Gdzie jaki bieg w automacie??
Moderator: Mroczny
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Gdzie jaki bieg w automacie??
Jakiego biegu używać w mieście jakiego na trasie jakiego pod gorke itp??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Najlepiej nie bawic sie. Dopiero jak wyczaisz o co biega to mozna sobie pozwolic na blokowanie nizszych biegow w czasie jazdy.
Normalnie D po miescie.
Jak slisko to 3 wtedy masz hamowanie silnikiem.
Nie hamuj raczej silnikiem na nizszych zblokowanych biegach typu 1-2. Chyba ze z ostrej niezbyt dlugiej gory pomagajac hamulcami.
Jezdzac np. w gorach po kretych drogach o duzych nachyleniach i blokujac skrzynie np na 3 przy duzym obciazeni wozu np. przyczepa lub kompletem pasazerow mozesz przypalic okladziny w skrzyni.
Jak sie scigasz z dresami po miescie
z gazem w desce jak czujesz ze skrzynia bedzie zmieniac bieg, lekko odpusc. Zmiana bedzie lagodniejsza.
Teren, las, gorki, zabawy w piachu zalaczaj reduktor, zaoszczedzisz okladziny w skrzyni.
Jak masz przelacznik Power/Komfort to po miescie zalecana jest jazda na Power. Skrzynia przelacza biegi mniej lagodnie i poslizg tasm jest krotszy.
Na trasie Komfort i D.
A najlepiej to nie przeszkdzac skrzyni biegow, niech robi swoje jak uwaza
Normalnie D po miescie.
Jak slisko to 3 wtedy masz hamowanie silnikiem.
Nie hamuj raczej silnikiem na nizszych zblokowanych biegach typu 1-2. Chyba ze z ostrej niezbyt dlugiej gory pomagajac hamulcami.
Jezdzac np. w gorach po kretych drogach o duzych nachyleniach i blokujac skrzynie np na 3 przy duzym obciazeni wozu np. przyczepa lub kompletem pasazerow mozesz przypalic okladziny w skrzyni.
Jak sie scigasz z dresami po miescie

Teren, las, gorki, zabawy w piachu zalaczaj reduktor, zaoszczedzisz okladziny w skrzyni.
Jak masz przelacznik Power/Komfort to po miescie zalecana jest jazda na Power. Skrzynia przelacza biegi mniej lagodnie i poslizg tasm jest krotszy.
Na trasie Komfort i D.
A najlepiej to nie przeszkdzac skrzyni biegow, niech robi swoje jak uwaza

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Dzieki Bocian o to mi chodziło.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Re: Gdzie jaki bieg w automacie??
Pod gorke robisz tak: Dajesz 1 i pedal jak sie koncza obroty to zmieniasz na 2 jak juz dochodzi do czerwonego pola, to dajesz P.tiger pisze:Jakiego biegu używać w mieście jakiego na trasie jakiego pod gorke itp??
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
To ty biga wrzuc jedynke do czerwonego dwujke trojke czwurke a pozniej wsteczny. Efekt bedzie taki sam.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
To fajne pyrkanie zapadki dopiero moze sie skonczyc total shadenRadek666 pisze: A za to P powoduje fajny pyrkanie zapadki

Zaprawde instrukcja prawi. Najpierw wpierw reczny potem P.
Absolutnie nie wolno P jak samochod stoi z gorki lub pod gorke i dopiero reczny. Jak Ci sie zapadka nie pyrknie to bedzie metaliczny stuk i pozamiatane 1750 netto za rozlozenie i zlozenie skrzyni

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
SprawdzRadek666 pisze:Niestety w automacie szybkie wlaczenie rakietowego nie da takich samych efaktow jak w manualu; sprzeglo hydrokinetyczne dziala jak wolne kolo - silnik zgasi, ale go nie wybuchnie raczej


Sterownik skrzyni powinien zabezpieczyc przed takimi cudami jak i np przed zrobieniem redukcji przy 140 na 1-2, nie zalaczajac sprzegiel ale czy warto testowac?
To tak jak kazdy mial w dziecinstwie mysl patrzac na obracajaca sie tokarke


Sam mialem kiedys w AUDI "przyjemnosc" zabic automatyczna skrzynie biegow wlasna glupota. Jak nie pierd......

Ja jeszcze wroce do tego fragmentu:Bocian pisze: Jak slisko to 3 wtedy masz hamowanie silnikiem.
Nie hamuj raczej silnikiem na nizszych zblokowanych biegach typu 1-2. Chyba ze z ostrej niezbyt dlugiej gory pomagajac hamulcami.
Jezdzac np. w gorach po kretych drogach o duzych nachyleniach i blokujac skrzynie np na 3 przy duzym obciazeni wozu np. przyczepa lub kompletem pasazerow mozesz przypalic okladziny w skrzyni.
Czyli na 3 i 1-2 mamy hamowanie silnikiem, a na D nie. Dobrze rozumiem?
Z tego wynika, ze w terenie (zjazdy z gorki) - z reduktorem - nie nalezy jezdzic na D?
A po co w ogole rozdzial na 3 i 1-2?
Na 3 nie wlacza sie OD, a 1-2 ogranicza tylko do pierwszych 2 biegow.
A jak jest z przelozeniami?
Czy sa takie same i tylko mozna zablokowac 1 lub 2 najwyzsze przelozenia, czy na 3 i 1-2 sa inne przelozenia? (choc jak skrzynia ta sama, to wydaje sie ze powinny byc takie same?)
Moze moje pytania sa nieco trywialne, ale nie jezdzilem wczesniej automatem, a nie mam instrukcji obslugi

pozdrawiam
piotr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości