vladimir pisze:
Czy te klapki na filtrze to coś jak to- www. cherokee-fr.com
patrz- technique a potem GPL, czy jeszcze coś więce.
Tak to tego typu klapki z tym ze zainstaluj je w filtrze naprzeciwko rury wychodzacej z powietrzem do silnika. Wtedy cala sila wybuchu pojdzie im w gwizdek a nie rozwali filtra. Daj minimum 2 takie klapki obok siebie ale nie blizej niz 5cm, inaczej oslabisz scianki filtra i tam peknie. Mozna tez zalozyc slabsze sprezyny mocujace pokrywe filtra, jak mu sie czknie to pokrywa podskoczy a nie peknie. Jak gdzies przeczytasz ze komus rozerwalo cala puche filtra to znaczy ze gazownik byl do bani a nie ze LPG w Irokezie nie moze chodzic. Ten silnik latwo sie gazuje i nie ma z tym zadnych klopotow.
Przelaczanie na gaz w sterowniku tylko przy wchodzeniu na obroty kolo 2000obr.min, nie daj sobie ustawic przy zejsciu. Nie ustawiaj cutt off!! szczegolnie jak masz mikser podajacy gaz dalej niz 10-15cm od przepustnicy, inaczej bedzie kaboom

bo silnik krokowy nie zdazy wrocic do polozenia i zubozy mieszanke i bedzie gigant kaboom.
Widzialem czesc mikserow zalozonych zaraz obok filtra. Nie jest to dobre rozwiazanie, zasada ze mikser musi byc jak najblizej silnika. To dlatego ze krokowy ma pewna zwloke w dzialaniu. Wiec przy gwaltownych zmianach obciazenia bedzie kaboom albo falowanie wolnych obrotow na gazie. Nie daj sobie zalozyc duzej klapy na dolocie w postaci pierscienia z klapka i gumka z majtek dookola. Bo max. srednica jakie sa osiagalne to wewnetrzny przekroj 8cm!!! a nie prawie 15cm jak ma dolot. Do tego przy wyjsciu z filtra masz venturiego wiec te dwie rzeczy obok siebie za kija nie beda dzialac prawidlowo.
Gazownik jak to zalozy ma spokoj z kaboom bo to dziala na zasadzie zbrodniczego przyslaniania dolotu powietrza szmata i wciskania klientowi, patrz pan jak tera chodzi ladnie

wiec bedzie to wciskal jako "element bezpieczenstwa".Spalanie przez to rosnie jakis litr na setke. Silnik traci znacznie moc i na benzynie i na gazie.
Jezeli masz wtrysk do 91 to podstawa jest wyzsza i nie dasz rady zalozyc miksera na przepustnicy bo maski nie zamkniesz. Wtedy zaloz mikser wewnatrz gumy dolotowej przy przepustnicy. W duzym skrocie to wyglada jak taka rurka wystajaca z gumy a nie pierscien zakladany miedzy. Nie daj pociac gumy, to barbarzynstwo. Silnik krokowy musi byc jak najbardziej o ile to mozliwe w pozycji pionowej. Nie silniczkiem w dol!!!, maja one niedokladnosci montazu i tluste osady z gazu dostaja sie przez to do silniczka czego efektem moze byc a nie musi zla jego praca i kaboom. To ciezkie do wykrycia.