Strona 1 z 1

Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 12:02 pm
autor: Adamek
Mam wysrane tuleje na wachaczu. Zakladac poli czy orginaly ? Ktore wiecej wytrzymaja, bo jak czytam to te poli wcale takie dlugozyjace nie sa jak sie im to przypisuje. :)21

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 12:07 pm
autor: ernil
Załóż oryginały. Na pewno będzie dobrze.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 12:10 pm
autor: Adamek
Ze bedzie dobrze to wiem, ale mnie chodzi co bedzie trwalej. :)21

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 12:13 pm
autor: ernil
A po ilu latach użytkowania zesrał Ci się oryginał?
Polibusz zazwyczaj ma inną konstrukcję, jest twardszy i jak nie będzie z profi fabryki, to jakoś wielokrotnie trwalszy od oryginału nie będzie.
Jak masz kasę i w miarę seryjne auto poruszające się po drogach, to dawaj oryginał.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 12:23 pm
autor: Mroczny
dzip ma delikatne wszystko. Twarda tulejka zdupi co inne..

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 12:52 pm
autor: Sygma
dokładnie

nie kombinuj, daj gumową i będzie dobrze

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 12:57 pm
autor: Adamek
Auto nie jest seryjne. Jezdzi w terenie, moze nie w gnoju po klami ale jednak.

Wiem, ze tak jak Mroku pisze, zalozenie tylko poli na wachaczu (u mnie przod) moze zrobic reakcje lancuchowa i poleca inne gumy w zawieszeniu.

No to moze kupie poli na cale zawieszenie, wtedy chyba powinno byc. Co ?

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 1:03 pm
autor: ernil
Nie znap się na dżipach, ale solidnością nie grzeszy.
Powiem Ci jak się kończy zakładanie polibuszy w patrolach.

Lecą otwory montażowe w jarzmach wahaczy (robi jaja, wybija je), jak stosujesz połówkowe polibusze z kołnierzem (czyli takie standardowe), to wyciera piachem od środka owe jarzma do cienkiej blaszki. To samo z panhardem tylnym. Dodatkowo połówkowy polibusz z kołnierzem ogranicza bardzo pracę wahacza i powoduje, że zaczyna on pracować na skręcanie, co zabija go w krótkim czasie. Oryginał jest bowiem z gówna. A brak amortyzacji w osi rury wahacza też nie przedłuża jego żywotności.

IMO - stosowanie poliuretanów ma sens głównie w autach do sportu, zwłaszcza w płaskich, gdzie nie stosujemy jeszcze uniballi, ale chcemu już mieć zero-jedynkowe działanie zawiasu.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 1:12 pm
autor: Adamek
W patrolu jest troche inne zawieszenie, wagowo same mosty musza targac niezle wachaczami.

Ludzie, ktorzy zamontowali poli w WJ zeznaja, ze jest ok, lepiej, sztywniej i ogolnie lepiej sie prowadzi. Wykrzyze byc moze sa mniejsze, przynajmniej tak powinno byc jesli chodzi o charekterystyke poli, ale w QD to az tak duzego znaczenia nie ma, bo jednak ten system fajnie dziala.

Myslalem o tym zestawie, bo opinie maja dobre.

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jeep-gr ... 8-szt.html

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 1:19 pm
autor: ernil
To zapytaj tu http://www.polibusze.eu/offroad-jeep-c-2_22.html
Te z DRMu przynajmniej działają w patrolach :)21

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 1:21 pm
autor: ernil
I być może ma dostępne do jeepa silentblocki, o takie:
http://www.polibusze.eu/silentblock-prz ... l-p-6.html

Lepiej toto działa i pozbawione jest większości wad tulejek połówkowych z kołnierzem.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 1:23 pm
autor: Adamek
Zadnych polowkowych nie chce, w tym komplecie zreszta nie ma polowkowych. :)21

Ale zadzwonie zaraz.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 2:01 pm
autor: Adamek
No i panowie, cosik mnie tu klamiecie. Bo z informacji producenta w tym przypadku firmy Deuter z Olkusza, uzyskalem informacje, ze oni produkuja poli o takiej samej twardosci jak orginalna guma. Malo tego w WJ na ten przyklad jest twardsza tuleje panharda i Deuter tez na panharda robi poli twardsze. :)21

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 2:12 pm
autor: ernil
No, pewnikiem kłamiemy, wszak po co mieli byśmy Ci dobrze doradzać, skoro Cię nie lubimy i zupełnie nie znamy się na zawieszeniach do Patrola :)21
Ale fakt - to jest DŻIP i tam wszystko może być inaczej :)21

Są elastomery różnej twardości, zgadza się.
Ale na tym szczęście się nie kończy.
Tulejki mają bardzo różnorakie budowy, to nie jest zazwyczaj kawałek "wytoczonej" gumy.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 2:17 pm
autor: Adamek
A no pewnie, ja to rozumiem. Bardziej chodzilo mi o twardosc samego produktu poli. Bo glosy chodza, ze jest sztywno i wogle wyrywa mocowania. Ale prawda jest tak, ze producentow poli kilku jest a na te z Deutera jakos nikt nie narzeka, bo to chyba jedna z nie wielu firm, ktora zwraca na twardosc poli i gumy zamontowanej w danym aucie. :)21
ernil pisze:
Tulejki mają bardzo różnorakie budowy, to nie jest zazwyczaj kawałek "wytoczonej" gumy.
Opinie mowia, ze dopasowanie jest bardzo dobre. Konkret trzymaja rozmiar do danego auta.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 2:54 pm
autor: Mroczny
Adamek - to nie jest tak, ze polibusze są złe z zasady. Po prostu trzeba dobrze je dobrać. I zmieniać kompletem bo inaczej system nie robi. Usztywnienie zawiasu w wj akurat znacznie może poprawić jakość jazdy po czarnym więc poczekaj aż się empiryści wypowiedzą, które dobre.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 3:16 pm
autor: Adamek
Dlatego zamowilem i wymieniam calosc a nie pojedyncze wysrane gumy. Druga sprawa sa zle opinie jesli chodzi o poli ale pochodzenie tych poli daje do myslenia dlaczego jest taka a nie inna opinia. Bo podobno producentow jest kilku, ale sam wiesz, ze produkowac cos mozna fajnego i dobrego albo tylko w miare fajnego i dobrego o totalnym gownie nie bede pisal, bo to akurat weryfikuje bardzo szybko uzytkownik i taki producent znika z rynku.

Te poli z Deutera zbieraja naprawde pozytywne opinie pod wzgledem dopasowania, do konkretnego auta. Dlatego tez je wybralem i teraz czekam jak przyjda, wymienie i sam sie przekonam co to wartuje. Ale jesli maja taka sama twardosc co ogi gumy to problemow podczas jazdy po czarnym czy tez w terenie nie przewiduja. Sie zobaczy :)21

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 3:58 pm
autor: ernil
Ogólnie idea poliuretanów jest zajebista i robi toto robotę, usztywnia w sensie. Tylko w 90% przypadków po prostu coś za coś.
Jeżeli ktoś to tam przeliczył, sprawdził, że tak samo miękkie, to ok.
Pytanie tylko, czy to będzie lepsze od ori tulejki, i tyle.
Przypominam, że oryginał w parchu wytrzymuje naście lat.
Mało kto ma poliuretany więcej niż kilka lat w aucie, a na palcach jednej ręki można policzyć osoby, które zadały sobie trud rozebrania takiego zawiasu powiedzmy po dwóch latach eksploatacji.
Ja rozbierałem kilka różnych, w tym SuperPro, i szału nie było.
A auta były używane normalnie, nie w rajdach.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 4:18 pm
autor: Sygma
Adamek pisze:Auto nie jest seryjne. Jezdzi w terenie, moze nie w gnoju po klami ale jednak.

Wiem, ze tak jak Mroku pisze, zalozenie tylko poli na wachaczu (u mnie przod) moze zrobic reakcje lancuchowa i poleca inne gumy w zawieszeniu.

No to moze kupie poli na cale zawieszenie, wtedy chyba powinno byc. Co ?
mało kto ma auto seryjne
kup oryginalne gumowe... wszędzie

i nie kombinuj, bo nic nie wyjdzie z tego

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 4:26 pm
autor: Adamek
Kupilem juz poli. zamontuje i sie przekonam na wlasnej dupie co to wartuje. :)21

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 8:01 pm
autor: s3R
Ja mam poli w stabilizatorach jedynie bo to nie ma większego znaczenia a pewnie będzie wieczne. Gdzie indziej w peepie guma więcej przejmuje drgań i naprężeń.

Tuleje panharda z olkusza powodowały często death woobie.
Kumpel co z nimi współpracuje czasem montował to u klienta i był właśnie taki efekt.
Coś tam im powiedziałem żeby albo zrobili tuleje metalową albo najtwardszy materiał dali na ten element i może już jest ok.
W oryginale jest bardzo mało gumy w tym elemencie.

Re: Tuleje poli vs gumowo-metalowe

: pn sty 19, 2015 8:06 pm
autor: Adamek
Dzis jak dzwonilem do nich i rozpytywalem o rozne rzeczy, gosc sam wspomnial o tym, ze na panharda robia bardzo twarde tuleje, taka twardosc jak ori. Dawniej wszystkie byly takie same. Wiec musieli temat od kogos znac, moze nawet od ciebie. Te na panharda w komplecie sa zolte, reszta czerwona.