MAP sensor
Moderator: Mroczny
Grrrrrr - badz tutaj wytrzymaly.
(inni) Gazownicy bawili sie autkiem i wyszlo im ze jednak podobno Map na 100% nie działa. (Wiec te moje pomiary zamieszczone kilka postow wyzej byly bledne?).
Streszcze szybko problem.
Przy zakladaniu gazy (IV generacja) natkneli sie na taki problem ze podobno sygnal podwany na wtryskiwaczach nie jest poprawny (czyli czasy pracy wtryskiwaczy sa zbyt dlugie). Szukali przyczyny i stawiaja na MAP (które podobno jest odłączone) - stwierdzili ze ktos "podobno" (moze i tak) obroty na szywno ustawil i dzieki temu autko jezdzi, ale paliwo jest podawane na podstawie jakis pomiarow "alarmowych" - cos ala gaznik (co oni piep...a), a nie na podstawie odczytow.
Hmmm cos w tym moze i jest bo przeciez u mnie przy dodaniu gazu i utrzymaniu obtowo sygnal lambda jest na dziwacznym poziomie nieco (czyli te stale 1.4-1.5V - sonda 5V).
Piszcie i raz jeszcze piszcie.
Powiem tylko ze to Renix - cyzli praktyczny brak komputera i moze to tak ma byc?
Hilfe
(inni) Gazownicy bawili sie autkiem i wyszlo im ze jednak podobno Map na 100% nie działa. (Wiec te moje pomiary zamieszczone kilka postow wyzej byly bledne?).
Streszcze szybko problem.
Przy zakladaniu gazy (IV generacja) natkneli sie na taki problem ze podobno sygnal podwany na wtryskiwaczach nie jest poprawny (czyli czasy pracy wtryskiwaczy sa zbyt dlugie). Szukali przyczyny i stawiaja na MAP (które podobno jest odłączone) - stwierdzili ze ktos "podobno" (moze i tak) obroty na szywno ustawil i dzieki temu autko jezdzi, ale paliwo jest podawane na podstawie jakis pomiarow "alarmowych" - cos ala gaznik (co oni piep...a), a nie na podstawie odczytow.
Hmmm cos w tym moze i jest bo przeciez u mnie przy dodaniu gazu i utrzymaniu obtowo sygnal lambda jest na dziwacznym poziomie nieco (czyli te stale 1.4-1.5V - sonda 5V).
Piszcie i raz jeszcze piszcie.
Powiem tylko ze to Renix - cyzli praktyczny brak komputera i moze to tak ma byc?
Hilfe
Czyli czesciowo potwierdziles to co mowili o trybie awaryjnym pracy ECU.
To teraz powiedz jak z Renixa zczytac kody bledow ;].
Bo pytanie to zadawalem juz pare razy i nkt z odpowiedzia nie pospieszyl.
Boje sie ze nie zdolaja mi gazu zalozyc do weekendu (a na week mam wyjazd) niby gaz jest juz ok zalozony ale niestety ustawienie sprawia problem czas pracy wtryskiwaczy glupieje im. Mowia ze na poczatku jest dobrze ale potem, nastepuje chwila i czas wtryskiwaczy skacze do 120 ms (toz to jest ponad sec) i zaczyna sie lanie benzynki.
Chce im pomoc bo chce juz ta sprawe LPG zakonczyc, kuchnia az dziw bierze ze na benzynce niby jest oki, tylko obroty jakies podejrzanie wysokie sa - na wolnych obrotach ma 900.
Jak jest z Map'em praktycznie akie zamienniki podpasowac idzie?
(jakie musi miec parametry).
Gdzie szukac przyczyny tego nieporawnie podawanego czasu wtryskiwaczy?
To teraz powiedz jak z Renixa zczytac kody bledow ;].
Bo pytanie to zadawalem juz pare razy i nkt z odpowiedzia nie pospieszyl.
Boje sie ze nie zdolaja mi gazu zalozyc do weekendu (a na week mam wyjazd) niby gaz jest juz ok zalozony ale niestety ustawienie sprawia problem czas pracy wtryskiwaczy glupieje im. Mowia ze na poczatku jest dobrze ale potem, nastepuje chwila i czas wtryskiwaczy skacze do 120 ms (toz to jest ponad sec) i zaczyna sie lanie benzynki.
Chce im pomoc bo chce juz ta sprawe LPG zakonczyc, kuchnia az dziw bierze ze na benzynce niby jest oki, tylko obroty jakies podejrzanie wysokie sa - na wolnych obrotach ma 900.
Jak jest z Map'em praktycznie akie zamienniki podpasowac idzie?
(jakie musi miec parametry).
Gdzie szukac przyczyny tego nieporawnie podawanego czasu wtryskiwaczy?
Ja na szczescie nie mam Renixa i moge zakluczykowacBlady78 pisze:Czyli czesciowo potwierdziles to co mowili o trybie awaryjnym pracy ECU.
To teraz powiedz jak z Renixa zczytac kody bledow ;].
Bo pytanie to zadawalem juz pare razy i nkt z odpowiedzia nie pospieszyl.
Boje sie ze nie zdolaja mi gazu zalozyc do weekendu (a na week mam wyjazd) niby gaz jest juz ok zalozony ale niestety ustawienie sprawia problem czas pracy wtryskiwaczy glupieje im. Mowia ze na poczatku jest dobrze ale potem, nastepuje chwila i czas wtryskiwaczy skacze do 120 ms (toz to jest ponad sec) i zaczyna sie lanie benzynki.
Chce im pomoc bo chce juz ta sprawe LPG zakonczyc, kuchnia az dziw bierze ze na benzynce niby jest oki, tylko obroty jakies podejrzanie wysokie sa - na wolnych obrotach ma 900.
Jak jest z Map'em praktycznie akie zamienniki podpasowac idzie?
(jakie musi miec parametry).
Gdzie szukac przyczyny tego nieporawnie podawanego czasu wtryskiwaczy?

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Co prawda jak ściągać kody błędów jeszcze nie doczytałem ale myślę, że jest tam wiele istotnych informacji.
http://www.jeep.avtograd.ru/Cherokee/injection/renix/
A tutaj parę kucyków więcej.
http://jeep4.0performance.4mg.com/index.html
A tutaj kody:
Diagnostic Trouble Codes - 1989
Jeep
1000 Ignition Line Low.
1001 Ignition Line High.
1002 Oxygen Sensor Heater Line Low.
1004 Battery Voltage Low.
1005 Sensor Ground Line Out of Limits.
1013 Ignition Module (MPA) Line High.
1014 Fuel Pump Line Low.
1015 Fuel Pump Line High.
1016 Charge Air Temperature Sensor Line Low.
1017 Charge Air Temperature Sensor Line Low.
1018 No Serial Data.
1020 No SYNC Pulse Seen.
1021 Failed to Start Due to Mechanical Problem.
1022 Start Line Low.
1027 ECU Sees Wide Open Throttle.
1028 ECU Does Not See Wide Open Throttle.
1031 ECU Sees Closed Throttle.
1032 ECU Does Not See Closed Throttle.
1037 Throttle Position Sensor (TPS) Circuit Low.
1038 Park/Neutral Line High (A/T).
1040 Latched B+ Line Low.
1041 Latched B+ Line High.
1042 No Latched B+ 1/2 Volt Drop.
1044 Up-Shift Indicator Light Circuit (M/T).
1047 Wrong ECU.
1048 M/T Vehicle Equipped With A/T ECU.
1049 A/T Vehicle Equipped With M/T ECU.
1050 Idle RPM Less Than 500.
1051 Idle RPM Greater Than 2000.
1052 MAP Sensor Out of Limits.
1053 Change In MAP Sensor Reading Out of Limits.
1054 Coolant Temperature Sensor Line Low.
1055 Coolant Temperature Sensor Line High.
1056 Inactive Coolant Temperature Sensor (CTS).
1057 Knock Sensor Circuit Shorted.
1058 Knock Sensor Value Out of Limits.
1059 A/C Request Line Low.
1060 A/C Request Line High.
1061 A/C Select Line Low.
1062 A/C Select Line High.
1063 A/C Clutch Line Low.
1064 A/C Clutch Line High.
1065 Oxygen Sensor Reads Rich.
1066 Oxygen Sensor Reads Lean.
1067 Latch Relay Line Low.
1068 Latch Relay Line High.
1069 No Tach.
1072 ISA Motor Cannot Control Idle.
1073 ECU Does Not See Speed Sensor Signal.
1200 Defective ECU or Short to Voltage.
1201 Injector Short to B+.
1202 All Injectors Shorted to Ground.
1203
to
1208 Injector (N) Shorted to Ground.
1209 All Injectors Open.
1210
to
1215 Injector (N) Circuit Open.
1216 No Voltage at ECU From A/C Relay.
1217 No Voltage at ECU From O2 Sensor Heater Relay.
1218 No Voltage at ECU From Power Latch Relay.
1219 No Voltage at ECU From Up-Shift Indicator Light.
1220 No Voltage at ECU From EGR Solenoid.
1222 Ignition Module (MPA) Not Grounded.
1223 No ECU Tests Run.
niestety potrzebny jest układzik konwertera stanów logicznych i oprogramowanie albo narzędzie serwisowe.
http://www.jeep.avtograd.ru/Cherokee/injection/renix/
A tutaj parę kucyków więcej.
http://jeep4.0performance.4mg.com/index.html
A tutaj kody:
Diagnostic Trouble Codes - 1989
Jeep
1000 Ignition Line Low.
1001 Ignition Line High.
1002 Oxygen Sensor Heater Line Low.
1004 Battery Voltage Low.
1005 Sensor Ground Line Out of Limits.
1013 Ignition Module (MPA) Line High.
1014 Fuel Pump Line Low.
1015 Fuel Pump Line High.
1016 Charge Air Temperature Sensor Line Low.
1017 Charge Air Temperature Sensor Line Low.
1018 No Serial Data.
1020 No SYNC Pulse Seen.
1021 Failed to Start Due to Mechanical Problem.
1022 Start Line Low.
1027 ECU Sees Wide Open Throttle.
1028 ECU Does Not See Wide Open Throttle.
1031 ECU Sees Closed Throttle.
1032 ECU Does Not See Closed Throttle.
1037 Throttle Position Sensor (TPS) Circuit Low.
1038 Park/Neutral Line High (A/T).
1040 Latched B+ Line Low.
1041 Latched B+ Line High.
1042 No Latched B+ 1/2 Volt Drop.
1044 Up-Shift Indicator Light Circuit (M/T).
1047 Wrong ECU.
1048 M/T Vehicle Equipped With A/T ECU.
1049 A/T Vehicle Equipped With M/T ECU.
1050 Idle RPM Less Than 500.
1051 Idle RPM Greater Than 2000.
1052 MAP Sensor Out of Limits.
1053 Change In MAP Sensor Reading Out of Limits.
1054 Coolant Temperature Sensor Line Low.
1055 Coolant Temperature Sensor Line High.
1056 Inactive Coolant Temperature Sensor (CTS).
1057 Knock Sensor Circuit Shorted.
1058 Knock Sensor Value Out of Limits.
1059 A/C Request Line Low.
1060 A/C Request Line High.
1061 A/C Select Line Low.
1062 A/C Select Line High.
1063 A/C Clutch Line Low.
1064 A/C Clutch Line High.
1065 Oxygen Sensor Reads Rich.
1066 Oxygen Sensor Reads Lean.
1067 Latch Relay Line Low.
1068 Latch Relay Line High.
1069 No Tach.
1072 ISA Motor Cannot Control Idle.
1073 ECU Does Not See Speed Sensor Signal.
1200 Defective ECU or Short to Voltage.
1201 Injector Short to B+.
1202 All Injectors Shorted to Ground.
1203
to
1208 Injector (N) Shorted to Ground.
1209 All Injectors Open.
1210
to
1215 Injector (N) Circuit Open.
1216 No Voltage at ECU From A/C Relay.
1217 No Voltage at ECU From O2 Sensor Heater Relay.
1218 No Voltage at ECU From Power Latch Relay.
1219 No Voltage at ECU From Up-Shift Indicator Light.
1220 No Voltage at ECU From EGR Solenoid.
1222 Ignition Module (MPA) Not Grounded.
1223 No ECU Tests Run.
niestety potrzebny jest układzik konwertera stanów logicznych i oprogramowanie albo narzędzie serwisowe.
Ostatnio zmieniony śr paź 13, 2004 1:26 pm przez boris.blank, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
witam
moj problem z gazem nie minal ,mianowicie chodzi o spalanie (10l mniej na miescie ) pali 30l
bylem podlaczony pod komputer,sonda sprawna.
teraz nie wiem od czego drazyc temat,czy zaczac od map sensora czy czujnika temperatury.(map sensor chyba 450zl,czujnik kolo 100 ,albo odwrotnie)
moze gdzies jeszcze indziej jest przyczyna?
pomozcie!!!

moj problem z gazem nie minal ,mianowicie chodzi o spalanie (10l mniej na miescie ) pali 30l
bylem podlaczony pod komputer,sonda sprawna.
teraz nie wiem od czego drazyc temat,czy zaczac od map sensora czy czujnika temperatury.(map sensor chyba 450zl,czujnik kolo 100 ,albo odwrotnie)
moze gdzies jeszcze indziej jest przyczyna?
pomozcie!!!


KUBA
Nadmierne spalanie - zalewanie (czas pracy wtryskiwaczy), na benzycje tez ci duzo pali?
Mozesz miec to co ja - ale co ja mam tego nie wiem.
U mnie gazownicy sa na tyle solidni ze nie oddadza trupa puki nie zrobia.
Tymczasem gazownicy modla sie przy peepie (chyba znienawidza wszystkie amerykanskie samochody), narazie chca map wymienic - bo im sie pomiary niepodobaja (przy mierzeniu 2 razy im sie urzadzonko mierzace zwiesilo - wiec mzoe i cos w tym jest). Kody bledow sa piekne ale 3ba je jeszcze zczytac ;].
Sowiecki jazyk nijak do mnie nie przemawia (ni w zab go...) (ale podrukowalem im i zaniose niech poczytaja)
Wiec KubaZ, moze byc ze to samo nam lezy jak u siebie uda sie wyszukac to co siadlo to daj znac, jak u mnie zdiagnozuja przed czasem to ja na forum pochwale tymczasem prosze o sugestie......
Mozesz miec to co ja - ale co ja mam tego nie wiem.
U mnie gazownicy sa na tyle solidni ze nie oddadza trupa puki nie zrobia.
Tymczasem gazownicy modla sie przy peepie (chyba znienawidza wszystkie amerykanskie samochody), narazie chca map wymienic - bo im sie pomiary niepodobaja (przy mierzeniu 2 razy im sie urzadzonko mierzace zwiesilo - wiec mzoe i cos w tym jest). Kody bledow sa piekne ale 3ba je jeszcze zczytac ;].
Sowiecki jazyk nijak do mnie nie przemawia (ni w zab go...) (ale podrukowalem im i zaniose niech poczytaja)
Wiec KubaZ, moze byc ze to samo nam lezy jak u siebie uda sie wyszukac to co siadlo to daj znac, jak u mnie zdiagnozuja przed czasem to ja na forum pochwale tymczasem prosze o sugestie......
witam
witam
na benzynie tez chyba duzo bierze ,w sumie caly czas na gazie latam takze nie bardzo potrafie stwierdzic.
niby na koputerze wykazalo ,ze sonda pracuje,mechanicy mowia ze moze wrocic do sondy ,juz nie wiem.
u gazownika dobrze pracuje,a spalanie duze .sam nie wiem od czego zaczac .jakby nie to spalanie to naprawde nie moge powiedziec zlego slowa na gazownika.najgorsze jest to ze mam 100km do miasta gdzie to robie i tak jest to wszystko popierdolone.
na benzynie tez chyba duzo bierze ,w sumie caly czas na gazie latam takze nie bardzo potrafie stwierdzic.
niby na koputerze wykazalo ,ze sonda pracuje,mechanicy mowia ze moze wrocic do sondy ,juz nie wiem.
u gazownika dobrze pracuje,a spalanie duze .sam nie wiem od czego zaczac .jakby nie to spalanie to naprawde nie moge powiedziec zlego slowa na gazownika.najgorsze jest to ze mam 100km do miasta gdzie to robie i tak jest to wszystko popierdolone.
KUBA
Pewnie ! Ale zaproponuj im , żeby sobie oni mapa kupili a jak pomoże to Ty od nich odkupisz . Smutna taka metoda , żeby po kolei wszystkie graty wymieniać , aż się trafi na właściwy . I zostaniesz później z całym bagażnikiem części i pustą kieszenią .Tymczasem gazownicy modla sie przy peepie (chyba znienawidza wszystkie amerykanskie samochody), narazie chca map wymienic - bo im sie pomiary niepodobaja (przy mierzeniu 2 razy im sie urzadzonko mierzace zwiesilo - wiec mzoe i cos w tym jest). Kody bledow sa piekne ale 3ba je jeszcze zczytac ;].
Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Instalacja OMVL. DREAM XXI 'N'.
Jej cecha jest kozystanie niemalze w 100% z komputerka benzynowego (mozna mapy wtryskowe modyfikowac - ale baza sa te brane z benzyny). Instalacja ta nie wymaga sprawnej sondy (moja jest sprawna) i dla niej czasy wtryskiwaczy na rzecza kluczowa.
Problem zaczyna sie przy przekroczeniu 3000 obrotow (czyli identycznie jak w przypadku dziwnych wskazan sondy - czym pisalem wczesniej, te 3000 obrotow sa granica pomiedzy normalnymi wskazaniami a jakims glupieniem). Po przekroczeniu tego zamiast podawac czas pracy wtryskiwaczy ok 20 ms podawany jest 120ms i cos kolo tego silnik jest wowczas zalewany.
Odlaczyli Map aby wskazywal atmosferyczne cisnienie (rurke odlaczyli) i okazalo sie iz autko nie zareagowalo na to zmienaijac czas wtryskiwaczy (dla autka nie bylo pecjalnej roznicy), czy map podlaczony czy nie.
Moje padania napiecia sa zamieszczone wyzej - i oni potwierdzilli ze map powinien pokazywac napiecie ponizej 1 V (przy wyzszych obrotach), gdzie u mnie 1.07V to bylo najmniejsze uzyskane.
Poprzedni gaz mial szczescie kilka razy kichnac - i wielce prawdopodobne ze cos mu sie "wykichalo". Klape mialem wiec filtra nei rozwalil ale w strone przepustnicy "gaza" puscil.
Zbyt dlugi czas wtryskiwaczy - przelewanei silnika i moc lipna.
Peep nie jest oddany - wiec moglem sie tylko na warsztacie u nich pobawic.
Jej cecha jest kozystanie niemalze w 100% z komputerka benzynowego (mozna mapy wtryskowe modyfikowac - ale baza sa te brane z benzyny). Instalacja ta nie wymaga sprawnej sondy (moja jest sprawna) i dla niej czasy wtryskiwaczy na rzecza kluczowa.
Problem zaczyna sie przy przekroczeniu 3000 obrotow (czyli identycznie jak w przypadku dziwnych wskazan sondy - czym pisalem wczesniej, te 3000 obrotow sa granica pomiedzy normalnymi wskazaniami a jakims glupieniem). Po przekroczeniu tego zamiast podawac czas pracy wtryskiwaczy ok 20 ms podawany jest 120ms i cos kolo tego silnik jest wowczas zalewany.
Odlaczyli Map aby wskazywal atmosferyczne cisnienie (rurke odlaczyli) i okazalo sie iz autko nie zareagowalo na to zmienaijac czas wtryskiwaczy (dla autka nie bylo pecjalnej roznicy), czy map podlaczony czy nie.
Moje padania napiecia sa zamieszczone wyzej - i oni potwierdzilli ze map powinien pokazywac napiecie ponizej 1 V (przy wyzszych obrotach), gdzie u mnie 1.07V to bylo najmniejsze uzyskane.
Poprzedni gaz mial szczescie kilka razy kichnac - i wielce prawdopodobne ze cos mu sie "wykichalo". Klape mialem wiec filtra nei rozwalil ale w strone przepustnicy "gaza" puscil.
Zbyt dlugi czas wtryskiwaczy - przelewanei silnika i moc lipna.
Peep nie jest oddany - wiec moglem sie tylko na warsztacie u nich pobawic.
Dokladnie; przed kolejnymi probami zresetuj kompa (odlacz aku na chwile). Jak komp zalapal blad z MAPa raz to trzyma go przez bodajze grubo ponad 100 cykli kluczyka i moze go nie brac pod uwage...PKi pisze:Jak chcesz to do nonHO mam MAP'a moge ci pozyczyæ na próby. Mo¿e komputer za³apa³ ju¿ b³êdy i przestal braæ MAP'a pod uwagê ?
Co do MAPa to faktycznie u mnie zchodzil ponizej 1V przy duzych obrotach. Jak masz to sproboj na pozyczonym MAPie a jak nie to obniz mu napiecie referencyjne i zmiez wteczy czasy wtryskiwaczy - powinny sie lekko zmienic (nizsze napiecie ref - krotsze czasy otwarcia).
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Co do kompa to znana jest mi amerykanska technika made by redmond.
A mam pytanie czy mapsensory sa wymienne - bo ja doczytalem ze nie powinno sie dawac od autka z turbo do normalnego (bez turbo) a tak to nie ma klopotu.
Oczywiscie dzieki za mozliwosc wypozyczenia. Ale mi zalezy zeby trup do soboty byl na swych kolach.
Bo mam Mapsensor od Opla 2.0 (niby tez GM) i ksztalt identyczny. ALe czy parametry tez?
Dziekuje za wspanila instrukcje od Renixa wtrysku teraz sprawdzanie stanie sie latwiejsze.
Mam nadzieje ze sie uda. I ze wkoncu u siebie w garazyku zabiore sie za usprawnianie tempomatu (bardzo fajny opis Bociana).
A mam pytanie czy mapsensory sa wymienne - bo ja doczytalem ze nie powinno sie dawac od autka z turbo do normalnego (bez turbo) a tak to nie ma klopotu.
Oczywiscie dzieki za mozliwosc wypozyczenia. Ale mi zalezy zeby trup do soboty byl na swych kolach.
Bo mam Mapsensor od Opla 2.0 (niby tez GM) i ksztalt identyczny. ALe czy parametry tez?
Dziekuje za wspanila instrukcje od Renixa wtrysku teraz sprawdzanie stanie sie latwiejsze.
Mam nadzieje ze sie uda. I ze wkoncu u siebie w garazyku zabiore sie za usprawnianie tempomatu (bardzo fajny opis Bociana).
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
wez ten manual renixa, przejrzyj i daj tym mechesom.
to pare czujnikow do sprawdzenia i to zwyklym miernikiem
jak MAP jest ok to reszta do kontroli, jest tylko pare trybow pracy ECU i w kazdym bierze inne czujniki pod uwage, masz wszystko w dokumentacji
tak przy okazji czy nie masz jakis problemow z ladowaniem?
wez woltomierz ale osobny podlacz do aku i potem do jakiegos odbiornika w kabinie i dokop mu te 3tys obrotow.
to pare czujnikow do sprawdzenia i to zwyklym miernikiem
jak MAP jest ok to reszta do kontroli, jest tylko pare trybow pracy ECU i w kazdym bierze inne czujniki pod uwage, masz wszystko w dokumentacji
tak przy okazji czy nie masz jakis problemow z ladowaniem?
wez woltomierz ale osobny podlacz do aku i potem do jakiegos odbiornika w kabinie i dokop mu te 3tys obrotow.
ładowanie ok.
Dzisiaj dowiem sie co mu dolega/dolegalo (ladowanie sprawdzali mechanicy).
Autko zaliczylo kilka wystrzalow gazowych (na poprzedniej instalacji - kolo 10-15 strzalow) - klapa anywybuchowa byla wiec w filtr nie dostal - ale poszlo w MAP i przepustnice - i to musze sprawdzic.
Przede wszystkim zmiana ustawienia przepustnicy i czasu wtryskiwaczy w zaleznosci od MAP'a i czujnika polozenia przepustnicy.
Jak mechaniorki nie podolaja sobie to sam pomierze wszystko.
Dzisiaj dowiem sie co mu dolega/dolegalo (ladowanie sprawdzali mechanicy).
Autko zaliczylo kilka wystrzalow gazowych (na poprzedniej instalacji - kolo 10-15 strzalow) - klapa anywybuchowa byla wiec w filtr nie dostal - ale poszlo w MAP i przepustnice - i to musze sprawdzic.
Przede wszystkim zmiana ustawienia przepustnicy i czasu wtryskiwaczy w zaleznosci od MAP'a i czujnika polozenia przepustnicy.
Jak mechaniorki nie podolaja sobie to sam pomierze wszystko.
Jak by co to tu jeszcze masz duuuzo informacji ale to to samo co w manualu...
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... findex.htm
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... findex.htm
Taa, trzeba sie tylko posłigiwać narzedziami co bóg (net) dał
A jeszcze raz w skrócie co do MAP sensora :
- napięcie zasilania w granicach 4.5 do 5V
- włączony zapłon, napięcie na wyjściu około 4,5-5V (brak podciśnienia)
- odpalony silnik, wolne obroty 0,5-1,5V (podcisnienie duze)
jeśli tak jest to map jest OK na 100%
pozatym przy wcisnietym agresywnie gazie podcisnienie spada i pojawia sie wysokei napiecie na wyjsciu MAP, wszystko prawidłowo...

A jeszcze raz w skrócie co do MAP sensora :
- napięcie zasilania w granicach 4.5 do 5V
- włączony zapłon, napięcie na wyjściu około 4,5-5V (brak podciśnienia)
- odpalony silnik, wolne obroty 0,5-1,5V (podcisnienie duze)
jeśli tak jest to map jest OK na 100%
pozatym przy wcisnietym agresywnie gazie podcisnienie spada i pojawia sie wysokei napiecie na wyjsciu MAP, wszystko prawidłowo...
Map - zdaje sie byc poprawny.
Ale cisnienie przy przygazowce (na postoju) dochodzi do 0.90 - potem juz sie obrotomierz konczy (kolo 5000) (ale przepustnica nie jest wowczas calkowicie otwarca - wiec zakladam ze podczas jazdy zchodzi nizej). Ale nie udalo mi sie uzyskac takich cisnien jak wy (0.60) - chyba ze przy przygazowce zabieralem noge z gazu - wowcza przepustnica sie zamykala i przez chwile bylo 0.60)
Sprawdzilem dzialanie czujnika otwarcia przepustnicy (przy okazji wszystko wyczyscilem) - poprawilem go lekko i teraz jest wzorowo.
Krokowka tez chodzi - chodz w przyszlosci wypadalo by go wymienic bo potrafi sie zaciac ;] - ale to jest zadkosc.
W nowym watku opisze kolejne pytania.
Ale cisnienie przy przygazowce (na postoju) dochodzi do 0.90 - potem juz sie obrotomierz konczy (kolo 5000) (ale przepustnica nie jest wowczas calkowicie otwarca - wiec zakladam ze podczas jazdy zchodzi nizej). Ale nie udalo mi sie uzyskac takich cisnien jak wy (0.60) - chyba ze przy przygazowce zabieralem noge z gazu - wowcza przepustnica sie zamykala i przez chwile bylo 0.60)
Sprawdzilem dzialanie czujnika otwarcia przepustnicy (przy okazji wszystko wyczyscilem) - poprawilem go lekko i teraz jest wzorowo.
Krokowka tez chodzi - chodz w przyszlosci wypadalo by go wymienic bo potrafi sie zaciac ;] - ale to jest zadkosc.
W nowym watku opisze kolejne pytania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości