MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 31, 2008 10:00 am
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw sty 31, 2008 1:13 pm
Instrukcja WJ mówi o 5W30 do 4.0
Niezły chłopaki mają rozstrzał, od 5W30 do 15W40 dla tego samego silnika

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 31, 2008 1:35 pm
mendelmax pisze:Instrukcja WJ mówi o 5W30 do 4.0
Niezły chłopaki mają rozstrzał, od 5W30 do 15W40 dla tego samego silnika

Wszystkie informacje i zalecenia serwisowe mówią to samo . Ale kolega może mieć np. instrukcje z roku 1991 i wtedy producent uważał inaczej .... to dość popularne w Chryslerze ..... ja tylko mogę Ci powiedzieć jaki olej by Ci sprzedał sprzedawca gdybyś wszedł do ASO Chryslera

10w30 , bo tak Chrysler kazał

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw sty 31, 2008 1:54 pm
Zun, bez urazy, ale ASO to wciśnie to co akurat na najdroższej półce mają, a nie co chrysler zaleca. Przerabiałem kilka razy ten temat. Np. do mostów zalali mi 75W140 z dodatkiem. Wszystko spoko, tylko że nie miałem LSD, a do tego układu chrysler zaleca 80W90 bez dodatku. Tańszy "tylko" trzy czy czterokrotnie.

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 31, 2008 2:20 pm
mendelmax pisze:Zun, bez urazy, ale ASO to wciśnie to co akurat na najdroższej półce mają, a nie co chrysler zaleca. Przerabiałem kilka razy ten temat. Np. do mostów zalali mi 75W140 z dodatkiem. Wszystko spoko, tylko że nie miałem LSD, a do tego układu chrysler zaleca 80W90 bez dodatku. Tańszy "tylko" trzy czy czterokrotnie.

Drozszy dwukrotnie , nie zrobili Ci tym krzywdy tylko wręcz odwortnie (producent podaje tak : jezeli samochod pracuje w ciezkich warunkach tudziez ciagnie przyczepe nalezy uzywac 75W140 - to odnosnie mostu tylnego ,
natomiast w przednim powinien jeździć zawsze 75w140 patrz zdjecie ponizej). Problem z dodatkiem , ktorego wlewac teoretycznie nie powinni (chodz to wcale nie najdrozsza rzecz w serwisie bo dodatek to okolo 30 pln) Natomiast przykro mi , ze trafiles do takiego serwisu , w ktorym starali sie Ciebie orżnąć. Ja akurat dzialam scisle wg zalecen serwisowych i wydaje klientowi to co przypisal producent do danej aplikacji - wiec mozesz miec pretensji nie do ASO tylko do producenta.Nie mowiac juz o tym ze nasi serwisanci kontaktuja sie z klientami w sprawie cen i zakresu uslug i jesli sobie tego zycza tez w sprawach szczegolow. Mozesz jesli to nie tajemnica pochwalic sie ktory to ASO - szczegolnie z ta cena , bo tak jak mowie u nas jest drozszy o 100 % ten olej. I nie zdarzylo sie ani razu zeby wlac dodatek do mostu bez LSD , chyba ze nie bylismy pewni co jest w srodku (szczepy tez sie zdazaja , i to nie zadko , a nie bedziemy rozbierac mostu po to zeby wiedziec czy wlac dodatek za 30 pln czy tez nie). Nie zalezy nam na tym z bardzo prostej przyczyny - nic z tego nie mamy.

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw sty 31, 2008 3:07 pm
Zun pisze:nie bedziemy rozbierac mostu po to zeby wiedziec czy wlac dodatek za 30 pln czy tez nie). Nie zalezy nam na tym z bardzo prostej przyczyny - nic z tego nie mamy.
Czyli postępujecie wbrew zaleceniom producenta, bo procedura serwisowa zakłada zdjęcie dekla
Może dwa razy droższy, nie pamiętam teraz dokładnie, niemniej bardziej chodzi mi o te dodatki. Tu nie trzeba otwierać mostu, starczy zakręcić kołem. To niby tylko 60 zł, ale po prostu wkurza mnie to.
Niemniej jeśli konsultujecie z klientem cokolwiek to się naprawdę chwali

W ASO w zabrzu (tam też akcja z olejem była) mają klienta w dupie, nie konsultując z nim nawet na wyraźną prośbę. Mogę zapytać w którym ASO ty pracujesz? Bo chciałbym naprawdę znaleźć jakieś normalne.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
nowy_4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 10:03 pm
- Lokalizacja: lubin
Post
autor: nowy_4x4 » czw sty 31, 2008 3:26 pm
Koledzy pisałem że zaleje 10w30 ale nigdzie go nie mogłem dostać więc kupiłem mobil 10w40 . Możliwe że w aso mają taki olej jak 10w30 ale wymianę zrobię sobie sam

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 31, 2008 3:34 pm
mendelmax pisze:Zun pisze:nie bedziemy rozbierac mostu po to zeby wiedziec czy wlac dodatek za 30 pln czy tez nie). Nie zalezy nam na tym z bardzo prostej przyczyny - nic z tego nie mamy.
Czyli postępujecie wbrew zaleceniom producenta, bo procedura serwisowa zakłada zdjęcie dekla
Może dwa razy droższy, nie pamiętam teraz dokładnie, niemniej bardziej chodzi mi o te dodatki. Tu nie trzeba otwierać mostu, starczy zakręcić kołem. To niby tylko 60 zł, ale po prostu wkurza mnie to.
Niemniej jeśli konsultujecie z klientem cokolwiek to się naprawdę chwali

W ASO w zabrzu (tam też akcja z olejem była) mają klienta w dupie, nie konsultując z nim nawet na wyraźną prośbę. Mogę zapytać w którym ASO ty pracujesz? Bo chciałbym naprawdę znaleźć jakieś normalne.
I wszystko jasne

Mamy kilku klientow ktorzy jezdzili do Zabrza , teraz jezdza do nas

Na pw masz gdzie pracuje . Co prawda nie na serwisie tylko w dziale części , ale to my sie zajmujemy doborem części i olejów do samochodów klienta . I nie mam nic z tego że dodam komus dodatkowo do zamowienia dodatek

.
Co do procedury serwisowej - nigdzie nie jest napisane ze przy standardowej wymianie oleju nalezy sciagnac dekiel . Jak byk jest napisane : "Drain and refill" . Natomiast co do podnoszenia i krecenia kolami ..... problemem jest to , ze na ASO pracuja mechanicy ktorzy sa przyzwyczajeni do sobowek . Nie wpadnie im do glowy zeby cos takiego sprawdzac. A ja dobieram czesci biorac pod uwage numer VIN , czyli wg specyfikacji fabrycznej i uwazam ze jesli mnie klient nie poinformuje o tym , ze ma cos zmieniane to juz jego brozka. Wiec jak cos smierdzi z daleka ze jest szczep to nikt nie ma czasu sprawdzac co tam tak naprawde siedzi , bo zazwyczaj pojawia sioe przy takim aucie 10 innych problemow , tylko poprostu zapobiegawczo uzywa czegos o wyzszych parametrach , w tym przypadku dodatku frykcyjnego. Pozatem czasami nie starczy pokrecenie kolami - podobno - slyszalem taka historie , od czlowieka znanego na forum i powazanego (raczej nie ma mozliwosci zeby sciemnial) ze LSD ozylo po zalaniu dodatkiem frykcyjnym - czyli nie zylo i ozylo

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 31, 2008 3:52 pm
Aha , i cos zle wyczytales - dla twojego pieca jest preferowany 10w30 . Musiales zle z instrukcji odczytac , bo tam jest napisane ze 5w30 preferowany dla 4.7

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw sty 31, 2008 3:54 pm
Zun pisze:(...)LSD ozylo po zalaniu dodatkiem frykcyjnym - czyli nie zylo i ozylo

Znaczy się było zatarte (bo ktoś nie stosował dodatku/odpowiedniego oleju) i się 'odtarło' po zalaniu dodatku (bo taka chyba funkcja tego dodatku, żeby przy wysokim tarciu -> temperaturze, film olejowy się na tarczkach nie zerwał i żeby się tarczki nie zatarły)?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 31, 2008 4:02 pm
TomaszRT pisze:Zun pisze:(...)LSD ozylo po zalaniu dodatkiem frykcyjnym - czyli nie zylo i ozylo

Znaczy się było zatarte (bo ktoś nie stosował dodatku/odpowiedniego oleju) i się 'odtarło' po zalaniu dodatku (bo taka chyba funkcja tego dodatku, żeby przy wysokim tarciu -> temperaturze, film olejowy się na tarczkach nie zerwał i żeby się tarczki nie zatarły)?
Nie wiem , nie widzialem na wlasne oczy ale wierze osobie , ktora to opowiadla - i tez jest czlowiekiem swiadommym technicznie tak samo jak ja i ty . Zadawalem sobie to samo pytanie co Ty i stwierdzilem ze jednak za malo wiem na ten temat zeby podwarzac ta teorie - szczegolnie , ze byla wypowiedziona przez czlowieka swiatlego i szanowanego w srodowisku

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw sty 31, 2008 4:07 pm
@Zun ja się z dociekliwości zapytałem.. Bo temat LSD tak jak podejrzewał Ty też, dość mocno zgłębiłem ale wszystkiego jeszcze nie wiem

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 31, 2008 4:43 pm
TomaszRT pisze:@Zun ja się z dociekliwości zapytałem.. Bo temat LSD tak jak podejrzewał Ty też, dość mocno zgłębiłem ale wszystkiego jeszcze nie wiem

Ja tez nie wszystko wiem

Opowiadam co slyszalem , i ostatnie co bym podejrzewal to to , ze jest to wyssane z palca . Przypuszczam ze to moze byc tak jak w automacie (tam tez mamy takiego typu tarczki) - spalony , bez wlasciwosci olej powoduje wadliwe chodzenie skrzyni , czasem wymiana oleju starczy by skrzynia powrocila do prawidlowej pracy
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość