
Dodatek do oleju w tylnym moście...
Moderator: Mroczny
- Mechatronik
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
- Lokalizacja: Kraków
Dodatek do oleju w tylnym moście...
Jaką role pełni dodatek do oleju w tylnym moście .Jak się nazywa w oryginale i czy są jakieś zamienniki..
..?

Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Absolutnie nie trzeba do SAF-XJ dodawac Mopara, SAF-XJ to specjalny olej do LSD i ciezkich warunkow pracy.WJ Jeep pisze:Dodatek do mostu nie podwyższa temperatury pracy ale zmienia współczynnik tarcia (ang. Friction Modifier) Nawet do SAF-XJ (chociaż wystarcza SAF-X) należy dodać ten dodatek. Cena oryginału Mopara u dealerów 50 zł za buteleczkę (wystarcza na dwa mosty).
A do przodu lalem zwykly dobry firmowy. Wlanie SAF-XJ niczym nie grozi.
- Mechatronik
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
- Lokalizacja: Kraków
Czy właściwości tego dodatku nie mają na celu powodować wzrostu tarcia pod wpływem temperatury tak jak w wisco chłodnicy....?
Spotkałem ostatnio olej Castrol SAF-X SAE 75-140 API GL-5 który polecano mnie w serwisie niemieckim Jeepa.
Ciekawe co leją do układu synchro VW...?

Spotkałem ostatnio olej Castrol SAF-X SAE 75-140 API GL-5 który polecano mnie w serwisie niemieckim Jeepa.
Ciekawe co leją do układu synchro VW...?
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990
Mechatronik pisze:Czy właściwości tego dodatku nie mają na celu powodować wzrostu tarcia pod wpływem temperatury tak jak w wisco chłodnicy....?![]()
Spotkałem ostatnio olej Castrol SAF-X SAE 75-140 API GL-5 który polecano mnie w serwisie niemieckim Jeepa.
Ciekawe co leją do układu synchro VW...?
Wlasnie takim zostaly zalalem moje obydwa most. Wprawdzie standardowo wystarczy 75W90, ale taki mi polecono,wiec przyjalem. Instrukcja Jeepa podaje takze, ze 75W140 warto zastosowac w tylnym moscie, ktory pracuje pod wiekszym obciazeniem np. gdy czesto ciaga sie przyczepe...
Kolega magik tak sie rozpedziel, ze chcial mi dodatkek Moparowski do LSD dodac tez do przedniego mostu. Dostal po lapach i dodal tylko do tylu, choc do konca mnie przekonywal. Sam nie wiem, czy dodanie niemialoby znaczenia, czy moze wplyneloby jakos negatywnie na przedni most. Jakos nie czuje misji, aby moj Xj sluzyl jako krolik doswiadczalny

'00 XJ LIMITED
- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:
Witam olej w moscie mialem juz nic nie warty w tylnym, wiec wymienilem na 90W-140... no ale nie ma nigdzie na mojej prowincji dodatku do LS... ani tez nie bylo wspomnianego wyzej castrola....
Co sie moze stac jezdzac bez dodatku i ile tego dodatku sie wlewa do DANA 35C LS?

Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:
Na jednej tabliczce pisze zeby uzywac USE LIMITED SLIP DIFF LUBE, a na drugiej sa numery i LS. Nie wiem gdzie tam cos pisze ile...
A ile to jest uncja? Jak to mam odmierzyc z buteleczki?
Poza tym ciekawe czy ten caly LS jest w ogole sprawny u mnie - z tego co czytam to ciezko to sprawdzic, a moglo sie dawno spalic... Auto ma 175.000km i brak danych co bylo w Szwajcarii lane do mostu i co ile...
A ile to jest uncja? Jak to mam odmierzyc z buteleczki?
Poza tym ciekawe czy ten caly LS jest w ogole sprawny u mnie - z tego co czytam to ciezko to sprawdzic, a moglo sie dawno spalic... Auto ma 175.000km i brak danych co bylo w Szwajcarii lane do mostu i co ile...

Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
Powinien być napis (ostatni w rządku cyfr): FM2.0OZ co oznacza Friction Modifier (modyfikator tarcia) 2 uncje.
Uncja to 0,02957 litra
Procedura sprawdzania LSD jest w manualu - w tej chwili nie mam pod ręką. W manualu znajdziesz też ile trzeba dolać, jeśli nie masz na blaszce. Tu na forum chodzi CD-ROM z manualem, poproś kogoś to Ci podeśle - zobacz był oddzielny wątek na ten temat.
A tak w ogóle to jest jakaś szansa, że LSD jednak działa.
Uncja to 0,02957 litra
Procedura sprawdzania LSD jest w manualu - w tej chwili nie mam pod ręką. W manualu znajdziesz też ile trzeba dolać, jeśli nie masz na blaszce. Tu na forum chodzi CD-ROM z manualem, poproś kogoś to Ci podeśle - zobacz był oddzielny wątek na ten temat.
A tak w ogóle to jest jakaś szansa, że LSD jednak działa.
- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:
Mam po niemiecku owners'manual pisza tam ile czego wchodzi gdzie, ale przy temacie mostu pisza tylko ile oleju i z trzeba dodac dodatek - a ile to nie. W Chiltonie tez nie wyszukalem... Na tabliczce chyba takich literek nie bylo ale to jeszcze popatrze. Moj woz to Wrangler YJ.
Jak ktos na 100% ile idzie dodatku do DANA 35C to prosze napisac

Jak ktos na 100% ile idzie dodatku do DANA 35C to prosze napisac

Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
Sprawdziłem w manualu: trza wlać 0,11L dodatku do mostu Dana 35. A Trac Loka sprawdza się w ten sposób, że podnosisz tylną oś (oba koła), zdejmujesz koła, zakładasz klucz dynamometryczny na koło (przez przejściówkę a'la ściągacz, przykręcasz ją nakrętkami do kół do szpilek i mierzysz opór. Prawidłowy pomiar powinien wynosić od 22 do 271 Nm.
- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:
Dziekie wielkie
Dzis kupilem sobie dodatek oryginal MOPAR w ASC
Jutro sprobuje sie wczolgac pod auto i to dolac do mostu... juz i tak bez dodatku przejechalem 15km - nie chce ryzykowac wiecej km by do warsztatu na kanal dojechac...
Nie bardzo sobie wyobrazam te procedure sprawdzenia - jak sie ten dynametryk przykreca - to nie do kola bo kola cale zdjete? tylko do szpilek i do polosi jakos? I skad ten niby sciagacz?

Dzis kupilem sobie dodatek oryginal MOPAR w ASC

Jutro sprobuje sie wczolgac pod auto i to dolac do mostu... juz i tak bez dodatku przejechalem 15km - nie chce ryzykowac wiecej km by do warsztatu na kanal dojechac...
Nie bardzo sobie wyobrazam te procedure sprawdzenia - jak sie ten dynametryk przykreca - to nie do kola bo kola cale zdjete? tylko do szpilek i do polosi jakos? I skad ten niby sciagacz?
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
Jak to w manualu piszą, że to specjalne narzędzie i podają numer. Ale coś takiego widziałem także w Norauto. Od biedy można samemu coś takiego zrobić: blacha z pięcioma otworami na szpilki, centralnie przyspawany lub przykręcony trzpień na klucz nasadowy i po zabawie. W taki podobny sposób zrobiłem kiedyś ściągacz do koła pasowego na wale - bardzo przydatny w przypadku wymiany uszczelniacza.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Ludzie relax 
Co Ci da sprawdzenie tego kluczem dynamometrycznym oprocz dolka psychicznego jak stwierdzisz ze slabo dziala lub wartosci sa zle.
W tym roczniku potraktuj to zero jedynkowo, albo dziala albo nie dziala. Podnies jedno kolo jak juz koniecznie chcesz i sprobuj je obrocic.
Jak pojdzie latwo to nie dziala
jak ciezko lub bardzo ciezko to dziala.
Ale nawet jak nie dziala to lej olej do LSD, inaczej nawet niedzialajaca LSD potrafi sie zacierac.
A nawet jak nie bedzie dzialalo to stawiam flaszke ze i tak to olejesz bo nie bedziesz wydawal sporo kasy zeby to uruchomic. Bo po rozbiorce tylnego mostu wydatki rosna lawinowo. Wiec po co to sprawdzac?
Przynajmniej bedziesz mial lzejszy sen i mniej wrzodow

Co Ci da sprawdzenie tego kluczem dynamometrycznym oprocz dolka psychicznego jak stwierdzisz ze slabo dziala lub wartosci sa zle.
W tym roczniku potraktuj to zero jedynkowo, albo dziala albo nie dziala. Podnies jedno kolo jak juz koniecznie chcesz i sprobuj je obrocic.
Jak pojdzie latwo to nie dziala

Ale nawet jak nie dziala to lej olej do LSD, inaczej nawet niedzialajaca LSD potrafi sie zacierac.
A nawet jak nie bedzie dzialalo to stawiam flaszke ze i tak to olejesz bo nie bedziesz wydawal sporo kasy zeby to uruchomic. Bo po rozbiorce tylnego mostu wydatki rosna lawinowo. Wiec po co to sprawdzac?

Przynajmniej bedziesz mial lzejszy sen i mniej wrzodow

- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:
Hehe bo ja mam odbicia - u mnie co jest to ma dzialac
Wydatki na czesci do tylnego mostu w PL masakra - w ASC mi sprawdzili ze tarczki Track Lok to okolo 1000zl a satelity 2000zl...
No ale zawsze mozna z USA i wtedy luz... tylko ze czesci to 1/3 sukcesu - teraz trzeba speca co to rozlozy i... dobrze zlozy... a z tym to gorzej

Wydatki na czesci do tylnego mostu w PL masakra - w ASC mi sprawdzili ze tarczki Track Lok to okolo 1000zl a satelity 2000zl...

No ale zawsze mozna z USA i wtedy luz... tylko ze czesci to 1/3 sukcesu - teraz trzeba speca co to rozlozy i... dobrze zlozy... a z tym to gorzej

Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość