Strona 1 z 2

Gdzie jaki bieg w automacie??

: pt gru 17, 2004 5:45 pm
autor: tiger
Jakiego biegu używać w mieście jakiego na trasie jakiego pod gorke itp??

: pt gru 17, 2004 5:54 pm
autor: RudeBoy
eee...?
nie bardzo rozumie?

Choc moze to wynikac z tego, ze nie mialem nigdy peepa...

: pt gru 17, 2004 5:57 pm
autor: czesław&jarząbek
yyy...noo...w mieście...w mieście używamy D...a na trasie...hmmm...na trasie D.
a pod górke dla odmiany uzywamy D
:)21

: pt gru 17, 2004 6:00 pm
autor: Kuszman
Lepiej R jak Rakieta. :)21

: pt gru 17, 2004 6:02 pm
autor: Discotheque
Najlepiej nie bawic sie. Dopiero jak wyczaisz o co biega to mozna sobie pozwolic na blokowanie nizszych biegow w czasie jazdy.

Normalnie D po miescie.

Jak slisko to 3 wtedy masz hamowanie silnikiem.
Nie hamuj raczej silnikiem na nizszych zblokowanych biegach typu 1-2. Chyba ze z ostrej niezbyt dlugiej gory pomagajac hamulcami.

Jezdzac np. w gorach po kretych drogach o duzych nachyleniach i blokujac skrzynie np na 3 przy duzym obciazeni wozu np. przyczepa lub kompletem pasazerow mozesz przypalic okladziny w skrzyni.

Jak sie scigasz z dresami po miescie :)21 z gazem w desce jak czujesz ze skrzynia bedzie zmieniac bieg, lekko odpusc. Zmiana bedzie lagodniejsza.

Teren, las, gorki, zabawy w piachu zalaczaj reduktor, zaoszczedzisz okladziny w skrzyni.

Jak masz przelacznik Power/Komfort to po miescie zalecana jest jazda na Power. Skrzynia przelacza biegi mniej lagodnie i poslizg tasm jest krotszy.

Na trasie Komfort i D.

A najlepiej to nie przeszkdzac skrzyni biegow, niech robi swoje jak uwaza :)21

: pt gru 17, 2004 6:34 pm
autor: czesław&jarząbek
Bocian pisze:A najlepiej to nie przeszkdzac , niech robi swoje jak uwaza :)21
i ten wers natchniony sobie wydrukuj i powieś na desce rozdzielczej w widocznym miejscu
:)21

: pt gru 17, 2004 8:54 pm
autor: tiger
Dzieki Bocian o to mi chodziło.

: pt gru 17, 2004 9:16 pm
autor: Discotheque
tiger pisze:Dzieki Bocian o to mi chodziło.
No problem, korzystajcie poki w dziale Jeep jeszcze nadaje :)21

: pn gru 20, 2004 9:43 am
autor: Stiopa
Bocian pisze:
tiger pisze:Dzieki Bocian o to mi chodziło.
No problem, korzystajcie poki w dziale Jeep jeszcze nadaje :)21
A potem w jakim ? W "OBUWNICZYM" Cię szukać ? :)21 :)21 :)21

: pn gru 20, 2004 2:15 pm
autor: Discotheque
Stiopa pisze: A potem w jakim ? W "OBUWNICZYM" Cię szukać ? :)21 :)21 :)21
Na forum w dziale "Czarna rozpacz czyli zamienil stryjek siekierkie na kijek"

:)21

: pn gru 20, 2004 3:10 pm
autor: Stiopa
Bocian pisze:
Stiopa pisze: A potem w jakim ? W "OBUWNICZYM" Cię szukać ? :)21 :)21 :)21
Na forum w dziale "Czarna rozpacz czyli zamienil stryjek siekierkie na kijek"

:)21
A czy nie będzie z mojej strony natręctwem i wścipstwem kiedy zapytam jakiej marki będzie "kijek" ? :D :D :D

: pn gru 20, 2004 7:25 pm
autor: Discotheque
Stiopa pisze: A czy nie będzie z mojej strony natręctwem i wścipstwem kiedy zapytam jakiej marki będzie "kijek" ? :D :D :D
Bedzie czas to sie dowiesz :)21

Nie powiem ale uzyj opcji szukaj postow moich ostatnich i tam bedzie napisane :)21

: pn gru 20, 2004 7:32 pm
autor: Kuszman
Bocian pisze:Na forum w dziale "Czarna rozpacz czyli zamienil stryjek siekierkie na kijek"
To oczywiste. LR'a kupił :)21

: pn gru 20, 2004 8:31 pm
autor: Discotheque
Kuszman pisze: To oczywiste. LR'a kupił :)21
Jeszcze nie kupil :)21 szuka i szuka i nie LRa a RRa

: pn gru 20, 2004 8:34 pm
autor: Kuszman
Jeden czort :)21

: pn gru 20, 2004 8:41 pm
autor: WJ Jeep
To dopiero będzie !!

Re: Gdzie jaki bieg w automacie??

: pn gru 20, 2004 8:54 pm
autor: Biga
tiger pisze:Jakiego biegu używać w mieście jakiego na trasie jakiego pod gorke itp??
Pod gorke robisz tak: Dajesz 1 i pedal jak sie koncza obroty to zmieniasz na 2 jak juz dochodzi do czerwonego pola, to dajesz P.

: wt gru 21, 2004 8:33 am
autor: tiger
To ty biga wrzuc jedynke do czerwonego dwujke trojke czwurke a pozniej wsteczny. Efekt bedzie taki sam.

: wt gru 21, 2004 1:38 pm
autor: Biga
:)21

Nie taki sam :roll:

:)21

: wt gru 21, 2004 2:16 pm
autor: PKi
Oj.... na R efekt lepszy :)21

: wt gru 21, 2004 2:37 pm
autor: Biga
Jasne :)21

P nie daje gwaracji spektakularnego wybuchu :)21

: wt gru 21, 2004 2:42 pm
autor: Radek666
Niestety w automacie szybkie wlaczenie rakietowego nie da takich samych efaktow jak w manualu; sprzeglo hydrokinetyczne dziala jak wolne kolo - silnik zgasi, ale go nie wybuchnie raczej :wink:
A za to P powoduje fajny pyrkanie zapadki :)18

: wt gru 21, 2004 8:00 pm
autor: Discotheque
Radek666 pisze: A za to P powoduje fajny pyrkanie zapadki :)18
To fajne pyrkanie zapadki dopiero moze sie skonczyc total shaden :)21

Zaprawde instrukcja prawi. Najpierw wpierw reczny potem P.
Absolutnie nie wolno P jak samochod stoi z gorki lub pod gorke i dopiero reczny. Jak Ci sie zapadka nie pyrknie to bedzie metaliczny stuk i pozamiatane 1750 netto za rozlozenie i zlozenie skrzyni :)21

: wt gru 21, 2004 8:07 pm
autor: Discotheque
Radek666 pisze:Niestety w automacie szybkie wlaczenie rakietowego nie da takich samych efaktow jak w manualu; sprzeglo hydrokinetyczne dziala jak wolne kolo - silnik zgasi, ale go nie wybuchnie raczej
Sprawdz :) zapewniam ze pierdolnie az milo :)21

Sterownik skrzyni powinien zabezpieczyc przed takimi cudami jak i np przed zrobieniem redukcji przy 140 na 1-2, nie zalaczajac sprzegiel ale czy warto testowac?
To tak jak kazdy mial w dziecinstwie mysl patrzac na obracajaca sie tokarke :)21 zdaze wyjac reke czy nie zdaze :)21, madrzejsi nie probowali, glupsi podcieraja sie lewa reka.

Sam mialem kiedys w AUDI "przyjemnosc" zabic automatyczna skrzynie biegow wlasna glupota. Jak nie pierd...... :)21

: wt gru 21, 2004 9:24 pm
autor: pezet
Bocian pisze: Jak slisko to 3 wtedy masz hamowanie silnikiem.
Nie hamuj raczej silnikiem na nizszych zblokowanych biegach typu 1-2. Chyba ze z ostrej niezbyt dlugiej gory pomagajac hamulcami.

Jezdzac np. w gorach po kretych drogach o duzych nachyleniach i blokujac skrzynie np na 3 przy duzym obciazeni wozu np. przyczepa lub kompletem pasazerow mozesz przypalic okladziny w skrzyni.
Ja jeszcze wroce do tego fragmentu:

Czyli na 3 i 1-2 mamy hamowanie silnikiem, a na D nie. Dobrze rozumiem?
Z tego wynika, ze w terenie (zjazdy z gorki) - z reduktorem - nie nalezy jezdzic na D?

A po co w ogole rozdzial na 3 i 1-2?
Na 3 nie wlacza sie OD, a 1-2 ogranicza tylko do pierwszych 2 biegow.

A jak jest z przelozeniami?
Czy sa takie same i tylko mozna zablokowac 1 lub 2 najwyzsze przelozenia, czy na 3 i 1-2 sa inne przelozenia? (choc jak skrzynia ta sama, to wydaje sie ze powinny byc takie same?)

Moze moje pytania sa nieco trywialne, ale nie jezdzilem wczesniej automatem, a nie mam instrukcji obslugi :)

pozdrawiam
piotr