Wszystko o ZJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » czw lip 14, 2005 11:53 am

Tak, przed 95 rokiem byly part-time, full-time, reduktor, potem w 95 roku weszly takie jak mam np. ja czyli 4FullTime, N, 4LO czyli caly czas lecisz na 4x4 i tylko opcja z wlaczanym reduktorem, a w 96 i pozniej masz tez 3 polozenia 4x4 OnDemand czyli jedziesz na tylniej osi, a jak jest poslizg kol to dolacza przod, N, i reduktor...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » czw lip 14, 2005 12:00 pm

Nie wiem czy dobrze sie orientuję w tym temacie, ale chyba to 4 LO nie spina machanizmów w ZJ a jedynie zmienia przełożenia na większą moc.
Czy dobrze gadam ??
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lip 14, 2005 12:43 pm

Boom pisze:Nie wiem czy dobrze sie orientuję w tym temacie, ale chyba to 4 LO nie spina machanizmów w ZJ a jedynie zmienia przełożenia na większą moc.
Czy dobrze gadam ??
niestety dobrze prawisz
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » czw lip 14, 2005 12:45 pm

danielpoz pisze:
Boom pisze:Nie wiem czy dobrze sie orientuję w tym temacie, ale chyba to 4 LO nie spina machanizmów w ZJ a jedynie zmienia przełożenia na większą moc.
Czy dobrze gadam ??
niestety dobrze prawisz
Czyli ZJ-y maja tyle z terenówki co osiał z konia :D
Ale o tym szzzzaaaaaaaaaaa, bo jak się XJ-owcy dowiedzą to będą mieli ubaw :wink:
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lip 14, 2005 1:16 pm

ale sa zjoty co maja "normalny" reduktor
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 1:26 pm

Boom pisze:(...) 4 LO nie spina machanizmów w ZJ (...)
Co przez to rozumiesz ??
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lip 14, 2005 1:37 pm

ze nie ma blokady miedzyosiowej
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 1:41 pm

danielpoz pisze:ze nie ma blokady miedzyosiowej
:lol: przecież to niemożliwe - Grand nie byłby samochodem terenowym !!
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lip 14, 2005 2:11 pm

rozumiem ze wszystkie inne auta 4x4 maja blokade? :lol:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Klosiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Klosiak » czw lip 14, 2005 2:14 pm

Witam, nie byłem aktywny na forum ze 3 lata
A propo napedów ZJ w sytuacji gdy jest 4H, N i 4L to jest system Quadra-Trac wymyslony zresztą w 72 r do Wagoneera SJ i na 4H startuje sie z tylnego i przy poslizgu przodu wiskoza dostarcza naped, a 4L spina na sztywno centralny :)2 , system ten nie ma blokady mostow
W ZJ był jeszcze Selec-Trac znany z XJ i tylko tył wersja 4x2 na USA i Kanade

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » czw lip 14, 2005 2:16 pm

:o czyli co ?? Dobre to jest czy lipa ?? !!
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Klosiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Klosiak » czw lip 14, 2005 2:40 pm

Daje rade, ZJ mozna spotkac na Rubiconie
'97 Wrangler TJ 2.5 + 2" + Warn x800i + 31" MT

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw lip 14, 2005 2:43 pm

Klosiak pisze:Daje rade, ZJ mozna spotkac na Rubiconie
Znaczy się na asfalcie dojazdowym do Rubiconu
:)21

Bez urazy, ale Grand nie jest z założenia autem terenowym tylko SUVem.
A że spotyka się motane... coż, zmotać można wszystko...
:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 2:46 pm

danielpoz pisze:rozumiem ze wszystkie inne auta 4x4 maja blokade? :lol:
Tak - mówiąc w dużym uproszczeniu możliwe są następujące konfiguracje:
1. Nie ma centralnego dyfra tylko mechaniczna skrzynia rozdzielcza, wówczas załączenie przodu powoduje proste spięcie przodu z tyłem na sztywno.
2. Jest centralny dyfer, i wówczas musi istnieć możliwość jego zablokowania - po zablokowanie otrzymujemy układ jak w pkt. 1 wyzej.
Nowomodnym ersatzem tej blokady są układy ETC, w których odpowiednio doprogramowany ABS hamuje poszczególne koła, co ma efekt taki sam jak blokady (w tym szczególnym przypadku zastępują także blokady osiowe) - Jeepy z lat 90-ych na pewno o ETC (na szczęście!) nie słyszały!
3. Zamiast centralnego dyfra w SUVach najczęściej występuje sprzęgło lepkościowe (lub podobne o identycznym działaniu). W wiekszości tak wyposażonych aut jest jednak możliwość zablokowania tego sprzęgła (Wyjątki - Honda HRV/CRV oraz Toy RAV4 - ta ostatnia bo ma dyfer miedzyosiowy).
Ponadto należy wiedzieć, że sprzęgło lepkościowe po "załapaniu" zachowuje się jak połączenie sztywne, a jego tzw. "blokada' jest po to, co by się nieustannie nie przerzucało z jednego stanu w drugi i z powrotem, gdy potrzebujemy cały czas napędu na 4 (śnieg, błoto).
Pozdr :)
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 2:49 pm

techmark pisze: (...) Grand nie jest z założenia autem terenowym tylko SUVem(...)
ŁOŁ - daleko idący i odważny pogląd :)21
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Klosiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Klosiak » czw lip 14, 2005 2:52 pm

Jeszcze był wynalazek na europ ZJ z VM 2.5TD :)3 z Command-Trac, czyli to co jest w YJ, TJ i XJ
'97 Wrangler TJ 2.5 + 2" + Warn x800i + 31" MT

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » czw lip 14, 2005 3:24 pm

Поставляется с 8-цилиндровым двигателем и 6-цилиндровым двигателем.

Quadra-Trac (NV249)

Выпускалась в двух вариантах:

NV249, до 1996 года, системы Full-time
NV249OD, с 1996 года, системы On Demand

передаточное отношение пониженной 2,72;

имеет режим 4WD High; Neutral; 4WD Low

заправочная емкость - 1,2 литра;

рекомендуемое масло - Mopar Dextron II или Mopar ATF Plus тип 7176

4WD High - включен полный привод;
Neutral - нейтраль,
4WD Low - включены оба моста на пониженной передаче, межосевой дифференциал и виско-муфта заблокирована.
Включается только кратковременно! До 1996 года в этом режиме межосевая виско-муфта не блокировалась, что сказывалось на проходимости, естесственно.

Слабым местом является вязкостная муфта, которая чувствительна к разным размерам колес на передней и задней оси, длительному буксованию (перегрев).

Juz sobie znalazlem odpowiedz tylko potrzebuje tlumacza :o :)2 :)2
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw lip 14, 2005 3:40 pm

No właśnie może to ktoś przetłumaczy??
Wogóle z poprzednich tekstów niewiele zrozumiałem ( pewnie jestem zbyt tępy)
Mógłby ktoś wytłumaczyc to bardziej łopatologicznie bo wychodzi na to, ze nie wiem czym jeżdze a mam 4H-N-4Lo :o :o :oops:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Klosiak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Klosiak » czw lip 14, 2005 4:02 pm

Znaczy sie masz Quadra-Trac, w położeniu 4H ruszając na nawierzchni o dobrej przyczepności masz tylny napęd ale jak dasz z buta i tył zabuksuje sprzegło wiskotyczne dołączy ci przedni napęd - zagęszcza się płyn w centralnym dyfrze i powoduje dociśnięcie płytek - napęd może płynnie być przenoszony pomiędzy osiami w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności.
Przy 4L centralny mechanizm różnicowy jest zablowany a przełożenie redukcyjne 2,72:1 powoduje, że przy tych samych obrotach silnika dostarczny jest o 2,72 większy moment na koła i miej więcej o tyle spada prędkość przy tych obrotach
Ponieważ mosty są otwarte, bez blokad w momecie gdy staniesz kołami po jednej stronie np na lodzie to nie ruszysz bez popchnięcia lub gdy koła na lodzie nie złapią trochę przyczepności
Tak to wygląda w dużym uproszczeniu
'97 Wrangler TJ 2.5 + 2" + Warn x800i + 31" MT

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lip 14, 2005 4:19 pm

Rosyjski poeta coś tu raczej pokręcił, w tym szczególnie z rocznikami - nie bazowałbym na tym. Zajrzę dziś wieczorem do swojej biblioteczki, jak coś znajdę to zapodam :wink:

PS. Ale blokadę międzyosiową na 4Low to macie jak w banku - bez obaw :D
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Boom
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
Lokalizacja: Przysucha

Post autor: Boom » czw lip 14, 2005 4:43 pm

Bracia, jestem podbudowany konkretnym rozwinięciem tego tematu.
Jako "zielony" czekam na dalsze szczegóły :D

A później, jeśli pozwolicie, poruszymy problem pt. guziczek O/D co włącza i wyłącza over drive :)2
Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw lip 14, 2005 4:53 pm

Klosiak pisze:Znaczy sie masz Quadra-Trac, w położeniu 4H ruszając na nawierzchni o dobrej przyczepności masz tylny napęd ale jak dasz z buta i tył zabuksuje sprzegło wiskotyczne dołączy ci przedni napęd - zagęszcza się płyn w centralnym dyfrze i powoduje dociśnięcie płytek - napęd może płynnie być przenoszony pomiędzy osiami w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności.
Przy 4L centralny mechanizm różnicowy jest zablowany a przełożenie redukcyjne 2,72:1 powoduje, że przy tych samych obrotach silnika dostarczny jest o 2,72 większy moment na koła i miej więcej o tyle spada prędkość przy tych obrotach
Ponieważ mosty są otwarte, bez blokad w momecie gdy staniesz kołami po jednej stronie np na lodzie to nie ruszysz bez popchnięcia lub gdy koła na lodzie nie złapią trochę przyczepności
Tak to wygląda w dużym uproszczeniu
cholera to do dupy... a ja myslałem, ze napęd jest permanentny 48 do 52 :/
to żem se kupił jeepa :/ :cry:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lip 14, 2005 5:57 pm

Klosiak pisze:Znaczy sie masz Quadra-Trac, w położeniu 4H ruszając na nawierzchni o dobrej przyczepności masz tylny napęd ale jak dasz z buta i tył zabuksuje sprzegło wiskotyczne dołączy ci przedni napęd - zagęszcza się płyn w centralnym dyfrze i powoduje dociśnięcie płytek - napęd może płynnie być przenoszony pomiędzy osiami w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności.
Przy 4L centralny mechanizm różnicowy jest zablowany a przełożenie redukcyjne 2,72:1 powoduje, że przy tych samych obrotach silnika dostarczny jest o 2,72 większy moment na koła i miej więcej o tyle spada prędkość przy tych obrotach
Ponieważ mosty są otwarte, bez blokad w momecie gdy staniesz kołami po jednej stronie np na lodzie to nie ruszysz bez popchnięcia lub gdy koła na lodzie nie złapią trochę przyczepności
Tak to wygląda w dużym uproszczeniu
jesli jedno kolo np. przednie bedzie w powietrzu to i tak nie odjade wiec gdzie ta blokada na 4L?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw lip 14, 2005 5:59 pm

cholera szkoda, że nie poaptrzyłem jak się koła kręcą jak się zakopałem... ehh człowiek nie myśli czasami :evil:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw lip 14, 2005 6:00 pm

techmark pisze:
Klosiak pisze:Daje rade, ZJ mozna spotkac na Rubiconie
Znaczy się na asfalcie dojazdowym do Rubiconu
:)21

Bez urazy, ale Grand nie jest z założenia autem terenowym tylko SUVem.
A że spotyka się motane... coż, zmotać można wszystko...
:D
a XJ z zalozenia mial byc terenowym?

a czym sie rozni naped XJ w porownaniu do ZJ jesli maja te same reduktory? nie mowie tu juz o silnikach V8 ktore ROBIA!!!
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość