jeszcze o LPG

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

jeszcze o LPG

Post autor: vladimir » czw gru 30, 2004 10:17 pm

Cześć
po nowym roku zakładam LPG do mojego XJ 90 4.0 ltd

ad rem:

po wszechstronnym przeanalizowaniu wypowiedzi na forum a zwłaszcza opinii Bociana wybrałem: II generacji-wzmocniony reduktor lovato major super i sterownik Bingo S, zbiornik 60l wzdłuznie pod roletę (brałem pod uwage zbiornik w miejscu baku na paliwo również ale nikt mnie do tego nie przekonał dostatecznie) acha wlew gazu obok wlewu benzyny pod klapką.

wiem, że wkładam kij w mrowisko ale czy dobrze wybrałem i o czym jeszcze pamietać zanim oddam moje cacko w obce łapy.

pozdrawiam

vl :)2

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 31, 2004 1:09 am

Butle wez 80 litrow miesci sie pod rolete.
Teraz do nowego samochodu bede montowal minimum 140 litrow :)21

Awatar użytkownika
Pucha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Post autor: Pucha » pt gru 31, 2004 2:28 pm

Witam
Ja w moim XJ 4.0 ('90) tez zalozylem LPG, na reduktorze Lovato. Musze sie przyznac, ze sprawoje sie toto naprawde swietnie :) Auta nie garazuje, a mimo to nie mialem zadnych problemow z odpalaniem (nawet po tych 2 mroznych, zimowych nocach w tym roku :)) Cena nie byla wygorowana, a spalanie tez jest calkiem mile (15 trasa, 17 miasto) Ale mimo to tez polecam Ci zbornik 80 :)
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... :(
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 31, 2004 2:52 pm

Ale przeciez odpalasz i tak na benzynie wiec mrozy moga byc syberyjskie :)
Zalozenie gazu nic tutaj nie zmienia.

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » pt gru 31, 2004 3:21 pm

Co do wielkości butli to 60 litrów zdecydowanie za mało.
Ja mam 90 litrów (faktycznie wchodzi 72 litry). Starcza na około 400 km w trasie, w mieście wiadomo troche mniej.
Gdyby nie koło zapasowe to bym pchał co najmnie 100 litrów ale taką co mieści sie pod roletą.
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
Pucha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Post autor: Pucha » pt gru 31, 2004 4:01 pm

W sumie racja :)
Mam ustawiony auto, czyli po odpaleniu na benzynce, przerzuca od razu na LPG. Wspominialem o tym, bo spotykalem sie czesto w innych instalacjach przy takim ustawieniu, ze po przerzuceniu na gazik, autko nagle gaslo.
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... :(
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pt gru 31, 2004 4:04 pm

Jesli tylko wchodzi pod rolete to ładuję 80
Czy te klapki na filtrze to coś jak to- www.cherokee-fr.com
kliknij- technique a potem GPL w tabelce, czy to wystarcza czy jeszcze coś więcej.

Polecam te francuską stronę ale napewno ja znacie.

Happy New Jee(p)rs dla wszystkich zajeepionych.

vl :D :)2 :D :)2 :)2 :)2 :)2 :)2
Ostatnio zmieniony pt gru 31, 2004 4:10 pm przez vladimir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 31, 2004 4:06 pm

Pucha pisze:W sumie racja :)
Mam ustawiony auto, czyli po odpaleniu na benzynce, przerzuca od razu na LPG. Wspominialem o tym, bo spotykalem sie czesto w innych instalacjach przy takim ustawieniu, ze po przerzuceniu na gazik, autko nagle gaslo.
Aby parownik zyl dlugo i szczesliwie razem z instalacja wtryskowa pojazdu powinno na gaz przelaczyc dopiero gdy temp parownika nie silnika przekroczy minimum 35stopni. Czujnik nie wpiety w uklad ale osobny zamontowany na parowniku. Mozna zatankowac benzynki za te 50 zet miesiecznie i zyc w swiadomosci ze nie postepuje degradacja instalacji wtryskowej i gazowej.

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pt gru 31, 2004 4:14 pm

Bocian ty mi daj copyright na twoje porady a ja wydrukuje ksiazkę o XJ-cie . LPG i tym wszystkim .

Cholera-
Jak to napisałem pomyślałem że to chyba nie głupie. Rysunki robie ja.

vl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 31, 2004 4:25 pm

vladimir pisze: Czy te klapki na filtrze to coś jak to- www. cherokee-fr.com
patrz- technique a potem GPL, czy jeszcze coś więce.
Tak to tego typu klapki z tym ze zainstaluj je w filtrze naprzeciwko rury wychodzacej z powietrzem do silnika. Wtedy cala sila wybuchu pojdzie im w gwizdek a nie rozwali filtra. Daj minimum 2 takie klapki obok siebie ale nie blizej niz 5cm, inaczej oslabisz scianki filtra i tam peknie. Mozna tez zalozyc slabsze sprezyny mocujace pokrywe filtra, jak mu sie czknie to pokrywa podskoczy a nie peknie. Jak gdzies przeczytasz ze komus rozerwalo cala puche filtra to znaczy ze gazownik byl do bani a nie ze LPG w Irokezie nie moze chodzic. Ten silnik latwo sie gazuje i nie ma z tym zadnych klopotow.
Przelaczanie na gaz w sterowniku tylko przy wchodzeniu na obroty kolo 2000obr.min, nie daj sobie ustawic przy zejsciu. Nie ustawiaj cutt off!! szczegolnie jak masz mikser podajacy gaz dalej niz 10-15cm od przepustnicy, inaczej bedzie kaboom :)21 bo silnik krokowy nie zdazy wrocic do polozenia i zubozy mieszanke i bedzie gigant kaboom.

Widzialem czesc mikserow zalozonych zaraz obok filtra. Nie jest to dobre rozwiazanie, zasada ze mikser musi byc jak najblizej silnika. To dlatego ze krokowy ma pewna zwloke w dzialaniu. Wiec przy gwaltownych zmianach obciazenia bedzie kaboom albo falowanie wolnych obrotow na gazie. Nie daj sobie zalozyc duzej klapy na dolocie w postaci pierscienia z klapka i gumka z majtek dookola. Bo max. srednica jakie sa osiagalne to wewnetrzny przekroj 8cm!!! a nie prawie 15cm jak ma dolot. Do tego przy wyjsciu z filtra masz venturiego wiec te dwie rzeczy obok siebie za kija nie beda dzialac prawidlowo.

Gazownik jak to zalozy ma spokoj z kaboom bo to dziala na zasadzie zbrodniczego przyslaniania dolotu powietrza szmata i wciskania klientowi, patrz pan jak tera chodzi ladnie :) wiec bedzie to wciskal jako "element bezpieczenstwa".Spalanie przez to rosnie jakis litr na setke. Silnik traci znacznie moc i na benzynie i na gazie.

Jezeli masz wtrysk do 91 to podstawa jest wyzsza i nie dasz rady zalozyc miksera na przepustnicy bo maski nie zamkniesz. Wtedy zaloz mikser wewnatrz gumy dolotowej przy przepustnicy. W duzym skrocie to wyglada jak taka rurka wystajaca z gumy a nie pierscien zakladany miedzy. Nie daj pociac gumy, to barbarzynstwo. Silnik krokowy musi byc jak najbardziej o ile to mozliwe w pozycji pionowej. Nie silniczkiem w dol!!!, maja one niedokladnosci montazu i tluste osady z gazu dostaja sie przez to do silniczka czego efektem moze byc a nie musi zla jego praca i kaboom. To ciezkie do wykrycia.

Awatar użytkownika
Mechatronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
Lokalizacja: Kraków

K-BoM-------------U---Uu

Post autor: Mechatronik » ndz sty 02, 2005 5:56 pm

Uwagi Kol Bociana sa jak zawsze cenne i celne choć punkt widzenia żab jest często odmienny :wink:
W moim pepie rok 1990 zainstalowałem mikser bezpośrednio za przepustnicą i klape na wylocie z filtra zbiornik 60l.
Pep spisuje się jak dotąd bez K-Bom i pali ~15.5 w trasie..
Jeżeli Ktoś mnie powie jak to opublikuje dokładne zdjęcia instalacji i miksera.
Pozdrawiam Wszystkich w N Roku i życzę szerokiej jazdy Bez K-Bom,K-Bam i K-mać Mechatronik
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » ndz sty 02, 2005 9:39 pm

Panowie witam w Nowym Roku, i dziekuje za wyjaśnienia, opinie, ikomentarze et ceatera.

Oby nam sie.... kreciło

vl

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sty 04, 2005 6:12 pm

a ja mam butle pod spodem zamiast baku. 70litrow wchodzi okolo 52-54litry starcza w trasie przy spokojnej jezdzie na 300km
instalacja z wtryskiem ale pali jakos duzo :(

bak na paliwo ma 30litrow.ale najwazniejsze jest to ze mam wolny poklad i zawsze na wycieczce starcza miejsca :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sty 04, 2005 10:42 pm

danielpoz pisze:a ja mam butle pod spodem zamiast baku. 70litrow wchodzi okolo 52-54litry starcza w trasie przy spokojnej jezdzie na 300km
instalacja z wtryskiem ale pali jakos duzo :(

bak na paliwo ma 30litrow.ale najwazniejsze jest to ze mam wolny poklad i zawsze na wycieczce starcza miejsca :)
A jak to wyglada ze strony prawnej? Taki montaz jest dozwolony?

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » wt sty 04, 2005 11:29 pm

a czy jest zabroniony?
wiele aut ma butle na zewnatrz i chyba to bardziej bezpieczne bo pozostaje poza kabina
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr sty 05, 2005 11:01 am

Jest dozowolony przy spełnieniu pewnych przepisów. Głównie chodzi o odległość od wydechu i takie tam drobiazgi.
A masz może zdjęcie połozenia obu zbiorników? Od czego wziąłeś zbiornik benzyny? Czy pompa pasowała?

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sty 05, 2005 11:21 am

zbiornik zrobilismy samemu z blachy -oczywiscie zbornik benzyny :D

ten bak byl tak dopasowany zeby zmiescil sie miedzy butla z gazem a belka haka no i jeszcze musiala wejsc pompa ktora jest dosc duza wiec bak jest zrobiony scisle pod wielkosc pompy i dla tego jest taki duzy

fotki moge zrobic ale nie mam miejsca na serv

ps mozesz mi podac link do tych przepisow
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr sty 05, 2005 11:30 am

Linka nie mam, musisz pogooglować, na pewno coś znajdziesz, jest mnóstwo stron o LPG. Mam taką książkę "Instalacje LPG" czy jakoś tak, tam jest to opisane i podane są przepisy. Pamiętam, że jak zbiornik lub przewody są za blisko wydechu to muszą być przedzielone przegrodą o jakiś tam parametrach ogniowych.
A zdjęcie byś zrobił, chętnie wszyscy zobaczymy ten piękny patent. Sam kiedyś miałem taki pomysł, ale nie starczyło mi odwagi do jego realizacji, także miło by było zobaczyć to bohaterskie rozwiązanie.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sty 05, 2005 11:59 am

tam jest fabryczna oslona od wydechu bo w tym miejscu byl przeciez plastykowy zbiornik paliwa

fotki zrobie i jak ktos ma miejsce na serv to chcetnie przysle zeby wstawil na forum

robota straszna jakies 3 dni pracy w 2 osoby a wydawalo sie to takie proste :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr sty 05, 2005 7:11 pm

mam fotki :) jesli ktos ma miejsce na serv i moze tu zapodac to bardzo prosze
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » czw sty 13, 2005 10:33 pm

kurcze a mój Jeep został zagazowany i w cyklu miesznym ok70% trasa i 30% miasto pali mi 25l LPG na 100km, i teraz mam zagwostke co z tym zrobić, bo skręcenie śróbki na dolocie gazu nic nie pomogło tylko spowodowało zmulenie samochodu.
Jak ktoś mam jakiś dobry pomysł to czekam na propozycje.

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » czw sty 13, 2005 11:28 pm

keler pisze:kurcze a mój Jeep został zagazowany i w cyklu miesznym ok70% trasa i 30% miasto pali mi 25l LPG na 100km, i teraz mam zagwostke co z tym zrobić, bo skręcenie śróbki na dolocie gazu nic nie pomogło tylko spowodowało zmulenie samochodu.
Jak ktoś mam jakiś dobry pomysł to czekam na propozycje.
Zalozyc jedyna sluszna instalacje IV - najlepiej holenderska PRINS VSI albo konsorcjum kanada-wlochy-holandia - V generacji JTG ...
:)
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

maxkuba
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn gru 06, 2004 8:45 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: maxkuba » pt sty 14, 2005 1:09 pm

gaz to jest dobry do zapalniczki i kuchenki w tych urządzeniach nie prycha ani nie gaśnie bez powodu :lol: :lol: :lol:
NISSAN TERRANO 2.7 TD I INNE SAMURAI TO JEST TO!!! STARACHOWICE

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » pt sty 14, 2005 1:14 pm

maxkuba pisze:gaz to jest dobry do zapalniczki i kuchenki w tych urządzeniach nie prycha ani nie gaśnie bez powodu :lol: :lol: :lol:
Hmmm dobre profesjonalne instalacje gazowe do samochodow sa OK... Amerykanie czy Kanadyjczycy, ze nie wspomne o Australijczykach buduja wyczynowe samochody wyscigowe czasem zamiast na jakies paliwa rakietowe to np. na LPG i wykorzystuja w ten sposob duza liczbe oktanow...
Takze samo paliwo jest OK... a ze w Polsce wiekszosc specow od gazow do rzezniki co to w d... byli i g... widzieli to inna bajka :wink:
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pt sty 14, 2005 1:23 pm

keler pisze:kurcze a mój Jeep został zagazowany i w cyklu miesznym ok70% trasa i 30% miasto pali mi 25l LPG na 100km, i teraz mam zagwostke co z tym zrobić, bo skręcenie śróbki na dolocie gazu nic nie pomogło tylko spowodowało zmulenie samochodu.
Jak ktoś mam jakiś dobry pomysł to czekam na propozycje.
Zmień mechanika... fachmana gazmana. Jak mi wciąga 20 po mieście to się nie dziwię, ale 25 to letka przesada. Z drugiej strony dławienie auta też mija się z celem, bo zbyt uboga mieszanka narobi więcej złego...
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość