo procedura serwisowa zakłada zdjęcie dekla :wink:

Może dwa razy droższy, nie pamiętam teraz dokładnie, niemniej bardziej chodzi mi o te dodatki. Tu nie trzeba otwierać mostu, starczy zakręcić kołem. To niby tylko 60 zł, ale po prostu wkurza mnie to.


Niemniej jeśli konsultujecie z klientem cokolwiek to się naprawdę chwali :)2 W ASO w zabrzu (tam też akcja z olejem była) mają klienta w dupie, nie konsultując z nim nawet na wyraźną prośbę. Mogę zapytać w którym ASO ty pracujesz? Bo chciałbym naprawdę znaleźć jakieś normalne.

I wszystko jasne ;) Mamy kilku klientow ktorzy jezdzili do Zabrza , teraz jezdza do nas ;) Na pw masz gdzie pracuje . Co prawda nie na serwisie tylko w dziale części , ale to my sie zajmujemy doborem części i olejów do samochodów klienta . I nie mam nic z tego że dodam komus dodatkowo do zamowienia dodatek ;) . Co do procedury serwisowej - nigdzie nie jest napisane ze przy standardowej wymianie oleju nalezy sciagnac dekiel . Jak byk jest napisane : "Drain and refill" . Natomiast co do podnoszenia i krecenia kolami ..... problemem jest to , ze na ASO pracuja mechanicy ktorzy sa przyzwyczajeni do sobowek . Nie wpadnie im do glowy zeby cos takiego sprawdzac. A ja dobieram czesci biorac pod uwage numer VIN , czyli wg specyfikacji fabrycznej i uwazam ze jesli mnie klient nie poinformuje o tym , ze ma cos zmieniane to juz jego brozka. Wiec jak cos smierdzi z daleka ze jest szczep to nikt nie ma czasu sprawdzac co tam tak naprawde siedzi , bo zazwyczaj pojawia sioe przy takim aucie 10 innych problemow , tylko poprostu zapobiegawczo uzywa czegos o wyzszych parametrach , w tym przypadku dodatku frykcyjnego. Pozatem czasami nie starczy pokrecenie kolami - podobno - slyszalem taka historie , od czlowieka znanego na forum i powazanego (raczej nie ma mozliwosci zeby sciemnial) ze LSD ozylo po zalaniu dodatkiem frykcyjnym - czyli nie zylo i ozylo ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw sty 31, 2008 3:52 pm

Aha , i cos zle wyczytales - dla twojego pieca jest preferowany 10w30 . Musiales zle z instrukcji odczytac , bo tam jest napisane ze 5w30 preferowany dla 4.7 ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw sty 31, 2008 3:54 pm

Zun pisze:(...)LSD ozylo po zalaniu dodatkiem frykcyjnym - czyli nie zylo i ozylo ;)
Znaczy się było zatarte (bo ktoś nie stosował dodatku/odpowiedniego oleju) i się 'odtarło' po zalaniu dodatku (bo taka chyba funkcja tego dodatku, żeby przy wysokim tarciu -> temperaturze, film olejowy się na tarczkach nie zerwał i żeby się tarczki nie zatarły)?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw sty 31, 2008 4:02 pm

TomaszRT pisze:
Zun pisze:(...)LSD ozylo po zalaniu dodatkiem frykcyjnym - czyli nie zylo i ozylo ;)
Znaczy się było zatarte (bo ktoś nie stosował dodatku/odpowiedniego oleju) i się 'odtarło' po zalaniu dodatku (bo taka chyba funkcja tego dodatku, żeby przy wysokim tarciu -> temperaturze, film olejowy się na tarczkach nie zerwał i żeby się tarczki nie zatarły)?
Nie wiem , nie widzialem na wlasne oczy ale wierze osobie , ktora to opowiadla - i tez jest czlowiekiem swiadommym technicznie tak samo jak ja i ty . Zadawalem sobie to samo pytanie co Ty i stwierdzilem ze jednak za malo wiem na ten temat zeby podwarzac ta teorie - szczegolnie , ze byla wypowiedziona przez czlowieka swiatlego i szanowanego w srodowisku ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw sty 31, 2008 4:07 pm

@Zun ja się z dociekliwości zapytałem.. Bo temat LSD tak jak podejrzewał Ty też, dość mocno zgłębiłem ale wszystkiego jeszcze nie wiem ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw sty 31, 2008 4:43 pm

TomaszRT pisze:@Zun ja się z dociekliwości zapytałem.. Bo temat LSD tak jak podejrzewał Ty też, dość mocno zgłębiłem ale wszystkiego jeszcze nie wiem ;)
Ja tez nie wszystko wiem ;) Opowiadam co slyszalem , i ostatnie co bym podejrzewal to to , ze jest to wyssane z palca . Przypuszczam ze to moze byc tak jak w automacie (tam tez mamy takiego typu tarczki) - spalony , bez wlasciwosci olej powoduje wadliwe chodzenie skrzyni , czasem wymiana oleju starczy by skrzynia powrocila do prawidlowej pracy
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość