Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 5:17 pm

barthez008 pisze:No dobra Pany to sprawa wygląda tak że się teraz trochę zamotałem z tym wszystkim.... już sam do końca nie wiem.
No ale to słuchajcie no bo żeby diesel fajnie chodził to trzeba mniej więcej ze 3 koła do niego wpakować, no a żeby ta 4-litróweczka działała jakoś sensownie na gazie to ile trzeba za taką instalkę do niego dać??
No i w tej 4-litrówce też lepiej się sprawdza automat od manuala pod względem turystycznym jak i terenowym????

za sekwencje dasz 3 koła

ale ja bym załozył zwykły na blosie wyjdzie nie całe 2 koła zero ekektroniki,a i uzytkuje sie super

w 4.0 były tez manuale ale rzadko ,automat jest pancerny w tych samochodach :)2

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 5:26 pm

barthez008 pisze: No ale to słuchajcie no bo żeby diesel fajnie chodził to trzeba mniej więcej ze 3 koła do niego wpakować, no a żeby ta 4-litróweczka działała jakoś sensownie na gazie to ile trzeba za taką instalkę do niego dać??
No i w tej 4-litrówce też lepiej się sprawdza automat od manuala pod względem turystycznym jak i terenowym????
3k wkładasz maksymanie...
bo taniej jest kupić inny silnik i zrobić remont, jeżeli buda jest zadbana

DOBRA instalka (nie tania i gówniano działająca.. ale tania) do 4.0 wraz z założeniem to jakieś 4,5k
tylko od razu:
tracisz w zasadzie bagażnik... bo siedzi w nim wielka butla
szybsza korozja wydechu
gorszy dostęp do silnika (osprzęt zajmuje miejsce)
droższe przeglądy
częściej świece trzeba zmieniać


4.0 czasem występował w manualu..
ale było ich niedużo

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 5:31 pm

4,5 k?


padłem :)21

eh wy ludzie nie znoszacy gazu :)21

do V8 kosztuje 4k na bdb podzespołach i ze zejmowaniem kolektora


zreszta miałem kilka jepow wszystkie na gazie i wszystkie jezdza do dzisiaj i kazdy chwali :)2

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 5:33 pm

w a dieslu nie ma swiec,wydechu i miejsca jest w ciul

ogarnij sie,bo wymyslasz głupoty


do autora watku
kolega zaloguj sie na
http://www.jeep.org.pl/forum/index.php? ... ca0bdb0619

tam dowiesz sie tego co ja ci napisałem :)21

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 5:38 pm

no no no...
wsadzaj tanią

niedawno oglądałem stojącego w Chełmskim KJ'ta z instalką LPG
zrobiłem kilka zdjęć i wysłałem komuś kto go chciał kupić i ma pojęcie o LPG
efekt ?
wtryskiwacze bardzo powolne, słabe jakościowo... najgorszy chłam
reduktor: dobry do silnika 4 cylindrowego 1.6 a nie V6 3.7
komputer: jakiś bardzo stary i nie produkowany, choć instalka założona rok temu
butla: niby do 2017 roku ale też coś nie tak z jej formalną stroną, bo producent stracił dopuszczenie sprzedaży na polski rynek

efekt: do wywalenia w zasadzie

błędy: p0325 i p0330

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 5:41 pm

tomek 79 pisze:w a dieslu nie ma swiec,wydechu i miejsca jest w ciul
ogarnij sie,bo wymyslasz głupoty
oczywiście, że są..
ale wydech nie koroduje tak jak w przypadku posiadania LPG
świece masz żarowe, są tylko 4 i wymieniasz kiedy padną i duuużo rzadziej niż w przypadku LPG
o opłatach LPG przy przeglądzie wspominałem ?


ach...
no i pokaż jakiś typowy bagażnik auta z butlą

a ja wstawię swój.. jak wygląda bez butli, dobrze ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 5:48 pm

kupujesz auto dla bagaznika czy dla frajdy z jazdy ??

wazniejsza jest bezawaryjnosc jednostki czy bagaznik ??

wydech kosztuje 100zł smiech na sali

swiece do 4.0 kosztuja zapewne mniej niz te 4 zarowe do VM

ropa zamarza :)21 i smierdzi :wink:
diesla starego zle sie odpala w zimie

diesle maja wieksze przebiegi

mechanikow ogarniajacych te wozy jest bardzo mało


sygma ja rozumiem tez lubie diesla ale po co wywarzac otwarte drzwi,ten silnik to kupa :)21

dobrze o tym wiesz

odsprzedac trudno,nawet bardzo

nie nie nie,zycie jest za krotkie na takie silniki :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 5:51 pm

Sygma pisze:no no no...
wsadzaj tanią

niedawno oglądałem stojącego w Chełmskim KJ'ta z instalką LPG
zrobiłem kilka zdjęć i wysłałem komuś kto go chciał kupić i ma pojęcie o LPG
efekt ?
wtryskiwacze bardzo powolne, słabe jakościowo... najgorszy chłam
reduktor: dobry do silnika 4 cylindrowego 1.6 a nie V6 3.7
komputer: jakiś bardzo stary i nie produkowany, choć instalka założona rok temu
butla: niby do 2017 roku ale też coś nie tak z jej formalną stroną, bo producent stracił dopuszczenie sprzedaży na polski rynek

efekt: do wywalenia w zasadzie

błędy: p0325 i p0330

gaz do v8

stag 300 cos tam :)21
reduktor kme 300koni

wtryski acw01

butla 80 l w poprzek

tankowanie w klapce

taki zestaw polecaja chłopaki na orgu co robia gaz od lat

posłuchalem ich

zleciłem montarz

dokladnie 3800 zapłaciłem,do V8 5.2

wiec nie opowiadaj głupot :)21

do 4.0 zakładałem 3 kołka wyszło

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 5:59 pm

tomek 79 pisze:kupujesz auto dla bagaznika czy dla frajdy z jazdy ??
jak bym chciał tylko dla frajdy... to bym kupił 2 osobową Suzuki
tomek 79 pisze:wazniejsza jest bezawaryjnosc jednostki czy bagaznik ??
sugerujesz, że z LPG spada awaryjność silnika i zwiększa się żywotność silnika :)21
tomek 79 pisze:wydech kosztuje 100zł smiech na sali
pokaż taki wydech
zrobiony z tulejek od papieru toaletowego ? :)21

tomek 79 pisze:sygma ja rozumiem tez lubie diesla ale po co wywarzac otwarte drzwi,ten silnik to kupa :)21
nie
silnik jest dobry
ale trzeba o niego zadbać... i będzie bezawaryjny
tomek 79 pisze:mechanikow ogarniajacych te wozy jest bardzo mało
co nie przeszkadza bać się za naprawę.. choć nie mają pojęcia
właściciele też wyciskają z gówna soki i robią byle jak... zalewają tanimi i słabej jakości olejami........ a potem się to mści
tomek 79 pisze:odsprzedac trudno,nawet bardzo
dlatego można kupić tanio jakiś nie użytkowany w naszym kraju... dobrze zrobić i cieszyć się bezawaryjną jazdą
lepiej mieć to niż kupić trupa zajechanego LPG i leju mineralnym

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 6:00 pm

tomek 79 pisze: reduktor kme 300koni
na jednym zrobiłeś ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 6:04 pm

tak na jednym

i jezdzi jak na benie :wink:


co do diesla VM

nie przekonałes mnie :)21

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 6:06 pm

wcale nie chciałem przekonywać


a tyle pozostaje z bagażnika po włożeniu niedużej butli 60 litrów

Obrazek

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 7:33 pm

korekta...

instalka LPG do 4.0 z założeniem to 3.3k na wtryskach AC
lepsza HANA to +400

Dominik4x4 VM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 28, 2011 6:19 pm
Lokalizacja: Chorzów Bytom
Kontaktowanie:

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Dominik4x4 VM » pn gru 23, 2013 7:34 pm

Witajcie

Ja mam Dwa VMy 3,1td (531) i 2,5td (425) i Opiekuje sie VeMami od znajomych i to co Większości tu opisujecie to nie są Silniki a żywe Trupy

Każdy Zdrowy VM odpala od Strzału przy -25 po jednym podgrzaniu świec Wiec Darujcie sobie ze VM nie pali w zime bo Pali i to lepiej niż niejeden benzyniak

Moje silniki i od znajomych Chodzą jak by co dopiero opuściły fabrykę wiec Wiem jak te silnik pracują w XJ i WG

Zdrowy VM w XJ spokojnie wystarcza Ma 115km i 300Nm przy 2000 tyś obr Przepraszam ile ma 4,0 ??? tez 300 Nm wiec luzz

Spalanie 10l po mieście to naprawdę dużo ?? Dodam iż 4,0 w Automacie Żłopie ile zdąży na LPG nie ma szans zejść poniżej 20L po mieście Eksploatowałem przez jakiś czas 4,0 Mopar


A teraz 3,1td

Silnik 5 garów do tego ciężka buda Granda i co myślicie ze bedzie palił 10l na 100km ?? Mi grand po mieście pali 13,5l na trasie idzie Zejść poniżej 10l

3,1 ma 140km 390Nm momentu i pisanie głupot ze nie jeździe itp możecie bajki Dzieciom na dobranoc opowiadać


a co awaryjności VMa

Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz który ma 100% pewny przebieg a Silnik pracuje bez zastrzeżeń i był nie rozkręcony od nowości i nie grzebał w nim jakiś partacz to nie ma sie czego bać

Najgorsze dla VMów jest to iż nikt nie Umi ich dobrze zrobić ......
Chodzi o głowice a później zaczynają sie Numery z wydmuchanymi uszczelkami pod głowicą pękającymi głowicami itp

Co do Układu zaworowego Temat rzeka

VM ma bardzo delikatne zasilanie oleju na hydropopychacze przez bardzo cienką rurkę magistrale

Jeśli jezdzi sie na bardzo gęstym Oleju dajmy przykład 15w40 to po odpaleniu na mrozie przez ponad minute układ zaworowy chodzi praktycznie na sucho

co do wymieniania Układu zaworowego to Wszystko jest opisane w Manualu FSM krok po kroku

Dobry klucz dynamometryczny przy VM to podstawa

Myślicie ze czymu wyrywają sie szpiki z głowic trzymający mostek zaworowy ??

Wszystko jest dokręcane na hama i tyle

Mostek dokręca sie momentem 29,4 Nm

Sam tak dokręcałem i auta przejechały ponad 40 tyś km i nic sie nie dzieje


Dlatego w VM jest zalecany olej 10w40 5w40 itp Ja swojego zalałem 5ką i nie mam problemów

ale mimo tego jak go odpalam to zawsze daje mu chwile pochodzić


co do awaryjności VMa to nigdy (odpukać w niemalowane) Mnie nie zawiódł i mam nadzieje ze tak zostanie



Dziękuje dobranoc.
Ostatnio zmieniony pn gru 23, 2013 8:31 pm przez Dominik4x4 VM, łącznie zmieniany 2 razy.
XJ 2,5 'td 92 Limited
WG 3,1'td 00 Laredo
ONLY VM

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 7:41 pm

No Tomek....
teraz masz Dominika do dyskusji o VM'ach ....... a ma wiedzę o nich jak mało kto w Polsce :)2
(wiem, dawać kogoś takiego to cios poniżej pasa)





Powodzenia :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 7:55 pm

chłopcy ale mnie nikt to zadnego silnika diesla w jeepie nie przekona nigdy

fajnie ze Dominik ma wiedze,i pomaga innym,ale mi te motory nie odpowiadaja ,ani nikomu kogo znam i ma jeepa,i nim jezdzi


specjalne klucze,oleje,traktowanie

4.0 jest bardziej odporne na wiedze druciarzy


co do spalania


jak juz tak liczymy dokladnie to ja sie nie bawie

po co mi jeep jak licze benzyne,gaz,czy ON co do grosza,to nie auta dla takich ludzi,zreszta zadne terenowe nie jest dla dusigrosza

Dominik4x4 VM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 28, 2011 6:19 pm
Lokalizacja: Chorzów Bytom
Kontaktowanie:

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Dominik4x4 VM » pn gru 23, 2013 8:01 pm

tomek 79 pisze:chłopcy ale mnie nikt to zadnego silnika diesla w jeepie nie przekona nigdy

fajnie ze Dominik ma wiedze,i pomaga innym,ale mi te motory nie odpowiadaja ,ani nikomu kogo znam i ma jeepa,i nim jezdzi


specjalne klucze,oleje,traktowanie

4.0 jest bardziej odporne na wiedze druciarzy


co do spalania


jak juz tak liczymy dokladnie to ja sie nie bawie

po co mi jeep jak licze benzyne,gaz,czy ON co do grosza,to nie auta dla takich ludzi,zreszta zadne terenowe nie jest dla dusigrosza


No widzisz Mi znowu w ogóle nie opowiada 4,0 kolega miał drugie 4,0 i tez sprzedał

Co do podliczania to tak na poważnie jak ktoś sie mnie pyta ile pali odpowiadam Ile wleje tyle spali

Dlatego jak Mnie stać na JeePa to stać mnie na właściwy serwis na utrzymanie go w Nienagannym stanie a nie Wkładanie LPG bo Drogo Jak cie nie stać na 4,0 to kup sobie Tico

Jedni lubią klank benzyny Inni diesla ale jak Kupujesz 4,0 to nie niszcz go LPG

a co do VMa jest proste jak dbasz tak masz :)
Ostatnio zmieniony pn gru 23, 2013 8:07 pm przez Dominik4x4 VM, łącznie zmieniany 3 razy.
XJ 2,5 'td 92 Limited
WG 3,1'td 00 Laredo
ONLY VM

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 8:03 pm

:)2

nie wiem co sygma chciał udowodnic :roll:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 8:24 pm

tomek 79 pisze:nie wiem co sygma chciał udowodnic :roll:
że większość bredni jakie się pisze o VM....
pisane jest przez ludzi którzy nie mieli i nie mają tego silnika

a swoją widzę opierają na tych, co nie potrafią zadbać właściwie o silnik


Dzisiejsze konstrukcje silników opartych na CR są jeszcze bardziej wrażliwe
i co ?
I sprzedają się dobrze.
Jedni robią na nich setki tysięcy kilometrów bez poważnych awarii... a innym co chwila coś pada i się psuje w tym samym typie jednostki.
W czym więc problem ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 8:32 pm

nie ograniasz

trudno


nie chce mi sie
studzenine robie :)21

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 8:36 pm

Tomek...
miałeś sprawnego VMa, widziałeś sprawnego VMa, jeździłeś sprawnym VMem..... czy tylko opowieści znasz ?

no i tyle w temacie

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » pn gru 23, 2013 8:51 pm

pisałem ze jezdziłem sprawnym VM bo miałem go kupic,ale niczym mnie nie urzekł,wiec odpusciłem

a i rowniez dlatego ze moji kumple o ktorych pisałem narzekali,na te motory,moze nie mieli sprawnego vm NIE WIEM?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » pn gru 23, 2013 10:13 pm

VMy nadają się do trochę innego "zastosowania" niż 4.0
Nawet jak pojedziesz w lekki teren XJ z krótkim Nissanem Terrano 2.7 TD to on inaczej przejedzie jakąś przeszkodę a Ty inaczej.

A czy ciężko kupić zdrowego VMa ?
Rozmawiałem z Dominikiem.. i tak. Z rynku krajowego to same trupy kwalifikujące się do wymiany silnika.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: tomek 79 » wt gru 24, 2013 8:35 am

pewnie tak jest,a smiem stwierdzic ze te silniki jezdza do jakiegos przebiegu


otoz



kumplel kupił vojadzera z tym motorem

nie wiedział :)21


jak sie dowiedział to oszczedzał samochod jak mogł co na nie wiele sie zdało bo zakonczył kariere w krzakach :)21


napewno do innego traktowania,z tym sie zgodze


przyjaciel ma komis samochodowy i ciagnie wozki z włoch


czasami przywiezie fajnego jepa,ale zawzwyczaj szybko soe sprzedaja bo sa naprawde ładne


ostatnio przywiozł liberty 2,5 VM

niby te lepsze

ehe

oczywiscie był uszkodzony motor
kupił jakis dziadek naprawił,pojezdził znowu szlak trafił


no oprzeciez nie bedzie jezdził za kazdym razem do DOminika

o 4.0 takich historii nie słyszał chyba nikt :)21

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Czas na zmiany Z UAZIKA NA JEEPKA

Post autor: Sygma » wt gru 24, 2013 8:42 am

tomek 79 pisze:o 4.0 takich historii nie słyszał chyba nikt :)21
sugerujesz, że te silniki nie padają... i u osób zajmujących się rozbieraniem angoli wręcz zalegają ? :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości