Dodatek do oleju w tylnym moście...

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Mechatronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
Lokalizacja: Kraków

Dodatek do oleju w tylnym moście...

Post autor: Mechatronik » pn sty 10, 2005 1:02 am

Jaką role pełni dodatek do oleju w tylnym moście .Jak się nazywa w oryginale i czy są jakieś zamienniki.. :roll: ..?
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn sty 10, 2005 6:56 am

To uszlachetniacz i przesuwa tylko wyzej odpornosc oleju na wyzsza temperature pracy.

Dodatek Mopara buteleczka jakies 40-60zl dostepna w serwisach.

Ja jednak polecam olej Castrola SAF-XJ specjalny 80W140 do LSD koszt ok. 60zl za litr dostepny w kazdej stacji serwisowej Toyoty.

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » pn sty 10, 2005 8:28 am

są uszlachetniacze i dodatki działające poprzez olej ( wykorzystują olej jako nośnik ) i działają na metal .
ale o tym już dużo było .
warto poszukać , ja wolę częstą zmianę oleju .
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn sty 10, 2005 9:51 am

Bocian pisze: Ja jednak polecam olej Castrola SAF-XJ specjalny 80W140 do LSD koszt ok. 60zl za litr dostepny w kazdej stacji serwisowej Toyoty.
Czy stosujesz ten olej tylko do tylu, czy takze do przedniego mostu ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn sty 10, 2005 2:48 pm

Dodatek do mostu nie podwyższa temperatury pracy ale zmienia współczynnik tarcia (ang. Friction Modifier) Nawet do SAF-XJ (chociaż wystarcza SAF-X) należy dodać ten dodatek. Cena oryginału Mopara u dealerów 50 zł za buteleczkę (wystarcza na dwa mosty).

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn sty 10, 2005 6:12 pm

WJ Jeep pisze:Dodatek do mostu nie podwyższa temperatury pracy ale zmienia współczynnik tarcia (ang. Friction Modifier) Nawet do SAF-XJ (chociaż wystarcza SAF-X) należy dodać ten dodatek. Cena oryginału Mopara u dealerów 50 zł za buteleczkę (wystarcza na dwa mosty).
Absolutnie nie trzeba do SAF-XJ dodawac Mopara, SAF-XJ to specjalny olej do LSD i ciezkich warunkow pracy.

A do przodu lalem zwykly dobry firmowy. Wlanie SAF-XJ niczym nie grozi.

Awatar użytkownika
Mechatronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mechatronik » pn sty 10, 2005 8:37 pm

Czy właściwości tego dodatku nie mają na celu powodować wzrostu tarcia pod wpływem temperatury tak jak w wisco chłodnicy....? ??
Spotkałem ostatnio olej Castrol SAF-X SAE 75-140 API GL-5 który polecano mnie w serwisie niemieckim Jeepa.
Ciekawe co leją do układu synchro VW...?
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » pn sty 10, 2005 10:27 pm

Mechatronik pisze:Czy właściwości tego dodatku nie mają na celu powodować wzrostu tarcia pod wpływem temperatury tak jak w wisco chłodnicy....? ??
Spotkałem ostatnio olej Castrol SAF-X SAE 75-140 API GL-5 który polecano mnie w serwisie niemieckim Jeepa.
Ciekawe co leją do układu synchro VW...?

Wlasnie takim zostaly zalalem moje obydwa most. Wprawdzie standardowo wystarczy 75W90, ale taki mi polecono,wiec przyjalem. Instrukcja Jeepa podaje takze, ze 75W140 warto zastosowac w tylnym moscie, ktory pracuje pod wiekszym obciazeniem np. gdy czesto ciaga sie przyczepe...

Kolega magik tak sie rozpedziel, ze chcial mi dodatkek Moparowski do LSD dodac tez do przedniego mostu. Dostal po lapach i dodal tylko do tylu, choc do konca mnie przekonywal. Sam nie wiem, czy dodanie niemialoby znaczenia, czy moze wplyneloby jakos negatywnie na przedni most. Jakos nie czuje misji, aby moj Xj sluzyl jako krolik doswiadczalny :lol:
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 11, 2005 10:05 am

W mostach Dana 30 (przedni) z Vari-Lok dodaje się także dodatek. Tak więc musiałem u siebie go dodać, chociaż wszystkie serwisy (wbrew instrukcji, manualowi i tabliczce) twierdzą, że nie trzeba :evil: . Generalnie ilość dodatku jest opisana jako ostatnia pozycja na tabliczce przykręcanej do dekla.

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » wt sty 11, 2005 4:12 pm

Witam olej w moscie mialem juz nic nie warty w tylnym, wiec wymienilem na 90W-140... no ale nie ma nigdzie na mojej prowincji dodatku do LS... ani tez nie bylo wspomnianego wyzej castrola.... :( Co sie moze stac jezdzac bez dodatku i ile tego dodatku sie wlewa do DANA 35C LS?
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 11, 2005 4:25 pm

Ile się wlewa - masz na tabliczce, przeważnie dwie uncje lub 2,5.
Jak nie wlejesz to podniszczysz przekładnię i będzie Ci fajnie blokowało wtedy kiedy nie będziesz chciał (np nie będziesz mógł skręcić ostro w miejsce parkingowe) i takie tam.

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » wt sty 11, 2005 4:48 pm

Na jednej tabliczce pisze zeby uzywac USE LIMITED SLIP DIFF LUBE, a na drugiej sa numery i LS. Nie wiem gdzie tam cos pisze ile...

A ile to jest uncja? Jak to mam odmierzyc z buteleczki?

Poza tym ciekawe czy ten caly LS jest w ogole sprawny u mnie - z tego co czytam to ciezko to sprawdzic, a moglo sie dawno spalic... Auto ma 175.000km i brak danych co bylo w Szwajcarii lane do mostu i co ile... :)3
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt sty 11, 2005 4:59 pm

Powinien być napis (ostatni w rządku cyfr): FM2.0OZ co oznacza Friction Modifier (modyfikator tarcia) 2 uncje.
Uncja to 0,02957 litra
Procedura sprawdzania LSD jest w manualu - w tej chwili nie mam pod ręką. W manualu znajdziesz też ile trzeba dolać, jeśli nie masz na blaszce. Tu na forum chodzi CD-ROM z manualem, poproś kogoś to Ci podeśle - zobacz był oddzielny wątek na ten temat.
A tak w ogóle to jest jakaś szansa, że LSD jednak działa.

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » wt sty 11, 2005 5:16 pm

Mam po niemiecku owners'manual pisza tam ile czego wchodzi gdzie, ale przy temacie mostu pisza tylko ile oleju i z trzeba dodac dodatek - a ile to nie. W Chiltonie tez nie wyszukalem... Na tabliczce chyba takich literek nie bylo ale to jeszcze popatrze. Moj woz to Wrangler YJ.
Jak ktos na 100% ile idzie dodatku do DANA 35C to prosze napisac
:)
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr sty 12, 2005 5:32 pm

Sprawdziłem w manualu: trza wlać 0,11L dodatku do mostu Dana 35. A Trac Loka sprawdza się w ten sposób, że podnosisz tylną oś (oba koła), zdejmujesz koła, zakładasz klucz dynamometryczny na koło (przez przejściówkę a'la ściągacz, przykręcasz ją nakrętkami do kół do szpilek i mierzysz opór. Prawidłowy pomiar powinien wynosić od 22 do 271 Nm.

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » czw sty 13, 2005 12:51 am

Dziekie wielkie :)

Dzis kupilem sobie dodatek oryginal MOPAR w ASC :)
Jutro sprobuje sie wczolgac pod auto i to dolac do mostu... juz i tak bez dodatku przejechalem 15km - nie chce ryzykowac wiecej km by do warsztatu na kanal dojechac...

Nie bardzo sobie wyobrazam te procedure sprawdzenia - jak sie ten dynametryk przykreca - to nie do kola bo kola cale zdjete? tylko do szpilek i do polosi jakos? I skad ten niby sciagacz?
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 13, 2005 9:23 am

Jak to w manualu piszą, że to specjalne narzędzie i podają numer. Ale coś takiego widziałem także w Norauto. Od biedy można samemu coś takiego zrobić: blacha z pięcioma otworami na szpilki, centralnie przyspawany lub przykręcony trzpień na klucz nasadowy i po zabawie. W taki podobny sposób zrobiłem kiedyś ściągacz do koła pasowego na wale - bardzo przydatny w przypadku wymiany uszczelniacza.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw sty 13, 2005 5:34 pm

Ludzie relax :)21

Co Ci da sprawdzenie tego kluczem dynamometrycznym oprocz dolka psychicznego jak stwierdzisz ze slabo dziala lub wartosci sa zle.

W tym roczniku potraktuj to zero jedynkowo, albo dziala albo nie dziala. Podnies jedno kolo jak juz koniecznie chcesz i sprobuj je obrocic.

Jak pojdzie latwo to nie dziala :)21 jak ciezko lub bardzo ciezko to dziala.

Ale nawet jak nie dziala to lej olej do LSD, inaczej nawet niedzialajaca LSD potrafi sie zacierac.

A nawet jak nie bedzie dzialalo to stawiam flaszke ze i tak to olejesz bo nie bedziesz wydawal sporo kasy zeby to uruchomic. Bo po rozbiorce tylnego mostu wydatki rosna lawinowo. Wiec po co to sprawdzac? :)21

Przynajmniej bedziesz mial lzejszy sen i mniej wrzodow :)21

Awatar użytkownika
BoMBowiec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
Lokalizacja: Małopolska
Kontaktowanie:

Post autor: BoMBowiec » czw sty 13, 2005 6:11 pm

Hehe bo ja mam odbicia - u mnie co jest to ma dzialac 8)

Wydatki na czesci do tylnego mostu w PL masakra - w ASC mi sprawdzili ze tarczki Track Lok to okolo 1000zl a satelity 2000zl... :)3

No ale zawsze mozna z USA i wtedy luz... tylko ze czesci to 1/3 sukcesu - teraz trzeba speca co to rozlozy i... dobrze zlozy... a z tym to gorzej 8)
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość