MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Jaack
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: śr cze 07, 2006 12:38 pm
- Lokalizacja: ze środka
Post
autor: Jaack » czw lut 04, 2010 10:51 pm
Jako posiadacz ZJ podniesionego, mogę powiedzieć o moich wrażeniach. Mam RE podkładki 2,5 cala i sprężyny +1 cal. Opony to H-kuk Dynapro MT 265/75/16. Amory to dłuższe RE z zestawu z podkładkami. Do 120 jedzie się tym zestawem podobnie jak Land Cruiserem 95 fabrycznym. Powyżej, zaczynamy pływać (ale takie prędkości na naszych drogach i tak są niebezpieczne nawet w osobowym). Generalnie sam budżetowy lift kosztował 1300zł i się sprawdził. Natomiast czytałem, że w niektórych egzemplarzach ZJ już powyżej 2,5cala może pojawić się wibracja wałów/całego auta, jeśli nie opuści się w dół reduktora.
Do takiej ciekawszej turystyki taki zestaw wystarcza - dobrze jeździ a w środku komfortowo jak w salonie. A do extremu to ZJ jest ciut za ciężki

Pozdrawiam
Jacek
LC 95 na 32 calach
-
Marcinz21
-

- Posty: 127
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: Marcinz21 » pt lut 05, 2010 12:03 am
Jaack
a zmieniałeś wahacze na dłuzsze lub regulowane
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
-
tomekw
- jestem tu nowy...

- Posty: 77
- Rejestracja: czw gru 17, 2009 1:26 pm
Post
autor: tomekw » pt lut 05, 2010 4:14 pm
mój zj to gch 4.0 w tej chwili jakieś 3.5 liftu opny MT 31x10,5x15 z przodu zderzak z wyciągarką z tyłu butla 100 l. na gaz , acha rok produkcji 1998 , najpierw były podkładki 2,5 cala po paru wypadach w teren musiałem go podnieść bo gdzie nie pojechaliśmy to zawsze ktoś mnie musiał wyciągać zakupiłem więc spręrzyny w pospringu miały dać 4 liftu po paru dniach siadły na jakieś 3,5 ale mi to akurat pasuje bo jak narazie nie wymieniłem nic więcej acha przedłużyłem łączniki stabilizatorów i se śmigam oczywiście mam zamiar jeszcze w pierwszej kolejności zrobić regulowany drążek (pancharda) chyba tak się nazywa a pużniej nowe dłuższe wachacze ale w tej chwili nie jest to konieczne wię se śmigam , ale się rozpisałem pozdrawiam część acha ET felg to -25
jeep gch 4.0l 1998
trochę liftu
oponki są
-
saleta
-

- Posty: 1340
- Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
- Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
-
Kontaktowanie:
Post
autor: saleta » pt lut 05, 2010 7:39 pm
my tez Cie witamy...
-
North
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 15, 2010 11:29 am
Post
autor: North » pn lut 15, 2010 6:09 pm
DO jakiej więc wysokości i za jaki koszt można podnieść maxymalnie ZJta zbytnio nie ingerując w ukłąd napędowy i żeby efekt był przewidywalny? Jakie wtedy koła się zmieszczą?
-
Marcinz21
-

- Posty: 127
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: Marcinz21 » pn lut 15, 2010 8:44 pm
2" od standardowej zawiechy na podkładkach kola 31" felgi z mniejszym ET około 12 i powinno być ok
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
-
North
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 15, 2010 11:29 am
Post
autor: North » pn lut 15, 2010 8:50 pm
2 cale już mi nie robi. Jestem po XJcie. Tam miałem 2 cale na podkładkach i 31 koła. Myślę na 4 calami minimum. Zmieszczę 35 calowe koła? Mosty to wytrzymają?
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pn lut 15, 2010 9:26 pm
Wytrzymaja spokojnie ...................

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » śr lut 17, 2010 9:38 pm
North pisze: Myślę na 4 calami minimum. Zmieszczę 35 calowe koła? Mosty to wytrzymają?
1. nie
2. nie
-
Marcinz21
-

- Posty: 127
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: Marcinz21 » czw lut 18, 2010 9:09 pm
na 4" jak zmieścisz 32" to będzie dobrze
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
-
North
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pn lut 15, 2010 11:29 am
Post
autor: North » ndz lut 21, 2010 4:10 pm
Kurka do Xjta wchodzą 33 cale przy 4 a do ZJta nie? Z czym to jest związane?
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » ndz lut 21, 2010 5:18 pm
Nadkola są za małe, próg przeszkadza, wachacze.....
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » pn lut 22, 2010 8:10 pm
Acha, no i przedni zderzak jeśli masz plajstikowy fabryczny

-
Marcinz21
-

- Posty: 127
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: Marcinz21 » pn lut 22, 2010 9:54 pm
North pisze:Kurka do Xjta wchodzą 33 cale przy 4 a do ZJta nie? Z czym to jest związane?
Bo ZJ to nie XJ

był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pn lut 22, 2010 10:29 pm
Zawsze można wszystko powycinac

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » pn lut 22, 2010 10:56 pm
Można

-
4x4rd
-

- Posty: 211
- Rejestracja: sob sie 13, 2005 5:45 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: 4x4rd » ndz lis 14, 2010 2:31 pm
Muszę przyznać że "MROCZNY" ma racje co do tych wachaczy w ZJ jak na auto terenowe nie powalają wytrzymalościa, zwlaszcza przy lifcie +2.5". W związku z tym moje pytanie i prośba, gdzie można kupić jakieś mocniejsze bo ja nie mogę nic namierzyć. Z góry dziękuje.
Ludzie o wiele częściej waliliby się młotkiem w palec,
gdyby ból występował dopiero po roku
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » ndz lis 14, 2010 9:11 pm
Dwie możliwości. Kupić gotowe typu Rubicon Express czy Rough Country lub robione rzemieślniczo u nas. Poszperaj na jeep orgu znajdziesz źródła zaopatrzenia jednej i drugiej opcji.
-
yanosik
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: pt sie 06, 2010 4:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: yanosik » czw gru 16, 2010 12:10 am
Zj można bezpiecznie podnieść na podkladkach 2 calowych, tym bardziej że egzemplarze przedliftowe w wiekszości maja klapniete sprezyny. Zamiast podkladek mozna oczywiscie zalozyc pospringi . Przy 2 calach liftu nic wiecej nie trzeba wymieniać. Teoretycznie niektorym udaje sie wcisnąc w tej konfiguracji 31 cali. Podnoszenie 3,5 cala polecam zestaw sprezyny amory wachacze i regulowany panhard oraz podkladki do obnizenia reduktora. I to jest rozsadna zmota. Zj mozna podnieśc nawet o 7 cali tylko wtedy to juz wiecej motania drazki kierownicze , opuszczenie wasa przekladni , a jazda po asfalcie jest raczej malo precyzyjna - oglednie mowiac. 35 calowe kola w zj slyszalem ze mozna ..... ale most bedzie cienko piszczal o lancuchu w reduktorze nie wspomne
Jeep
Gad Szeroki
GSM 604946194
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » czw gru 16, 2010 9:59 am
małe sprostowanie...przy 2" wypadałoby zmienić amory lub przynajmniej przerobić mocowania, przy 3,5" podkładki pod reduktor nie są potrzebne, regulowany panhard też niekoniecznie, za to przydałoby się uchwyt na panhard tylni...
-
yanosik
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: pt sie 06, 2010 4:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: yanosik » czw gru 16, 2010 7:19 pm
u mnie przy 2 calach podkladkach obylo sie bez wydluzania amorow, i nikt z moich znajomych nie musial kombinowacz amorami. Co do 3,5 cali , ogladalem kilka gotowych zestawow i wkazdym byly podkladki pod reduktor a bez pokombinowania z panhardem raczej się nie obędzie.
Jeep
Gad Szeroki
GSM 604946194
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » czw gru 16, 2010 9:56 pm
yanosik pisze:u mnie przy 2 calach podkladkach obylo sie bez wydluzania amorow, i nikt z moich znajomych nie musial kombinowacz amorami.
nie wyciekły jeszcze
yanosik pisze:Co do 3,5 cali , ogladalem kilka gotowych zestawow i wkazdym byly podkladki pod reduktor
no cóż, tutaj nie ma na przykład
http://www.rubiconexpress.com/Suspensio ... art=RE8005
a firma nienajgorsza
yanosik pisze:a bez pokombinowania z panhardem raczej się nie obędzie.
a czy napisałem, ze nie trzeba kombinować

trzeba, ale nie jest konieczny regulowany (choć to oczywiście najlepsze rozwiązanie)

-
yanosik
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: pt sie 06, 2010 4:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: yanosik » pt gru 17, 2010 2:21 pm
andrzej:) pisze:yanosik pisze:u mnie przy 2 calach podkladkach obylo sie bez wydluzania amorow, i nikt z moich znajomych nie musial kombinowacz amorami.
nie wyciekły jeszcze
Nie i raczej nie wyciekną przy maksymalnie opuszczonym kole jest jeszcze z 2 centy zapasu na amorku, więc nie ma sensu przedłużać.
A przy 3,5 cala , cóż nie znam nikogo kto nie opuszczałby reduktora , a z czasem nie inwestował w regulowanego pana hardego , ale każdy ma swoją teorie na liftowanie rzepa

Jeep
Gad Szeroki
GSM 604946194
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » pt gru 17, 2010 8:52 pm
Jak pozakładali RC 3,5" to nie mają 3,5" a 4,5", to i podkładki pod reduktor się przydają

-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » pt gru 17, 2010 8:53 pm
Aha, ja nie mam teorii, ale praktykę

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości