Co to moze byc?!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt sie 13, 2004 10:12 am

no a co ze zbieznoscia itd!! lepiej zaczac od tanich przyczyn !!

dyfer bym wykluczyl z tego co opisujesz!! przy zle wywazonych kolach lub poprzestawianych katach jest taka magiczna predkosc 40 - 70 gdzie moga wystepowac wibracje kierownicy, wycie opon ktore probuja pokonach zle katy itd!!

sprawdzic nie zaszkodzi!! :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 10:20 am

XJeep pisze:no a co ze zbieznoscia itd!! lepiej zaczac od tanich przyczyn !!

dyfer bym wykluczyl z tego co opisujesz!! przy zle wywazonych kolach lub poprzestawianych katach jest taka magiczna predkosc 40 - 70 gdzie moga wystepowac wibracje kierownicy, wycie opon ktore probuja pokonach zle katy itd!!

sprawdzic nie zaszkodzi!! :lol:
Zbieznosc itp. wykluczam raczej bo przypadlosc ta (wycie) trafilo mi sie podczas jazdy na autostradzie (po kilkugodzinnej jezdzie). Kola mialem wywazane na wiosne przy zakladaniu letnich opon a wszystkie odwazniki sa na miejscu. Zreszta nie czuje zadnych drgan na kierownicy, wiem jak wygladaja drgania spowodowane zlym wywazeniem i to napewno nie jest to. Jedynie moze troche przez podloge czuc no i slychac wycie (teraz juz i przy wiekszych predkosciach tez; jakby sie pogarszalo). Nie sciaga samochodu na boki przy jezdzie na wprost.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt sie 13, 2004 10:30 am

aaaaaaaaa to co innego !!!

dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz :lol:

ja sie poddaje, niech inni sie wykarza :)2

powodzonka :wink:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

ODP

Post autor: bilans » pt sie 13, 2004 10:38 am

SKRZYNIA AUTOMAT ? SPRAWDŹ POZIOM OLEJU W NIEJ TO PIERWSZE PODOBNY OBJAW DAJE TA WIELKA GRUCHA W SKRZYNI , BODAJ ZWIE SIĘ TO KONWENTER , JAK SIE JEJ ZACZYNAJĄ BEBECHY ROZPADAĆ TO DAJE TO TO TAK ZNAĆ O SOBIE .
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

ODP

Post autor: bilans » pt sie 13, 2004 10:39 am

A EWENTUALNIE TO MOGĄ BYŚ OPONKI ROZWARSTWIŁY SIĘ - I NIE POMORZE TU PRZEKŁADANIE OPON Z PRZODU NA TYŁ ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 10:55 am

Olej w skrzyni sprawdzalem; jest w miare jasny i ma wlasciwy poziomie.... to by byla zla wiadomosc jakby mi skrzynia siadala...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 10:59 am

Gdyby to byla skrzynia; to chyba przy wrzuceniu na N podczas jazdy(oczywiscie na krotko) wycie powinno zniknac gdyz konwerter nie przenosi momentu. U mnie nie znika.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

ODP

Post autor: bilans » pt sie 13, 2004 12:09 pm

W JAKI SPOSÓB SPRAWDZASZ OLEJ ? TZ NA ODPALONYM ? CIEPŁYM PO ZGASZENIU CIEPŁYM PO ODPALENIU ? DOKĄD I JAKI ŚLAD NA BAGNECIE ? GRUBA KROPLA/WARSTWA OLEJU NA BAGNECIE A WYŻEJ(bliżej) MAXA CIEŃKA LEDWO LEKKO LŚNIĄCE OD OLEJU ? GDZIE PRZYJMUJESZ MAXIMUM POZIOMU ? NA TEJ GRUBEJ WARSTWIE CZY NA TYM LEKKO ZAOLEJONYM ? OCZYWIŚCIE SPRAWDZAMY SKRZYNIE NA ODPALONYM SILNIKU TZ . NP ILEŚ TAM JAZDY SILNIK GORĄCY Z 1 GODZINKA PRZEWY ODPALAMY (silnik mamy ciepły nie gorący , tak samo skrzynia) NIE JEŹDZIMY !!! SPRAWDZAMY POZIOM OLEJU !!! JEST TO JEDYNY WIARYGODNY POMIAR . ps czy szarpie podczas zmiany biegów ?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 12:19 pm

Ojej; cos chyba nie tak z Caps Lockiem :-?
Sprawdzalem tak jak to instrukcja kaze; na cieplym po przejechaniu 15mil po wlaczeniu na N przy chodzacym silniku. Sprawdzalem tez na zimnym przy chodzacym silniku i N jako ze miarka ma dwa poziomy; zimny i cieply. W obu przypadkach poziom olejum byl w normie (raczej wiecej niz mniej)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 12:22 pm

Acha, bo zapomnialem; skrzynia chodzi perfekcyjne i plunnie, praktycznie nie odczuwa sie zmiany biegow.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt sie 13, 2004 12:30 pm

czyli jest ok sorki za chapsa - pracuję na innym programie i zapominam się , tam muszę z chaps lockiem ,
masz jakieś inne oponki ? zamień sprawdź .... ja stawiam na rozwarstwione oponki i stąd to bicie w pewnych zakresach prędkości
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 12:33 pm

Opony wykluczylem doswiadczalnie (zalozylem inne do przodu); zreszta nie spodziewalbym sie po 4 miesiecznych oponach (Pirelli Scorpion) rozwarstwienia.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt sie 13, 2004 1:18 pm

Radek666 pisze: Z tymi sluchawkami to dobry pomysl, ale na hamowni tylko... inaczej musialalbym znalezc kogos kto szybko biega ... :wink:
A jak podniesiesz na lewarku to nie wyje ??

U mnie most wył przy 100km/h (tylny) a na lewarku był cicho, ale jak się przyłożyło ręke to było czuć wyraznie przy 10 km/h.

A co do skrzyni to ten jak ktoś nazwał "konwerter", inaczej turbna czasami się poluzni na śrubach, to by można a nawet trzeba sprawdzić !!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 1:26 pm

Moze jutro sprubuje podniesc na lewarku przod (wyje z przodu) wypiac tylny wal i pokrecic; zobaczymy. Zapowiada sie ciezki dzien :D
Wczoraj lezalem troche pod samochodem, ale nic ciekawego nie znalazlem; musialbym zdjac oslone i przygladnac sie "torque convereter-owi" :wink:
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

ps

Post autor: bilans » pt sie 13, 2004 1:32 pm

ps. nie jest źle
po prostu najwyżej gdzieś kiedyś zapewne w trasie , coś się rozpie..rniczy no i wtedy dowiesz się co to tak cię wku.rza.ło :)2 :)2
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt sie 13, 2004 1:45 pm

Jak chcesz wypiąc tylny wał ??
hehehehehe

Pompa ci cały olej wypompuje z reduktora :lol:

Ja bym na Twoim miejscu postawił całe auto na klocki, tak żeby wszystkie 4 koła były w powietrzu (podstawić pod mosty!!).

Ewentualnie możesz się posłużyć nakrętką od bańki 5l i wstawić ją zamiast tylnego wału, żeby ci oleju nie wypompowało...
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 1:50 pm

Nie no, na kryzyakach odkrece :D Nie bede wzciagal calego jarzma ze skrzynki (przy okzazji zrobie przeglad przyzakow.
Wlasnie nia bardzo mam na czym postawic (pniaki, pustaki) dlatego tak kombinuje :wink:
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sie 16, 2004 9:04 am

Sytuacja na dzisiaj (to byl strasznie busy weekend!)
1 Ciagle wyje!
2 wyjalem tylny wal, sprawdzilem krzyzaki i wieloklin; wszystko ok. Podlaczylem przedni naped przy podniesienym przodzie i pokrecilem troche, ale jakos bez obciazenia nic nie wylo :-(
3 Wyjalem przedni wal, sprawdzilem krzyzaki; wszystko ok, pojezdzilem bez niego; wyje; wal ciagle lezy w bagazniku :-)

Co udalo mi sie zaobserwowac w miedzyczasie;
1 Udalo mi sie wyczuc leciutki luz w prawym przednim kole (czasami jest nie do wyczucia, ale to pewnie kwestia hamulcow)
2 Jak ktos juz wczesniej sugerowal pojezdzilem dosyc szybko na ostrych wirazach i przy ostrym skrecie w prawo przestaje wyc! Przy skrecaniu w lewo wyje troszeczke bardziej. No i bardziej wyje przy hamowaniu. Wyglada na to ze wycie wzrasta wraz z obciazeniem prawego przedniego kola.... czyli w moim mniemaniu na 99% lozyska piasty?! Ale tu potrzebowalbym jeszcze fachowego potwierdzenia :wink:
Niestety nie udalo mi sie rozkrecic piasty bo nie mialem klucza 36, a tu sklepy pozamykane; zreszta nie wiem jaka mam piaste, ale podejzewem ze nierozbieralna (jak pamietam z wczesniejszych dyskusji to sa dwa rodzaje; starsze typy gdzie mozna wymienic lozyska i nowy; lozysko-piasta)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sie 16, 2004 3:30 pm

No i niestety jak to pisza cherokee 96 ma nierozbieralne piasty (takie jak granda) a ceny wachaja sie od 100$ do 150$. "K..... m..." cytujac Sztura jak mu drabina zjechac niechcialal!
Moze ktos z listy widzial gdzies taniej (oczywiscie nowa)?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sie 16, 2004 3:43 pm

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn sie 16, 2004 9:06 pm

Radek666 pisze:No i niestety jak to pisza cherokee 96 ma nierozbieralne piasty (takie jak granda) a ceny wachaja sie od 100$ do 150$. "K..... m..." cytujac Sztura jak mu drabina zjechac niechcialal!
Moze ktos z listy widzial gdzies taniej (oczywiscie nowa)?!
Za 100$ loco polska to mi kup od razu dwie :)21

Gdzie widziales za 4paczki kompletna piaste?

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 17, 2004 8:17 am

To niestety na liscie dyskusyjnej i to w Stanach (nie wiem czy aktualne).
Ale sam sie miotam, bo jednak dzisiaj juz nie jestem tak silnie przekonany ze to piasta wyje :cry:
Moze to byc ktores lozysko na polosi?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sie 23, 2004 11:26 am

Ale sie miotam...
Jednak piasta nie ma luzow; sa one na dolnym sworzniu zwrotnicy; jest to jak wspomniale bardzo lekki luz, ale trzeba wymienic; niestety to juz dam chlopakom z warsztatu do zrobienia, bo potrzeba specjalnego badziewia do wyprasowania starego i wprasowania nowego sworznia... przy okazji zajrza w lozyska polosi, bo wydaje mi sie teraz ze jednak z tamtad to wycie dochodzi... no bo jak nie z tamtad to ja juz nie wiem!!!?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt wrz 17, 2004 4:44 pm

Jest nowa piasta; stara miala lekki luz - niestety dalej cos delikatnie wyje?! :x Cholera mnie bierze - zostal jeszcze dyfer (wymienilem olej) i lozyska walka ataku.
Przy okazji; piasta jest rozbieralna i mozna w niej wymienic wianki (kulki)
Zaniose ja do tokaza i zobaczymy co powie - czy da sie wstawic lozyska toczne.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 22, 2004 9:35 am

Pogadam jeszcze troche sam do siebie...
No i kurna wyje dalej; ale zauwazylem ze zaczyna dopiero po przejechaniu paru km jak sie cus tam zagrzeje (olej w dyfsze?)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość