Strona 1 z 1
5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: wt lis 07, 2017 6:58 pm
autor: synthman
Witam,
tak, jak myslalem, po zakupie chevroleta, nabralem checi na drugiego amerykana. Myslalem o czyms nowszym, zeby bylo w miare pewne w dalekie trasy ale kurde, podobaja mi sie starsze , proste autka. Po glowie chodzi mi pierwsza generacja Durango z rocznika miedzy 2000-2003. Wiem, ze to nie dzial Dodga ale przeciez to te same silniki. Jakie sa bolaczki tych silnikow w podeszlym wieku ? 250 kucy z takiej pojemnosci, to nie jest to jakis wysilek chyba dla tego silnika ? Silnik jest z tego co widzialem dosc prosty ,a kompletne zestawy naprawcze sa w okolicach 500$ + wysylka z USA.
Czy mozna jednak wykrzesac w miare tanim sposobem troche wiecej kucy z tego silnika ? Wyczytalem, ze niby byly tez montowane 5.7 Hemi ale w PL i DE nie znalazlem ani jednego z tym silnikiem. Tylko II generacja, ktorej uroda jest dyskusyjna
Dzieki za informacje.
Pawel
Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: wt lis 07, 2017 9:29 pm
autor: Misiek Cypr
Można zrobic strokera, czyli jakieś 10-15% mocy. Inne tuleje, tłoki. Można wstawić kompresor, to już ze 2500USD. Silnik tani w utrzymaniu, tylko po cholere Ci wieksza moc, jak to rwie calkiem fajnie? Wada tego silnika jest taka, że kręci sie tylko do 4700rpm i strasznie wtedy chleje. Jak się jeździ delikatnie, to nawet da radę zejść do 15 litrów na 100km, ale do 13 też idzie zejść. Ten silnik nie lubi się kręcic wysoko... Koniec wad.
Zatrzymala go woda, przezyl. Przejechal 50km bez wody w bloku, jedna uszczelka pod glowica do wymiany. Nie lubi ubogiej mieszanki gazu. Reduktor Gold 300PS nie wyrabia, dwa takie, ledwo wyrabiaja...
Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: śr lis 08, 2017 10:26 am
autor: misman
Silnik posiada jedną w zasadzie wadę: spalanie

Poza tym praktycznie same zalety: idiotoodporny, prosty (Occam's razor

) , w zasadzie się nie psuje (normalnie traktowany, rzecz jasna), części relatywnie tanie i dostępne. Jak już bardzo chcesz żydzić, to nawet używane
http://www.magnumswap.com/magnum-vs-hemi/
(IMO) Jeden z lepszych silników w historii motoryzacji (pomijając stare HEMI, bez MDS).
Istnieją opinie o małych przekrojach kanałów do/wylotowych oraz chłodzenia, jak również ktoś gdzieś tam (obiło mi się o oczy) kiedyś się czepiał kanałów olejowych, że niby za małe. Ale wypowiedzi takich jest dość mało (śladowo), można je chyba spokojnie zaniedbać.
Jak dla mnie to wzorcowy silnik (jeśli chodzi o eksploatację [nie spalanie

] i niezawodność), coś nieosiągalnego dla współczesnej, nowoczesnej motoryzacji

A co do przeróbek: jedno z podstawowych praw Murphy'ego powiada: "układ działający należy pozostawić w spokoju"

Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: śr lis 08, 2017 1:39 pm
autor: synthman
Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o taki silnik mi chodzi, prosty w budowie, niezawodny. Gdy mialem za malolata Golfa I, to zawsze wiedzialem, gdzie lape wsadzic, jak stanal na drodze, a w dzisiejszych autach, to jakas masakra. Mam nowy samochod z salonu, sluzacy mi do pracy. Ciagle kurde jakies checki , szarpania bez powodu bo deszcz spadl albo temperatura powietrza mu nie odpowiada. Stanie i dupa.
Z ta moca moze macie faktycznie racje, zeby tego nie ruszac. Myslalem raczej o delikatnych przerobkach dolotu ,czy wydechu bez podnoszenia kompresji bo to juz za mocna ingerencja jak dla mnie. Zonie zostawiam Trailblazera 4.2 , ktory calkiem fajnie idzie ale jednak to nie V8 i brakuje mi tego brzmienia.
Teraz po waszych opiniach, jeszcze bardziej sie napalilem. Powiedzcie jeszcze ,jak skrzynie w tych autach ? Gdzies u niemcow czytalem, ze sa slabe i nie tak "pancerne" jak automaty GM, chociaz to akurat dziwna opinia bo w wielu Chevy, jakie ogladalem, wlasnie skrzynie niedomagaly.
Pozdrawiam
Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: śr lis 08, 2017 2:00 pm
autor: misman
No ze skrzyniami, to trochę gorzej. Standardowo pracuje z 46RH/RE, i nie są to najdoskonalsze skrzynie na świecie. Jakkolwiek są dość proste, to jednak czasem się jebio

A i mało jest (w .pl) magików ogarniających te układy. Tzn. jest dużo takich, którzy twierdzą, że ogarniają

, ale w praktyce potrafią spirdolić jeszcze bardziej a później twierdzić, że "te typy panie tak majo"

. Taki np szopenfeldziarz z Koronowa (omijać

)...

Na wydech polecam dwa przelotowe tłumiki Magnaflow, szeregowo - i ogólnie rurę bodaj 3" (*) z nierdzewki, tudzież nierdzewny łącznik elastyczny. Spokój na lata, i ten dźwięk którego się nie da pomylić z czymkolwiek innym

Nie, nie hałasuje jakoś nadmiernie (chyba że na pełnym bucie

). Aby uniknąć cudowania z rura (gięcie, sztukowanie, kolanka, etc), zrobiłem po prostu side exhaust. Coś jak to:
https://www.youtube.com/watch?v=x5xtYD9t8WM , tylko że jedna rura (te 3").
Hint: Jak będziesz szukał auta to przyjrzyj się elektryce, czy nie dłubana/sztukowana przez jakiegoś Cytryna czy innego Gumiaka: taśma izolacyjna, doczepki do wiązek, etc. Bo potem będzie trzeba szukać, gdzie się prądy gubią

i dołączysz do piewców "ujowatości" amerykańskiej techniki (po innowacyjnych modyfikacjach made in Poland, by Janusz Cebulak & Szfagrowie)
I jak już kolega wspomniał: przyzwoita instalacja gazowa. Najlepiej taka, która się samoreguluje przez OBD (np. Stag premium - u mnie takie działa bez zarzutu; ISA to (IMO) szajs, mam w innym aucie i jednak działa zauważalnie gorzej) oraz wydajne reduktory + wtryski. U mnie pracowało na dwóch AC R01 i było ok, póki jeden nie sczezł. Chwilowo robi na jednym, ale to się jednak czuje

. A czasu chwilowo nie mam, żeby dłubnąć).
P.S.
Dostęp do aparatu zapłonowego to jakiś amerykańcki jajcarz projektował...
*) chyba tyle w najgrubszym miejscu ma zejście kolektorów w jedną rurę. O ile dobrze pamiętam, bo to już parę lat temu było
Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: śr lis 08, 2017 9:44 pm
autor: Misiek Cypr
Dostęp do aparatu zapłonowego to jakiś amerykańcki jajcarz projektował...
No, we no, wystarczy szesciopak i paczka plastrów

Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: pt lis 10, 2017 5:55 pm
autor: synthman
Misman: Dzieki ci za wyczerpujace informacje. Bede kupowal raczej w DE bo tu mi przyszlo mieszkac ale druciazy tu tez nie brakuje. Czyli dolozenie troche mocy, wiazalo by sie zapewne z jeszcze szybsza smiercia skrzyni. Ogolnie wszystko sie da zrobic i nie ma problemu. Najbardziej boje sie rdzy. To jest dla mnie zawsze decydujace za albo przeciw. Ten 5.9 przepieknie chodzi. Tak, jak stare amerykany z lat 70tych.
Pozdrawiam.
Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: pt lis 10, 2017 9:05 pm
autor: Misiek Cypr
5.9 jest super, ale 5.7 jeszcze lepszy. Jeśli budżet zezwala, to chyba lepszy taki Hemik. 5.9 nie lubi się krecić zbyt wysoko, 4.7 jedzie też fajnie, ale awaryjny dużo bardziej jak 5.9 czyteż 5.2 bo to ten sam silnik z innymi tulejami
Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: pt lis 10, 2017 10:53 pm
autor: synthman
Misiek Cypr pisze: ↑pt lis 10, 2017 9:05 pm
5.9 jest super, ale 5.7 jeszcze lepszy. Jeśli budżet zezwala, to chyba lepszy taki Hemik. 5.9 nie lubi się krecić zbyt wysoko, 4.7 jedzie też fajnie, ale awaryjny dużo bardziej jak 5.9 czyteż 5.2 bo to ten sam silnik z innymi tulejami
5.7 chcialbym najbardziej ale nie znalazlem ani jednego Durango I generacji z tym silnikiem, a druga generacja jest poprostu nie w moim guscie. Po lifcie, jakos juz lepiej ale wnetrze nadal masakra
Pawel
Re: 5.9 Magnum opinie o silniku i przerobki ?
: sob lis 11, 2017 7:15 pm
autor: misman
Magnum to koń roboczy, hemi to koń wyścigowy. Zależy kto czego potrzebuje.