ZJ jako holownik

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

ZJ jako holownik

Post autor: Placek^ » pn wrz 22, 2014 4:54 pm

Zastanawiam się nad sprzedażą WJ 2.7 i kupnem czegoś z V8 za tę kasiorkę. Sensownym wydaje się być ZJ 5.2, z tym że nie wiem jak będzie sobie radził na kołach 33" z ciągnięciem lawety z rajdówką. Macie jakieś doświadczenia? Skrzynia się nie gotuje czy jakieś inne usterki w ten deseń?

Ile gazu taki ZJ na 33" pali po mieście?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ZJ jako holownik

Post autor: tomek 79 » pn wrz 22, 2014 5:16 pm

seria po miescie chla 22 litry

Awatar użytkownika
adam_buszkowo
 
 
Posty: 222
Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO

Re: ZJ jako holownik

Post autor: adam_buszkowo » wt wrz 23, 2014 6:03 pm

do holowania potrzebujesz most d44 z tyłu i skrzynię aw4
inaczej się nie da...
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 7:31 am

Czemu?


(pytam, bo nie wiem).
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: ZJ jako holownik

Post autor: jradek » śr wrz 24, 2014 8:20 am

Po co Ci koła 33 do holownika? Seria była chyba na 29?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Placek^ » śr wrz 24, 2014 8:34 am

jradek pisze:Po co Ci koła 33 do holownika? Seria była chyba na 29?
Bo za holownik to on będzie robił raz na miesiąc jak będę na rajd jechał, a poozostałe 29 dni jako terenufka codziennego użytku i na lajtowe wypady z dzieciorami.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Sygma » śr wrz 24, 2014 9:21 am

Musisz zmienić też przełożenia na minimum 4.11 a najlepiej 4.56
i jak napisał Adam zmiana skrzyni + wydajna chłodnica do niej.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Adamo » śr wrz 24, 2014 9:32 am

Placek^ pisze:
jradek pisze:Po co Ci koła 33 do holownika? Seria była chyba na 29?
Bo za holownik to on będzie robił raz na miesiąc jak będę na rajd jechał, a poozostałe 29 dni jako terenufka codziennego użytku i na lajtowe wypady z dzieciorami.
To 31" spokojnie wystarczy :roll:

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Adamo » śr wrz 24, 2014 9:34 am

Sygma pisze:Musisz zmienić też przełożenia na minimum 4.11 a najlepiej 4.56
i jak napisał Adam zmiana skrzyni + wydajna chłodnica do niej.
Żeby mała suzukę pociagnąć na lawecie :o
Ciągałem Patrola i nic się nie działo..., ale mój Jeep widocznie nie wiedział, że ma złe przełożenia i skrzynię :)21

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Placek^ » śr wrz 24, 2014 9:35 am

Sygma pisze:Musisz zmienić też przełożenia na minimum 4.11 a najlepiej 4.56
i jak napisał Adam zmiana skrzyni + wydajna chłodnica do niej.
To chyba podziękuję za ZJota :P
A WJ ma kapciach 33" będzie dawał radę z lawetą?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 9:44 am

Czytam i nie wierze

Zmiana skrzyn, mostow , chlodnic... zeby 900kg samochodzik pociagnac? :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Placek^ » śr wrz 24, 2014 10:06 am

Adamo pisze: To 31" spokojnie wystarczy :roll:
Wiem jakie koła są mi potrzebne, pytanie było o co innego. Kumpel na przykład w WJ na 31" zagotował skrzynię podczas ciągnięcia lawety, ale nie wiem czy to reguła czy odosobniony przypadek.
Wojtek_W pisze:Zmiana skrzyn, mostow , chlodnic... zeby 900kg samochodzik pociagnac? :)21
Nie no, będzie z 1200 + waga lawety.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Sygma » śr wrz 24, 2014 10:38 am

Adamo pisze:
Sygma pisze:Musisz zmienić też przełożenia na minimum 4.11 a najlepiej 4.56
i jak napisał Adam zmiana skrzyni + wydajna chłodnica do niej.
Żeby mała suzukę pociagnąć na lawecie :o
Ciągałem Patrola i nic się nie działo..., ale mój Jeep widocznie nie wiedział, że ma złe przełożenia i skrzynię :)21
Ile razy go holowałeś i na jakim odcinku ?
Jechał na lawecie czy na sznurku ?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Sygma » śr wrz 24, 2014 10:45 am

Wojtek_W pisze:Czytam i nie wierze
Zmiana skrzyn, mostow , chlodnic... zeby 900kg samochodzik pociagnac? :)21
No niestety.
Awaryjnie da się pociągnąć.. ale jako holownik musi być przystosowany.. szczególnie jak dasz większe koła.



Nawet w XJ zmieniałem mosty na 4.11 przy kołach 31", bo o ile na drodze się toczył jeszcze.. to w terenie by mieć odpowiednią "moc na kołach" częściej trzeba było zapinać reduktor.

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 10:48 am

Od tego reduktor jest zeby go zapinac.
Chyba,ze zal i strach zapinac, zeby niezwybuchowac. :)17 :)21

Szukam amerykanca jednak utwierdzam sie w przekonaniu ,ze co japonskie zelazo to japonskie. Jesli o wytrzymalosc chodzi.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Sygma » śr wrz 24, 2014 10:52 am

Kwestia tego co się wymaga od auta...
i jak daleko masz przesuniętą "granicę tolerancji" niedoskonałości :)21

Wojtek_W pisze:jednak utwierdzam sie w przekonaniu ,ze co japonskie zelazo to japonskie. Jesli o wytrzymalosc chodzi.
a do tego samo się utylizuje :)2



PS
wiesz jak można poznać właściciela Miśka lub Nissana ? :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 10:55 am

Samo sie utylizuje? Powaznie mowisz?

Nie zapomnij ,ze miaem jeepy. A jezdzilem kilkunasoma przez dluzszy okres.

Czym sie ta utylizacja przejawia? Koroza? W porownaniu z pipami? Slaby zart. :)21

Japonia w ogolnodostepnych wersjach silnikowych nie jezdzi tak fajnie jak pip. Ale w kwestii trwalosci to sa produkty z innych polek. I pip nie stoi na tej wyzszej.

Jak mozna odriznc?

Ps. Maila masz
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Sygma » śr wrz 24, 2014 11:04 am

Wojtek_W pisze:Slaby zart. :)21
dobry dobry :)21
każdy właściciel Miśka i Nissana jak podejdzie oglądać auto... to zawsze zagląda w pierwszej kolejności pod tylne nadkola i wypatruje rdzy :wink:


a dżipy i owszem, rdzewieją jak zaniedbasz. nie mają ramy.. więc ogarnąć podwozie jest łatwiej
tyle, że są stosunkowo lekkie i mają mocne silniki.
do tego jest dostępny cały przemysł do przerabiania ich na fun-car'y do zabaw terenowych (szczególnie w USA)

imo...
na pewno nie nadają się na tzw. "wyprawówki" (wiem wiem, kilka osób pojechało i się da dojechać)

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 11:10 am

Rdzewieje bardziej jak japonce.
Moich progow prkatycznie nie bylo. Blotniki tez slabo.

No ja przekor wszystkim szukam wlansie na wyprawowke, a moze lepiej wycieczkowke amerykanska.
Chociaz tez uwazam,ze na wyjazdy dookola swiata to sie srednio nadaja. Ale ze mnie taki globtrotter nie jest.

Z racji braku piow teraz w gre wchodzi tez durango. Wieksze w srodku, zwykle z reduktorem a napedowo to pip.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Sygma » śr wrz 24, 2014 11:16 am

A nie myślałeś o Terrano II z końca produkcji ?

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 11:37 am

Myslalem.

1)
Za Male.
Rodzina 4+2 i kupa szpeju, bo dzieciaki male. Jakis rowerki, namiot, krzesla , stoly, wozek. Dmuchance. Niekoniecznie malo ciuchow i "przydasiek" dla Zony.

2) Za wolne.

Po ostatnich wyjazdach za zachod czy poludnie plaskaczem znowu zaczalem doceniac szybkie przeloty autostradowe. Mamy zajebista lokalizacje i az szkoda nie korzystac. 8-9h i jestem 1000km dalej. Patrolem bym to jechal 100 lat. Terrano zreszta tez.

Musi miec mozliwosc trzymania tego 140-150km/h na tempompacie, zeby jechac normalnie.


3) hak i przyczepa.

Biore czasami towarowa przyczepke (motur) albo przyczepe kempingowa rodzicow. Dramat z takim slaby gnojojadem.
Spalanie dramat, dynamika dramat. W takich alpach to poprostu niebezpiecznie.


Grzes takiego ma i na wilcze nawet jezdzi, ale to nie moja bajka.

Nie trzeba mi specjalnych zdolnosci terenowych. Nawet od biedy reduktor by nie byl potrzebny przy mocnym silniku i automacie. Czego potrzebuje?
Terene taki,ze outlander nowy by dawal rade gdyby byl wyzej zawieszony z jakas oslona + mial reduktor bo bylo mementami mocno sprzeglem czuc i sie skonczylo po powrocie do domu.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Sygma » śr wrz 24, 2014 11:44 am

Captiva z automatem i 3.0 v6 PB pod maską ?

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 11:47 am

Opel? Oglupiales? :)17 :)21

A tak powaznie nawet nie bralem pod uwage. Ale na starcie:

- blokady chyba nie ma
- delikatne to juz na zdjeciach jest.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Placek^ » śr wrz 24, 2014 11:53 am

To kup WJota z 2.7CRD - 168KM, 400Nm, silnik i skrzynia mercedesa, automat, reduktor, sztywne mosty, wygoda, pali 8-15l. 150 km/h spokojnie na tempomacie ustawisz i będzie palił 12-13 l/100.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ZJ jako holownik

Post autor: Wojtek_W » śr wrz 24, 2014 11:55 am

Taka opcja tez wchodzi w gre. Tym bardziej,ze ten silnik mam w mercu, w aucie Zony.

Ino ten wj taki ciasny troche jest. Ale pozatym jest tez w kregu zainteresowan.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość