Wszystko o ZJ
Moderator: Mroczny
Tak, przed 95 rokiem byly part-time, full-time, reduktor, potem w 95 roku weszly takie jak mam np. ja czyli 4FullTime, N, 4LO czyli caly czas lecisz na 4x4 i tylko opcja z wlaczanym reduktorem, a w 96 i pozniej masz tez 3 polozenia 4x4 OnDemand czyli jedziesz na tylniej osi, a jak jest poslizg kol to dolacza przod, N, i reduktor...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
Czyli ZJ-y maja tyle z terenówki co osiał z koniadanielpoz pisze:niestety dobrze prawiszBoom pisze:Nie wiem czy dobrze sie orientuję w tym temacie, ale chyba to 4 LO nie spina machanizmów w ZJ a jedynie zmienia przełożenia na większą moc.
Czy dobrze gadam

Ale o tym szzzzaaaaaaaaaaa, bo jak się XJ-owcy dowiedzą to będą mieli ubaw

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Witam, nie byłem aktywny na forum ze 3 lata
A propo napedów ZJ w sytuacji gdy jest 4H, N i 4L to jest system Quadra-Trac wymyslony zresztą w 72 r do Wagoneera SJ i na 4H startuje sie z tylnego i przy poslizgu przodu wiskoza dostarcza naped, a 4L spina na sztywno centralny
, system ten nie ma blokady mostow
W ZJ był jeszcze Selec-Trac znany z XJ i tylko tył wersja 4x2 na USA i Kanade
A propo napedów ZJ w sytuacji gdy jest 4H, N i 4L to jest system Quadra-Trac wymyslony zresztą w 72 r do Wagoneera SJ i na 4H startuje sie z tylnego i przy poslizgu przodu wiskoza dostarcza naped, a 4L spina na sztywno centralny

W ZJ był jeszcze Selec-Trac znany z XJ i tylko tył wersja 4x2 na USA i Kanade
Tak - mówiąc w dużym uproszczeniu możliwe są następujące konfiguracje:danielpoz pisze:rozumiem ze wszystkie inne auta 4x4 maja blokade?
1. Nie ma centralnego dyfra tylko mechaniczna skrzynia rozdzielcza, wówczas załączenie przodu powoduje proste spięcie przodu z tyłem na sztywno.
2. Jest centralny dyfer, i wówczas musi istnieć możliwość jego zablokowania - po zablokowanie otrzymujemy układ jak w pkt. 1 wyzej.
Nowomodnym ersatzem tej blokady są układy ETC, w których odpowiednio doprogramowany ABS hamuje poszczególne koła, co ma efekt taki sam jak blokady (w tym szczególnym przypadku zastępują także blokady osiowe) - Jeepy z lat 90-ych na pewno o ETC (na szczęście!) nie słyszały!
3. Zamiast centralnego dyfra w SUVach najczęściej występuje sprzęgło lepkościowe (lub podobne o identycznym działaniu). W wiekszości tak wyposażonych aut jest jednak możliwość zablokowania tego sprzęgła (Wyjątki - Honda HRV/CRV oraz Toy RAV4 - ta ostatnia bo ma dyfer miedzyosiowy).
Ponadto należy wiedzieć, że sprzęgło lepkościowe po "załapaniu" zachowuje się jak połączenie sztywne, a jego tzw. "blokada' jest po to, co by się nieustannie nie przerzucało z jednego stanu w drugi i z powrotem, gdy potrzebujemy cały czas napędu na 4 (śnieg, błoto).
Pozdr

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów 

Поставляется с 8-цилиндровым двигателем и 6-цилиндровым двигателем.
Quadra-Trac (NV249)
Выпускалась в двух вариантах:
NV249, до 1996 года, системы Full-time
NV249OD, с 1996 года, системы On Demand
передаточное отношение пониженной 2,72;
имеет режим 4WD High; Neutral; 4WD Low
заправочная емкость - 1,2 литра;
рекомендуемое масло - Mopar Dextron II или Mopar ATF Plus тип 7176
4WD High - включен полный привод;
Neutral - нейтраль,
4WD Low - включены оба моста на пониженной передаче, межосевой дифференциал и виско-муфта заблокирована.
Включается только кратковременно! До 1996 года в этом режиме межосевая виско-муфта не блокировалась, что сказывалось на проходимости, естесственно.
Слабым местом является вязкостная муфта, которая чувствительна к разным размерам колес на передней и задней оси, длительному буксованию (перегрев).
Juz sobie znalazlem odpowiedz tylko potrzebuje tlumacza

Quadra-Trac (NV249)
Выпускалась в двух вариантах:
NV249, до 1996 года, системы Full-time
NV249OD, с 1996 года, системы On Demand
передаточное отношение пониженной 2,72;
имеет режим 4WD High; Neutral; 4WD Low
заправочная емкость - 1,2 литра;
рекомендуемое масло - Mopar Dextron II или Mopar ATF Plus тип 7176
4WD High - включен полный привод;
Neutral - нейтраль,
4WD Low - включены оба моста на пониженной передаче, межосевой дифференциал и виско-муфта заблокирована.
Включается только кратковременно! До 1996 года в этом режиме межосевая виско-муфта не блокировалась, что сказывалось на проходимости, естесственно.
Слабым местом является вязкостная муфта, которая чувствительна к разным размерам колес на передней и задней оси, длительному буксованию (перегрев).
Juz sobie znalazlem odpowiedz tylko potrzebuje tlumacza



Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA
Znaczy sie masz Quadra-Trac, w położeniu 4H ruszając na nawierzchni o dobrej przyczepności masz tylny napęd ale jak dasz z buta i tył zabuksuje sprzegło wiskotyczne dołączy ci przedni napęd - zagęszcza się płyn w centralnym dyfrze i powoduje dociśnięcie płytek - napęd może płynnie być przenoszony pomiędzy osiami w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności.
Przy 4L centralny mechanizm różnicowy jest zablowany a przełożenie redukcyjne 2,72:1 powoduje, że przy tych samych obrotach silnika dostarczny jest o 2,72 większy moment na koła i miej więcej o tyle spada prędkość przy tych obrotach
Ponieważ mosty są otwarte, bez blokad w momecie gdy staniesz kołami po jednej stronie np na lodzie to nie ruszysz bez popchnięcia lub gdy koła na lodzie nie złapią trochę przyczepności
Tak to wygląda w dużym uproszczeniu
Przy 4L centralny mechanizm różnicowy jest zablowany a przełożenie redukcyjne 2,72:1 powoduje, że przy tych samych obrotach silnika dostarczny jest o 2,72 większy moment na koła i miej więcej o tyle spada prędkość przy tych obrotach
Ponieważ mosty są otwarte, bez blokad w momecie gdy staniesz kołami po jednej stronie np na lodzie to nie ruszysz bez popchnięcia lub gdy koła na lodzie nie złapią trochę przyczepności
Tak to wygląda w dużym uproszczeniu
'97 Wrangler TJ 2.5 + 2" + Warn x800i + 31" MT
Bracia, jestem podbudowany konkretnym rozwinięciem tego tematu.
Jako "zielony" czekam na dalsze szczegóły
A później, jeśli pozwolicie, poruszymy problem pt. guziczek O/D co włącza i wyłącza over drive
Jako "zielony" czekam na dalsze szczegóły

A później, jeśli pozwolicie, poruszymy problem pt. guziczek O/D co włącza i wyłącza over drive

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
cholera to do dupy... a ja myslałem, ze napęd jest permanentny 48 do 52 :/Klosiak pisze:Znaczy sie masz Quadra-Trac, w położeniu 4H ruszając na nawierzchni o dobrej przyczepności masz tylny napęd ale jak dasz z buta i tył zabuksuje sprzegło wiskotyczne dołączy ci przedni napęd - zagęszcza się płyn w centralnym dyfrze i powoduje dociśnięcie płytek - napęd może płynnie być przenoszony pomiędzy osiami w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności.
Przy 4L centralny mechanizm różnicowy jest zablowany a przełożenie redukcyjne 2,72:1 powoduje, że przy tych samych obrotach silnika dostarczny jest o 2,72 większy moment na koła i miej więcej o tyle spada prędkość przy tych obrotach
Ponieważ mosty są otwarte, bez blokad w momecie gdy staniesz kołami po jednej stronie np na lodzie to nie ruszysz bez popchnięcia lub gdy koła na lodzie nie złapią trochę przyczepności
Tak to wygląda w dużym uproszczeniu
to żem se kupił jeepa :/

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
ZJ 95' V8 4,5"up
jesli jedno kolo np. przednie bedzie w powietrzu to i tak nie odjade wiec gdzie ta blokada na 4L?Klosiak pisze:Znaczy sie masz Quadra-Trac, w położeniu 4H ruszając na nawierzchni o dobrej przyczepności masz tylny napęd ale jak dasz z buta i tył zabuksuje sprzegło wiskotyczne dołączy ci przedni napęd - zagęszcza się płyn w centralnym dyfrze i powoduje dociśnięcie płytek - napęd może płynnie być przenoszony pomiędzy osiami w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności.
Przy 4L centralny mechanizm różnicowy jest zablowany a przełożenie redukcyjne 2,72:1 powoduje, że przy tych samych obrotach silnika dostarczny jest o 2,72 większy moment na koła i miej więcej o tyle spada prędkość przy tych obrotach
Ponieważ mosty są otwarte, bez blokad w momecie gdy staniesz kołami po jednej stronie np na lodzie to nie ruszysz bez popchnięcia lub gdy koła na lodzie nie złapią trochę przyczepności
Tak to wygląda w dużym uproszczeniu
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

a XJ z zalozenia mial byc terenowym?techmark pisze:Znaczy się na asfalcie dojazdowym do RubiconuKlosiak pisze:Daje rade, ZJ mozna spotkac na Rubiconie
Bez urazy, ale Grand nie jest z założenia autem terenowym tylko SUVem.
A że spotyka się motane... coż, zmotać można wszystko...
a czym sie rozni naped XJ w porownaniu do ZJ jesli maja te same reduktory? nie mowie tu juz o silnikach V8 ktore ROBIA!!!
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"
guma AT 32" a w gore ponad 2"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość